قشم

فاصله قشم تا کیش؛ سفر هوایی، دریایی یا زمینی!؟

قشم

سفر به جنوب با آن مردم خونگرم و طبیعت بکر و دست نخورده از همه مهمتر دریای تمیز و قشنگش خیلی لذت بخش و خاطره انگیز است. حالا شما قصد دارید کجای جنوب برید؛ کیش یا قشم. هر دوی این جزیره‌ها به حدی زیبا هستند و ویژگی‌های خاصی دارند که اگر بخت با آنها یار بود الان مملو از توریست بودند.بگذریم، اگر بلیط هواپیما قشم را رزرو کردید؛ از فرصت استفاده کنید و سری هم به کیش بزنید یا برعکس فرقی نمی‌کند. راستی می‌دانید فاصله قشم تا کیش چقدر است و چطوری باید رفت و آمد کنید؟

پاسپورت دومینیکا

فاصله قشم تا کیش چند ساعت است؟

فصله قشم تا کیش چیزی در حدود 195 کیلومتر است. از آنجایی که روش‌های مختلفی برای رفت و آمد بین این دو جزیره وجود دارد، بنابراین، زمان‌ رسیدن هم متفاوت خواهند بود. از سفرهای لذت بخش و باحال بین کیش تا قشم، مسلما سفر آبی هست که می‌توانید با قایق‌های تندرو یا کشتی بروید. در این صورت باید از بندر لافت تا بندر آفتاب در حدود 280 کیلومتر را طی کنید که با توجه به نوع انتخاب شما مدت زمان متفاوتی خواهد داشت.

برای مثال، از کیش تا بندر چارک با شناورهای لندینگ حدود 3 ساعت و شناورهای مسافربری هم حدود 2 ساعت زمان می‌برد. از آنجا هم یعنی از چارک باید تا بندر پل هم بروید که در حدود 3 ساعت طول می‌کشد. صبور باشید، هنور راه برای رفتن مانده است باید به سمت بندر لافت بروید، البته از راه دریا که حدودا 1 ساعت است.

اگر بخواهیم یک جمع آوری کوچک کنیم؛ چیزی در حدود 8 ساعت زمان نیاز است تا از کیش به سمت قشم بروید.

روش‌های سفر از قشم تا کیش

با توجه به فاصله قشم تا کیش، روش‌های مختلفی برای سفر وجود دارد که بسته به ترجیحات و بودجه شما متفاوت خواهد بود. سه روش برای رفت و آمد بین کیش و قشم قرار گرفته است که هر کدام هزینه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. این روش‌های شامل، سفر‌های زمینی، هوایی و دریایی هستند.

رزرو تور قشم

سفر هوایی از قشم به کیش

قشم

برای آن دسته افرادی که می‌خواهند تعطیلات کوتاه و خوبی را بگذرانند و وقت زیادی ندارد؛ سفرهای هوایی بهترین گزینه است. می‌توانید به راحتی به فرودگاه کیش بروید و در عرض چند دقیقه به قشم برسید. البته، خیال نکنید که خبری از زیبایی بین راه نیست؛ شما سوار بر آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌شوید و مناظر زیبای این دریای فیروزه‌ای رنگ را از بالا تماشا می‌کنید. این را هم اضافه کنیم که به دلیل مسافت کم بین دو جزیره، در صورتی که هوا مساعد باشد، 45 دقیقه‌ای وارد خاک جزیره قشم خواهید شد.

سفر دریایی از قشم به کیش

فاصله قشم تا کیش را جذاب‌تر کنید با کشتی همسفر شوید. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید و سفری هیجان‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید. تماشای آّ‌های خلیج‌فارس و ماهی‌ها و البته تجربه سفر دریایی واقعا لذت بخش خواهد بود. اگر این انتخاب شماست دو مسیر زیر را پیش رو دارید:

مسیر اول: در این مسیر به بندر آفتاب بروید، پس از در حدود 230 کیلومتر را سپری کنید تا به مقصد بندر پل برسید. در این بندر ، لنج‌های متعددی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید خودتان را به قشم برسانید. در کل، فاصله قشم تا کیش از این طریق حدود 280 کیلومتر خواهد بود.  

مسیر دوم: در این مسیر ابتدا به بندر چارک خواهید رفت. وقتی که به این بندر رسیدید مسیر خود را به سمت بندر پل ادامه دهید. در بندر پل، لنج‌های مختلفی هستنند و شما را به قشم می‌برند. این مسیر نسبت به راه اول کمی طولانی‌تر است؛ ولی بیشتر افراد مسیر دوم را برای سفر از کیش به قشم انتخاب می‌کنند.

سفر زمینی از قشم به کیش

برای طی فاصله قشم تا کیش اگر با ماشین شخصی خود قصد سفر دارید؛ بایستی ابتدا به سمت بندرعباس بروید. از آنجایی که فاصله این دو جزیره را دریا پر کرده است،  بایستی از کشتی‌ها بزرگ و حمل ماشین، بلیط تهیه کنید. فقط این بلیط به شکل جداگانه است؛ یعنی هم برای خودتان و هم برای ماشین‌تان. مسیر هم در بخش‌های قبلی توضیح داده شد ولی باز هم می‌گوییم که ابتدا با کشتی به بندر پل بروید، سپس کمی رانندگی کنید تا به بندر چارک برسید؛ در نهایت با تهیه بلیط از این بندر به سمت کیش حرکت کنید.

بهترین راه سفر از قشم به کیش

قشم

خوب ما روش‌ها مختلف را به شما ارائه کردیم و این به خودتان بستگی دارد که چه راهی را انتخاب کنید. در صورتی که زمان زیادی ندارید؛ سفر هوایی گزینه بهتری است. اگر مناظر دریا را ترجیح می‌دهید و تا به حال با کشتی سفر نکرده‌اید؛ بهترین فرصت است تا از مناظر دیدن لذت ببرید.

قشم بهتر است یا کیش؟

این جزیره از خیلی لحاظ با یکدیگر متفاوت هستند و انتخاب هر کدام به فاکتورهای مختلفی چون: بلیط هواپیما، نوع اقامت، تفریحات مورد نظر شما، مراکز خرید و امکاناتی که می‌خواهید بستگی دارد. خوب، اگر انتظار فضای لوکس و شیک و تفریحاتی عالی دارید؛ پیشنهاد ما جزیره زیبای کیش است. در غیر این صورت، جزیره قشم با مراکز خرید خوب، اقامتگاه‌های مقرون‌به صرفه سفری سنتی‌تر و در عین حال کم خرج‌تر خواهد بود. با این تفاسیر، کدام را ترجیح می‌دهید؟

در آخر

خیلی‌ها با رزرو بلیط هواپیما کیش تعطیلات خودشان را شروع می‌کنند؛ اما در طول این سفر دلشان می‌خواهد برای خرید و گشتن، سری هم به جزیره زیبای قشم بزنند. اگر شما هم جز این افراد هستید؛ قبل از هر چیز از فاصله قشم تا کیش آگاه شوید و راه‌های سفر بهتر را بشناسید

این مقالات را از دست ندهید :

نظرات کاربران