بهترین مراکز خرید گرگان
23 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

بهترین مراکز خرید گرگان؛ از پاساژ تندیس تا بازار نعلبندان

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمالی ایران که مرکز استان گلستان است، شهرستان گرگان نام دارد. این شهر از نظر ارتفاع در 3/13 متری سطح دریا واقع شده. گرگان با جمعیتی حدود  320 هزار نفر، بیست‌وچهارمین شهر پرجمعیت ایران نیز محسوب می‌شود. این شهرستان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی و بهاران، همین‌طور دو شهر و پنج‌ دهستان است. گرگان از نظر ویژگی‌های طبیعی دارای سه ناحیه جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی است.  به همین علت، آب‌وهوای شهر معتدل و در تابستان‌ها گرم و شرجی است. این شهر در دل خود اقلیت‌های مهاجر مختلفی را از سراسر ایران جای داده که می‌توان به اقوامی مانند قوم‌های بومی و محلی فارس، ترکمن، سادات، سبزواری، کاشمری‌ و غیره اشاره کرد‌. به همین منظور برای رفاه حال این اقوام و گردشگران داخلی و خارجی که سالانه برای سیر و سفر به این شهرستان می‌آیند، مراکز خرید بسیاری را در شهر گرگان برپا کرده‌اند. در ادامه همراه ما باشید تا چند تا از بهترین مراکز خرید‌ گرگان را به شما معرفی می‌کنیم

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

1. مرکز خرید وارکانا 

بهترین مراکز خرید گرگان

یکی از بهترین مراکز خرید گرگان که می‌توانید برای گشت‌‌وگذار وخرید کردن به آن‌جا بروید، مرکز خرید وارکانا است.این پاساژ در محدوده پالازای شهری که نوعی فضای عمومی برای رعایت حال شهروندان واقع شده تا از بار ترافیک به دور باشد، واقع شده است. این مرکز خرید در سال 1391 در زمینی به مساحت 2000 متر مربع ساخته شد. سازه کلی پاساژ وارکانا از جنس فولاد با تکنیک پیچ و مهره بنا گردید. این پاساژ 4 طبقه دارد که 3 طبقه آن تجاری و یک طبقه اداری است. در مر کز خرید وارکانا 2 مغازه بزرگ به ابعاد 150 و 200 متری نیز وجود دارد. مرکز خرید وارکانای گلستان دارای 70 واحد تجاری فعال بوده و همچنین در طبقه منفی این پاساژ شما می‌توانید به فروشگاه بزرگ خانه‌وکاشانه بروید. علاوه‌بر آن می‌توانید از فروشگاه‌‌های تجاری دیگری که در این پاساژ در زمینه‌هایی مانند پوشاک زنانه و مردانه، عطر و ادکلن، لوازم ورزشی، عروسکی و تزئینی و غیره نیز دیدن کنید. از دیگر خدمات و امکانات این مرکز خرید در گلستان می‌توان به پارکینگ روباز و سقف‌دار، پله‌برقی و آسانسور، سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی و سرمایشی، دو ورودی مجزا برای عبور و مرور مردم، پنج درب کاملا اتوماتیک در لابی و موارد دیگر اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید وارکانا:

استان گلستان، شهرستان گرگان، خیابان پاسداران

زمان بازدید از این مجموعه:

از 8 صبح تا 10 شب

شماره تماس:
8025 3224 017

2. بازار سنتی نعلبندان 

یکی دیگر از معروف ‌ترین‌ مراکز خرید شهر گرگان که یک بازار سنتی است، نعلبندان نام دارد. این بازار روباز که دارای راسته‌هایی پیچ‌درپیچ است، در سال 1375 هجری قمری ساخته شد. در دو طرف این راسته‌ها مغازه‌های مختلفی با سقف‌های شیروانی‌مانند وجود دارد. بازار سنتی نعلبندان یکی از اماکن تاریخی و توریستی شهر گرگان، اصلی‌ترین بازار این شهر از زمان قدیم تا کنون است. این مرکز خرید دارای ۱۵۰ باب مغازه فعال است که در آن انواع سبزیجات، ترشیجات، شیرینی‌جات، مرغ و ماهی و همچنین انواع پوشاک، صنایع‌دستی و بسیاری از محصولات دیگر به فروش می‌رسد. البته این بازار یکی از قطب‌های اصلی پارچه‌‌فروشی شهر گرگان هم به شمار می‌آید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی و جذاب بازار نعلبندان که یکی از بهترین مراکز خرید گرگان است نیز می‌توان به اماکن تاریخی مانند مسجد ‌جامع، آب‌‌انبار، عمارت محمدشاه، حمام‌ قاضی و تکایای قدیمی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به گرگان، چند ساعتی را به بازدید و گردش در این بازار بگذرانید.

آدرس بازار سنتی نعلبندان:

استان گلستان، گرگان، خیابان شهدای شهر گرگان، نزدیک خانه باقری‌ها و خانه‌ امیر لطیفی 

3. مرکز خرید هیرکان

بهترین مراکز خرید گرگان

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید گرگان که می‌توانید برای گشت‌وگذار و خرید به آن‌جا بروید، مرکز خرید هیرکان نام دارد. نام این مرکز خرید از نام قدیم گرگان گرفته شده است. شما برای رفتن به این مرکز خرید کافی‌ست با هر نوع وسیله شخصی یا حمل‌و‌نقل عمومی، خودتان را به مرکز شهر گلستان برسانید. مرکز خرید هیرکان دارای 4 طبقه است؛ هرکدام از این طبقات کاربری خاص خود را دارند. طبقه‌ همکف و طبقه منفی یک مهمترین قسمت این مرکز خرید به حساب می‌آید؛ چرا که در این طبقات انواع لباس‌ها برای تمام سنین مختلف از لباس مجلسی گرفته تا انواع لوازم تزئینات داخلی ساختمان، انواع بشقاب‌های لعابی و انواع مجسمه‌های آفریقایی و غیره به فروش می‌رسد. همچنین در طبقه همکف شما می‌توانید از فروشگاه‌های بی‌نظیر سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه، قطعه‌سنگ‌های قیمتی آمیتیست بزرگ با رنگ‌های بنفش و یا سنگ سیترین با رنگ‌های طلایی که از معادن کشور برزیل استخراج می‌شود را ببینید و بخرید. 

همین‌طور در طبقه منفی یک که مخصوص عاشقان شکم‌گردی است، می‌توانید در رستوران‌ها و فست‌فودها غذاهای مورد علاقه خود را میل کنید. علاوه‌بر آن می‌توانید در کافه‌های بهترین مرکز خرید گرگان، طمع بی‌نظیر قهوه را همراه با تکه‌های کیک بچشید یا در مغازه‌های شیرینی‌جات و تنقلات، کامتان را شیرین کنید. اگر به این طبقه بروید، مطمئن باشید که با دست‌هایی پر از سوغاتی‌های خوشمزه‌ از این مرکز خرید خارج می‌شوید. از دیگر امکانات ویژه مرکز خرید هیرکان که یکی از معروف ترین مراکز خرید گرگان است می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی مانند معرق‌کاری، معماری، طراحی و انواع آموزش‌های هنری اشاره کرد که ساکنان این شهر می‌توانند از آن بهره ببرند.

آدرس:

استان گلستان، گرگان، خیابان 5‌ آذر، جنب کتابخانه مرکزی

زمان بازدید از این مجموعه:

از 8 صبح تا 11 شب 

شماره تماس:

1431 3233 017

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

4. مرکز خرید تندیس

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید گرگان، مرکز خرید تندیس نام دارد. مرکز خرید تندیس که شامل 6 طبقه می‌شود، یکی از کامل‌ترین و معروف ترین مراکز خرید گرگان است. وقتی که در طبقات این پاساژ قدم می‌زنید و یا از پله‌برقی‌‌ها برای رفتن به طبقات دیگر استفاده می‌کنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، ویترین جذاب و متنوع بوتیک‌های داخل پاساژ است. همچنین در این پاساژ، برای تمامی سلیقه‌ها انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه وجود دارد.یکی از نکته‌های مثبت این پاساژ قیمت‌های نسبتا مناسب و درعین‌حال کیفیت خوب اجناس برای تمامی خریداران با قدرت خرید متفاوت‌ است؛ اما نبود فودکورت و زمین بازی برای کودکان احتمالا ذوق شما را کور خواهد کرد. ولی اصلا نگران نباشید؛ زیرا مرکز تجاری تندیس از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مجتمع‌ تجاری میلاد نور، گالری نیک، فست‌‌فود باباطاهر، کافه آش و بستنی پاندا قرار گرفته است. بنابراین شما مسافران عزیز می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در یکی از بهترین مراکز خرید گرگان و خرید کردن، برای صرف غذا و استراحت کردن به رستوران‌ها یا مراکز تجاری اطراف بروید.

آدرس مرکز تجاری تندیس:

استان گلستان، گرگان، خیابان ولی‌عصر، نبش عدالت 83

زمان بازدید از این مجموعه:

از 8 صبح تا 10 شب

شماره تماس:

2768 3252 017

5. مجتمع تجاری زرتشت 

بهترین مراکز خرید گرگان

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید گرگان، مرکز تجاری زرتشت نام دارد. این مرکز تجاری در سال 1387 در 6 طبقه تاسیس شد. قدم زدن در راهروهای بزرگ این مجتمع و دیدن ویترین‌های مجلل بوتیک‌ها هر مشتری مشکل‌پسندی را سر ذوق می‌آورد؛ به‌گونه‌ای که بدون شک، دست خالی از مجتمع تجاری زرتشت بیرون نمی‌رود. بعد از گشت‌وگذار در در مجتمع تجاری زرتشت که یکی از بهترین مراکز خرید گرگان است نیز می‌توانید به مغازه «صنایع‌دستی هنر نصف جهان» که حدود دو دقیقه با پای پیاده از این‌جا فاصله دارد بروید و برای عزیزانتان سوغاتی‌های جذاب و اصیل بخرید.

آدرس مجتمع تجاری زرتشت:

گلستان ، گرگان، خیابان ولی‌عصر 

زمان بازدید از این مجموعه:

از 8 صبح تا 10 شب

شماره تماس:

7257 3253 017

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین مراکز خرید گرگان 

یکی از مایحتاج ضروری ساکنان و تفریحات مسافرانی که به گرگان سفر می‌کنند، پاساژگردی به‌منظور خرید پوشاک، لوازم‌ تزیینی، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه است. برای اینکه به این نیاز جامه عمل پوشانده شود، مراکز خریدی در گرگان برپا شده که شما می‌توانید به آن‌جا بروید. ما در این مقاله شما را بهترین مراکز خرید گرگان آشنا کردیم. در ادامه آدرس و ساعات فعالیت هریک را ذکر کردیم تا شما بدون دغدغه آماده رفتن به یکی از این مکان‌ها شوید. بعد از گشت‌و‌گذار در مراکز خرید استان گلستان، در بخش نظرات و پیشنهادات، تجربه خودتان را با ما به‌اشتراک بگذارید. منتظر دریافت نظرات شما عزیزان هستیم. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران