بهترین زمان سفر به ارومیه

بهترین زمان سفر به ارومیه؛ بهار، پاییز یا تابستان؟

ارومیه شهری دیدنی است و هر گردشگری باید حداقل یک بار از این شهر زیبا در شمال غرب کشور، دیدن کند تا از تماشای آثار تاریخی، بازدید از دریاچه ارومیه، تنفس در هوای پاک طبیعت بکر، تفریح و عکاسی در پارک‌های سرسبز و تفرجگاه‌ها و خوردن غذاهای اصیل سنتی در بهترین رستوران‌های آن لذت ببرد. اما همه این موارد مستلزم کسب اطلاعات کافی درمورد بهترین زمان سفر به ارومیه است. با اطلاع از این امر، با آگاهی بیشتری برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و باتوجه به بودجه و زمان خود، سفری تکرارنشدنی برای خود بسازید. بنابراین اگر قصد دارید به ارومیه بروید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ در این مقاله به بهترین زمان سفر به ارومیه زیبا پرداخته‌ایم.

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی ارومیه

بهترین زمان سفر به ارومیه

قبل از هر سخنی لازم است بدانیم ارومیه کجاست. شهرستان ارومیه، این شهر پرجمعیت 10550 کیلومترمربعی، مرکز استان آذربایجان غربی در موقعیت شمال غرب کشور است و سلماس و نقده از همسایگانش محسوب می‌شود. دریاچه ارومیه نیز در فاصله 20 کیلومتری از این شهر قرار دارد. ارومیه بین ارتفاعات کوه چهل‌مرشهیدان، کوه سیر، کوه قیزقلعه، جهودها و علی‌پنجه‌سی واقع شده است. فاصله ارومیه تا پایتخت، حدود 780 کیلومتر است. 

آب‌وهوای ارومیه

شهر سردسیری ارومیه با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش، تابستان‌هایی معتدل و زمستان‌هایی بسیار سرد، خشک و سخت دارد که با یخ‌بندان همراه است. بارندگی در ارومیه معمولا از آبان‌ماه شروع شده و تا اوایل اردیبهشت‌ماه، ادامه می‌یابد. خوب است بدانید ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۳۳۲ متر است و میانگین دمای هوا به‌طورکلی در ارومیه، 10 تا 11 درجه سانتی‌گراد است. 

گفتنی است ارومیه در زبان آشوری به معنی شهر آب است و مردم خونگرم و مهمان‌نواز آن، به زبان‌های ترکی، کردی و فارسی صحبت می‌کنند. ارومیه به پایتخت والیبال ایران نیز معروف است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

سفر به ارومیه در بهار

اگر به هر دلیلی قصد دارید در بهار به ارومیه تماشایی سفر کنید، اواخر خرداد توصیه ما به شماست. ارومیه معمولا در فروردین و اردیبهشت بارندگی دارد و اگرچه سفر به این شهر زیبا با طبیعتی غنی و جذاب، در فصل شکوفه‌ها هم خالی از لطف نیست، اما اگر در دو ماه اول سال به این شهر بروید، باید چمدان خود را با چتر و سایر لباس‌های گرم، سنگین کنید و این احتمال را هم در نظر بگیرید که نمی‌توانید به‌آسانی، در معابر سطح شهر تردد کنید و هم‌چنین ممکن است به دلیل بارندگی، لذت خوش‌گذرانی در اماکن، پارک‌ها و تفریح‌گاه‌های روباز شهر را هم از دست بدهید. 

تابستان؛ بهترین فصل سفر به ارومیه

بهترین زمان سفر به ارومیه

اگر سفر خود را در بازه زمانی اوایل تیر تا اوایل شهریور برنامه‌ریزی کنید، از آب‌وهوایی مطلوب و لذت‌بخش بهره‌مند خواهید شد. میانگین دمای هوا در این ماه‌ها در حدود 24 درجه سانتی‌گراد است و بنابراین ارومیه در تابستان، آب‌وهوایی معتدل و بهاری دارد! البته بهتر است بدانید در گرم‌ترین شرایط، دمای هوای ارومیه به 32 درجه هم می‌رسد و پایین‌ترین دمایش نیز در این فصل، 17 درجه است. این نکته را درنظر بگیرید که باتوجه به آب‌وهوای بسیار معتدل و خوب این شهر در فصل تابستان، اکثر مردم و گردشگران در تابستان به ارومیه سفر می‌کنند؛ بنابراین اگر شما هم این فصل را برای سفر به ارومیه برمی‌گزینید، به دلیل شلوغی باید بهای بیشتری بابت تفریحات، رستوران‌ها و اقامت در هتل‌ها بپردازید. 

بازدید از ارومیه در پاییز

خیلی از مسافرین به دلیل شلوغی ارومیه در فصل تابستان و طبیعتا هزینه‌های بیشتر برای اقامت در این شهر در آن فصل، پاییز را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم این‌گونه فکر می‌کنید و چنین تصمیمی دارید، نیمه اول مهر پیشنهاد ما به شماست؛ در این بازه زمانی پاییزی، سرما در ارومیه هنوز به اوج خود نرسیده و بارندگی نیز شروع نشده یا شدت نگرفته است. هوا خوب و مناسب است و هزینه‌ها نیز به دلیل باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها و کم‌تر شدن تعداد گردشگران، معقول‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. 

زمستان برای بازدید از ارومیه

بهترین زمان سفر به ارومیه

مسلما این فصل زیبا پیشنهاد سه کلیک به شما برای سفری تفریحی به ارومیه نیست، مگر این‌که یخ زدن و ماندن در هتل را دوست داشته باشید! دما در این شهر در فصل زمستان حدود یک درجه سانتی‌گراد است و در بهمن و اسفند به زیر صفر درجه می‌رسد و طبق آمارها از کل فصل زمستان، 72 روز آن در ارومیه یخ‌بندان است. این مورد به‌تنهایی کافی است تا شهر از نظر تعداد گردشگران و مسافرین، کم‌ترین جمعیت را تجربه کند. البته در زمستان، جشنواره‌هایی برای مردم شهر برگزار می‌شود و ورزش‌هایی مانند اسکی، رونق می‌یابد. 

سخن پایانی سه کلیک درمورد بهترین زمان سفر به ارومیه

طبق آن‌چه گفته شد، تابستان به دلیل هوای خنک و ملایمش بهترین زمان سفر به ارومیه به‌شمار می‌رود. ضمنا در این فصل جشنواره‌های متنوعی نظیر جشنواره انگور و میوه‌های چهارفصل در ارومیه برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند علاوه‌بر بازدید از اماکن تاریخی و تفریح در پارک‌ها و خوش‌گذرانی در رستوران‌ها و جاذبه‌های طبیعی، با شرکت در این رویدادهای شاد لذت سفر خود را کامل کنند. بنابراین، تابستان توصیه ما به شما برای سفر به ارومیه تاریخی است.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در کدام فصل به ارومیه بروید؟ 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران