بهترین شهرهای چین

بهترین شهرهای چین؛ از پکن تا چنگده

چین کشوری با جمعیت فراوان و تنوع بالا فرهنگی در شرق آسیا است. این سرزمین با تاریخ ارزشمند، اختراعات بزرگ و هنرهای جذاب، به‌عنوان یکی از تمدن‌های قدیمی جهان شناخته می‌شود. از مناظر طبیعی گوناگون کوهستان‌ها و دره‌های سرسبز گرفته تا صحراهای وسیع و سواحل درخشان، چین دارای شهرهای پرجنب‌وجوش برای گشت‌وگذار است. این شهرها با تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شوند. چین به‌عنوان یک مقصد گردشگری برجسته با فستیوال‌ها، بازارها و تجارت‌های متنوع، تجربه جذابی برای گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند، رقم می‌زند. پس همراه ما باشید تا بهترین شهرهای چین را به شما معرفی کنیم.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

پکن؛ یکی از معروف‌ترین و بهترین شهرهای چین 

بهترین شهرهای چین

پکن با بیش از بیست میلیون نفر جمعیت، یک شهر پرانرژی و گسترده است. این شهر با جاذبه‌های فراوانی که دارد، توریست‌ها را شگفت‌زده می‌کند. به‌عنوان اولین مقصد برای بازدید از پکن، بسیاری از مردم به میدان تیان‌آن‌من می‌روند که با ساختمان‌های زیبا و شهر ممنوعه که در گذشته محل دادگاه امپراتوری بوده، احاطه شده‌است. این شهر با بیش از صد موزه و تعدادی کاخ‌، معبد و ساختمان‌های باستانی که در میان ساختمان‌های مدرن پراکنده شده‌اند، یکی از بهترین شهرهای چین به‌شمار می‌رود. از پکن تا زیباترین قسمت‌های دیوار چین، کمتر از یک ساعت فاصله وجود دارد. این دیوار که مسیرش در میان تپه‌ها و کوه‌های مناطق روستایی است، یک دستاورد فوق‌العاده در زمینه مهندسی است که می‌توانید با سفر به پکن از آن دیدن کنید.

جاذبه‌های دیدنی پکن

از جاهای دیدنی مشهور پکن می‌توان به میدان تیان‌آن‌من و شهر ممنوعه اشاره کرد. در شهر ممنوعه شاهکارهای هنری و تاریخی چینی به چشم می‌خورند که از دیدن آن‌های لذت خواهید برد. جاذبه‌های دیدنی در پکن بسیار متنوع است. موزه هنرهای مدرن و کهنه پکن می‌تواند مقصد جالبی برای گشت‌وگذار در یکی از بهترین شهرهای چین باشد.

معروف‌ترین هتل‌های پکن

از هتل‌های معروف پکن می‌توان به Chang An Grand با امکانات لوکس و هتلHoliday Inn Temple of Heaven با امکانات متوسط اشاره کرد. این هتل‌ها با ارائه خدمات با کیفیت، اقامتی لذت‌بخش را برای مهمانان فراهم می‌کنند. 

بهترین هتل‌های پکن :

  1. Chang An Grand hotel
  2. Sofitel Wanda Beijing hotel
  3. Beijing International Hotel

معروف‌ترین غذاهای محلی از بهترین شهرهای چیغن پکن 

پکن، یکی از بهترین شهرهای چین، پر از تنوع و طعم‌های تازه است. از غذاهای محلی گرفته تا غذاهای سنتی چینی، هر نوع غذایی در این شهر وجود دارد. می‌توانید پلو، خوراک مرغ با سس شیرین، یا نودل‌های پکنی را در آنجا امتحان کنید.

معروف‌ترین رستوران‌های پکن

رستوران‌های مشهور مثل Quanjude Roast Duck با غذاهای بین‌المللی و Dadong Roast Duck با فضای چینی مدرن، تجربه عالی‌ای از غذا و محیط زیبا را به شما ارائه می‌دهند. رستوران‌های محلی که غذاهای سنتی چینی ارائه می‌دهد، جزو بهترین رستوران‌های پکن محسوب می‌شود. 

معروف‌ترین رستوران‌های پکن:

1. Quanjude Roast Duck Restaurant 

2. Dadong Roast Duck

3. TRB Hutong

هنگ‌کنگ؛ از بهترین شهرهای چین

هنگ‌کنگ؛ از بهترین شهرهای چین

هنگ‌کنگ یکی از بندرهای بسیار جذاب شرق آسیا است. یک طرف این بندر را آسمان‌خراش‌های خلیج ویکتوریا احاطه کرده‌اند. در طرف دیگر بندر هنگ کنگ، پس‌زمینه‌ای زیبا از کوه‌های و جنگل‌ها به شکوه این مناظراضافه می‌کنند. با رفتن به قله ویکتوریا می‌توانید مناظر هنگ‌کنگ را با تمام زیبایی‌اش ببینید. راه دیگری برای دیدن چشم‌انداز فوق‌العاده این بندر، رفتن به رودخانه و قایق سواری است. هنگ‌کنگ، فرهنگ‌ها و مردمان مختلف را در آغوش گرفته و این یکی از دلایل بون این شهر در لیست بهترین شهرهای چین برای سفر است. بازارهای بسیار زیبا از دیگر جاذبه‌های این شهر است. جزیره لانتائو بزرگ‌ترین جزیره هنگ‌کنگ، مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت است که می‌خواهند از شهر خارج شوند.

جاذبه‌های دیدنی یکی از بهترین شهرهای چین؛ هنگ‌کنگ

دیزنی لند هنگ‌کنگ، مجسمه بودای بزرگ، جزایر ویکتوریا، موزه چای هنگ‌کنگ و بازارهای متنوع از جمله جاذبه‌های دیدنی هنگ‌نگ است. بعد از دیدن آثار باستانی می‌توانید سوار بر تله‌کابین، در ارتفاعات از زیبایی این شهر لذت ببرید.

اقامت در بهترین شهرهای چین و معروف‌ترین هتل‌های هنگ‌کنگ

از جمله هتل‌های برجسته در هنگ‌کنگ می‌توان به  Royal Plaza Hotel  و Hong Kong  Ocean Park Marriott Hotel اشاره کرد که امکانات لوکس و موقعیت محیطی عالی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

هتل‌های معروف در هنگ‌کنگ:

 1.Harbour Plaza North Point

2. Dorsett Wanchai Hong Kong

3. Gloucester Luk Kwok Hong Kong

4.   Cordis Hong Kong

5. The Harbourview

معروف‌ترین غذاهای محلی هنگ‌کنگ

دستور غذایی بسیار گوناگون زیادی در هنگ‌کنگ وجود دارد. از جمله غذاهای محلی می‌توان به ریسوتو و دیم‌سام اشاره کرد. همچنین در بازارها و رستوران‌های محلی می‌توانید تازه‌ترین و محلی‌ترین غذاها را امتحان کنید.

بهترین شهرهای چین و بهترین رستوران‌های هنگ‌کنگ

معروف‌ترین‌ رستوران‌های هنگ‌کنگ:

 Tim Ho Wan 

 Din Tai Fung 

Lung King Heen

Bo Innovation 

شانگهای؛ از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای چین

شانگهای؛ از بزرگ‌ترین و بهترین شهرهای چین

یکی دیگر از بهترین شهرهای چین برای سفر، شانگهای است. قرار گرفتن این شهر کنار رودخانه هوانگ‌پو و وجود ساختمان‌های بلند، باعث ایجاد منظره بسیار فوق‌العاده‌ای شده‌است. همچنین وجود ساختمان‌های آرت دکو(یک سبک و جنبش هنری در معماری، هنرهای تجسمی ) زیادی که بین ساختمان‌های قدیمی وجود دارد، زیبایی منظره شهر را دوچندان می‌کند. بیشتر گردشگران مستقیماً به منطقه باند که در کنار ساحل رودخانه قرار دارد، می‌روند. در این منطقه، ترکیبی متنوع ‌از ساختمان‌های دوران استعمار وجود دارد. باند اغلب به عنوان موزه ساختمان‌ها شناخته می‌شود. این منطقه یک یادگار از قدرت‌های استعمار خارجی است که زمانی در این شهر حکومت می‌کردند. به دلیل رشد سریع شانگهای در قرن گذشته، این شهر یکی از بهترین شهرهای چین از نظر گردشگران است. شانگهای، ترکیبی از سبک‌های معماری مختلف است و به عنوان مرکز تجاری مناسبی برای خرید شناخته می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی شانگهای؛ یکی از بهترین شهرهای چین

برج مروارید، آکواریوم اقیانوسی شانگهای، باغ وحش شانگهای، منطقه باند با معماری تاریخی و باغ یو، از جمله مکان‌های دیدنی شانگهای است. مناطقی مثل دیزنی‌لند شانگهای و موزه شانگهای نیز جذابیت خاص خود را برای گردشگران دارد. تمام این جاذبه‌های گردشگری، شانگهای را به یکی از بهترین شهرهای چین تبدیل می‌کند.

معروف‌ترین هتل‌های شانگهای

1. Charms

2. Central Hotel.

3.  Magnificent International.

معروف‌ترین غذاهای محلی شانگهای

 سوپ سوان‌لا، دیم‌سام،  نودل سرخ شده، ریشه گل نیلوفر آبی و Shao Kao

 از جمله غذاهای محبوب این شهر است. 

معروف‌ترین رستوران‌های شانگهای

معروف‌ترین رستوران‌های شانگهای:

1. Ultraviolet by Paul Pairet

2. M on the Bund

3. Lost Heaven on the Bund

4. Din Tai Fung

شیان؛ سفر به یکی از بهترین شهرهای چین

شیان؛ سفر به یکی از بهترین شهرهای چین

شهر شیان (شی‌آن)، با جاذبه‌های تاریخی متعدد که در سرتاسر شهر پراکنده شده‌اند، دارای تاریخ باشکوهی است. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر شیان، لشکر سفالین با هزاران سرباز مجهز، مربوط به پادشاهی چین شی هوان(اولین امپراطور چین) است. دیوارهای باستانی شهر نیز جزو زیباترین آثار باستانی این شهر به‌شمار می‌رود. این دیوارها در گذشته از شهر شیان حفاظت می‌کرد و باعث شد این شهر به مرکز حکومت دودمان مینگ تبدیل شود. در واقع، هفتادوسه فرمانروا برای بیش از هزار سال در آن‌جا حکومت کردند. شیان پایتخت سیزده سلسله بود. تمدن چینی از این شهر تأثیر گرفته‌است و با وجود تغییرات زیاد هنوز هم می‌توان آثار باستانی را در این شهر مشاهده کرد. تمام این اتفاقات باعث شد تا شیان در لیست بهترین شهرهای چین قرار بگیرد.

جاذبه‌های دیدنی شیان

دیوار باستانی شهر شی‌آن،  محله مسلمانان و موزه تاریخ شا آنشی برخی از جاذبه‌های مهم این شهر است. شهر قدیمی شیان با بازارهای سنتی و کوچک و خیابان‌های تاریخی نیز مورد وجه گردشگران است و این شهر را جزو بهترین شهرهای چین قرار می‌دهد.

معروف‌ترین هتل‌های شیان

  1. Sofitel Legend Peoples Grand Hotel Xian 
  2. Shangri-La Hotel Xian 
  3. Wyndham Grand Xian South 
  4. Hilton Xi’an 
  5. Grand Mercure Xian on Renmin Square 

معروف‌ترین غذاهای محلی شیان

یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی شیان، راویولی است. این دسته از غذاها از خمیرهای نازک با مخلفات گوشت، سبزیجات و ادویه‌های مختلف پر می‌شود. راویولی در انواع مختلف و با طعم‌ها و ترکیبات گوناگون در غذافروشی‌های این شهر سرو می‌شود و جزو غذاهای محبوب در این منطقه به حساب می‌آید.

معروف‌ترین رستوران‌های شیان

1. Defachang Dumpling Restaurant  

2. Jiasan Guantang Baozi

3. Lao Sun Jia

4. De Fa Chang

لهاسا

لهاسا از بهترین شهرهای چین

یکی دیگر از بهترین شهرهای چین، لهاسا پایتخت تبت است. لهاسا شهری خیره‌کننده است که در کوهستان‌های هیمالیا قرار دارد. کاخ پوتالا، جاذبه گردشگری اصلی این شهر است و ساختمان فوق‌العاده‌ زیبایی دارد. کاخ جوکانگ هم یکی از آثار باستانی بسیار زیبای این شهر محسوب می‌شود. این کاخ، محل قرار گرفتن یکی از باارزش‌ترین گنجینه‌های تبت، یعنی مجسمه باستانی و زیبای بودا نیز است. لهاسا به‌عنوان یک مکان بسیار متفاوت از بین بهترین شهرهای چین شناخته می‌شود. با سفر به لهاسا، معنی این تفاوت را با فرهنگ غنی تبت درک خواهیدکرد.

جاذبه‌های دیدنی لهاسا

قصر پوتالا، صومعه مقدس بودائیان و اقامتگاه سابق دالایی لاما(رهبر دینی بوداییان تبت)، در شهر لهاسا  قرار دارد. این صومعه جزو جاذبه‌های برجسته این شهر به‌شمار می‌رود. همچنین، معبد جوکانگ و موزه تبت در این شهر مقاصدی است که می‌توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند.

معروف‌ترین هتل‌های لهاسا

1. St. Regis Lhasa Resort 

2. Shangri-La Hotel, Lhasa 

3. Brahmaputra Grand Hotel Lhasa 

4. Intercontinental Lhasa Paradise –

5. Kyichu Hotel 

معروف‌ترین غذاهای محلی لهاسا؛ یکی از بهترین شهرهای چین

یکی از غذاهای محلی معروف لهاسا، نودل تبتی است که معمولاً با سوپ گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود. همچنین، نوعی پلو محلی با تنقلات گوشت یا سبزیجات، جزو غذاهای محبوب لهاسا محسوب می‌شود.

معروف‌ترین رستوران‌های لهاسا

1. The Tibetan Family Kitchen

2. Lhasa Kitchen

3. House of Shambhala

4. Yak Restaurant 

گوانگجو

گوانگجو از بهترین شهرهای چین

گوانگ‌جو، با تاریخ دوهزار ساله‌ و موقعیت‌اش در جاده ابریشم دریایی و به دلیل تأثیرات متنوع تاجران بر این شهر، مناطق باستانی با معماری‌های مختلفی را در خود جای داده‌است. همین دلیل کافی است تا این شهر را در لیست بهترین شهرهای چین برای سفر ببینید. به عنوان سومین شهر بزرگ چین و یکی از بهترین شهرهای چین برای بازدید، گوانگ‌جو با وسعت بزرگ‌اش می‌تواند گشت‌وگذار را برای شما چالش برانگیز کند. در میان این ساختمان‌های بتنی بی‌شمار، تعدادی از قدیمی‌ترین معابد کشور به چشم می‌خورد. یک سفر شبانه با قایق در رودخانه کنار آسمان‌خراش‌ها، مطمئنا برای شما یک خاطره به‌یادماندنی خواهد بود. گوانگ‌جو به‌عنوان یک ترکیب فرهنگی از چین باستانی و مدرن، یک انتخاب هیجان‌انگیز و جالب برای سفر به چین است.

جاذبه‌های دیدنی گوانگجو

برج کانتون،که یکی از بلندترین برج‌های تلویزیون دنیا است، جزو مقاصد محبوب گردشگران برای سفر به یکی از بهترین شهرهای چین است. جزیره شامیان با فضاهای سبز و معماری زیبا، جاذبه طبیعی مهمی در گوانگجو است. کلیسای جامع قلب مقدس و خانه اپرای گوانگجو، مناطق گردشگری‌ای است که می‌توانید در طول سفر خود به آن‌ها سر بزنید.

هتل‌های گوانگجو؛ اقامت در بهترین شهرهای چین

 1. Four Seasons Hotel Guangzhou 

 2. Ritz-Carlton, Guangzhou 

 3. Grand Hyatt Guangzhou 

 4. Shangri-La Hotel Guangzhou 

 5. W Guangzhou 

معروف‌ترین غذاهای محلی گوانگجو

یکی از غذاهای محلی و محبوب گوانگجو Congee  است. این غذا یک نوع فرنی برنج است که برای وعده صبحانه در بیشتر نقاط چین استفاده می‌شود. اردک کبابی نیز در این شهر بسیار محبوب است.

معروف‌ترین رستوران‌های گوانگجو

در گوانگجو، یکی از بهترین شهرهای چین، رستوران‌های معروفی وجود دارد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

1. Bingsheng Pinwei 

2. Lianxiang Lou 

3. Taotao Ju 

4. Panxi Restaurant 

 گویلین

 گویلین از بهترین شهرهای چین

لیست بهترین شهرهای چین تمام نمی‌شود؛ گویلین انتخابی دیگر در این لیست است که نباید از دست بدهید. با مناظر چشم‌نوازی که در گویلین و اطراف آن وجود دارد، این شهر می‌تواند یک مقصد شگفت‌انگیز برای هر گردشگری باشد. شهر رویایی گویلین، در ناحیه جنوبی چین قرار دارد و جمعیتش نزدیک به یک میلیون نفر است. گویلین در لغت، جنگل زیتون شیرین معنی می‌شود. چهار رودخانه و کوه‌های آهکی سبز پوش این شهر، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. رودخانه لی دلیل تبدیل شدن این شهر به یکی از قطب‌های گردشگری چین است. گردشگران می‌توانند با قایق‌هایی از چوب بامبو،  در سراسر رودخانه لی گشت بزنند. قایق‌سواری روی آب‌های رودخانه لی تجربه‌ جادویی‌ای است که نباید آن را از دست بدهید. اگر به دل منطقه فوق‌العاده یانگشو بروید، غارهای مخفی‌ای در میان جنگل‌ها پیدا خواهید کرد. بسیاری ازتوریست‌ها به سمت پاگودای ماه و خورشید می‌روند تا از منظره زیبای آن‌جا لذت ببرند. همین مناظر منحصربه‌فرد، یکی از دلایل قرار گرفتن شهر گویلین در لیست بهترین شهرهای چین است.

جاذبه‌های دیدنی گویلین

جاذبه‌های گردشگری گویلین شامل تپه خرطوم فیل، رودخانه لی، شالیزارهای پلکانی لانگجی و غار  Reed Flute است.

معروف‌ترین هتل‌های گویلین

1. Banyan Tree Yangshuo 

2. Shangri-La Hotel Guilin 

3. Guilin Shui Yue Ge Boutique Hotel 

4. Sheraton Guilin Hotel 

5. Li River Retreat 

معروف‌ترین رستوران‌های گویلین

در گویلین، یکی دیگر از بهترین شهرهای چین، رستوران‌های معروف زیادی وجود دارد. برخی از معروف‌ترین‌ آن‌ها عبارت‌اند از:

 1. Miqi Roast Goose Restaurant 

 2. Guilin Merryland Moon Restaurant 

 3. McFound Restaurant 

 4. Guihuagang Restaurant 

هانگ‌ژو

هانگ‌ژو

هانگ‌ژو شهری است که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد و به‌خاطر زیبایی طبیعی خود و دریاچه رویایی وست‌لیک به بهشت روی زمین معروف است. شاید فکر کنید دریاچه رویایی وست‌بیک تنها دلیل قرار گرفتن این شهر در لیست بهترین شهرهای چین باشد، اما این‌طور نیست و هانگ‌ژو شما را شگفت‌زده می‌کند. شهر هانگژو مرکز استان ژجیانگ است و حدود ۲ ساعت از شانگهای فاصله دارد. این شهر رویایی در کنار رودخانه یانگ‌تسه قرار گرفته‌است. West Lake واقع در هانگ‌ژو، بهترین جاهای دیدنی شهر را برای شما به نمایش درمی‌آورد. رفتن با قایق در امتداد این دریاچه‌ها و رودهای بهشتی، شما را به جزایر مختلف با ویژگی‌های متفاوتی می‌برد. مناطق متعددی از معابد و پاگوداها در این شهر پخش شده‌اند که چشم اندازهای زیبایی را می‌سازد. یکی از معروف‌ترین مکان‌های کشور، معبد لینگین، در این شهر دیدنی قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری بهترین شهرهای چین؛ هانگژو 

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هانگژو می‌توان به معبد لینگین، West Lake و منطقه زیارتی فی‍‌لای‌فنگ اشاره کرد. دیگر دیدنی‌های هانگژو شامل موزه ملی چای چین، باغ گیاه‌شناسی هانگژو، پارک ملی تالاب شی شی، موزه ملی ابریشم چین و پارک سافاری هانگژو می‌شود.

معروف‌ترین هتل‌های هانگژو

1. Four Seasons Hotel Hangzhou at West Lake 

2. Amanfayun 

3. Banyan Tree Hangzhou 

4. Hyatt Regency Hangzhou 

5. Midtown Shangri-La, Hangzhou 

در یکی از بهترین شهرهای چین، هانگژو، کجا غذا بخوریم؟ 

1. Louwailou

2. ZhiWeiGuang 

3. Wai Po Jia 

4. Grandma’s Home 

کون‌مینگ

بهترین شهرهای چین

کون‌مینگ، شهری در جنوب چین است که با لقب شهر همیشه بهار شناخته می‌شود. این شهر بهترین نقطه شروع برای کاوش در استان زیبای یون‌نان(یکی از استان‌های کشور چین ) محسوب می‌شود. شهر کون‌مینگ جزو بهترین شهرهای چین برای زندگی به‌شمار می رود. کونمینگ، در دوران مختلف تاریخی شاهد وقایع بسیار زیادی بوده‌است؛ ردپای بسیاری از امپراتوری‌ها، حکومت‌ها و حتی جنگ‌های پی‌درپی را می‌توان در این سرزمین جستجو کرد. در کونمینگ، 3 میدان معروف و بسیار بزرگ وجود دارد. تقریباً در تمام مناطق کونمینگ می‌توانید سبک‌های مختلفی از زندگی مردم، از چین باستان گرفته تا دنیای مدرن امروزی را مشاهده کنید. 

جاذبه‌های دیدنی  کونمینگ

 پارک امپراتور کوتوله‌ها و باغ قرمز دونچوانگ از جاذبه‌های دیدنی این شهر است. 

معروف‌ترین هتل‌های  کونمینگ

1. InterContinental Kunming 

2. Wyndham Grand Plaza Royale Colorful Yunnan 

3. Crowne Plaza Kunming City Centre 

4. Grand Park Kunming 

5. Sofitel Kunming 

معروف‌ترین رستوران‌های کونمینگ

1. Yiliang Roast Duck 

2. Dian Kitchen 

3. Majie Street Noodles

4. 1910 La Gare du Sud.

 سوژو

 سوژو از بهترین شهرهای چین

سوژو شهری در شرق چین، به دلیل نزدیکی زیاد به شانگهای، مقصد محبوبی برای گردش در یک روز است. این شهر به‌خاطر باغ‌های دلپذیر و ساختمان‌های سنتی که به ساحل‌های کانال‌ها چسبیده‌ است، شهرت دارد. مردم محلی و خارجی به سوژو جذب می‌شوند؛ زیرا این شهر معروف‌ترین شهر آبی چین و یکی از بهترین شهرهای چین است. کانال‌های زیبا با پل‌های کوچک و چراغ‌های کاغذی که از ساختمان‌ها آویزان است، بسیار چشم‌نواز است. اگرچه این شهر در دهه‌های اخیر به شدت مدرن شده‌، اما سوژو ویژگی‌های باستانی خود را حفظ کرده‌است. باغ مدیر فروتن، یک مکان بسیار آرام برای گشت‌وگذار است. سوژو، زمانی که پایتخت پادشاهی وو بوده‌است یکی از بزرگترین شهرهای دنیا شناخته می‌شد. بعد از تاسیس جاده ابریشم، این شهر به‌دلیل تولید ابریشم افسانه‌ای و قرار داشتن در دلتای رودخانه یانگ تسه، تجار و صنعتگران را به خود جذب کرده‌است.

جاذبه‌های دیدنی سوژو

جاذبه‌های گردشگری سوژو، باغ مدیر فروتن، معبد هانشان، Tiger Hill و پارک آبی سوژو است.

معروف‌ترین هتل‌های سوژو

1. Pullman Suzhou Zhonghui 

2. InterContinental Suzhou 

3. Pan Pacific Suzhou 

4. Hyatt Regency Suzhou 

5. Crowne Plaza Suzhou 

معروف‌ترین غذاهای محلی سوژو

یکی از غذاهای محلی محبوب در سوژو، سوپ سوژو است. این سوپ شامل مرغ، نودل و سبزیجات متنوع است. پلو دیم‌سام با مواد مختلف مانند گوشت، گردو، و سایر ادویه‌ها نیز از غذاهای محلی و معروف سوژو به‌شمار می‌رود.

معروف‌ترین رستوران‌های سوژو

1. Songhelou 

2. Xinghua Lou 

3. Peach Blossom Castle 

4. Wenqiang Restaurant 

هاربین

هاربین از بهترین شهرهای چین

هاربین به‌دلیل جشنواره یخ شگفت‌انگیزاش مشهور است که هر سال در این شهر برگزار می‌شود. این جشنواره بیش از دو ماه، از دسامبر تا فوریه طول می‌کشد، بنابراین بهتر است سفر خود را در این بازه زمانی برنامه‌ریزی کنید. این جشنواره یک نمایش فوق‌العاده است. همه چیز در آنجا از یخ ساخته‌ می‌شود و با چراغ‌، آن‌ها را به زیبایی تزئین می‌کنند. هاربین با موقعیت مکانی در شمال چین، هوای خیلی سردی را تجربه می‌کند. به دلیل نزدیکی به روسیه، تأثیرات فرهنگی و معماری روسی در این شهر زیاد است و این امر، هاربین را به یک مکان منحصربه‌فرد در چین تبدیل کرده‌است. کلیسای سنت‌سوفیا یک جاذبه گردشگری ویژه در این شهر به‌شمار می‌رود. همین تفاوت دما هوا و جشنواره یخ، این شهر را در لیست بهترین شهرهای چین جا داده‌است.

جاذبه‌های دیدنی هاربین

از جاذبه‌های معروف هاربین، می‌توان موزه مجسمه و پارک سان آیلند را نام برد.

معروف‌ترین هتل‌های هاربین

1. Shangri-La Hotel Harbin 

2. Sofitel Harbin

3. Songbei Shangri-La, Harbin 

4. Wanda Vista Harbin 

5. Holiday Inn City Centre Harbin 

معروف‌ترین غذاهای محلی هاربین

یکی از غذاهای محلی معروف در هاربین خمیر ماهی است. این غذا با استفاده از ماهی چاق و با طعم ترش تهیه می‌شود. همچنین، خوراک گوشت بره هاربین که با ترکیباتی چون گوشت بره، نودل و سبزیجات تهیه می‌شود، جزو غذاهای محبوب این منطقه است.

معروف‌ترین رستوران‌های هاربین

1. Harbin DongFang Jiaozi Wang

2. Old Russian Restaurant 

3. HongBo Lou Restaurant 

4. Yifeng Shuan 

نانجینگ

نانجینگ

نانجینگ، شهری آرام و بسیار تمیز، جزو یکی از بهترین شهرهای چین برای زندگی است. بسیاری از گردشگران در مسیر خود بین پکن و شانگهای به‌سادگی از این شهر عبور می‌کنند. نانجینگ که کنار رودخانه معروف یانگ تسه قرار دارد، زمانی پایتخت چین بوده‌است. این شهر اغلب نادیده گرفته می‌شود، ولی مکان‌های دیدنی خوبی برای بازدید دارد. با وجود تعداد زیادی از مقبره‌ها و آرامگاه‌ها در نانجینگ و مناطق طبیعی اطراف، بسیاری از بازدیدکنندگان بیشترین زمان خود را در این مکان تاریخی خیره‌کننده می‌گذرانند.

جاذبه‌های دیدنی نانجینگ

جاذبه‌های گردشگری نانجینگ شامل برج نانجینگ و پل مرگبار نانجینگ است.

معروف‌ترین هتل‌های نانجینگ

1. Fairmont Nanjing 

2. InterContinental Nanjing 

3. Jinling Hotel Nanjing 

4. Sofitel Nanjing Galaxy Suning 

5. Hilton Nanjing Riverside 

معروف‌ترین غذاهای محلی نانجینگ

 یکی از غذاهای محلی نانجینگ، خوراک نودل است. این نوع نودل دارای یک سوپ معطر و مزه‌‌دار به همراه مخلفات گوشت، سبزیجات و زعفران است.

معروف‌ترین رستوران‌های نانجینگ

1. Duck Blood Fan House

2. Xiao Yang Sheng Jian 

3. Din Tai Fung 

4. Lao Zhuan Cun 

کاشغر

کاشغر

کاشغر، شهری در غرب چین، و دارای تاریخچه غنی و تأثیرات فرهنگی متنوعی است. این شهر واقع در امتداد جاده ابریشم  است. کاشغر به‌عنوان یک مرکز تجارت مهم حائز اهمیت است و به همین دلیل تنوع فرهنگی و گوناگونی اقوام در طول قرون در کاشغر به وجود آمده‌است. بازدید از قدیمی‌ترین منطقه شهر، با معماری اویغوری(یکی از ملل‌های ترک زبان) و بازارهای پرانرژی، تجربه جذابی برای گردشگران خواهدبود.

معروف‌ترین هتل‌های کاشغر

1. Radisson Blu Hotel Kashgar 

2. Kashgar Old Town Youth Hostel 

3. Renmin International Hotel 

4. Seman Hotel Kashgar

5. Tianyuan International Hotel 

معروف‌ترین غذاهای محلی کاشغر

 یکی از غذاهای محلی و معروف کاشغر، پلو یا پلوف است. این غذا از برنج، گوشت (گوسفند یا گوساله)، سبزیجات و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. طعم خاص و خوشمزه پلوف این شهر را به یکی از غذاهای محبوب در کاشغر تبدیل کرده‌است.

معروف‌ترین رستوران‌های کاشغر

برخی از رستوران‌های مشهور کاشغر شامل “Kashgar Roast Lamb Bazaar یا “Niyaz Apandim Uighur Restaurant است که غذاهای محلی و خاص اویغوری(یکی از ملت‌های ترک زبان) را ارائه می‌دهد.

 دالی

 دالی از بهترین شهرهای چین

شهر قدیمی دالی در کنار کوه‌های زیبای Cangshan واقع شده‌است. آنجا شهری است که ارزش سفر کردن دارد. منظره کوه‌ها و طبیعت بکر در ورودی‌های این شهر، به‌عنوان دروازه‌های زیبا شناخته می‌شند. دالی به‌دلیل طبیعت خیره‌کننده و مناظر طبیعی پاک، بسیاری از مردم را ترغیب می‌کند تا به کوه‌ها بروند و در طبیعت قدم بزنند و از آرامش و هوای تازه لذت ببرند. یک پیاده‌روی بسیار خوب به نام Cloud Traveller وجود دارد که شما را به ارتفاع ۲۵۰۰ متری این شهر می‌برد.

جاذبه‌های دیدنی  دالی

جاذبه‌های گردشگری دالی شامل شهر تاریخی دالی با بازارهای خیابانی است. 

معروف‌ترین هتل‌های  دالی

1. Dali Regent Hotel 

2. Dali Ancient Town Hotel 

3. Gurong Hotel 

4. E-outfitting Boutique Hotel 

5. Dali Luxury Wind Inn 

چنگده

 چنگده  از بهترین شهرهای چین

منطقه چنگده با پاگوداها(به ساختمان مذهبی و  برج گونه‌ای می‌گویند با بام‌هایی چندلا)، کاخ‌ها، دریاچه‌ها و سایر زیبایی‌ها، مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن زمان است. این‌ شهر، بسیار الهام‌بخش است و معماری فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. باغ‌های آراسته و زیبا نیز به این منظره، زیبایی دوچندانی اضافه می‌کنند. بعد از دیدن مجموعه این کاخ‌ها، حتما به دیدن پانداهای دوست‌داشتنی هم بروید. 

جاذبه‌های دیدنی چنگده

معبد چنگده، موزه لی کونگ چنگده و شهر تاریخی با بازارهای محلی، جزو جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند.

معروف‌ترین هتل‌های چنگده

1. The Temple House 

2. Niccolo Chengdu 

3. St. Regis Chengdu 

4. Ritz-Carlton Chengdu 

5. Waldorf Astoria Chengdu 

کلام آخر 

ما در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای چین و بررسی جاذبه‌های دیدنی، بهترین اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و غذاهای محلی پرداخته‌ایم. اگر به یکی از بهترین شهرهای چین سفر کردید، حتما به لیست ما نگاهی بی‌اندازید تا در سفرتان اطلاعات کاملی از آن شهر داشته باشید. سفری لذت‌بخش را برایتان آرزومندیم.

نظرات کاربران