بهترین زمان سفر به چالوس

بهترین زمان سفر به چالوس؛ کی بریم که خلوت باشه ؟

در این مقاله تلاش داریم تا شما را با بهترین زمان سفر به چالوس آشنا کنیم. قطعا همه‌ ما دوست داریم در بهترین شرایط ممکن سفر کنیم تا بیشترین استفاده را از آن ببریم. ممکن است هر کسی فاکتورهای خاص خودش را برای بهترین زمان سفر داشته‌باشد. ازجمله فاکتورهای مهم برای سفر شلوغی و خلوتی مقصد، مناسب‌بودن هزینه‌ سفر، مناسب‌بودن آب‌ و هوای مقصد و… است. بنابراین در این مقاله سعی می‌شود تا اطلاعات کافی درباره بهترین زمان سفر به شهر چالوس به شما داده‌شود. اما پیش از پرداختن به موضوع مقاله بهتر است نخست کمی از شهر زیبای چالوس بگوییم؛ چراکه داشتن شناختی حداقل از مقصد موردنظر موجب می‌شود شما با اطلاعاتی کافی و ازپیش‌دانسته به سفر بروید و وقتتان را بهینه مصرف کنید. در ادامه‌ این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین‌ها را در اختیارتان قراردهیم. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

ویژگی‌های شهر چالوس

بهترین زمان سفر به چالوس

چالوس یکی از شهرهای زیبای مازندران است که در غرب این استان قراردارد. لازم به‌ذکر است که این شهر پس از فتح گیلان در زمان قاجار به مازندران پیوست. به‌احتمال زیاد نام جاده‌ پرپیچ‌وخم چالوس به گوشتان خورده‌است یا از نزدیک این جاده را دیده‌اید. این شهر به‌دلیل زیبایی منحصربه‌فرد و بکرش هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شهر رویایی چالوس علاوه‌بر مناطق طبیعی زیبا از قدمت تاریخی نیز برخوردار است. این شهرستان در زمان تیموریان به‌ دستور تیمور کاملا تخریب شد؛ سرانجام در سال 1310 با روی کارآمدن دولت، چالوس به‌عنوان یک شهر به حیات خود ادامه داد. شهرستان زیبای چالوس نیز مانند دیگر شهرهای استان مازندارن از اصالت و فرهنگی غنی بهره‌مند است. مراسم عید نوروز در این شهر و روستاهای آن به‌شکل کاملا سنتی برگزارمی‌شود؛ به‌این صورت که یک‌نفر با لباس سنتی وساز سرنا به در خانه‌‌ همسایگان می‌رود و ترانه‌‌‌ محلی نوروزخوانی را اجرا می‌کند. همچنین رقص دِروم که در سرتاسر مازندران طرفداران زیادی دارد، در این منطقه برگزار می‌شود. یکی از آیین‌های قابل‌توجه مردم چالوس مراسم خورمیا یا خورشیدخواهی است؛ در این مراسم وقتی بارش بارن طولانی و ویران‌کننده می‌شود، مردم دست‌به دعا برمی‌دارند و از خداوند طلب قطع باران و تابش خورشید می‌کنند. این شهر به‌دلیل نزدیکی به دریا دارای آب‌وهوایی شرجی است. از نظر اقتصادی مردم این شهر به گله‌داری، شالیکاری و باغداری مشغولند. شهر چالوس به‌دلیل داشتن شهرک توریستی نمک‌آبرود، جاده‌های جنگلی زیبا، دریاچه‌ها، مرداب‌ها و آبشارهای بکر و طبیعی‌اش موردتوجه گردش‌گران و مسافران فراوانی قراردارد. بنابراین لازم است که به‌دنبال بهترین زمان سفر به شهر چالوس برای دیدن این مواهب طبیعی باشیم. پس با ما همراه باشد. 

بررسی بهترین زمان‌ سفر به چالوس 

بهترین زمان سفر به چالوس

بهترین زمان سفر برای هر کسی با توجه به شرایط و علایقش متفاوت است. بااین وجود هرکسی به دنبال زمانی مناسب برای مسافرت است؛ ممکن است عده‌ای شرایط آب‌وهوایی مقصد موردنظر، عده‌ای ارزان‌بودن هزینه‌ سفر و برخی خلوت‌بودن مقصد را اولویت قراردهند. آنچه که برای داشتن یک سفر فوق‌العاده مهم است، مطلوب‌بودن شرایط سفر است و این مهم میسر نمی‌شود مگر با در نظرگرفتن زمان مسافرت. حال وقت آن است تا شما را با بهترین زمان‌های سفر به چالوس آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. 

بهترین زمان سفر به چالوس از نظر آب‌وهوا

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که طبیعت چالوس برایتان اهمیتی به‌سزا دارد، باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار است. از آنجایی که شهرستان چالوس نزدیک دریا واقع شده‌است، تابستان‌های شرجی و زمستان‌های بسیار سردی دارد. همان‌طور که در بالا ذکر شد، این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی و خدادادی بی‌نظیری است که در فصل بهار بیش از پیش خودنمایی می‌کند. یکی از بهترین زمان‌ های سفر به چالوس برای دیدن دریاچه‌های پرآب، آبشارهای خروشان، درخت‌های پرشکوفه و هوای بهشتی‌اش، فصل بهار است. البته اواخر فصل تابستان و مهرماه که هوا از داغی تابستان افتاده و هنوز سردی زمستان را به خود نگرفته نیز، برای سفر به شهر چالوس بسیار مناسب است. 

بهترین زمان سفر به چالوس از نظر خلوتی 

اگر خلوت‌بودن مقصد برایتان بیشترین اهمیت را دارد، ایام نوروز در فصل بهار گزینه‌ مناسبی نیست. در این فصل به‌ویژه ایام نوروز مسافران زیادی به این شهر مسافرت می‌کنند. اردیبهشت‌ماه در فصل بهار بهترین زمان سفر به چالوس از لحاظ خلوتی است. دیگر زمان مطلوب از نظر خلوتی پاییز و زمستان است. در این دو فصل به‌دلیل بازشدن مدارس مسافرت‌ها محدود می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با رفتن به دریا و قدم‌زدن در ساحل از سکوت آن فضا بیشترین لذت را ببرید. ‌‌خلوت‌بودن مقصد موردنظر موجب می‌شود، شما بیشترین استفاده‌ی بهینه را از زمانتان در طول سفر ببرید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بهترین زمان سفر به شهر چالوس از نظر مناسب‌بودن هزینه

بهترین زمان سفر به چالوس

ممکن است شما جزو افرادی باشید که هزینه‌ سفر برایتان بیشترین اهمیت را دارد. زمان‌هایی که مسافرت محدود و مقصد موردنظر خلوت باشد، هزینه‌ سفر نیز کاهش می‌یابد. بنابراین از نظر هزینه نیز زمان‌های خلوت سال بهترین و مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به‌حساب می‌آید. اردیبهشت‌ماه و ماه‌های سرد سال از نظر هزینه بهترین زمان سفر به چالوس است؛ چراکه در این فصل‌ها تقاضا برای سفر کم بوده و این خود موجب می‌شود قیمت بلیط‌های وسایل نقلیه و همچنین مسافرخانه‌ها و هتل‌های مقصد موردنظر مناسب‌تر از زمان‌های شلوغی باشد. وقتی تقاضا کم باشد، عرضه نیز برای به‌فروش رفتن سیرنزولی می‌یابد. افزون‌براین از مزیت‌های سفر در اردیبهشت‌ماه، علاوه‌بر خلوت‌بودن مقصد موردنظر، زیباتر بودن چهره‌ شهر در فصل بهار است.  

زمان برداشت شالی؛ یکی از بهترین زمان‌های سفر به چالوس

بهترین زمان سفر به شهر هزاررنگ چالوس، می‌تواند زمان برداشت محصول برنج باشد. عده‌ای از مردم در زمان درو برنج به شهرهای شمالی کشور ازجمله چالوس می‌روند تا حضوری و بی‌واسطه محصولی باکیفیت را از کشاورز بخرند. زمان برداشت برنج نیز ماه‌های پایانی تابستان است؛ بنابراین سفر به این شهر در این زمان به‌دلیل مناسب‌بودن هوا نیز لذتی دوچندان دارد. 

سخن پایانی 

هدف از نوشتن این مقاله معرفی بهترین زمان سفر به شهر چالوس بود. قطعا همه ما دوست داریم در بهترین زمان ممکن مسافرت کنیم تا بیشترین لذت را از سفر ببریم. پس بهتر است با توجه به اولویت‌های خود، به زمان سفر توجه کنیم تا مسافرتی دلپذیر را برای خود و همراهانمان رقم بزنیم. حالا شما دوست عزیز، باتوجه به آنچه که در بالا ذکر شد، کدام زمان را برای مسافرت برمی‌گزینید؟ لطفا نظر ارزشمندتان را با ما نیز به‌اشتراک بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران