Valencia

بهترین شهرهای اسپانیا؛ از والنسیا تا بارسلونا را از نزدیک ببینید!

بهترین شهرهای اسپانیا با انبوهی از مکان‌های تاریخی خارق‌العاده، معماری‌های منحصربه‌فرد و پارک‌های سرسبز، جادویی برای کاوش هستند. رستوران‌های‌درجه یک و بارهای پرجنب‌وجوش در خیابان‌ها پراکنده‌اند؛ به طوری که محلی‌ها و خارجی‌ها تا صبح زود بیرون می‌مانند و از تفریحات شبانه موجود لذت می‌برند.

خورشید، دریا و ماسه‌های ابریشمی، جلوه‌ای زیبنده به همه چیزهایی که برای دیدن و تفریح در شهرهای اسپانیا وجود دارد بخشیده است.علاوه بر این‌ها، شهرهای اسپانیا دارای جاذبه‌های فرهنگی فوق‌العاده‌ای به شکل موزه‌ها و گالری‌های متنوع است و رویدادها و فستیوال‌های محلی، آرایش فرهنگی متنوع این کشور را به رخ گردشگران می‌کشاند.

وقتی به شهرهای پرجنب‌وجوش و دهکده‌های جذاب کوچک فکر می‌کنید، شمارش دلایلی که چرا باید اسپانیا را در لیست سفرهای خود بگنجانید، بی‌پایان می‌شود. به هرحال چه به دنبال طبیعت باشید چه فرهنگ، غذا و خرید، اسپانیا مطمئنا قلب شما را مجذوب خود می‌کند.در این مقاله، معیارهای بسیاری برای سفر به بهترین شهرهای اسپانیا برای شما گردآوری شده است. شهرهایی که از بازدید آن‌ها می‌توانید از روتین روزمره خود خارج شوید، مکان‌های شگفت‌انگیز را کشف کنید و خود را در فرهنگ محلی آن‌ها غرق نمایید.

معرفی بهترین شهرهای اسپانیا

والنسیا

Valencia

والنسیا که به عنوان زادگاه غذای سنتی پائلا (paella) و شهر علم و هنر شناخته می‌شود، سومین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از جذاب‌ترین مقصدهای جهان است.

کارهایی که باید در والنسیا انجام دهید:

  • از شهر علوم و هنر (Ciudad de las Artes y las Ciencias) دیدن کنید. شهر هنر و علوم یکی از چشمگیرترین مراکز اروپا است که نمایشگاه‌های فرهنگی و علمی بسیاری در آنجا برگزار می‌شود. این شهر کنار رودخانه توریا قرار دارد و دارای شش بخش اصلی به شرح زیر است:
  • سینما (Hemisfèric IMAX) که فیلم‌هایی دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.
  • منطقه محوطه (Umbracle) با چشم‌انداز عالی.
  • موزه علوم (Príncipe) فیلیپ، از سری موزه‌های علوم تعاملی.
  • آکواریوم (Oceanogràfic)
  • خانه اپرای (Reina Sofía)
  • فضای کنسرت (Agora)

 لازم به ذکر است که شهر هنر و علوم، میزبان همایش‌ها ، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات متنوع علمی و هنری است.

  • (La Lonja de Seda) را ببینید. این یک سازه تاریخی خیره‌کننده است که در قرن پانزدهم ساخته شده و در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
  • از کلیسای جامع والنسیا بازدید کنید.

به طورکلی شهر والنسیااگرچه جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد، برای زندگی نیز بسیار عالی است. سواحل زیبا، پارک‌های دوست‌داشتنی و سرسبزی که در امتداد رودخانه قرار دارد، محله‌هایی قدیمی و موزه‌های فراوان، گزینه‌های جذابی را برای سفر و بازید فراهم می‌آورد.

بارسلونا

Barcelona

بارسلونا، پایتخت کاتالونیا، یکی از محبوب‌ترین شهرهای اسپانیا است. این شهر یکی از شگفت‌انگیزترین معماری‌های جهان را دارد. مشهورترین مکان‌های دیدنی شهر مانند (Sagrada، Casa Batllo، Familia و Park Guell) توسط «آنتونی گائودی» معروف، معمار اسپانیایی که ساختمان‌های نوآورانه‌اش تحت تأثیر سبک‌های نئوگوتیک، مدرنیسم و هنر نو قرار دارد، طراحی شده است.

جدای از سبک معماری فوق‌العاده، بارسلونا با داشتن آب‌وهوای دلپذیر، غذاهای خوشمزه و مردم محلی خوش‌مشرب، معروف گشته است.

آماده رزرو بلیط هواپیما تهران بارسلون هستید؟

کارهایی که باید در بارسلونا انجام دهید:

  • از کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) دیدن کنید. کلیسایی با ابهت که بلندترین مکان مذهبی در دنیا محسوب می‌شود. این سازه عظیم در واقع ترکیبی از ابداع، خلاقیت، آموزه های مذهبی، الهامات طبیعی و رنگ و نور است.
  • از موزه پیکاسو بازدید کنید. ساختمان‌های موزه پیکاسو غنی از تاریخی متعلق به صدها سال پیش است. قسمت‌هایی از موزه نیز تحت نوسازی‌هایی قرار گرفته‌اند تا سازه را کمی مدرنیزه کنند.
  • در پارک دل لابرینت هورتا (Parc del Laberint d’Horta)  گشت بزنید. این پارک مملو از هزارتوهای ساخته‌شده با سرو‌های طرح‌دار و مجسمه‌های پنهان در میان پیچ‌و‌خم‌های بی‌شمار است.
  • در محله امروزی (El Poble-sec) که یکی از سرزنده‌ترین محله‌های بارسلونا با مجموعه‌ای از میخانه‌ها و تئاترهای زنده است قدم بزنید.

به طورکلی در شهر بارسلونا، کلیسا، پارک، موزه و رستوران‌های دریایی بسیاری با غذاهای دریایی خوش‌طعم وجود دارد. همچنین در سواحل زیبای شهر، طیف وسیعی از فعالیت‌های آبی فراهم شده که لذت تجربۀ سفر به بارسلونا را دوچندان می‌کند. برای دوستداران فضای باز، تپه‌هایی که بر فراز شهر خودنمایی می‌کنند، محیطی دنج برای پیاده‌روی است. علاوه بر این، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و بارهای شلوغ آن قطعا بارسلونا را به شهری سرگرم‌کننده برای گشت و گذار تبدیل کرده است.

مادرید

Madrid

مادرید، پایتخت اسپانیا با معماری خارق‌العاده، گالری‌های بی‌شمار، غذاهای خوشمزه و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، قلب گردشگران را در سراسر جهان تسخیر کرده است.

بهترین کارهایی که برای گشت‌وگذار در مادرید می‌توانید انجام دهید:

  • از کاخ سلطنتی (محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا) بازدید کنید.
  •  از موزه دل پرادو (del Prado) مهم‌ترین موزه هنر اسپانیا دیدن کنید.
  • در قدیمی‌ترین رستوران جهان (Sobrino de Botin) که در سال 1725 تأسیس شد و تا به امروز نیز غذا سرو می‌کند، غذا بخورید.
  • از قدیمی‌ترین حمام‌های عربی شهر که بر روی یک آب انبار سیصدساله بنا شده، دیدن کنید.
  • از (Reina Sofia)، مهم‌ترین موزه هنر معاصر که در آن آثار هنری بسیاری از نقاش‌های معروف، پیکاسو، دالی و گویا وجود دارد، بازدید کنید.
  • در The Hat که یکی از محبوب‌ترین تراس‌های پشت‌بامی مادرید است نوشیدنی بنوشید و از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید.

به طورکلی پایتخت اسپانیا که در قلب اسپانیا قرار دارد مکانی پویا و پر انرژی برای زندگی است. سبک‌های معماری متنوع و باشکوه در قلب شهر به همراه کاخ‌ها، موزه‌ها و عمارت‌هایی که با ساختمان‌های امروزی‌تری کنار آن‌ها قرار گرفته‌اند، جلوه‌ای خیره‌کننده دارد.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید را چک کنید!

سویل

سویل، یکی از زیباترین و مسحورکننده‌ترین شهرهای اسپانیا است. محله‌های شلوغ، بناهای تاریخی در هر گوشه و همچنین تاپاس‌های خوشمزه و فعالیت‌های سرگرم‌کنندۀ عصرگاهی، مواردی است که نباید تجربۀ آن‌ها را از دست بدهید.

بهترین کارهایی که برای گشت‌وگذار در سویل می‌توانید انجام دهید:

  • در نمایش‌های موسیقی و رقص فلامنکو (Flamenco) شرکت کنید.
  • از کلیسای جامع سویا بازدید کنید. کلیسای جامع سویا که با نام کلیسای جامع مریم مقدس نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک و سومین کلیسای بزرگ در سراسر جهان به‌شمار می‌رود.
  • از کاخ آلکازار دیدن کنید. این بنا توسط پادشاهان آفریقایی قدیم ساخته شده‌ است و امروزه توسط خانوادۀ سلطنتی به عنوان اقامتگاهشان در سویل استفاده می‌شود.

به طورکلی سویل با کلیسای جامع گوتیک غارنشین خود که در قلب یک مرکز تاریخی زیبا واقع شده و چندین بار، رستوران و کلوپ‌های شبانه مکانی عالی برای سرگرمی و بازدید است.

این شهر دارای کاخ‌ها، کلیساها و خیابان‌های جذابی برای کاوش است و محله یهودیان قرون وسطایی منطقه‌ای است که بیشتر گردشگران به سمت آن گرایش دارند. سویل با تأثیر از موروها در نمایش، میراث فرهنگی غنی برای بررسی دارد.

کوردوبا

شهرهای اسپانیا را می شناسید؟

این شهر دارای بهترین جنبه‌های فرهنگی اسپانیاست. اگر از طرفداران ویرانه‌های رومی هستید، کوردوبا دارای چندین مکان دیدنی نمادین است که باید آن‌ها را ببینید؛ مانند پل رومی بر روی رودخانه گوادالکیویر یا معبد رومی.

بهترین زمان برای مسافرت به این شهر در بهار یا پاییز است. زمانی که دما معتدل است، برخلاف تابستان که دما به بالاتر از 40 درجه می‌رسد.

بهترین کارهایی که برای گشت‌وگذار در کوردوبا می‌توانید انجام دهید:

  • از معابد رومی بازدید کنید.
  • سالمورجو، یکی از محبوب‌ترین غذاهای کوردوبا را امتحان کنید که یک سوپ سرد از گوجه‎‌فرنگی، سیر، روغن‌زیتون و نان است.
  • از اصطبل سلطنتی کوردوبا دیدن، و در نمایشگاه اسب شرکت کنید.
  • به مسجد جامع کوردوبا بروید. مسجد زیبایی که تأثیر دو مذهب مسیحیت و اسلام است و منطقۀ اندلس را شکل داده است.
  • بازدید از دروازه پل

به طورکلی شهر کودوبااز مسجد-کلیسای جامع معروف آن گرفته تا پاسیو‌های زیبایی که با گل‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند، این شهر را برای هر کسی با هر سلیقه‌ای دلپذیر و خواستنی می‌کند.

گرانادا

گرانادا که در دامنه کوه‌های سیرا نوادا قرار دارد، شهری مسحورکننده در جنوب اسپانیاست که تجربه‌ای متفاوت از سفر را به شما ارائه می‌دهد.

بهترین کارهایی که برای گشت‌وگذار در گرانادا می‌توانید انجام دهید:

  • از الحمراء که یک کاخ میراث جهانی یونسکو است بازدید کنید. می‌توانید یک روز را در آنجا به گشت‌وگذار در اتاق‌های سلطنتی و حیاط‌های باشکوه بگذرانید.
  • از صومعه سن جرونیمو، اولین صومعه کاتالویک شهر که به دلیل معماری سبک رنسانس شهرت دارد، دیدن کنید.
  • در Albayzin بخش قدیمی عرب‌نشین شهر قدم بزنید که قدیمی‌ترین محله گرانادا است و دارای تعدادی میدان کوچک برای استراحت و تماشای فضای محلی است.

جالب است بدانید که گرانادا به مدت 800 سال یک پادشاهی مسلمان بود.

به طور کلی گرانادا به همراه شهرهای دیگری همچون کوردوبا از بهترین شهر های اسپانیا برای لذت بردن از سواحل آفتابی بخصوص در تابستان می‌باشد. این شهر محل تلاقی ادیان مختلف در اروپا و افریقای شمالی بود به همین علت مهم‌ترین شهر برای امپراتوری های قدرتمند آن زمان به شمار می‌‌رفت به گونه ای که حفظ قدرت در گرانادا به معنی تسلط بر تمام اروپا و شمال افریقا بود.

سانتیاگو د کامپوستلا

 از شهرهای اسپانیا Santiago de Compostela

این شهر پایتخت گالیسیا است و در شمال غربی اسپانیا واقع شده است و یک شهر زیارتی معروف کاتالویک است. اما این تمام چیزی نیست که در این شهر وجود دارد. غذای معروف این شهر غذاهای گالیسی است. البته بیشتر غذاهای این شهر به طور طبیعی سرو می‌شود تا طراوت و عطر بینظیر آن‌ها حفظ شود.

بهترین کارهایی که برای گشت‌وگذار در سانتیاگو د کامپوستلا می‌توانید انجام دهید:

  •  از کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا دیدن کنید. (گفته می‌شود اینجا جایی است که سنت جیمز دفن شده است.)
  • از صومعه سن مارتینو پیناریو که در قرن نهم توسط گروهی از راهبان تاسیس شد، بازدید کنید.
  • در جاده Camini de Santiago پیاده‌روی کنید. این جاده، جاده‌ای باستانی منتهی به کلیسایی در شمال غربی اسپانیا و یکی از اماکن مقدس مسیحیان است. راهپیمایی در این جاده جایگاه مهمی در آیین مسیحیت دارد.

به طور کلی از زمان کشف بقایای پیکر «سنت جیمز بزرگ» در شهر «سانتیاگو د کمپوستلا» در قرن نهم میلادی و ساخت کلیسا در آن محل، این شهر و کلیسای جامع آن به یکی از اماکن مهم زیارتی برای مسیحیان تبدیل شده است.

در آخر

کشور اسپانیا با داشتن جمعیتی بسیار بالا، عنوان یکی از توریستی‌ترین و زیباترین کشورهای دنیا را دارد و رتبه دوم جذب گردشگر را به خود اختصاص داده است. وجود مکان‌های دیدنی فوق‌العاده زیبا و جذاب و مناظری شگفت‌انگیز در شهرهای اسپانیا جذابیت این کشور را در میان گردشگران و اهالی سفر افزایش داده است.

در صورتی که قصد سفر و یا مهاجرت به یکی از شهرهای اسپانیا را دارید، پیش از انجام هر کاری باید با شهرهای اسپانیا آشنایی کافی پیدا کنید. به همین علت در این مقاله سعی کردیم شما را با جاذبه‌های گردشگری بهترین شهرهای اسپانیا آشنا کنیم.

نظرات کاربران