سیتی سنتر قشم

تجربه‌ ای متفاوت از خرید و تفریح در سیتی سنتر قشم

جزیره زیبای قشم یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران به شمار می‌رود و جاذبه‌های گردشگری دیدنی و طبیعی آن هر ساله گردشگران زیادی را روانه این جزیره می‌کند. موقعیت جغرافیایی این جزیره و قرار گیری آن در منطقه آزاد باعث شده تبدیل به یکی از مهمترین مراکز تجاری در جنوب ایران شود. به واسطه این موضوع در سال‌های اخیر مراکز خرید بسیاری در این جزیره ساخته شده‌اند. بسیاری از گردشگران برای خرید اجناس مورد نیاز خود به قیمتی بسیار پایین‌تر از شهرهای دیگر به جزیره قشم می‌روند. اگر خرید حین سفر را دوست دارید و از پاساژگردی خسته نمی‌شوید قشم مقصد خوبی برای شما است. مراکز خرید قشم تنوع بسیاری دارند. در این جزیره هم می‌توانید از بازارهای قدیمی خرید کنید و هم از مراکز خرید مدرن و لوکس. یکی از مهمترین و لوکس‌ترین مراکز خرید این جزیره سیتی سنتر قشم است. این مرکز خرید که حدود 10 سال از ساخت آن می‌گذرد طرفداران بسیاری بین گردشگران دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا سری به سیتی سنتر قشم بزنیم و بیشتر با این مرکز خرید و امکانات آن آشنا شویم.

رزرو تور قشم

تور ارزان قشم را رزرو کرده اید؟

معرفی سیتی سنتر قشم

سیتی سنتر قشم

مرکز خرید سیتی سنتر قشم در سال 1390 افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. این مرکز خرید را به عنوان شیک‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خرید قشم می‌شناسند. با مساحتی حدود 125000 متر مربع عنوان بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی جنوب ایران را نیز  به خود اختصاص می‌دهد. این سازۀ بتنی عظیم تا 9 ریشتر زلزله را می‌تواند تحمل کند. از زمان ساخت مجتمع تجاری سیتی سنتر فرصت‌های شغلی بسیاری در جزیره فراهم شده است. این مرکز خرید 2 فاز و 2 ساختمان مجزا دارد که در دو طرف خیابان دریا قرار دارند و به واسطۀ یک پل معلق به هم وصل شده‌اند. این پل معلق یکی از دیدنی‌های این مرکز خرید به شمار می‌رود و پل هنر نام دارد. پل هنر طبقه سوم این دو فاز را به هم متصل می‌کند و از روی این پل منظره‌ای بی‌نظیر از دریا را می‌توانید ببینید.

دو فاز این مرکز خرید با فاصله دو سال از هم ساخته شدند، فاز یک در سال 1390 و فاز دوم دو سال پس از آن افتتاح شد. زیربنای فاز یک 48 هزار مترمربع و زیربنای فاز دو 3400 مترمربع است. مجتمع تجاری سیتی سنتر در مجموع 2000 واحد تجاری و اداری دارد. از دلایلی که باعث محبوبیت این مرکز خرید شده تنوع بسیار بالای اجناس است. شما با هر سلیقه و بودجه‌ای که به سیتی سنتر قشم بروید امکان ندارد دست خالی برگردید.

امکانات رفاهی و تفریحی سیتی سنتر قشم

وقتی صحبت از مهمترین و لوکس‌ترین مرکز خرید به میان می‌آید یکی از اولین چیزهایی که ذهن را درگیر می‌کند امکانات رفاهی و تفریحی است. سیتی سنتر قشم در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مرکز خرید با وجود امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی که دارد بهترین مکان برای خرید و گردش است. این مجتمع تجاری سه طبقه شهربازی، سرزمین عجایب، سالن بازی‌های رایانه‌ای، سالن بولینگ و بیلیارد و سینمای چهار بعدی دارد. بعد از یک خرید طولانی و خسته‌کننده اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است: «حالا کجا غذا بخوریم؟» اصلا نگران نباشید مجتمع تجاری سیتی سنتر فکر همه جا را کرده است. شما با هر سلیقۀ غذایی می‌توانید در این مرکز خرید غذا بخورید. این مجتمع تجاری هم فست فود دارد هم رستوران سنتی. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فودکورت مرکز خرید سیتی سنتر بزنید؛ حتما از تنوع غذاهای آن شگفت‌زده خواهید شد. 

اگر به همراه کودک خود سفر می‌کنید می‌توانید او را در شهربازی سرپوشیده سیتی سنت قشم که بزرگترین شهربازی سرپوشیده قشم است سرگرم کنید. این شهر بازی 240 بازی مهیج دارد و می‌تواند ساعت‌ها کودک شما را سرگرم کند.  در آخرین طبقه از مجتمع تجاری سیتی سنتر یک سینمای مجهز با ظرفیت 276 نفر وجود دارد. از دیگر امکانات رفاهی این مجتمع تجاری می‌توان به چندین سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ و اینترنت رایگان اشاره کرد.

خرید در سیتی سنتر قشم

سیتی سنتر قشم

حال می‌رسیم به جذاب‌ترین قسمت بازدید از  سیتی سنتر قشم؛ بله، خرید کردن. قطعا بسیاری از گردشگران به قصد خرید به این مجتمع تجاری می‌روند. رنج قیمت کالا در مجتمع تجاری سیتی سنتر متنوع است و تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. وجود برندهای شناخته شده امروزی در بین مغازه‌ها باعث شده این مرکز خرید مقصد مورد علاقه عاشقان برندهای معتبر باشد. از جمله اجناسی که در فاز 1 مرکز خرید سیتی سنتر پیدا می‌شود می‌توان به لوازم خانگی، لوازم دیجیتال، سیسمونی و اسباب‌بازی، مبلمان، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، پوشاک و کیف و کفش اشاره کرد. در فاز 2 سیتی سنتر قشم نیز می‌توانید انوع پوشاک زنانه و مردانه، لوازم دکوری، دوربین و تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی را پیدا کنید.

دیدنی‌های اطراف سیتی سنتر قشم

نزدیک مجتمع تجاری سیتی سنتر اماکن دیدنی زیادی وجود دارد که پس از ساعت‌ها خرید بازدید از این دیدنی‌ها می‌تواند خستگی را از تن شما بیرون کند.

پارک سینما قشم

در انتهای بلوتر دریا و در فاصله یک کیلومتری از سیتی سنتر قشم پارک سینما دریا قرار دارد. این بوستان زیبا یکی از زیباترین پارک‌های شهر قشم است و منظره‌ای فوق‌العاده از دریا را به شما نشان می‌دهد. در جای جای این پارک نیمکت‌ها و آلاچیق‌های متعددی تعبیه شده که می‌توانید چند ساعتی را در آنها استراحت کنید و خستگی خرید و پیاده‌روی در مجتمع تجاری سیتی سنتر را از تن بیرون کنید.

پارک زیتون در نزدیکی سیتی سنتر قشم

پارک زیتون در نزدیکی سیتی سنتر قشم

یکی دیگر از پارک‌های بسیار زیبای قشم که فاصلۀ زیادی از سیتی‌ سنتر قشم ندارد بوستان زیتون است. پارک زیتون که یکی از معروف‌ترین پارک‌های قشم است در فاصله یک کیلومتری از مجتمع تجاری سیتی سنتر قرار دارد و در کمتر از 5 دقیقه می‌توانید خودتان را به آن برسانید. پارک زیتون تعداد زیادی آلاچیق دارد که می‌توانید در آنها استراحت کنید. زمین اسکیت، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال و کافی‌شاپ از دیگر امکانات پارک زیتون هستند.

موزه ژئوپارک قشم

یکی دیگر از دیدنی‌های نزدیک به سیتی سنتر قشم که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید موزه ژئوپارک قشم است. این موزه در فاصله 1.5 کیلومتری از مجتمع تجاری سیتی سنتر و در امتداد خیابان ولیعصر قرار دارد. بیش از 3000 نمونه جانوری در موزه ژئوپارک قشم نگهداری می‌شود. تمام این نمونه‌ها تاکسیدرمی و از گونه‌های جانوری بومی جزیره هستند و صداگذاری بر روی آنها باعث شده حس واقعی بودن را به بیننده القا شود. 

هتل‌های اطراف سیتی سنتر

اگر هنوز برای اقامت خود مکان خاصی را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید در هتل‌های نزدیک به سیتی سنتر قشم اقامت کنید. از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل بوتیک ایرمان، هتل آرتا، هتل آتامان، هتل خانه معلم و هتل سما اشاره کرد. تمام این هتل‌ها در نزدیکی مجتمع تجاری سیتی سنتر واقع شده‌اند با طی مسافت کوتاهی می‌توانید خودتان را به مرکز خرید برسانید. 

موقعیت مکانی و دسترسی به سیتی سنتر قشم

سیتی سنتر قشم

مجتمع تجاری سیتی سنتر در مرکز شهر قشم، انتهای خیابان ولیعصر پایین‌تر از میدان امام قلی‌خان قرار دارد. اگر با هواپیما سفر می‌کنید می‌توانید مستقیم به جزیره قشم بروید و از آنجا با تاکسی و ون خودتان را به سیتی سنتر قشم برسانید. درصورتی که قصد سفر با اتومبیل شخصی دارید باید خودتان را به بندر عباس یا بندر پل برسانید و از آنجا با لنج به جزیره قشم بروید و بعد به سمت شهر قشم برانید.

ساعات کاری و نکاتی که در بازدید از سیتی سنتر قشم باید بدانید

هر دو ساختمان مجتمع تجاری سیتی سنتر در دو شیفت صبح و شب کار می‌کنند. ساعت کاری این مجموعه در شیفت صبح از ساعت 10 صبح تا 2 ظهر و در شیفت شب از 5 عصر تا 12 شب است. این ساعت در روزهای خاص سال مثل عید نوروز تغییر می‌کند و از 9.30 صبح تا 12 شب باز است. پیشنهاد می‌کنیم فصل‌های گرمتر را برای خرید از سیتی‌ سنتر قشم انتخاب کنید. در این فصول میزان مسافر کمتر است و می‌توانید با قیمت‌های پایین‌تری خرید کنید. از آنجا که مجتمع بزرگ است و مسافت زیادی را باید پیاده‌روی کنید در صورتی که کودک به همراه دارید بهتر است با خودتان کالسکه ببرید.

کلام پایانی

خرید کردن و گشتن در مراکز خرید متعدد و دیدنی بخش جدا نشدنی از سفر به جزیره قشم است. بسیاری از مسافران قشم را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر تماشای جاذبه‌های دیدنی و طبیعی از بازارهای این جزیره خرید کنند. سیتی سنتر قشم یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌‌ترین مراکز خرید است. امکانات این مرکز خرید باعث شده گردشگران با خیالی آسوده از آن بازدید کنند و ساعت‌ها از زمان خود را در این مجموعه سپری کنند. در مقاله‌ای که از نظر گذراندید سعی کردیم به طور مختصر این مجتمع تجاری تفریحی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با کمک این راهنما بتوانید سفر و خاطره خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

نظرات کاربران