بهترین فستیوال های سن پترزبورگ

بهترین فستیوال های سن پترزبورگ؛ از فانوس آبی تا شب سفید!

شهر پر هیاهو و باشکوه سن‌پترزبورگ یکی از پرطرفدارترین شهرهای روسیه است که هر سال میزبان مسافران زیادی است. سن پترزبورگ در ابتدا پایتخت این کشور بود و به همین دلیل بناهایی عظیم در آن ساخته شد. همچنین جشن‌های باشکوهی نیز در این شهر برگزار شد که حالا به نام بهترین فستیوال های سن پترزبورگ شناخته می‌شود. در این مقاله قرار است سراغ بهترین فستیوال های سن پترزبورگ برویم، فستیوال‌هایی که به نوعی یادگار همان دوران است. اگر شما هم می‌خواهید در سفر بعدی به سن‌پترزبورگ در این فستیوال‌ها شرکت کنید تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

جشن عید پاک

بهترین فستیوال های سن پترزبورگ

در فرانسه جشن عید پاک در یکی از یکشنبه‌های ماه مارس برگزار می‌شود اما مردم سن پترزبورگ در ماه نوامبر برای این جشن آماده می‌شوند. جشن عید پاک برای اهالی سن‌پترزبورگ حکم یک جشنواره غذایی بزرگ را دارد که طی آن انواع غذاهای خوشمزه توسط سرآشپزهای ماهر تهیه می‌شود. مردم این شهر آشپزهای خیلی خوبی هستند و برای این جشن هیجان زیادی دارند. از سوی دیگر بیشتر رستوران‌های شهر در این رویداد شرکت می‌کنند و جشنی هیجان‌انگیز برپا خواهد شد و به همین دلیل در فهرست بهترین فستیوال های سن پترزبورگ قرار می‌گیرد. یادتان نرود که سن‌پترزبورگ به غذاها و رستوران‌هایش شهرت دارد. 

زمان برگزاری جشن عید پاک: ماه نوامبر

جشن شب سفید

این جشن را اداره شهرداری سن‌پترزبورگ هر سال در ماه می برگزار می‌کند و تا ماه جولای ادامه دارد. جشن شب سفید ابتدا با تئاتر ستارگان در محل تئاتر مارینسکی شروع به کار می‌کند و طی مدت فستیوال یعنی از ماه می تا ماه جولای چندین نمایشگاه مرتبط در سطح شهر نیز بر پا می‌شود. 

پاسپورت دومینیکا

بیشتر جشن‌های این رویداد عصرها برگزار می‌شود و به همین دلیل این جشنواره که از بهترین فستیوال های سن پترزبورگ است جشن شب سفید نام گرفته است. این فستیوال با تئاتر «جاده جهانی» که به عنوان یکی از بهترین رویدادهای سن‌پترزبورگ شناخته می‌شود پایان می‌یابد. 

زمان برگزاری: 12 می تا 2 جولای

جشن فانوس آبی

جشن فانوس آبی؛ یکی از عاشقانه‌ترین فستیوال های سن پترزبورگ

اگر قرار باشد یکی از بهترین فستیوال های سن پترزبورگ را معرفی کنیم که فضای عاشقانه‌ای داشته باشد بهترین انتخاب جشن فانوس آبی خواهد بود. وقتی خورشید غروب می‌کند این فستیوال با پرتاب فانوس‌های نورانی در آب شروع می‌شود. بازتاب نور فانوس‌ها بر روی آب دریاچه و ترکیب آن با موسیقی بومی زنده حالتی عاشقانه ایجاد می‌کند که توجه گردشگران را جلب خواهد کرد. مردم شهر معتقدند این یکی از بهترین فستیوال های سن پترزبورگ است که هر سال در تاریخ 14 و 15 سپتامبر در باغی بزرگ در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری: 14 و 15 سپتامبر 

فستیوال موسیقی کاخ های سن‌پترزبورگ 

این جشنواره یکی از بهترین فستیوال های سن پترزبورگ است که در آن تلفیقی از موسیقی زنده روسی و معماری باشکوه کاخ‌های تاریخی به نمایش در می‌آید. این جشنواره در ابتدا توسط کنستانتین اوربلیان، رئیس ارکستر مسکو راه‌ اندازی شد و طی سال‌ها به صورت منظم برگزار گردید. یکی از کاخ‌هایی که این نمایش در آن اجرا می‌شود کاخ زیبای منشیکوف است که به قرن هجدهم تعلق دارد. 

تئاتر خیابانی در پارک یلاگین

بهترین فستیوال های سن پترزبورگ

تئاتر خیابانی همیشه طرفداران زیادی دارد. این تئاتر نیز به علت شهرتش در فهرست بهترین فستیوال های سن پترزبورگ قرار گرفته است. برنامه به این صورت است که طی روزهای فستیوال هنرمندان در ایستگاه‌های مختلف به نمایش تئاتر می‌پردازند. یکی از این ایستگاه‌های پارک یلاگین سن‌پترزبورگ است. این پارک یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهر است که در جزیره یلاگین قرار دارد.

تاریخ برگزاری: 8 جولای تا 10 جولای

فستیوال بادبان‌های اسکارلت

فستیوال بادبان‌های اسکارلت را با عنوان بهترین فستیوال های سن پترزبورگ برای فارغ‌التحصیلان می‌شناسند. این برنامه در پایان سال تحصیلی روسیه برگزار می‌شود. درست زمانی که آسمان شب در تاریک‌ترین حالت خود قرار گرفته، نور قرمز همه جا را روشن می‌کند و آتش‌بازی شروع می‌شود. در بخش دیگر برنامه کشتی‌ها و قایق‌های متحدالشکل از رودخانه نوا عبور می‌کنند و این فستیوال یک روزه را به پایان می‌رسانند.

زمان برگزاری: 24 ژوئن

جشنواره جاز یوسادبا (Usadba)

جشنواره جاز یوسادبا (Usadba)

جشنواره جاز یوسادبا یک فستیوال معروف در رشته موسیقی است. هنرمندان این جشنواره موسیقی از مسکو به سمت سن‌پترزبورگ حرکت می‌کنند و چند روزی را مهمان علاقه‌مندان به موسیقی جاز، بلوز و فانک در سن‌پترزبورگ خواهند بود. این جشنواره در فهرست بهترین فستیوال های سن پترزبورگ در رشته موسیقی قرار می‌گیرد. 

فستیوال باغ سلطنتی روسیه

یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین فستیوال های سن پترزبورگ در محوطه‌ سرسبز کاخ‌ سلطنتی برگزار می‌شود. نهمین دوره از این فستیوال در باغ میخایلوفسکی، بخشی از باغ تابستانی اثر پیتر اول، برگزار شد. طی این جشنواره باغ سلطنتی به شکلی زیبا تزیین می‌شود تا یکی از باشکوه‌ترین و بهترین فستیوال های سن پترزبورگ برگزار شود.

انتخاب شما کدام فستیوال است؟

چه به هنر و موسیقی علاقه داشته باشید چه تماشای کاخ‌های زیبا و شرکت در جشن‌ها و مراسم‌های هیجان‌انگیز، فستیوال‌های سن پترزبورگ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این مقاله 8 تا از بهترین جشن ها را معرفی کردیم تا برای سفر بعدی به سن‌پترزبورگ بهتر برنامه‌ریزی کنید. امیدواریم حسابی خوش بگذرانید.

نظرات کاربران