بهترین زمان سفر به کرمانشاه

بهترین زمان سفر به کرمانشاه چه موقع است؟

آیا تا‌به‌حال به استان کرمانشاه سفر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به کرمانشاه چه موقع است؟ کرمانشاه از استان‌های غربی کشور محسوب می‌شود و آب‌وهوای معتدل کوهستانی دارد. کرمانشاه یکی از شهرهای توریستی ایران است. به همین خاطر هر ساله گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند و از جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی آن لذت می‌برند. از دلایل دیگری که کرمانشاه را به مقصد گردشگری بسیاری از مسافران تبدیل کرده است، به آداب ‌و رسوم و فرهنگ مردم این شهر مربوط می‌شود. به‌طور کلی کرمانشاه را می‌توان شهری تاریخی و فرهنگی به شمار آورد. بنابراین مکان‌های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که با رفتن به آن‌جا می‌توانید لذت سفر خود را چند برابر کنید. ازاین‌رو سفر به این شهر می‌تواند تعطیلات خوبی را برای شما رقم بزند. برای آگاهی از بهترین زمان سفر به کرمانشاه با ما همراه باشید. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

کرمانشاه در هریک از فصول

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

به‌طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به کرمانشاه، زمانی است که آب‌وهوا مساعد باشد. سفر به هر منطقه‌ای در صورت گرم بودن یا سرد بودن بیش از حد هوا برای گردشگران چندان خوشایند نیست. به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از سفر به هر شهری، در مورد بهترین فصل سفر به آنجا تحقیق کنید. کرمانشاه در هر فصل زیبایی‌های مخصوص به خودش را دارد و شما را محو تماشای خود می‌کند. ناگفته نماند که مکان‌های دیدنی بسیاری در کرمانشاه وجود دارد. به همین خاطر نمی‌توان محدوده زمانی خاصی را برای بازدید از آن‌ها مشخص کرد. در ادامه مطلب می‌خواهیم آب‌وهوا و جاذبه‌های دیدنی این شهر را در تمامی فصول سال بررسی کنیم و در نهایت بگوییم که بهترین فصل سفر به کرمانشاه چه فصلی است.               

کرمانشاه در بهار 

به جرات می‌توان گفت که فصل بهار بهترین زمان سفر به کرمانشاه محسوب می‌شود؛ چرا که آب‌وهوای این شهر در فصل بهار بسیار مساعد است. کرمانشاه در بهار آب‌وهوایی معتدل و خنک دارد. معمولاً دمای هوای کرمانشاه در فصل بهار بین 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. همچنین در این فصل گل‌های معطر و باغ‌های سرسبز جلوه خاصی به این شهر می‌بخشند و کرمانشاه را بیشتر از هر زمان دیگری تماشایی می‌کنند. بد نیست بدانید که یکی از بهترین زمان ‌های سفر به کرمانشاه اواسط بهار است.      

کرمانشاه در تابستان

در فصل تابستان خبری از گرمای طاقت‌فرسا در کرمانشاه نیست؛ البته این موضوع در مورد تمام شهرستان‌های این استان صدق نمی‌کند. شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین و دهستان ازگله تابستان‌هایی گرم و خشک دارند و شهرستان‌هایی مانند پاوه و جوان رود نیز تابستان‌هایی خنک دارند. پس اگر تابستان برای شما بهترین زمان سفر به کرمانشاه است، حتماً پیش از رفتن به آنجا آب‌وهوای منطقه مورد نظر را بررسی کنید. بااین‌حال طبیعت کرمانشاه در تابستان بسیار دیدنی است. به‌طور کلی می توان گفت اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده بهترین زمان سفر به کرمانشاه فصل بهار یا تابستان باشد این است که در این فصل‌ها خبری از سرما نیست.           

کرمانشاه در پاییز

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

چنانچه قصد دارید در فصل پاییز به این شهر بی‌نظیر سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مراسم‌های کرمانشاه نیز شرکت کنید. مراسم تنبورنوازی یکی از مراسمات کردهای یارسان است که در فصل پاییز و در ماه مهر برگزار می‌شود. بهترین زمان سفر به کرمانشاه برای بازدید مکان‌های تاریخی و برخی جاذبه‌های طبیعی مانند غارهای قوری قلعه و پراو، به فصل خاصی منوط نمی‌شود. طاق بستان، بیستون، گور دخمه‌ها، طاق گرا، معبد آناهیتا برخی از مکان‌های تاریخی کرمانشاه هستند که در هر فصلی می‌توانید از آنها دیدن کنید. گرچه فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به کرمانشاه هستند، اما طبیعت این شهر در پاییز تماشایی است.  

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

کرمانشاه در زمستان

بهترین زمان سفر به کرمانشاه برای بازدید از مناطق تاریخی چه موقع است؟ بازدید از آثار باستانی و موزه‌هایی همچون موزه میراث باستانی، موزه سنگ طاق بستان، موزه پارینه سنگی زاگرس و… به فصل خاصی مربوط نمی‌شود و در هر زمانی می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. آب‌وهوا در مناطق مختلف کرمانشاه، متفاوت است. بااین‌حال محدوده دمای این شهر در زمستان بین 7- تا 19 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. به همین علت توصیه می‌شود از سفر کردن به این شهر در فصل زمستان خودداری کنید. بد نیست بدانید که در فصل زمستان گردشگران کم‌تری به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار و تابستان، که بهترین زمان سفر به کرمانشاه هستند، را برای رفتن به این شهر انتخاب کنید.    

چه موقع به کرمانشاه سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

پیش از هر چیز باید بدانید که کرمانشاه از قدیمی‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. این شهر علاوه‌بر داشتن طبیعتی زیبا و بی‌نظیر، مکان‌های دیدنی زیادی هم دارد. به هر حال شاید بخواهید بدانید که دقیقاً بهترین زمان سفر به کرمانشاه چه موقعی است. از آنجایی که کرمانشاه در دامنه‌های شمال غربی رشته‌کوه زاگرس واقع شده است، آب‌وهوایی کوهستانی دارد. به همین خاطر این شهر در فصل زمستان آب‌وهوایی سرد و برفی و در فصل تابستان آب‌وهوایی گرم و معتدل دارد. سرمای شدید کرمانشاه در فصل زمستان ممکن است برای شما آزاردهنده باشد و یا شما را برای دیدن مکان‌های مختلف با محدودیت مواجه کند. 

همانطور که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم، بهترین زمان سفر به کرمانشاه برای طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی فصل بهار و تابستان است؛ اما سفر به کرمانشاه در تمامی فصول سال برای شما لذت‌بخش و دلپذیر خواهد بود. خوب است بدانید که این شهر از پوشش گیاهی غنی و دشت‌های مرتفع نیز برخوردار است. بنابراین می‌توانید در این فصل‌ها از طبیعت بکر و سرسبز کرمانشاه لذت ببرید. این شهر در فصل‌های بهار و تابستان بسیار دیدنی است؛ زیرا هم آب‌وهوای مطبوعی دارد و هم طبیعت بی‌نظیر دارد. به جرات می‌توان گفت کرمانشاه در بهار به زیباترین حد خود می‌رسد.                 

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به کرمانشاه  

تا اینجای مقاله متوجه شدید که بهترین زمان سفر به کرمانشاه چه فصل‌هایی است. بااین‌حال این شهر در تمامی فصول سال دیدنی است و بی‌شک هر موقعی از سال به کرمانشاه سفر کنید، از دیدن طبیعت آن خسته نمی‌شوید. در هر صورت با سفر به کرمانشاه می‌توانید به‌طور همزمان از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر دیدن کنید. به‌خاطر داشته باشید که بازدید از کرمانشاه در هر زمانی برای شما جذاب خواهد بود. اگرتابه‌حال به این شهر سفر نکرده‌اید، حتماً آن را در برنامه‌های خود قرار دهید.          

       رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران