بهترین جزیره های ویتنام

بهترین جزیره ‌های ویتنام کدام جزیره‌ها هستند؟

از جزیره کوان لان گرفته تا جزیره خرچنگ یا بینه‌با، تک‌تک جزیره‌های کشور ویتنام برای گذران اوقات فراغت فوق‌العاده‌اند. اگر قصد سفر به ویتنام را دارید یا پیش‌ازاین به ویتنام سفر کرده‌اید و قصد گذراندن اوقات فراغت خود را در بهترین جزیره ‌های ویتنام دارید؛ در این مقاله، تعدادی از زیباترین جزیره‌ های ویتنام را معرفی می‌کنیم و به گشت و گذاری مختصر در جاذبه ‌های گردشگری ویتنام و دهکده‌های این کشور می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

جزیره Quan Lan

بهترین جزیره های ویتنام

کوان لان، دنیایی دور از خیابان‌های شلوغ در شهرهای اصلی ویتنام است. علی‌رغم اینکه در خلیج هالونگ قرار گرفته، جمعیت کمی دارد و گردشگران نسبتاً کمی این جزیره را انتخاب می‌کنند. روستای کوان لان در این جزیره، مکانی آرام است و یک خیابان پر از کافه، رستوران و هتل دارد. در مجموع، این جزیره یکی از بهترین جزیره ‌های ویتنام محسوب می‌شود.

جزیره Co To

اولین مورد از بهترین جزیره ‌های ویتنام و یکی از زیباترین مکان‌ها به‌منظور بازدید در شمال ویتنام، جزیره کوتو است. این جزیره بین گردشگران محلی محبوب است؛ اما هنوز توسط خارجی‌ها کشف نشده است. این جزیره با سواحل خیره‌کننده‌اش که در کنار آب‌های بکر و فیروزه‌ای قرار گرفته است، ارزش دیدن را دارد.

ساحل ون چای که یکی از سواحل بسیار زیبای این جزیره است، برای استراحت بسیار دوست‌داشتنی است، اما برخی از گردشگران ماجراجوتر، صخره‌نوردی یا پیاده‌روی در داخل جزیره را ترجیح می‌دهند. امکانات اقامتی و رفاهی جزیره Co To با هر بودجه‌ای قابل‌دسترسی‌اند. این جزیره مکانی جذاب برای نظاره‌کردن طیف وسیعی از چشم‌اندازهای باورنکردنی و یکی از بهترین جزیره‌ های ویتنام است.

پاسپورت دومینیکا

جزیره Phu Quy

بهترین جزیره های ویتنام؛ جزیره Phu Quy

فوکوی بسیار توسعه‌نیافته و دست‌نخورده است و عمدتاً از دهکده‌های ماهیگیری تشکیل شده است. به‌این‌ترتیب، فضای دلپذیر و آرامی دارد و نسبت به بسیاری از جزایر دیگر در ویتنام کمتر توریستی است. در اینجا پاگودا یا برج دانش که نماد ثروت، دانش و شهرت است را نیز خواهید یافت که ارزش بازدید را دارد. ازآنجایی‌که بخش زیادی از جزیره نسبتاً دست‌نخورده است، سواحل آن اغلب خلوت و ساکت‌اند.

جزیره Tuan Chau

 یکی از جاهای دیدنی ویتنام جزیره توان چاو است. جزیره Tuan Chau که تنها هشت کیلومتر با خلیج معروف هالونگ فاصله دارد، مکانی عالی برای استراحت است. با وجود هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و ویلاهای مختلف و همچنین گزینه‌های متعدد غذاخوری، هرگز حوصله‌تان در این جزیره سر نخواهد رفت. اگرچه ساحل آن مصنوعی است، اما برای آفتاب‌گرفتن بسیار مناسب است و در آن ورزش‌های آبی زیادی را می‌توانید تجربه کنید.  جت اسکی و کایاک‌سواری از محبوبیت خاصی در این جزیره برخوردارند. اگر از بازدیدکنندگان خوش‌شانس باشید، می‌توانید قبل از رفتن به تماشای سیرک یا نمایش هنرهای رزمی، از صخره‌نوردی و ماهیگیری در اعماق دریا لذت ببرید. جزیره توان چاو، یک مقصد ایده‌آل برای تعطیلات ساحلی است و اغراق نیست اگر بگوییم این جزیره یکی از بهترین جزیره ‌های ویتنام است.

جزیره Binh Ba

بهترین جزیره های ویتنام

جزیره بینه‌با بسیار زیبا است. اگر فرصت رفتن به تعطیلات را داشته باشید این جزیره گشت‌وگذار را دارد. دسترسی به آن نسبتاً آسان است. این جزیره به دلیل سخت‌پوستان بزرگ و خوشمزه‌اش، به جزیره خرچنگ نیز معروف است. باوجوداینکه بخش مسکونی Binh Ba مملو از ساختمان‌ها و خانه‌هاست، اما هنوز مناطق خلوت و آرام زیادی در جزیره وجود دارد. دو ساحل اصلی آن برای استراحت‌کردن ایده‌آل‌اند و آب‌های زیبایی که در کنار آن‌ها قرار دارد نیز بسیار عالی هستند. آب‌های این جزیره برای غواصی نیز فوق‌العاده است. در مجموع می‌توان گفت که این جزیره یکی از بهترین جزیره‌ های ویتنام است.

جزایر Cham

جزایر چم بهترین مکان برای فرار از روزمرگی و پناه‌بردن به یک تعطیلات به‌یادماندنی است. این جزایر، آب‌های بکری دارد که زیر نور خورشید می‌درخشند. بازدیدکنندگان زیادی برای غواصی یا شناکردن به این جزایر می‌آیند. در جزایر Cham چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. با افزایش تعداد گردشگران، استراحتگاه‌ها نیز به‌سرعت در حال ظهورند، اگرچه بخش زیادی از  فضای بکر و جذابیت آرام این جزایر هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. جزایر چم یکی از مکان ‌های دیدنی ویتنام به شمار می‌روند.

جزایر Con Dao

بهترین جزیره های ویتنام؛ جزایر Con Dao

جزایر کون‌دائو که از شانزده جزیره دور از سرزمین اصلی تشکیل شده‌اند، زیبایی بی‌نظیری دارند، در حقیقت جزو زیباترین جزیره‌ های ویتنام به شمار می‌روند. این مجمع‌الجزایر در واقع یک پارک ملی است. این جزایر زمانی زندانیان سیاسی را در خود جای‌داده بودند، اما امروزه، این گردشگران هستند که برای لذت‌بردن از مناظر زیبا، سواحل خیره‌کننده و صخره‌های مرجانی دست‌نخورده به اینجا سرازیر می‌شوند. 

جنگل‌های استوایی بیشتر این جزایر را پوشانده است. مسیرهای پیاده‌روی زیادی در آن وجود دارد و شیوه زندگی آرام جزیره برای افرادی که به دنبال استراحت و خلوت‌کردن هستند، عالی است. مکان‌های تاریخی جالب، بتکده‌ها، معابد و همچنین مکان‌هایی بسیار درخشان برای تماشای حیات‌وحش در این جزایر وجود دارد. Con Dao با در نظر گرفتن زیبایی فوق‌العاده‌اش، واقعاً همه‌چیزتمام است و یکی بهترین جزیره ‌های ویتنام به شمار می‌رود.

جزایر Nam Du

جزایر Nam Du که از بیست و یک جزیره تشکیل شده‌اند، مجمع الجزایری خیره‌کننده را تشکیل می‌دهند و اغراق نیست اگر بگوییم که جزو زیباترین جزیره‌ های ویتنام به شمار می‌روند. با انتشار اخبار و تصاویری از زیبایی مثال‌زدنی این جزیره، محبوبیت آن روزبه‌روز در حال افزایش است. مناظر کوهستانی جزیره که بین آبی‌های زیبای دریا و آبی آسمان قرار گرفته، از آب سر برآورده‌اند. این مناظر کوهستانی، جزو زیباترین جاذبه‌ های گردشگری ویتنام محسوب می‌شوند.

بزرگ‌ترین جزیره آن که Hon Lon نام دارد، یکی از بهترین جزیره‌ های ویتنام، و جایی است که بیشتر اقامتگاه‌ها و استراحتگاه‌ها در آن یافت می‌شود. رستوران‌هایی دوست‌داشتنی نیز در اینجا وجود دارد که غذاهای محلی خوشمزه سرو می‌کنند. با پیاده‌روی در اطراف این جزیره، از مناظر زیبای آن لذت ببرید. فرصت فوق‌العاده غواصی در آب‌های بکر این جزیره را نیز از دست ندهید.

جزیره Cat Ba

بهترین جزیره های ویتنام

بزرگ‌ترین جزیره در مجمع الجزایری به همین نام، جزیره کت‌با در خلیج ‌هالونگ قرار دارد. حدود نیمی از آن را یک پارک ملی پوشانده است. بخش اصلی جزیره که به‌طور فزاینده‌ای در میان گردشگران محبوب است، اکنون مملو از هتل‌های سنگی و بی‌روحی شده است که کمی چهره جزیره را خراب کرده‌اند، اگرچه هنوز بخش بسیاری از جزیره، بکر، رام نشده و دست‌نخورده باقی مانده است. این جزیره یکی از بهترین جزیره ‌های ویتنام به شمار می‌رود.

پوشش گیاهی این جزیره خیره‌کننده است؛ صخره‌های آن نفس‌گیرند و سواحل کوچک و دهکده‌های محلی پراکنده‌ای که اغلب مواقع مشغول ماهیگیری‌اند، در اطراف این جزیره وجود دارد. در میان صخره‌های آهکی آن، چند آبشار کوچک و غارهای جذاب و همچنین دریاچه Ech را می‌توانید پیدا کنید. جزیره Cat Ba یکی از بهترین جزایر ویتنام برای تعطیلات است، قطعاً ارزش صرف زمان برای اوقات فراغتتان را دارد.

جزیره Phu Quoc

ایده‌آل‌ترین جزیره‌ای را که می‌توانید تصور کنید، به‌احتمال چیزی شبیه به تصویر جزیره فوکوک خواهد بود. این جزیره با وجود آب‌های فیروزه‌ای بکری که شن‌های سفیدِ سواحل پوشیده از درختان نخل را احاطه کرده‌اند، واقعاً بهشت روی زمین است و می‌توان گفت یکی از بهترین جزیره ‌های ویتنام است

این جزیره در سواحل کامبوج بسیار کوهستانی است و به زیبایی در جنگل‌های متراکم پوشیده شده است. جزیره فوکوک بسیار بزرگ است و هنگام سفر به آن، کارهای زیادی برای انجام‌دادن خواهید داشت. ازآنجایی‌که این جزیره در سراسر دنیا به طور فزاینده‌ای محبوب است، بهتر است محض اطمینان پیش از سفر، محل اقامت خود را در یکی از استراحتگاه‌های متعدد آن رزرو کنید.

می‌توانید موتورسیکلت اجاره کنید و در اطراف Phu Quoc چرخی بزنید. اگر تمایل به استراحت دارید، ساحل سائو برای این کار بسیار ایده‌آل است. برخی از سواحل کوچک‌تر در این جزیره آن‌قدر خلوت‌اند که می‌توان حدس زد در زمان‌های بسیاری، شما تنها فرد آنجا خواهید بود. غواصی، کایاک‌سواری در اطراف ورودی‌های کوچک جزیره یا تجربه طعم غذاهای محلی، تنها برخی از روش‌های لذت‌بردن از تعطیلاتتان در جزیره فوکوک است و این جزیره را تبدیل به یکی از بهترین جزیره‌ های ویتنام کرده است.

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین جزیره های ویتنام

فرقی نمی‌کند که به کدام یک از جزیره‌های کشور ویتنام سفر می‌کنید یا از نظر شما بهترین جزیره‌ های ویتنام کدام جزیره‌ها هستند؛ در همه این جزیره‌ها می‌توانید لذت یک تعطیلات رؤیایی و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. می‌توانید در جزایر این کشور استراحت کنید، پیاده‌روی کنید، غواصی کنید، شنا کنید، غذاهای محلی و خوشمزه را تجربه کنید و به هزاران روش دیگر از تعطیلات خود لذت ببرید. شما کدام جزیره این کشور را برای تعطیلات انتخاب می‌کنید؟

نظرات کاربران