بهترین باغ های دنیا؛ پرده برداری از راز باغ های افسانه ای!

با نزدیک شدن بهار، ذهنمان رویایی از باغ‌ها می‌بافد. در سفرهایمان، قدم زدن در باغ‌های دیدنی همیشه برایمان لذت‌بخش بوده است. امروز میخواهیم در برخی از بی‌نظیرترین باغ‌های دنیا، از انگلستان گرفته تا هاوایی، فرانسه، مکزیک و حتی آفریقای جنوبی، قدم بزنیم. پس امروز، برایتان از ۲۳ تا از بهترین باغ های دنیا می‌گوییم، در حالی که بال‌های خیالمان را به هوا می فرستیم!

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

Claude Monet’s Garden

بهترین باغ های دنیا

با یک سفر کوتاه با قطار از پاریس، به سرعت به برخی از بهترین باغ ‌های دنیا  دست پیدا می‌کنید. این باغ‌ها، همان باغ‌های رمانتیکی هستند که در آثار خیره‌کننده کلود مونه جان گرفته‌اند. درست مانند آثار هنری او، باغ‌های مونه در خانه‌اش در ژیورنی، فرانسه، نه مصنوعی هستند و نه محدود. آنها بیشتر شبیه به ضربه‌های رنگی با بافت و رنگ‌های متنوع هستند. باغ مونه به دو قسمت تقسیم می‌شود – یک باغ گل در مقابل خانه صورتی‌اش و باغ‌های آبی الهام گرفته از سبک ژاپنی در آن سوی خیابان. اگر میخواهید عکس های خیلی خوبی را بگیرید، آخر هفته به این باغ که از بهترین باغ های دنیا است، سفر نکنید!

Gardens of Versailles

باغ‌های باشکوه فرانسوی، با بیش از 600 فواره، بیشتر از 370 مجسمه، 55 جاذبه آبی، 21 مایل کانال و وسعتی از بسترهای گل، واقعاً خیره‌کننده هستند. دیدن شکوه باغ‌های کاخ ورسای، بی‌شک، هر بیننده‌ای را مبهوت می‌کند! این جلوه‌ای از عالی‌ترین سطح باغبانی سنتی فرانسوی است. این باغ‌ها، ساخته دست پادشاه لوئی چهاردهم، معروف به «پادشاه خورشید»، 40 سال زمان برد تا به اتمام رسید. این ملک، همراه با کاخش، امروزه به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته می‌شود و دومین بنای تاریخی پربازدید جهان است.

شما هم دوست دارید از بهترین باغ های دنیا دیدن کنید؟

Keukenhof

کوکنهوف در لیسه، هلند، احتمالاً بزرگ‌ترین و از بهترین باغ های گل جهان است، معروف به خاطر هیاسینت‌ها، لاله‌ها، زعفران‌ها، نرگس‌ها و سایر گل‌های بهاری‌اش.

با کاشت بیش از 7 میلیون پیاز گل در هر سال!

باغ‌های کوکنهوف تنها دو ماه در سال، از اواخر مارس تا نیمه‌های می، باز هستند و استقبال بسیاری می‌شوند. برای دوری از شلوغی، بازدیدتان را به عصرهای دیرهنگام بگذارید.

Generalife Garden

بهترین باغ های دنیا

قطعاً نام الحمرا در گرانادای اسپانیا به گوشتان خورده است، نه؟ این قصر باشکوه موری، کاخ تابستانی خاندان نصری بوده که بیش از دو قرن، از 1230 تا 1492، بر گرانادا فرمانروایی کرده‌اند.

در الحمرا، باغی به نام جنرالیفه قرار دارد که بی‌تردید یکی از خارق‌العاده‌ترین و بهترین باغ های دنیا است. جنرالیفه، که به معنی «باغ بهشتی» یا «باغ جشن‌ها» است، فضایی است که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند.

این بخش، با حیاط آبی رویایی‌اش که استخر بلندی را با بسترهای گل‌آراسته و گذرگاه‌های زیبا احاطه کرده، فواره‌ها، مسیرهای پیاده‌روی پوشیده از سنگریزه، باغ‌های پرتقال، ستون‌ها و پاویون‌ها، می‌تواند دل‌انگیزترین قسمت از املاک سلاطین قدیمی باشد.

Villa d’Este Gardens (Tivoli Gardens)

ویلا دسته، یک خانه باشکوه از قرن شانزدهم در تیوولی است، فقط یک ساعتی از رم فاصله دارد. اینجا میزبان یک باغ رنسانسی ایتالیایی است که نفس را در سینه حبس می‌کند. در واقع، این باغ‌های پلکانی دامنه کوه – که از زیباترین باغ‌های ایتالیا به حساب می‌آیند – واقعاً جادویی هستند!

مجسمه‌هایی از نیمف‌های بازیگوش به همراه بیش از ۵۰۰ فواره، چشم‌ها را خیره می‌کنند. شکوهمندترین جاذبه آبی، فواره ارگ است، که دارای یک ارگ آبی است که از سال ۱۵۷۱ موسیقی دوران رنسانس را می‌نوازد.

پس چندان تعجب‌آور نیست که این ویلا و باغ‌هایش به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

Villa Ephrussi de Rothschild Gardens

در قلب ریویرای فرانسه، ویلا افروسی دو روتشیلد بیشتر شبیه به یک جواهر نهفته در میان نه باغ فوق‌العاده با طرح‌های متنوع است. این کاخ صورتی که زمانی متعلق به بارونس بئاتریس دو روتشیلد بود، با طراحی شکوهمند رنسانس ایتالیایی خود، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

گشت و گذار در این آپارتمان‌ها شما را به دنیایی از شگفتی‌ها می‌برد، جایی که سالن‌ها با عتیقه‌جات بی‌نظیر، چینی‌های با حاشیه طلا، فرش‌های دستباف و تابلوهای نقاشی از استادان بزرگ گذشته مانند فراگونار و کاراواجو مزین شده‌اند.اما باغ‌ها، اینجاست که واقعاً جادوی ویلا زنده می‌شود. باغ گل رز آن، با بیش از ۱۰۰ گونه گل رز و عطر افشانی‌های خیره‌کننده در هر رنگی که فکرش را بکنید، ممکن است زیباترین باغ گل رز دنیا باشد.

باغ‌های دیگر شامل باغ فلورانسی، باغ ژاپنی و باغ اسپانیایی هستند، هرکدام با زیبایی‌های منحصر به فرد خود. اما امان از نمای نفس‌گیر دریای مدیترانه که پرده‌ای دراماتیک برای این شاهکار طبیعی فراهم می‌کند.

شما طرفدار کدامیک از بهترین باغ های دنیا هستید؟

Kew Royal Botanic Gardens

بهترین باغ های دنیا

باغ‌های کیو که در ۱۸۴۰ توسط پرنسس آگوستا در جنوب غرب لندن پایه‌گذاری شدند، نه تنها شهرتی به عنوان مشهورترین باغ‌های انگلستان دارند بلکه بی‌شک جزء زیباترین و بهترین باغ ‌های گیاه‌شناسی دنیا نیز هستند.

اینجا، خانه بزرگترین کلکسیون گیاهان زنده جهان است و همچون برخی دیگر از باغ‌های منحصربه‌فرد ما، به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. روزی را به کاوش در گلخانه‌های عظیم عصر ویکتوریا و قدم زدن در بین مسیرهایی که به باغ‌های گل رز، یکی از بزرگ‌ترین هرباریوم‌های دنیا، باغ ژاپنی آرام‌بخش با چراغ‌های سنگی و حوض‌های آب چکه‌ای و دیگر جاذبه‌ها منتهی می‌شود، اختصاص دهید.

در خانه نخل هم، جایی که نخل‌ها و دیگر گیاهان گرمسیری نادر پرورش داده می‌شوند – که بعضی از آن‌ها دیگر در دنیای وحش یافت نمی‌شوند – بازدید کنید.

Butchart Gardens

در جزیره ونکوور واقع در غرب کانادا، شهر ویکتوریا به “شهر باغ‌ها” معروف است، جایی که ما زندگی می‌کنیم.

برجسته‌ترین باغ‌های این شهر، باغ‌های بوچارت هستند.

جنی بوچارت، همسر یک معدن‌دار ثروتمند، با هدف زیباسازی یک معدن سنگ آهک این باغ‌ها را خلق کرد.

از این رو، در سال ۱۹۱۲، او کار بر روی تبدیل این معدن متروکه به یک باغ را آغاز کرد. امروزه، این باغ‌های اداره شده توسط خانواده شامل باغ گل رزی با ۲۵۰۰ درختچه گل رز، باغ ایتالیایی با یک حوض پرگل، باغ فرو رفته و باغ ژاپنی با بامبو و افراهای ژاپنی آتشین است.

تا به اینجا کدامیک از این بهترین باغ های دنیا، داستان جالب تری داشته است؟

VanDusen Botanical Garden

در وسط ونکوور، کانادا، یک بهشت گیاه‌شناسی ۵۵ هکتاری وجود داره که بیش از ۷۵۰۰ گونه گیاهی از نقاط مختلف دنیا رو در خود جا داده.

تو اینجا می‌تونید از یک هزارتو به سبک الیزابتی، باغ گل رز، باغ سنگی و دیگر باغ‌های خاص با تم‌های متفاوت لذت ببرید. مسیرهای دقیق و زیبا شما رو توی یک سفر جذاب از یک باغ به باغ دیگه همراهی می‌کنن.

Allerton and McBryde Gardens

بهترین باغ های دنیا

باغ‌های آلرتون و مک‌براید که در کنار هم در جزیره زیبا و سبز کائوایی، هاوایی قرار گرفتند، از دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین باغ‌ های دنیا برای ما هستند.

واقعاً، گشت و گذار در این باغ‌ها باید در فهرست برترین تجربیات قرار بگیره! باغ آلرتون با اتاق‌های باغ سحرآمیز و داستان پر جاذبه‌اش، واقعاً هر کس را به خودش جذب می کند.

Fairchild Tropical Botanic Garden

جنوب فلوریدا نیز میزبان یکی از شگفت‌انگیزترین باغ‌های آمریکاست.

باغ گیاه‌شناسی گرمسیری فیرچایلد که ۸۳ هکتار مساحت دارد، به افتخار دیوید فیرچایلد، یک کاشف گیاه‌شناس، نام‌گذاری شده و تنها هفت مایلی از میامی فاصله دارد.

این باغ، خانه‌ای برای مجموعه‌هایی از درختان نخل، گیاهان میوه‌ای گرمسیری و گونه‌های نادر گرمسیری از سرتاسر جهان است، مانند «افتخار برمه» با گل‌های صورتی شبه ارکیدش.

پرورشگاه پروانه آن، با هزاران پروانه رنگارنگ و خارق‌العاده از آمریکای مرکزی و جنوبی، واقعاً سحرآمیز است برای بازدید.

شما حتی می‌توانید نظاره‌گر تبدیل شدن شفیره‌ها به پروانه‌های زیبا باشید.

به نظر می رسد که اینجا واقعا یکی از بهترین باغ های دنیا است!

Atlanta Botanical Garden

اگه به ارکیده‌ها علاقه دارید، گلخانه ارکیده باغ گیاه‌شناسی آتلانتا قطعاً دلتون رو می‌لرزونه.

این باغ‌ها که در قلب آتلانتا، جورجیا قرار دارن، خونه یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های ارکیده جهان هستن. از جنگل‌های پرسایه گرفته تا باغ‌های گل رز، مسیرهای سرگردان، مجسمه‌ها و یک مسیر پیاده‌روی ۶۰۰ فوتی روی پلکان، همه و همه به جذابیت این باغ اضافه می‌کنن.

Desert Botanical Garden

بهترین باغ های دنیا

اگه تو فینیکس، آریزونا هستید، حتماً این باغ گیاه‌شناسی بیابانی ۱۴ هکتاری رو ببینید.

باغ بیش از ۵۰,۰۰۰ گیاه داره، شامل انواع نادر و در معرض خطر انقراض.مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از کاکتوس‌ها، گیاهان آب‌دوست، گل‌های وحشی و دیگر گیاهان بیابانی از نقاط مختلف جهان رو شامل می‌شه. می‌تونید این گیاهان خارق‌العاده رو در پنج مسیر موضوعی ببینید – هر کدوم شما رو از یک اکوسیستم متفاوت عبور می‌دهد.

اگر عاشق کاکتوس هستید؛ اینجا یکی از بهترین باغ های دنیا و متعلق به شماست!

Le Jardin Majorelle

ژاک ماژورل، نقاش فرانسوی، ۴۰ سال زمان صرف کرد تا این باغ‌های دیواری رویایی رو دورتادور ویلای خود و کارگاه هنری کوبیستی‌اش در مراکش بسازد.

او مسیرهای پیچ‌درپیچی طراحی کرد که به هم وصل می‌شن و گونه‌های نادر گیاهی از همه جای دنیا رو کاشت. او همچنین رنگ آبی عمیق و خیره‌کننده‌ای که روی ساختمان‌های باغ استفاده شده، به نام «آبی ماژورل»، را ثبت کرد.

ایو سن لوران و شریکش پیر برژ در سال ۱۹۸۰ این ملک رو خریداری کردن و به بازسازی و افزودن به باغ پرداختن. وقتی سن لوران فوت کرد، خاکستر او در باغ گل رز پاشیده شد.حالا، باغ ماژورل که به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شه، برای بازدید عموم بازه.اینجا شامل باغ‌هایی با فواره‌های زیبا، نخل‌های ایستاده، بوگنویلیای قرمز و کاکتوس‌های دیدنیه.

Kirstenbosch National Botanical Garden

کریستنبوش، که به عنوان یکی از برترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا شناخته می‌شه، در پای کوه میز و در کیپ تاون، آفریقای جنوبی، روی بیش از ۱۳۰۰ هکتار امتداد یافته.

اینجا، باغ‌هایی با طراحی خاص و مسیرهای پیاده‌روی متعددی که از دل جنگل‌های طبیعی تا قله کوه میز امتداد دارند، پیش روی شماست.

کریستنبوش، با نمایش بیش از ۷۰۰۰ گونه گیاهی بومی منحصربه‌فرد آفریقای جنوبی، مثل گل‌های باشکوه کینگ پروتئا که نقطه عطفی در آن است، می‌درخشد. پل عابر پیاده بالای درختان، معروف به “بومسلانگ” یا “مار درختی”، که از فراز تاج درختان عبور می‌کنه، بی‌نهایت محبوبه.

بازدید از این باغ‌ها یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیات برای شما خواهد بود؛ پس فرصت دیدنشون رو از دست ندید!

Kenrokuen

بهترین باغ های دنیا

واقع در کانازاوا، ژاپن، باغ‌های وسیع کنروکوئن زمانی بخش بیرونی قلعه کانازاوا بودند.

برای رزرو بهترین هتل ها میتوانید روی سه کلیک حساب کنید.

آن‌ها طی بیش از دو قرن برای اینکه به عنوان باغی «کامل» شناخته شوند، خلق شدند.

در واقع، نام «کنروکوئن» به معنی باغی است که شامل شش عنصر از یک باغ زیبا می‌باشد – وسعت، آرامش، ساخت‌وساز مصنوعی، زیبایی قدیمی، ویژگی‌های آبی و منظره‌ای شکوهمند. به عنوان یکی از سه باغ منظره‌ای زیبای ژاپن، این باغ‌ها شامل تقریبا ۹۰۰۰ درخت، جریان‌های آبی مصنوعی پیچ‌درپیچ، قدیمی‌ترین فواره ژاپن و یک خانه چای که در سال ۱۷۷۴ ساخته شده است، می‌باشند.

به نظر می رسد حس و حال اینجا، به عنوان یکی از بهترین باغ های دنیا، متفاوته!

Singapore Botanic Gardens

گامی به سمت طبیعت وحشی بردارید. باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور، یک بهشت گرمسیری اند!

این باغ‌ها که در بیش از ۲۰۰ هکتار پهن شده‌اند، برای پیاده‌روی یا دویدن در فضایی جنگلی، درست وسط شهر همیشه در حرکت سنگاپور، ایده‌آلند. اونجا یک جنگل بارانی گرمسیری، باغ زنجبیل و باغ کودکان هست. گیاهان گوشت‌خوار واقعاً ما رو به تعجب واداشت. و باغ ارکیده با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از ارکیده‌های زیبا در همه رنگ‌های رنگین‌کمان، واقعاً ما رو شگفت‌زده کرد.

Miracle garden

بهترین باغ های دنیا

آیا می‌دانستید باغ معجزه دبی خانه بیش از ۱۲۰ نوع گل است؟ بزرگترین باغ دنیا با ۷۲,۰۰۰ متر مربع شکوه گلی، مجسمه‌های عظیم و جاذبه‌های دیگر خوشبو، گسترده شده است. این پارک طی سال‌ها جوایز زیادی کسب کرده است، مانند دو رکورد جهانی گینس برای بزرگترین نصب گلی هواپیمای امارات ایرباس A۳۸۰ و بلندترین ساختار توپیاری شبیه‌سازی میکی ماوس.

اگر به دنبال جایی برای خنک شدن وسط بیابان عربستان هستید، باغ معجزه دبی جای شماست! علاوه بر جاذبه‌های گلی، این باغ بیش از ۳۰ غرفه غذا، کافه و رستوران دارد تا در طول بازدید شما را تازه کند.

رزرو تور تنها با سه کلیک

Nong Nooch Tropical Garden

تلفیقی از طراحی سنتی تایلندی و باغ‌های اروپایی، این باغ‌های دیدنی ۵۰۰ هکتاری در پاتایا، تایلند قرار گرفته‌اند.

اینجا بیش از یک مقصد گردشگری است؛ شبیه به یک پارک موضوعی با رستوران‌ها، هتل‌ها و برنامه‌های فرهنگی.

از کاکتوس‌ها و بن‌سای‌ها گرفته تا گلخانه‌های ارکیده و یک باغ به سبک فرانسوی الهام‌گرفته از ورسای همه چیز را تجربه کنید. باغ گیاه‌شناسی گرمسیری نونگ نوچ خیلی بزرگه، پس اجاره کردن یک دوچرخه برای گشت و گذار ایده خوبیه.

در آخر

در سراسر جهان، باغ‌هایی وجود دارند که نه تنها چشم‌اندازهایی خیره‌کننده و طراحی‌هایی استثنایی را به نمایش می‌گذارند، بلکه داستان‌ها و فرهنگ‌هایی را نیز در خود جای داده‌اند که از قرن‌ها پیش تا به امروز را شامل می‌شوند. از باغ‌های عظیم و تاریخی ورسای در فرانسه گرفته تا باغ‌های مدرن و بی‌نظیر مثل باغ معجزه دبی، هر کدام از این باغ‌ها نشان‌دهنده مهارت و خلاقیت بی‌پایان انسان در خلق فضاهایی هستند که طبیعت و هنر را به هم می‌آمیزند.

باغ‌های گیاه‌شناسی کیو در لندن، با مجموعه‌ای بی‌نظیر از گیاهان از سراسر جهان، یا باغ‌های کنروکوئن در ژاپن که تعادل و زیبایی را در هر گوشه‌ای نمایان می‌سازند، هر کدام داستان‌های خود را دارند. دیدن از این باغ‌ها فرصتی است برای تجربه زیبایی‌های طبیعت و دستاوردهای فرهنگی بشر، کشف آرامش در میان هیاهوی زندگی روزمره و الهام گرفتن از طراحی‌های باغ‌هایی که هر کدام روایتگر فلسفه و سبکی منحصر به فرد هستند.

بهترین باغ ‌های دنیا نه تنها مکان‌هایی برای قدم زدن و لذت بردن از زیبایی‌های بصری هستند بلکه فضاهایی هستند که تاریخ، هنر، علم و معنویت را به هم پیوند می‌دهند. بازدید از این باغ‌ها به ما این فرصت را می‌دهد که با جهان طبیعت و میراث فرهنگی انسان ارتباط برقرار کنیم، در حالی که شگفتی‌های طبیعت را کشف می‌کنیم و از زندگی‌های پرمشغله خود فاصله می‌گیریم. بنابراین، دیدن از این باغ‌ها نه تنها برای زیبایی‌شناسی و آرامش اهمیت دارد بلکه به ما امکان می‌دهد تا درک عمیق‌تری از ارتباط میان انسان و طبیعت پیدا کنیم.

نظرات کاربران