بهترین زمان سفر به مالزی؛ پیش از بستن چمدان بخوانید!

بهترین زمان سفر به مالزی؛ پیش از بستن چمدان بخوانید!

مالزی یکی از بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا برای گذراندن یک تعطیلات رویایی و به یادماندنی است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعت فوق‌العاده این کشور هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. برای اینکه سفر خوبی داشته باشید و به خوبی برنامه‌ریزی کنید باید درباره بهترین زمان سفر به مالزی اطلاعات خوبی بدست آورید. مثلا بهترین زمان برای سفر به مناطق کم‌ارتفاع یا ارتفاعات مالزی مثل کوالالامپور، مالاکا و ارتفاعات کامرون از ماه جولای تا آگوست است. برای اقامت در سواحل غربی مثل پنانگ و لنگکاوی ماه‌های ژانویه تا فوریه پیشنهاد می‌شود و ماه‌های مارس تا آوریل برای گردش در سواحل شرقی مثل کوانتان، جزایر تیومان و ردانگ مناسب هستند. تمام این ماه‌ها فصل خشک در این مقصدها به حساب می‌آیند و از باران‌های شدید و رگباری موسمی خبری نیست. اگر نمی‌خواهید آب‌وهوا به طور ناگهانی برنامه سفر شما را خراب کند باید بهترین زمان سفر به مالزی را بشناسید و راهنمای مناسبی برای سفر به این کشور داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و مناسبی در این زمینه در اختیار شما بگذاریم.

رزرو تور اروپا

با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما خود به هر کجا که دوست دارید اقدام کنید

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب‌وهوا

بهترین زمان سفر به مالزی

مالزی در قلب جنوب شرقی آسیا قرار دارد و فاصله آنچنانی از خط استوا ندارد. آب‌وهوای این کشور تقریبا در تمام طول سال گرم و مرطوب است و دمای هوا معمولا به حدود 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. این یعنی این کشور مقصدی ایده‌آل برای یک سفر زمستانی و فرار از سرمای مناطق سردسیر است. به دلیل موقعیت جغرافیایی و رطوبت بالا تقریبا در هر نقطه از این کشور و در هر زمانی می‌توانید انتظار بارش باران را داشته باشید. اگر با باران‌های ناگهانی مشکلی ندارید تمام طول سال می‌تواند بهترین زمان سفر به مالزی برای شما باشد. با این حال بسته به اینکه کدام منطقه و شهر را بری اقامت انتخاب کنید ممکن است میزان بارش باران بیشتر یا کمتر شود. برای مثال از آنجا که مناطق پنانگ و لنگکاوی در ساحل غربی قرار دارند در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش‌های سیل‌آسایی را تجربه می‌کنند، در حالی که در همان زمان سواحل شرقی در آرامش نسبی به سر می‌برند و اگر از باران فراری هستید این ماه‌ها بهترین زمان سفر به مالزی و اقامت در مناطق شرقی هستند. 

بهترین زمان سفر به مالزی برای اقامت در دشت‌ها و ارتفاعات

مقاصد دشتی و کم‌ارتفاع مثل کوالالامپور و مالاکا در تمام طول سال گرم و مرطوب هستند. دما در طول روز بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. بارندگی مداوم در این مناطق در تمام طول سال امری طبیعی است و بین ماه‌های اکتبر و آوریل میزان این بارندگی کمی بیشتر می‌شود. اما دقیقا همین ماه‌ها بهترین زمان سفر به مالزی و اقامت در مناطق مرتفع هستند. در این زمان در حالی که مناطق کم‌ارتفاع در اثر گرما و رطوبت در حال انفجار هستند ارتفاعات مالزی به طرز شگفت‌آوری آب‌وهوایی مطبوع و فوق‌العاده دارند. در ارتفاعات کامرون دمای هوا در طول روز بین 20 تا 30 درجه تغییر می‌کند و شب‌‌ها هوا خنک‌تر است. در این مناطق نیز مانند مناطق کم‌ارتفاع بعدازظهرها رگبارهای ناگهانی اتفاق می‌افتند.

بهترین زمان بازدید از مالزی و گردش در سواحل غربی

بهترین زمان سفر به مالزی

سواحل غربی مالزی آب‌وهوایی گرمسیری و دارند و در تمام طول سال گرم و مرطوب هستند. در مناطقی مثل پنانگ و لنگکاوی باید در تمام طول سال انتظار بارش باران را داشته باشید و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز این بارش بیشتر هم می‌شود. اما اگر مشکلی با این آب‌وهوای بارانی ندارید هر زمان که خودتان بخواهید می‌تواند برای شما بهترین زمان سفر به مالزی باشد.

پاسپورت دومینیکا

بهترین زمان سفر به مالزی برای گردش در سواحل شرقی

سواحل شرقی هم مانند سواحل غربی آب‌وهوایی گرم را تجربه می‌کنند. با این حال به دلیل نسیم خنکی که از سمت چین می‌وزد شدت این رطوبت کمتر می‌شود. قطعا ماه‌های نوامبر تا فوریه بهترین زمان سفر به مالزی و گردش در سواحل شرقی نیستند، چرا که در این زمان بادهای موسمی از سمت شمال شرقی می‌وزند و سواحل شرقی مالزی زیر باران‌های سیل‌آسا خیس می‌شوند. سواحل شرقی برعکس پنانگ یا لنگکاوی که تا حدودی آرام هستند شدیدترین فصل بارش را در تمام مالزی تجربه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در این زمان از سفر به سواحل شرقی مالزی خودداری کنید. پس از تمام شدن فصل باران‌های موسمی سواحل شرقی وارد فصل خشکی می‌شود و این فصل بهترین زمان سفر به مالزی و ماندن در این سواحل است.

بهترین زمان بازدید از مالزی بر اساس فصل

فصل‌ها در مالزی الگوی مشابه دیگر نقاط دنیا ندارند. مالزی نسبت به اکثر کشورهای اروپایی و یا حتی کشورهای آسیایی مثل ژاپن، کره و چین تنوع فصلی کمتری دارد. همین موضوع انتخاب بهترین زمان سفر به مالزی را کمی سخت‌تر می‌کند. مالزی در کل دو فصل مجزا دارد: فصل بارانی و فصل خشک. با این حال در ادامه هر چهار فصل رایج را در این کشور بررسی می‌کنیم تا ببینیم بهترین فصل برای سفر به مالزی کدام فصل‌ها هستند.

بهار بهترین فصل برای سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

بهار در کشور مالزی از ماه مارس شروع می‌شود و تا می ادامه دارد. به طور کلی بهار را می‌توان بهترین فصل برای سفر به مالزی در نظر گرفت. در ماه مارس شدت بادهای موسمی که از شمال شرقی می‌وزند کمتر می‌شود و سواحل شرقی مثل جزایر تیومان و پرهنتیان وارد فصل خشک می‌شوند. بادهای موسمی جنوب غربی هم تا پایان ماه می آغاز نمی‌شوند و همین باعث می‌شود بسیاری از مناطق کشور خشک‌تر از حد معمول باشند. این ماه‌ها بهترین زمان سفر به مالزی هستند می‌پرسید چرا؟ علاوه بر بارش کمتر در این زمان تعطیلات مدرسه هنوز آغاز نشده و مالزی خلوت‌تر از ماه‌های شلوغ تابستان است. از آنجا که مالزی در فصل بهار همیشه گرم است پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های خنک و تابستانی با خود ببرید. پیراهن‌ها و شلوارهای خنکی که سریع خشک می‌شوند گزینه‌های مناسبی هستند. یک جفت کفش پیاده‌روی سبک و راحت هم به همراه داشته باشید تا در پیاده‌روی‌های طولانی دچار مشکل نشوید. برای فرار از آفتاب هم یک چتر مسافرتی و مقدار زیادی کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

تابستان بهترین زمان سفر به مالزی

فصل تابستان در مالزی از ماه‌ ژوئن آغاز می‌شود و تا آگوست ادامه دارد. مالزی در این ماه‌ها مثل بسیاری دیگر از نقاط آسیا گرم و مرطوب است و اگر مشکلی با گرما و رطوبت ندارید بهترین زمان سفر به مالزی است. شهرهایی مثل کوالالامپور و پنانگ در تابستان‌ها خشک‌تر از بهار یا پاییز هستند. از این لحاظ تابستان بهترین فصل برای سفر به مالزی و اقامت در این شهرها خشک و کم‌بارش است. البته تعطیلات و در نتیجه شلوغی را نیز نباید فراموش کرد. تابستان یکی از شلوغ‌ترین فصل‌ها برای سفر به مالزی است. اگر سرمایی هستید و گرما را ترجیح می‌دهید تابستان بهترین فصل برای سفر به مالزی است. از آنجا که دمای هوا بالا می‌رود حتما لباس‌های خنک و سبک با خودتان ببرید. با اینکه هوا گرم‌تر می‌شود اما احتمال بارش همچنان وجود دارد پس یک چتر همراه خود ببرید. کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی هم فراموش نشود. 

پاییز

بهترین زمان سفر به مالزی

فصل پاییز در مالزی از سپتامبر آغاز می‌شود و تا پایان نوامبر ادامه دارد. مالزی در این فصل عموما بارانی است و سواحل غربی مرطوب‌ترین ماه‌های خود را می‌گذرانند. برای مثلا پنانگ و لنگکاوی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به شدت مرطوب هستند. در ماه نوامبر نیز سواحل شرقی مورد هجوم بادهای موسمی شمال غربی قرار می‌گیرند. از طرفی تعطیلات مدارس سنگاپوری در اواسط نوامبر آغاز می‌شود و گردشگران بسیاری به سواحل مالزی هجوم می‌آورند و همه جا خیلی شلوغ می‌شود. در کل پاییز بهترین فصل برای سفر به مالزی نیست. گرما و رطوبت به شدت بالا می‌رود و با وجود بارش‌های مکرر میانگین دمای روزانه در حدود 30 درجه است. شاید در باطن فصل پاییز باشد اما هوا گرم‌تر از آن است که نیاز به لباس‌های پاییزی باشد پس با خودتان لباس‌های خنک تابستانی ببرید. چتر و کت بارانی هم قطعا لازم خواهید داشت.

زمستان

از ماه دسامبر تا فوریه زمستان مالزی است. با وجود بادهای شدید موسمی شمال شرقی زمستان بهترین فصل برای سفر به مالزی نیست. سواحل شرقی بدترین آب‌وهوا را تجربه می‌کنند و بادهای شدید حتی باعث خرابی هم می‌شوند. اگر قصد سفر به مالزی در این فصل را دارید پنانگ و لنگکاوی در غرب مقصد بهتری هستند. از دسامبر تا پایان ژانویه هم تعطیلات کریسمس و سال نوی چینی است و تعداد گردشگران در این زمان بیشتر می‌شود. زمستان مالزی فرق آنچنانی با تابستان آن ندارد و بهتر است لباس‌های خنک و تابستانی ببرید. چتر مسافرتی و کت بارانی را هم فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به مالزی بر اساس ماه‌های سال

بهترین زمان سفر به مالزی

ژانویه، بهترین زمان سفر به مالزی

ماه ژانویه در مالزی نسبت به دیگر نقاط دنیا کمی متفاوت است. در این ماه شهرهایی مثل پنانگ در خشک‌ترین و آفتابی‌ترین حالت خود قرار دارند در حالی که سواحل شرقی به شدت مورد هجوم بادهای موسمی که از سمت شمال شرقی می‌وزند قرار دارند. به طور کلی ژانویه بهترین زمان سفر به مالزی است چرا که هوا کمی خنک‌تر می‌شود. از آنجا که این ماه با تعطیلات سال نوی چینی تداخل دارد حتما از قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. بهتر است در ماه ژانویه جزایز پرهنتیان و تیومان را از برنامه خود خط بزنید. شهرهایی مثل کوالالامپور، مالاکا و جورج‌تاون در این زمان برای سفر عالی هستند. ژانویه بهترین زمان سفر به مالزی برای اقامت در سواحل لنگکاوی، شهر صباح و کوتا کینابالو است. 

فوریه

فوریه را به عنوان یکی دیگر از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی معرفی می‌کنیم. تعداد روزهای آفتابی در این ماه بیشتر و میزان بارندگی کمتر می‌شود، از طرفی تعداد گردشگران کمتری را می‌بینید و قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هم پایین می‌آید. از هر لحاظ که نگاه کنید فوریه بهترین زمان سفر به مالزی است. تنها مناطقی که برای سفر در فوریه پیشنهاد نمی‌شوند مناطق شرقی هستند که هنوز تحت تاثیر بارش‌های موسمی قرار دارند. ما پنانگ و لنگکاوی را برای سفر به مالزی در ماه فوریه پیشنهاد می‌کنیم. این مناطق آفتابی هستند و خشک‌ترین وضعیت را دارند. میانگین بارش در کوالالامپور هم نسبا به ژانویه یا مارس کاهش پیدا می‌کند و مقصد خوبی به حساب می‌آید. حتی کوتا کینابالو در منطقه صباح هم که از مرطوب‌ترین شهرهای مالزی است در ماه فوریه آب‌وهوای نسبتا خشکی دارد. اگر به کوهنوردی علاقه دارید فوریه بهترین زمان سفر به مالزی برای صعود به کوه کینابالو یا گردش در رودخانه کیناباتنگان است. در این ماه سواحل شرقی مثل جزایر پرهنتیان و تیومان برای اقامت مناسب نیستند.

مارس از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

با از راه رسیدن ماه مارس آب‌وهوای سواحل شرقی شروع به تغییر می‌کند، شدت وزش بادهای موسمی کم می‌شود و این بخش از مالزی برای پذیرش گردشگران آماده می‌شود. به طول کلی ماه مارس گرم و مرطوب است اما باز هم یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی به حساب می‌آید. جزایر تیومان و پرهنتیان که در سواحل شرقی قرار دارند کم‌کم آرام می‌شوند و موج بادهای موسمی از این منطقه خارج می‌شود. از آن طرف لنگکاوی و پنانگ نیز با آب‌وهوای خوب و مطبوع گردشگران را به خود جذب می‌کنند. بادهای موسمی حین خروج از مناطق شرقی به سمت مناطقی مثل ارتفاعات کامرون، کوالالامپور و مالاکا می‌روند و میزان بارش در این مناطق به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. گرچه باز هم می‌توانید از این مناطق بازدید کنید و این بارش‌ها نمی‌توانند بر برنامه سفر شما تاثیر بگذارند. مارس را هنوز هم می‌توان بهترین زمان سفر به مالزی دانست، به خصوص گردش در بورنئو که در این فصل در خشک‌ترین حالت خود قرار دارد بسیار پیشنهاد می‌شود.

آوریل، بهترین زمان سفر به مالزی

با آغاز ماه آوریل بارندگی در امتداد ساحل غربی افزایش پیدا می‌کند و فصل بارش رسما در این نواحی آغاز می‌شود. برعکس سواحل شرقی در ماه آوریل در اوج فصل خشکی به سر می‌برند. در آوریل رطوبت در سرتاسر مالزی افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر می‌شود. بارش‌ها در این زمان از سال معمولا شدید اما کوتاه هستند و پس از بارش می‌توانید از گردش در منطقه اقامت خود لذت ببرید. از آنجا که فصل باران‌های موسمی تمام شده می‌توان آوریل را بهترین زمان سفر به مالزی و گردش در طبیعت فوق‌العاده آن به شمار آورد. همانطور که اشاره کردیم آوریل از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی است و تمام مناطق آب‌وهوای خوب و آرامی دارند و از این جهت هیچگونه محدودیتی ندارید. فقط بارندگی در سواحل غربی بیشتر می‌شود و در عین حال محبوبیت ساحل شرقی افزایش پیدا می‌کند. آوریل بهترین زمان سفر به مالزی برای دیدن کوانتان، ترنگانو، تیومان یا رِدانگ است. شهرها مالاکا، کوالالامپور و ارتفاعات کامرون هم با وجود رطوبت بالا باز هم از مناطق محبوب مالزی به شمار می‌روند. میزان بارش در این ماه در پنانگ و لنگکاوی هم کم می‌شود و می‌توانید با خیال راحت در سواحل بگردید و از هوای آفتابی لذت ببرید. 

می

در ماه می سواحل غربی مالزی بدترین آب‌وهوا را تجربه می‌کنند و میزان بارش و ورزش بادهای موسمی به شدت افزایش پیدا می‌کند. احتمالا در این مناطق تعداد روزهای بارانی بیشتر از روزهای آفتابی است، با این وضعیت می را نمی‌توان بهترین زمان سفر به مالزی برای گردش در سواحل غربی دانست. برعکس اگر قصد دارید سواحل شرقی را بگردید می از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی و تفریح در این مناطق است. پیشنهاد می‌کنیم در این ماه از سفر به سواحل غربی و مناطقی مثل پنانگ و لنگکاوی اجتناب کنید و بیشتر به سمت شرق مالزی بروید. ماه می زمان بسیار خوبی برای غواصی در جزایر ردانگ، تیومان، پرهنتیان یا تنگول است.

ژوئن از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی

ماه ژوئن نیز بهترین زمان سفر به مالزی برای اقامت در سواحل شرقی است. این مناطق در این ماه هنوز خشک هستند و بیشتر میزان بارندگی در سواحل غربی مالزی است. با این حال این ماه یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها در مالزی است، چون تعطیلات مدارس شروع می‌شود و تعداد گردشگران نیز بالا می‌رود. گرچه در این زمان سواحل غربی هنوز هم بارندگی را تجربه می‌کنند اما باز هم می‌توانید از پنانگ، پانگکور یا لنگکاوی بازدید کنید. در واقع این بارش‌ها بیشتر به صورت رگباری هستند و پس از تمام شدن باران می‌توانید به گردش خود ادامه دهید. همچنین ماه ژوئن یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی و اقامت در پایتخت این کشور است. کوالالامپور در این ماه خشک‌ترین و در عین حال خنک‌ترین حالت خود را دارد. غواصی در تیومان، ردانگ و پرهنتیان نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در سفر به مالزی در ماه ژوئن می‌توانید انجام دهید.

جولای

بهترین زمان سفر به مالزی

جولای را قطعا می‌توان یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی دانست؛ به خصوص اگر مقصدتان سواحل شرقی باشد. با آغاز این ماه سواحل شرقی مالزی شلوغ‌تر از همیشه می‌شود در حالیکه بارندگی در سواحل غربی افزایش پیدا می‌کند و گردشگران کمتری به این مناطق می‌روند. آب‌وهوای مالزی در جولای گرم و رطوبت مناطق غربی بالا است. جولای بهترین زمان سفر به مالزی و گردش در سواحل شرقی مثل ترنگانو، تیومان و پرهنتیان است. البته باز هم می‌توانید از سواحل غربی مثل پنانگ، پانگکور یا لنگکاوی دیدن کنید اما باید توقع بارش‌های عصرگاهی و ناگهانی را داشته باشید.

آگوست، بهترین زمان بازدید از مالزی

در ماه آگوست سواحل شرقی مالزی هنوز در اوج خود به سر می‌برند و گردشگران بسیاری برای استراحت به این مناطق می‌روند. آگوست بهترین زمان سفر به مالزی برای ماندن در سواحل شرقی است. در همین زمان سواحل غربی هنوز هم رگبارهای شدید را تجربه می‌کنند و گرما و رطوبت نیز در این مناطق بالا می‌رود. جزایر تیومان و ردانگ بهترین نقاط برای بازدید در ماه آگوست هستند گرچه ممکن است کمی شلوغ باشند. آگوست یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی و ماندن در شهرهایی مثل کوالالامپور و مالاکا است. این شهرها در آگوست آب‌وهوایی کاملا خشک دارند گرچه کمی شلوغ هستند و قیمت‌ها هم به نسبت ماه‌های دیگر بالاتر می‌رود اما باز هم از بهترین مناطق برای گردش در این ماه گرم و خشک هستند. پیشنهاد می‌شود در این ماه‌ها از سفر سواحل غربی مثل پنانگ خودداری کنید.

سپتامبر

بهترین زمان سفر به مالزی

در ماه سپتامبر بادهای موسمی کم‌کم وارد مناطق شرقی می‌شوند و دیگر از آن آب‌‌وهوای دلپذیر خبری نیست. در سواحل غربی نیز بارش‌های شدید همچنان ادامه دارد. با این وضعیت تعجبی ندارد اگر بگوییم سپتامبر بهترین زمان سفر به مالزی نیست. اگر به هر دلیلی سفر به مالزی را برای این ماه برنامه‌ریزی کردید کوالالامپور می‌تواند مقصد مناسبی باشد. جزایر  تیومان، پرهنتیان، ردانگ و ترنگانو نیز با وجود بارش‌ها هنوز هم قابل گردش هستند. در این ماه بهتر است از سفر به لنگکاوی و پنانگ اجتناب کنید مگر اینکه با باران‌های مکرر و خیس شدن مشکلی نداشته باشید.

اکتبر

بارش‌ها در سواحل غربی در ماه اکتبر همچنان ادامه دارد. علاوه‌براین سواحل شرقی هم رسما وارد فصل رطوبت می‌شوند و باران و بادهای موسمی شدید را تجربه می‌کنند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که اکتبر بهترین زمان سفر به مالزی نیست و بهتر است کمی صبر کنید. در این ماه کوالالامپور، پنانگ و کوتا کینابالو به شدت مرطوب می‌شوند. وضعیت سواحل شرقی مثل کوالاترنگانو و کوانتان نیز به مراتب بدتر است. ساده بگوییم اگر تصمیم دارید در اکتبر به مالزی سفر کنید مناسب‌ترین مناطق پنانگ و لنگکاوی هستند و اگر شانس بیاورید می‌توانید کمی هم هوای آفتابی را در این مناطق تجربه کنید.

نوامبر

با از راه رسیدن نوامبر بالاخره میزان بارش در سواحل غربی کمتر می‌شود. گرچه هوا هنوز گرم و مرطوب است اما نوامبر را با ارفاق می‌توان از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی دانست. سواحل شرقی برای بارش باران‌های موسمی شدید آماده می‌شوند و مناسب‌ترین منطقه برای سفر به مالزی پنانگ و لنگکاوی هستند. در نوامبر معمولا وزش بادهای موسمی در سواحل شرقی آنقدر شدید می‌شود که بسیاری از استراحتگاه‌های ساحلی به ویژه در تیومان و پرهنتیان بسته می‌شوند.

دسامبر، از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی

دسامبر بهترین زمان برای سفر به مالزی و بازدید از سواحل غربی است. روزها در این سواحل کم‌کم آفتابی‌تر و خشک‌تر می‌شوند و گردش در سواحل می‌تواند دلپذیر و لذت‌بخش باشد. معمولا باران‌های سریع و شدید از میزان رطوبت هوا کم می‌کنند. وضعیت سواحل شرقی متفاوت است و دسامبر قطعا بهترین زمان سفر به مالزی برای گردش در این سواحل نیست. بادهای موسمی که از سمت شمال شرقی می‌وزند کاملا این منطقه را زیر و رو می‌کنند و بسیاری از سواحل و استراحتگاه‌های ساحلی بسته می‌شوند. همانطور که گفتیم سواحل غربی آب‌وهوایی گرم و آفتابی دارند و اگر قصد دارید کوالالامپور، مالاکا، پنانگ و لنگکاوی را ببینید دسامبر یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالزی است. پیشنهاد می‌کنیم به بازدید از سواحل شرقی حتی فکر هم نکنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که با نزدیک شدن به پایان ماه دسامبر تعداد گردشگران در مناطق غربی بسیار بیشتر می‌شود، پس با در نظر گرفتن این نکته سفر به مالزی را برنامه‌ریزی کنید.

کلام پایانی

مالزی یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای گردش و گذراندن تعطیلات است. مالزی مثل دیگر کشورها تنوع فصلی آنچنانی ندارد و تنها دو فصل بارانی و خشک را تجربه می‌کند. همین موضوع انتخاب بهترین زمان سفر به مالزی را کمی سخت می‌کند. در واقع اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید و می‌خواهید از بهترین ماه‌ها یا فصل‌ها باخبر شوید باید بدانید که نمی‌توان جواب دقیقی به این سوال داد و با قطعیت زمان مناسب را انتخاب کرد. تنوع آب‌وهوایی محدود این کشور و موقعیت جغرافیایی خاص آن امکان انتخاب صددرصدی را نمی‌دهد و شما در هر فصل و زمانی که به مالزی سفر کنید باید توقع رگبار و بارش را داشته باشید. در این مقاله کوتاه سعی کردیم آب‌وهوای این کشور را در ماه‌ها و فصل‌های مختلف بررسی کنیم، امیدواریم به کمک این راهنما بتوانید بهترین زمان را برای سفر خود انتخاب کنید و از سفر به این کشور گرمسیری لذت ببرید.

نظرات کاربران