قشم
18 خرداد 1401
قشم

مراکز تفریحی قشم، سفری پر از هیجان

قشم

وقتی به اواخر پاییز و فصل زمستان نزدیک می‌شویم؛ زمان سفر به جزیره بکر و دیدنی قشم فرا می‌رسد. این جزیره زیبا با داشتن اکوسیستم متنوع در کنار مردمی خونگرم و غذاهای خوشمزه یکی از بهترین مقصدهای گردشگری است. اما سفر به قشم به همین جا ختم نمی‌شود؛ وجود تفریحات مهیج، متنوع و باحال این جزیره، سفری متفاوت را برای شما به همراه دارد. اگر می‌خواهید با این مراکز تفریحی قشم آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

رزرو تور قشم

برای تجربه به یاد ماندنی در این جزیره، بلیط هواپیما قشم یادتان نرود.

مراکز تفریحی قشم : پارک‌ گردی!

در قشم پارک‌های زیبا و باصفایی وجود دارد که همیشه شلوغ هستند؛ پس دیدن آنها را از دست ندهید. یک روز را به همراه خانواده‌ و دوستانتان به یکی از این پارک‌ها بروید و از دیدن زیبایی‌های قشم لذت ببرید.

پارک زیتون؛ زیباترین پارک قشم

قشم

در پارک زیتون بر روی سواحل زیبای قشم قدم بزنید و موج‌های دریا را تماشا کنید و در کنار آن تفریحاتی را تجربه کنید که هرگز فراموش نخواهید کرد. وسعت زیاد این پارک با مساحت 45 هزار متری آن به شما این نوید را می‌دهد که حتی در ایام شلوغی هم جای برای تفریح و خوشگذرانی خواهید داشت. چیزی که پارک زیتون را متمایز کرده منظره‌ای زیبا از پارک سرسبز و دریا و ساحل آن است که حس و حال خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.  

حتما می‌پرسید که چه تفریحاتی در این پارک وجود دارد. باید بگوییم که با توجه به حس و حال شما و علاقه‌تان هر نوع تفریحی که بخواهید در پارک زیتون قشم برای شما مهیا شده است. حوصله هیجان ندارید در مسیرهای زیبا پارک یا کنار ساحل قدم بزنید یا دوچرخه‌سواری، غواصی، شنا، تفریحات دریایی، سینما 4 بعدی، موسیقی زنده و کلی تفریح باحال و هیجانی دیگر را امتحان کنید. نگران امکانات هم نباشید از انواع رستوران کافه گرفته تا آلاچیق و زمین‌های بازی همه چیز برای تفریح بدون دغدغه در دسترس شما خواهد بود.

آدرس: خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چهارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون

ژئو پارک قشم؛ دیدنی‌ترین جاذبه‌های گوناگون

قشم

ژئو پارک قشم دیدنی‌ترین و زیباترین پارک آن است؛ اما اصلا ژئوپارک به چه معناست؟ به مناطقی که تنوع زیستی زیادی دارند و اقلیم‌های مختلفی در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ ژئوپارک گفته می‌شود.اگر به قشم سفر می‌کنید دیدن این پارک را در لیست خود قرار دهید. مکان‌های متنوعی از قبیل دره مجسمه‌ها، جنگل حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان و جزایر ناز در این ژئوپارک قرار دارند و هر کدام از زیبایی‌های خاصی برخوردارند. شما در اینجا گونه‌های مختلف جانوری و مناظر بکر و دست نخورده طبیعی را از نزدیک خواهید دید.

آدرس: شرق روستاهای طبل و سلخ، غرب روستاهای کوری و کانی

پارک کروکودیل‌ها؛ همنشینی با خزندگان

قشم

شاید با شنیدن نام این پارک کمی بترسید ولی مطمئن باشید که ارزش دیدن را دارد. در این پارک با کمیاب‌ترین و عجیب‌ترین گونه‌های جانوری از نزدیک آشنا خواهید شد. حتی می‌توانید در کنارشان عکس یادگاری بگیرید. مطمئنا دیدن از پارک کروکودیل قشم، تفریح و تجربه‌ای است که هیچ وقت از ذهنتان پاک نخواهد شد. اما این گونه‌های جانوری چه هستند؟ کروکودیل، شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری، بز تالی، کبک، طاووس، جوجه تیغی (تشی)، میمون، ایگوانا و انواع دیگر پرندگان. اما بارازش‌ترین موجود این مجموعه خان بابا یا بزرگترین کروکودیل ایران است که 27 سال سن و 350 کیلو وزن دارد.

آدرس: کیلومتر هفت بزرگراه خلیج فارس

مراکز تفریحی قشم؛ در میان آب ها

یکی از جذاب‌ترین، هیجان‌انگیزترین و فراموش‌نشدنی‌ترین تفریحات قشم در مراکز غواصی و تفریحات دریایی آن خواهید یافت. لذتی و حس و حالی که این تفریحات برای شما به ارمغان می‌آورند در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد. پس با ما بیایید تا به این مراکز سر بزنیم و انواع تفریحات دریایی را کشف کنیم.

قایق سواری؛ اوج هیجان و شادی

قشم

دریای زیبای خلیج فارس و آبی بیکران آن یکی از زیباترین صحنه‌های طبیعت را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهند. لذت قایق سواری در این دریای نیلگون از تفریحات پرطرفدار و مهیج است که بیشتر مسافران تجربه آن را از دست نمی‌دهند. با گروهی از دوستانتان سوار قایق‌های پر سرعت شوید و به دل دریا بزنید. بالا و پایین رفتن قایق‌ها در کنار دیدن رقص دلفین‌ها، به خصوص در هنگام غروب خورشید، خاطره‌ای خواهد بود که هیچ ‌وقت از ذهن‌تان بیرون نخواهد رفت. فراموش نکنید که سرعت بالای قایق‌ها مستلزم پوشیدن جلیقه در تمام مدت قایق سواری است. از طرفی محدودیت سنی برای این تفریح هیجان‌انگیز دریایی وجود ندارد.

غواصی؛ سفر به دنیای زیر آب

قشم

غواصی بسیار لذت بخش است؛ دیدن آبزیان رنگارنگ، صخره‌های مرجانی نور خورشید که به درون آب ساطع می‌شود و دسته‌های ماهی که از کنارتان می‌گذرند، همگی صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را بوجود می‌آورند. وقتی وارد آب می‌شوید حس سقوط از ارتفاع را تجربه خواهید کرد و یک حالت بی وزنی که بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است. بی شک غواصی در آب‌های آبی، تمیز و شفاف قشم، یکی از بهترین تفریحاتی است که نباید از خودتان دریغ کنید. سفر به زیر آب هر بار تجربه ای جدید و متفاوت خواهد بود؛ این حس ماجراجویی و کشف زیبایی‌ها قطعا بی‌نظیر است.
برای غواصی در قشم نیزای نیست که شنا بلد باشید. کافی است بالای 10 و زیر 50 سال سن داشته باشید. همچنین مدت زمان غواصی حدود 15 دقیقه بوده و قبل از آن اموزش‌های لازم در مراکز غواصی به شما داده می‌شود.

پاراسل؛ هیجان و آدرنالین

قشم

خیره شدن به آب‌های بیکران و استراحت در سواحل زیبای قشم لذت بخش هستند، اما بهتر است کمی چاشنی هیجان به آن اضافه کنید. پاراسل یکی از تفریحات جدید و باحال است که هیجان و آدرنالین زیادی به همراه دارد. پاراسل چتربازی روی آب است؛ شما می‌توانید به صورت تک نفره یا دو سه نفره سوار چتری رنگی شده و بر روی آب پرواز کنید. اگر کنجکاو هستید که چگونه اینکار امکان پذیر است؛ باید بگوییم که چتر با استفاده از یک طناب محکم به قایق موتوری وصل شده و با حرکت قایق چتر به پرواز درمی‌آید. با این توصیفات، می‌توانید تصور کنید که تفریح مهیج و باحالی خواهید داشت.

مدت زمان پرواز چیزی بین 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و تا ارتفاع بین 150 تا 300 متر را بالا خواهید رفت. از طرفی این امکان وجود دارد که چند نفره و با دوستانتان این تفریح مهیج را امتحان کنید.

جت اسکی؛ هیجان حرکت با سرعت زیاد

مراکز تفریحی قشم

جت اسکی هیجان به مراتب بیشتر از دیگر تفریحات دریایی در قشم دارد. ویژگی های خاص جت اسکی‌ها باعث شده تا کمی متفاوت‌تر از شناورهای تفریحی دیگر باشند. شتابگیری سریع، عدم تعادل در پیچ‌ها و سرعت و مانور پذیری آن باعث شده تا کنترل این وسیله به دقت بیشتری نیاز داشته باشد. اما نگران نباشید، با هر مشکلی به دریا می‌افتید و خطری برای شما وجود نخواهد داشت. از طرفی قبل از استفاده، آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود.

دقت کنید که تمام مدت جلیقه نجات را بپوشید. مدت زمان جت سواری هم در حدود 15 دقیقه است که برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده می‌باشد.

فلای بورد؛ پرواز بر روی آب

مراکز تفریحی قشم

حتما تابحال به پرواز مرغان دریایی بر روی آب دقت کرده‌اید طوری که بر روی آب اوج می‌گیرند و پرواز می‌کنند. شاید شما هم آرزو کنید که کاش بتوان همانند آنها پرواز کرد. با فلای بورد این آرزوی شما برآورده شده و حس پرواز بر روی آب را تجربه خواهید کرد. این یکی از تفریحات جدید، لاکچری و هیجانی جزیره قشم است. فلای بورد به پاهای شما وصل می‌شود و با استفاده از فشار آب شما را به سمت بالا حرکت می‌دهد. این لحظه برای شما سرشار از هیجان و لذت البته همراه با فریاد است.

فلای بوردها تا چند متر شما را به سمت بالا می‌برند و حدود 15 دقیقه نیز به شما زمان داده می‌شود تا از این بازی و تفریح باحال لذت ببرید. فراموش نکنید جلیقه نجات خود را ببندید.

اسکی روی آب؛ هیجانی پرطرفدار

مراکز تفریحی قشم

یکی از پرطرفدارترین ورش‌های آبی در قشم، اسکی روی آب است. کفش‌های اسکی مخصوص را بپوشید و طنابی که به قایق وصل است؛ بگیرید. با حرکت قایق و سرعت گرفتن آن، شروع به حرکت و اسکی روی آب خواهید کرد. لذت خیس شدن، پاشیدن آب روی صورتتان و سرعت همگی هیجان و لذتی برای شما به همراه می‌آورند که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. مطمئن باشید که با دیدن اسکی سواران حتما این هیجان این روزش را از دست نخواهید داد.

برای اسکی روی آب، باید شرایط اب و هوایی مناسب باشد تا بتوانید در مدت زمان حدودا 15 دقیقه بر روی آب با سرعت زیاد حرکت کنید.

شاتل سواری و بناناسواری؛ تفریحاتی مناسب همه

مراکز تفریحی قشم

شاید تا اینجای کار به خودتان بگویید که مراکز تفریحی قشم همگی گران قیمت هستند و هزینه‌های زیادی دارند؛ اما شاتل سواری از تفریحات هیجان‌انگیزی است که قیمت ارزانی هم دارد. شاتل سواری و بناناسواری تیوپ‌های بادی هستند که به قایق‌های تندرو وصل می‌شوند و شروع به حرکت می‌کنند. هیجان این تفریح در این است که می‌توانید با دوستانتان و به صورت گروهی سوار تیوپ‌ها شوید و سرعت و هیجان را با هم تجربه کنید.

در این تفریح معمولا کلاه، ضربه گیر و جلیقه استفاده می‌شود تا ایمنی لازم برای شما ایجاد گردد. مدت زمان بازی هم بین 10 تا 15 دقیقه خواهد بود.

در آخر

قشم با داشتن زیست گاهی متفاوت و زیبا از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید. وجود طبیعت بکر و دست نخورده در کنار زیبایی‌های این جزیره باعث شده تا گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند. البته فقط این نیست؛ مراکز تفریحی قشم به حدی زیادی و متنوع هستند که زمان برای خوشگذرانی کم می‌آورید.

سوالات متداول

محبوب‌ترین تفریحات قشم کدامند؟

معمولا تفریح و گردش در سواحل زیتون، سوزا، روستای مسن، روستای سلخ، ساحل نقره ای، ناز و روستای شیب دراز از محبوب ترین تفریحات به شمار می‌آیند.

چه تفریحات دیگری در قشم وجود دارد؟

دیدن گونه‌های مختلف گیاهی در باغ موزه گیاه شناسی، سفر به دنیای آبزیان با آکواریوم پروانه طلایی، پارک آبی، پاراگلایدر و سافاری

نظرات کاربران