بهترین زمان سفر به گرگان

بهترین زمان سفر به گرگان؛ کدام فصل به گرگان برویم؟

گرگان زیبا در امتداد ساحل جنوب شرقی دریای خزر واقع شده و در استان گلستان، یکی از گوهرهای پنهان ایران، قرار دارد. گرگان مملو از تاریخ، طبیعت بکر و فرهنگ خاص و متفاوت، فرصت تجربه متفاوتی را برای همه کسانی که در مسیرهای آن قدم می‌زنند، فراهم می‌کند. گرگان مرکز تاریخی مهمی بوده است که ریشه‌های آن به تمدن‌های باستانی برمی‌گردد. این شهر قبلا به‌عنوان هیرکانیا شناخته می‌شد، که به معنی «سرزمین گرگ‌ها» است. در این مقاله به‌صورت کامل و جامعی شما را با بهترین زمان سفر به گرگان آشنا می‌کنیم تا برای سفر به این شهر شمال ایران آماده باشید.

پاسپورت دومینیکا

بلیط هواپیما خود را در سه کلیک مثل آب خوردن رزرو کنید

آب و هوای گرگان در بهار

بهترین زمان سفر به گرگان

بهار یکی از بهترین فصل‌های سفر به گرگان محسوب می‌شود. در بهار هوای گرگان به‌طرز دلپذیری ملایم و خنک است، مناظر جنگل‌ها پس از بارندگی‌های زمستانی سرسبز شده است و منظره رشته‌کوه‌های البرز اطراف آن هنوز پوشیده از برف است و پس‌زمینه‌ای جذاب را برای عکاسی ارائه می‌دهد. عید نوروز یکی از پررفت‌وآمدترین زمان‌ها در بهار به شمار می‌رود که علاقه‌مندان به سفر به گرگان در بهار با توجه‌ به این‌که در تعطیلات به سر می‌برند، حتما به این شهر سر می‌زنند.

آب و هوای گرگان در پاییز

یکی دیگر از بهترین زمان‌های سفر به گرگان در فصل پاییز است. این فصل به‌ویژه برای عشاق خاطره‌سازی می‌کند چرا که درختان جنگل‌ها ترکیبی از برگ‌های سبز و زرد و نارنجی را به نمایش‌ می‌گذارند. هم‌چنین برگ‌های نارنجی‌رنگی که به پایین درختان ریخته شده فضای دلنشینی را به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید در این مسیرها به‌همراه دوستان‌تان قدم زده و خاطرات به‌یادماندنی‌ای را در کنار برگ‌هایی که با هر قدم صدای‌شان را می‌شوید، برای خود ثبت کنید.  

آب و هوای گرگان در تابستان

یکی دیگر از بهترین زمان‌های سفر به گرگان تابستان است. با وجود گرم شدن هوا اما هم‌چنان این شهر جذابیت خود را برای سفر دارد. برخی از افرادی که در تعطیلات تابستانی هستند، گرگان را برای سفر انتخاب می‌کنند. با وجود این‌که گرگان در تابستان آب‌وهوای گرم دارد اما هوای اطراف دریا در این شهر مرطوب است. تابستان بهترین زمان برای تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار دریای آبی بی‌کران است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تماشای این جاذبه‌ی طبیعی را از دست ندهید.

فقط با سه کلیک رزرو تور و رزرو هتل

آب و هوای گرگان در زمستان

بهترین زمان سفر به گرگان

یکی دیگر از فصل‌های سفر به گرگان زمستان است. این شهر دمای سرد را نیز تجربه می‌کند و کوه‌ها و مناطق کوهستانی اطراف آن پوشیده از برف می‌شوند. این فصل زمان مناسبی برای کسانی است که علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی هستند. شما می‌توانید فعالیت‌هایی از جمله پیاده‌روی روی برف، ساخت تندیس‌های برفی، اسکی و کوه‌نوردی را تجربه کنید. در سال‌های اخیر جشنواره‌های متنوع زمستانی نیز برگزار شده است.

جاذبه‌های دیدنی گرگان در بهار

حال که با شرایط آب‌وهوایی گرگان آشنا شدید، بی‌شک علاقه‌مندید که بدانید در کدام فصل به کدام جاذبه سر بزنید. با وجود این‌که تمام اماکن گردشگری گرگان در بهار جذابیت خود را دارند و بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود اما در ادامه نمونه‌ای از این جاذبه‌های طبیعی را که بهار بهترین زمان بازدید از آن است را برای‌تان معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

منطقه جنگلی ناهارخوران

یکی از جاذبه‌هایی که در بهار زیبایی چندبرابری دارد جنگل ناهارخوران است. این جنگل از درختان بلند و قدیمی تشکیل شده و به‌طوری در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که گویی با شاخ و برگ‌های‌شان دست یک‌دیگر را گرفته‌اند. بخشی از این جنگل با درختان هیرکانی کامل شده که حدود 40 میلیون سال قدمت دارد. هم‌چنین حیوانات متنوعی در این جنگل وجود دارد که بهتر است برای نترساندن و آسیب نرساندن به آن‌ها احتیاط کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از این جنگل حتما برنامه‌ریزی کنید. 

مارقرمز یا دیوار بزرگ

بهترین زمان سفر به گرگان

یکی دیگر از جاذبه‌های گرگان برای بازدید در بهار دیوار بزرگ یا مار قرمز است. این دیوار به‌نوعی دیوار دفاعی محسوب می‌شود که به دوره ساسانی برمی‌گردد و تاریخ‌شناسان معتقدند که حداقل تا نیمه اول قرن هفتم میلادی توسط نیروهای ساسانی اداره شده است. دیوار بزرگ گرگان به‌دلیل طول بسیار زیاد و پیچیدگی فنی، شگفتی‌ای مهندسی به شمار می‌آید. این دیوار ساختار دفاعی موثری برای ساسانیان بود تا با موفقیت از مرز شمالی خود در برابر دشمنان مهاجم دفاع کنند. تاریخ‌های مختلفی برای ساخت دیوار بزرگ گرگان تخمین زده شده است. به‌عنوان مثال، برخی از محققان گفته‌اند که این دیوار در زمان اسکندر کبیر ساخته شده است، در حالی که عده‌ای دیگر معتقدند که این دیوار به دوران سلطنت پادشاه ساسانی خسرو اول، برمی‌گردد. عده‌ای دیگر از دانشمندان معتقد بودند که این دیوار در قرن دوم یا اول قبل از میلاد ساخته شده است، زمانی که این منطقه بخشی از امپراتوری پارتی بود. بنابراین تاریخ دقیقی در دست نیست.

جاهای دیدنی گرگان در پاییز

گرگان در پاییز زیبایی خاص و بی‌نظیری دارد. هرکدام از اماکن گردشگری گرگان در پاییز جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارد از جنگل‌ها گرفته تا آبشارها. معمولا گردشگران پاییز را برای سفر انتخاب می‌کنند، چرا که هم آب‌وهوا مطلوب است و هم بارش باران پاییزی زیبایی جاده را چندبرابر می‌کند. در ادامه این مقاله گلچینی از جاذبه‌های دیدنی گرگان در این فصل را برای‌تان معرفی می‌کنیم. 

پارک جنگلی النگدره

بهترین زمان سفر به گرگان

یکی از مکان‌های دیدنی گرگان در پاییز جنگل النگدره است. در جنگل‌های سرسبز شمال ایران، در نزدیکی گرگان، پارک النگدره به‌عنوان مقصدی عالی برای دوست‌داران طبیعت و علاقه‌مندان به فضای باز قرار دارد. این پارک که به‌عنوان یکی از هفت منطقه نمونه‌ی گردشگری کشور شناخته می‌شود، 185 هکتار از اراضی جنگلی را دربرمی‌گیرد و آن را به یکی از معروف‌ترین جنگل‌های شمال ایران تبدیل می‌کند. پارک النگدره که در پنج کیلومتری گرگان قرار دارد، استراحتگاهی با دمای حدود 10 درجه خنک‌تر از شهر را ارائه می‌دهد. فضای این جنگل برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و گردهمایی‌های خانوادگی فوق‌العاده است. هم‌چنین امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری، وسایل نقلیه‌الکتریکی، زمین‌های بازی و زمین‌های ورزشی دارد. این پارک برای بازدیدکنندگان در هر سنی که به‌دنبال اوقات فراغت و ماجراجویی در میان طبیعت باشند، سرگرمی‌ای دارد.

دریاچه توشن

یکی از مکان‌های جذاب گرگان در پاییز دریاچه توشن است. معمولا این دریاچه مورد توجه عکاسان ثبت وقایع طبیعت قرار می‌گیرد چرا که منظره این دریاچه بهترین فضا را از انعکاس تابش نور خورشید روس سطح دریا به‌ویژه هنگام غروب آفتاب نمایش می‌دهد که حتی گردشگران هم به داشتن عکسی با این پس‌زمینه علاقه نشان می‌دهند. هم‌چنین چشم‌انداز حوالی دریاچه که پر از درختان سرسبز و نارنجی‌رنگ است، هر مخاطبی را به‌ خود جذب می‌کند. یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های این مکان پیاده‌روی در اطراف دریاچه‌ است که شما به‌همراه دوستان‌تان می‌توانید ساعت‌ها در کنار دریاچه قدم بزنید و از منظره پیش‌روی‌تان لذت ببرید و چنان غرق این زیبایی شوید که گذر زمان از دست‌تان در برود.

سخن پایانی سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به گرگان

در این مقاله درباره‌ بهترین زمان سفر به گرگان پرداختیم. با توجه به توضیحاتی که داده شد متوجه شدیم که گرگان شهری 4 فصل است. هر فصلی زیبایی‌های طبیعی خاص خود را دارد و مسافران با توجه به علاقه‌مندی خود به نوع خاصی از آب‌وهوا یا شرایط دیگر خود تصمیم می‌گیرند که در کدام فصل از سال به گرگان سفر کنند. حال شما نیز با آگاهی بیشتر تصمیم بهتری خواهید گرفت. شما علاقه‌مند به سفر در کدام فصل سال هستید برای ما بنویسید.

نظرات کاربران