بهترین مراکز خرید ارومیه

بهترین مراکز خرید ارومیه؛ از کجا خرید کنیم؟

خرید از بخش‌های جذاب یک سفر مفرح به حساب می‌آید. اگر برای سفر به ارومیه برنامه‌ریزی می‌کنید، لازم است از پیش با بهترین مراکز خرید ارومیه آشنا باشید. شهر تاریخی ارومیه با دارا بودن انواع فروشگاه‌ها و مراکز تجاری خوب، یکی از بهترین شهرهای شمال غرب ایران برای بازارگردی است. کیفیت خوب، قیمت‌های مناسب، نزدیک بودن به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، داشتن خانه بازی برای سرگرم کردن کودکان و هم‌چنین وجود پارکینگ، از جمله مزایای اغلب این مراکز خرید ارومیه‌ای است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، تا انتهای این مقاله با سه کلیک همراه باشید؛ در این مقاله 18تا از بهترین مراکز خرید ارومیه را به شما معرفی کرده‌ایم. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

بازار تاریخی ارومیه؛ از بهترین بازارهای ارومیه

بازار تاریخی ارومیه؛ از بهترین بازارهای ارومیه

لذت بازارگردی و خرید سوغاتی را با حضور در اثری هنری‌تاریخی به نام بازار سنتی ارومیه، شروع کنید. این بنا در دوره صفویه ساخته شده و در دوره زندیه و قاجاریه وسعت یافته است. ضمنا این بازار تاریخی در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. برای دیدن این بازار برنامه‌ریزی کنید و از راسته‌های مختلف آن، بازدید کنید. هر راسته چیزی برای ارائه دارد؛ در راسته عطاران انواع شامپو و صابون گیاهی را می‌بینید، راسته مسگران ست ظروف مسی آشپزخانه‌تان را کامل می‌کند، راسته طلافروشان انواع اجناس طلایی را مقابل دیدگان‌تان به نمایش می‌گذارد و از راسته لبنیات نیز می‌توانید محصولات لبنی محلی بخرید و لذت ببرید. پس از خرید، به مسجد جامع ارومیه که در این بازار واقع شده است بروید و بعد، در یکی از بهترین رستوران‌های نزدیک، خود را مهمان لذیذترین غذاهای محلی ارومیه کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، بین خیابان بعثت و خیابان امام.

پاساژ تاناکورا ؛ یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید ارومیه

همان‌طور که از نامش مشخص است، پاساژ تاناکورا به عرضه البسه دست‌دوم خارجی می‌پردازد و با توجه به این‌که از بهترین مراکز خرید ارومیه است، ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد. به‌جز انواع لباس خارجی، لوازم ورزشی و کیف و کفش دست‌دوم را هم می‌توانید در این پاساژ قدیمی و معروف پیدا کنید. گفتنی است که این اجناس از برندهای معتبر خارجی هستند که با قیمت‌هایی استثنایی، عرضه می‌شوند. ضمنا بعضی از مغازه‌های پاساژ تاناکورا اجناس نو و دست‌اول نیز دارند. با توجه به این‌که این مرکز خرید دوست‌داشتنی، بسیار بزرگ و شبیه یک بازار سنتی و یک مقصد گردشگری است، برای بازدید از آن باید چند ساعت وقت بگذارید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، ابتدای جاده ارومیه به اشنویه.

پاساژ آذربایجان

پاساژ آذربایجان

پاساژ آذربایجان از بهترین مراکز خرید ارومیه است که چند طبقه دارد اما تنها طبقات پایین این پاساژ فعال‌اند. در مغازه‌های خوب پاساژ آذربایجان می‌توانید اجناسی نظیر البسه و بدلیجات را پیدا کنید و طبق سلیقه خود انتخاب کنید و بخرید. پاساژ آذربایجان هم‌چنین انواع قطعات موبایل را با قسمت مناسب ارائه می‌دهد. 

آدرس: ارومیه، خیابان خیام، میدان خیام، پاساژ آذربایجان. 

بازار خیابان آهندوست؛ یکی از بهترین مراکز خرید ارومیه

در این بازار واقع در خیابان آهندوست، شاهد رفت‌وآمد و هیاهوی مردم و گردشگران خواهید بود؛ چراکه بازار آهندوست از بهترین بازارهای ارومیه است. تنوع خوب مغازه‌ها در بازار آهندوست تنها یکی از دلایل شهرت آن است؛ وجود رستوران‌های خوب در خیابان این بازار از دلایل دیگر آن است. می‌توانید خرید کنید و پس از آن، با صرف یک وعده غذای سنتی و محلی ارومیه‌ای از خود پذیرایی کنید. از لوازم خانگی صوتی و تصویری گرفته تا ظروف آشپزخانه را می‌توانید با قیمت خوب از این مرکز خرید محبوب و منحصربه‌فرد، تهیه کنید.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان آهندوست.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

مجتمع تجاری یاقوت

یاقوت ارومیه را از دست ندهید؛ پس از یک خرید درست‌وحسابی در شهرک فرهنگیان ارومیه، خود را به صرف یک میان‌وعده دلچسب در کافی‌شاپ‌های خوب اطراف این مجتمع تجاری، دعوت کنید. بالاخره گردش در یک مرکز خرید شش طبقه و خرید پوشاک و لوازم آرایشی با قیمت و کیفیت عالی، حتما قدری شما را خسته خواهد کرد؛ پس از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف، غافل نشوید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، شهرک فرهنگیان، چهارراه شمالی.  

بازار شیخ تپه؛ از بهترین بازارهای ارومیه

بازار شیخ تپه؛ از بهترین بازارهای ارومیه

در شمال شهر ارومیه، بازار معروف و منحصربه‌فردی به نام بازار شیخ تپه قرار گرفته است که نزدیک به صد واحد تجاری گوناگون دارد. به بازار شیخ تپه بروید و انواع حلوای خوشمزه که از سوغاتی‌های ارومیه است  را بخرید و لذت ببرید. در این فروشگاه علاوه‌بر انواع البسه، محصولاتی مثل فرش، سفال، بدلیجات و انواع شیرینی محلی را هم می‌توانید پیدا کنید و اگر به محصولات بافتنی علاقه دارید، می‌توانید از این فروشگاه بهترین نمونه‌های آن را بخرید. خوب است بدانید در این بازار لباس‌های محلی نیز به فروش می‌رسد. باتوجه به آن‌چه گفته شد، خرید از بازار شیخ تپه تجربه‌ای کاملا متفاوت خواهد بود.  طراحی بازار شیخ تپه به سبک معماری سنتی صورت گرفته و از این نظر نیز برای مسافرین و گردشگران جذاب و جالب توجه است. در آن‌جا می‌توانید علاوه‌بر بازارگردی و خوش‌گذرانی، با فرهنگ بومیان محل نیز آشنا شوید و پس از خرید به رستوران‌های اطراف بروید و غذای محلی بخورید؛ البته اگر خود را با حلواها و شیرینی‌های ناب محلی در بازار شیخ تپه، سیر نکرده باشید! 

آدرس: ارومیه، بلوار نبوت یا شیخ‌تپه، بازار شیخ‌تپه. 

تورک‌مال؛ از بهترین مراکز خرید ارومیه

همان‌طور که تاکنون حتما متوجه شده‌اید، ارومیه هم بازار سنتی دارد و هم مراکز خرید لوکس. تورک‌مال هم از جمله مراکز خرید شیک و امروزی ارومیه با پنج طبقه است در سال 1397 افتتاح شد. اگر دوست دارید محصولاتی با برندهای خارجی تهیه کنید به تورک‌مال بروید. در این مرکز خرید کودکان شما نیز سرگرم خواهند شد؛ تورک‌مال ارومیه شهربازی هم دارد. پس از یک خرید عالی، به فودکورت مجموعه بروید و دلی از عزا دربیاورید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان دانشکده.

مجتمع تجاری امیرکبیر

مرکز خرید سه طبقه امیرکبیر با قدمتی چندساله در مرکز شهر، خیابان خیام، منتظر شماست تا با جست‌وجو میان مغازه‌های آن، مایحتاج خود از پوشاک، محصولات و لوازم آرایشی‌بهداشتی را بخرید و فروشگاه‌های فیلم و موسیقی آن را هم ببینید. خوب است بدانید پاساژ امیرکبیر ارومیه به خاطر موقعیت خود در مرکز شهر، مرکز خریدی پررفت‌وآمد است.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان خیام جنوبی. 

پاساژ انصار؛ از بهترین بازارهای ارومیه

پاساژ انصار؛ از بهترین بازارهای ارومیه

یک مرکز خرید قدیمی دیگر در مرکز شهر؛ پاساژ انصار با کسبه‌ای خوش‌برخورد و مغازه‌دارانی محترم، منتظر شماست تا کیف و کفش‌هایی با قیمت مناسب را تقدیم‌تان کند. دو نکته جالب توجه در رابطه با پاساژ انصار گفتنی است؛ اول این‌که این مرکز خرید روباز است و نکته دوم این است که کارت‌های چاپی و کارت دعوت مراسم‌های مختلف خود را هم می‌توانید در این مرکز خرید پیدا و تهیه کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام.

مجتمع تجاری برلن 

برای خرید انواع پوشاک موردنیاز و هم‌چنین کیف و کفش خود، به پاساژ برلن قدیمی که از بهترین مراکز خرید ارومیه است بروید و باکیفیت‌ترین اجناس را ببینید و طبق سلیقه خود انتخاب کنید. قیمت محصولات مرکز خرید برلن بسیار مناسب است. برای بازدید از این مرکز خرید نه‌چندان بزرگ ارومیه وقت بگذارید، در هر دو طبقه مخصوص پوشاک بگردید و بعد کودکان خود را برای بازی به طبقه مخصوص بازی‌های کودکان ببرید و خوش‌حال‌شان کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، شهرک فرهنگیان، خیابان اول شمالی. 

پاساژ پاکو

پاکوی سه طبقه که قدمت چندانی ندارد و به تازگی افتتاح شده است، انواع پوشاک زنانه و مردانه و محصولات آرایشی با قیمت و کیفیت مناسب را عرضه می‌کند. در این فروشگاه خوب ارومیه‌ای می‌توانید یک خرید جذاب را تجربه کنید؛ پس خوب است که برای خرید لباس‌های تازه خود، به پاساژ پاکو هم سری بزنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان شمالی، کوی اول. 

پاساژ برلیان؛ از بهترین مراکز خرید ارومیه

پاساژ برلیان؛ از بهترین مراکز خرید ارومیه

اگر بیشتر دنبال مراکز خرید قدیمی ارومیه می‌گردید و دوست دارید محیط آن‌ها را ببینید و از مغازه‌های‌شان خرید کنید، برلیان پیشنهاد دیگر ما به شماست. این پاساژ قدیمی پنج طبقه دارد که سه طبقه آن، فروشگاهی است؛ طبقه زیر هم‌کف، هم‌کف و طبقه اول. دیدن پاساژ برلیان که بین اهالی محل به پاساژ عینک‌فروشی نیز شهرت دارد، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌توانید در آن از عینک گرفته تا نقره و لوازم ورزشی، اجناسی برای خرید پیدا کنید.  

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام. 

سیتادیوم؛ از بهترین مراکز خرید ارومیه

اگر می‌خواهید با خانواده و فرزندان عزیزتان به خرید بروید، باید بدانید که سیتادیوم برای شما محیطی جذاب و شاد را فراهم کرده است تا حسابی خوش بگذرانید. این مرکز خرید بزرگ ارومیه در منطقه‌ای به دور از ترافیک واقع شده است و پارکینگ نیز دارد. پس از خرید پوشاک، خوراکی و سوغاتی‌های‌تان در سیتادیوم که از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید ارومیه است، بچه‌ها را به خانه بازی ببرید و پس از آن نیز در رستوران‌های فروشگاه، غذا بخورید. 

آدرس: ارومیه، خیابان زرین، خیابان طریقت. 

مجتمع تجاری طوبی

برای خرید کیف و کفش و انواع لباس به فروشگاه جدید طوبی در ارومیه بروید. این فروشگاه در خیابان امام قرار دارد و پارکینگ طبقاتی از جمله امکانات خوب آن محسوب می‌شود. اطراف این مرکز خرید کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های خوبی هست که می‌توانید قبل یا بعد از خرید، یکی را انتخاب و قهوه یا غذای خود را نوش جان کنید.

آدرس: ارومیه، خیابان امام، بعد از کوچه هشتم.

بازارچه مرزی سرو؛ از بازارهای ارومیه

بازارچه مرزی سرو؛ از بازارهای ارومیه

با توجه به اسم این فروشگاه، بازارچه مرزی در منطقه‌ای نزدیک مرز قرار دارد و بنابراین، اجناسی که در آن فروخته می‌شود اغلب محصولاتی وارداتی است که با قیمیتی مناسب ارائه می‌گردد. از بدو ورود به این بازارچه، با تعدادی مغازه که در کنار هم قرار گرفته‌اند و اجناسی مختلف، از انواع لباس گرفته تا محصولات خوراکی با برندهای خوب، را عرضه می‌کنند مواجه خواهد شد. این بازارچه پارکینگ هم دارد. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، ۵۵ کیلومتر مانده به گمرک سرو، بازارچه مرزی سرو. 

بازار سومون‌آباد

در بازار سومون‌آباد می‌توانید انواع پوشاک را پیدا کنید و لوازم آرایشی‌بهداشتی خود را نیز تهیه نمایید. از مزایای این بازار خوب ارومیه‌ای، می‌توان به قرار گرفتن در محلی به دور از مناطق مسکونی و خیابان‌های بزرگ شهر که نتیجه آن تجربه خرید در محیطی آرام است اشاره کرد. دو راسته اصلی بازار سومون آباد در خیابان نشاط قرار دارد و دو پاساژ داریوش و فربد نیز از پرطرفدارترین پاساژهای این بازار به‌شمار می‌رود.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان نشاط، بازار سومون آباد (خلیج فارس). 

مراکز خرید ارومیه در خیابان استادان

برای یک بازارگردی مفصل در ارومیه، یک روز کامل خود را برنامه‌ریزی کنید! خیابان استادان ارومیه، مغازه‌ها و واحدهای تجاری گوناگونی دارد که انواع محصولات را ارائه می‌دهد و به‌غیر از مسافرین و گردشگران، روزانه مردم شهر هم برای خرید مایحتاج خود به مغازه‌های این خیابان می‌روند. در این خیابان لوکس و زیبای ارومیه، میان مردم به گشت‌وگذار بپردازید و از دیدن مغازه‌ها، بوتیک‌ها و واحدهای تجاری با محصولات مختلف لذت ببرید و خرید کنید. سوغاتی یادتان نرود و این نکته را هم در نظر داشته باشید که باتوجه به موقعیت این مراکز خرید در خیابان استادان، تنوع محصولات، لوکس بودن محل و هم‌چنین عرضه محصولات با برندهای معتبر خارجی، قیمت اجناس در مغازه‌های خیابان استادان کمی بیشتر از سایر مراکز خرید ارومیه است. 

مرکز خرید ژابیز، مرکز خرید عازمی، مجتمع تجاری میلاد نور و مجتمع تجاری استادان از جمله مراکز خرید خیابان استادان ارومیه است که می‌توانید سوغاتی، پوشاک، کیف و کفش خود را از آن‌جا تهیه کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان استادان. 

 پاساژ پردیس ارومیه

 پاساژ پردیس ارومیه

اگر به خیابان استادان رفتید، پاساژ شش طبقه‌ای پردیس را از دست ندهید؛ این مرکز خرید لوکس از جمله مجتمع‌های تجاری خیابان استادان است. در پردیس ارومیه می‌توانید انواع البسه و زیورآلات را پیدا کنید و مطابق سلیقه خود، خریداری نمایید. ضمنا در این فروشگاه مدرن انواع محصولات با برندهای خوب داخلی و خارجی موجود است. 

آدرس: ارومیه، خیابان استادان، پاساژ پردیس ارومیه. 

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین مراکز خرید ارومیه

خرید در ارومیه باتوجه به انواع مختلف بازار و مراکز تجاری در این شهر زیبای تاریخی، تجربه‌ای بسیار شیرین و لذت‌بخش است. تهیه سوغاتی‌هایی مانند حلوا، نقل و شیرینی محلی ارومیه برای دوستان و هم‌چنین خرید انواع محصولات مثل لباس، اکسسوری، کیف و کفش و لوازم آرایشی‌بهداشتی آن هم با بهترین کیفیت و قیمت از بهترین فروشگاه‌ها، سفری خاطره‌انگیز را برای‌تان رقم خواهد زد. در این مقاله به بهترین مراکز خرید ارومیه اشاره کردیم و آدرس و ویژگی‌های هرکدام را توضیح دادیم. امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد و با کمک آن، یک بازارگردی درست‌وحسابی و تکرارنشدنی را در سفرتان به مرکز آذربایجان غربی، تجربه کنید. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید به کدام یک از مراکز خرید ارومیه بروید؟ 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران