27 بهمن 1402
چین

دلایل سفر به پکن +10 دلیل برای اینکه باید این شهر را ببینید!

پکن، پایتخت کشور چین و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. این شهر پس از شانگهای پرجمعیت‌ترین شهر چین محسوب می‌شود. پکن سرشار از جذابه‌های تاریخی و گردشگری است. آشنایی با فرهنگ چین و مناظر فوق‌العاده از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. پکن محبوب‌ترین شهر چین میان گردشگران است. در ادامه شما را با جاذبه‌های این شهر زیبا آشنا می‌کنیم تا به سادگی بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای پکن

دلایل سفر به پکن

پکن آب‌وهوایی تقریبا بارانی دارد. تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب (حدود ۳۲ درجه سانتیگراد) و زمستان‌های آن سرد و خشک است. بهترین زمان برای سفر به این شهر باستانی سپتامبر و اکتبر است که دمای هوا حدودا به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. لذت بردن از مناظر زیبای شهر در فصل پاییز یکی از دلایل سفر به شهر پکن است. البته در این فصل پکن بسیار شلوغ است؛ اگر می‌خواهید زمانی به این شهر سفر کنید که کمی خلوت باشد، اواسط فصل زمستان بهترین موقع است.

داشتن جاذبه‌های گردشگری زیاد؛ از بهترین دلایل سفر به پکن است

پکن دارای بیش از ۲۰‌ میلیون نفر جمعیت، ۱۶ منطقه عظیم و ۱۷۰۰۰ کیلومترمربع سرشار از مناظر مدرن و باستانی است. بازدید از مکان‌های زیبایی مانند مناظر تاریخی، پارک‌ها، تپه‌ها، دره‌ها، موزه‌ها، مراکز هنری و مراکز خرید از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. در بخش زیر جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها و پارک‌های مشهور پکن را به شما معرفی می‌کنیم.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی؛ از دلایل سفر به شهر پکن است

بازدید از جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبا از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. محبوب‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی، پارک Yuan ming yuan، معبد لاما، مقبره مینگ و آکادمی امپراطوری پکن است که در بخش زیر این مکان‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم تا با آن‌ها آشنایی پیدا کنید.

 دیوار چین؛ از بزرگ‌‌ترین دلایل سفر به پکن

 دیوار چین؛ از بزرگ‌‌ترین دلایل سفر به پکن

دیوار بزرگ چین طولانی‌ترین دیوار جهان و شاهکاری شگفت‌انگیز از معماری باستانی چین است.  دیوار چین یکی از عجایب هفت‌گانه است که هر بازدیدکننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند. مسیر پر پیچ‌وخم آن مناظر عالی کشور چین را برای هر بیننده‌ای به نمایش می‌گذارد. بازدید از دیوار بزرگ چین یکی از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. این دیوار شامل بخش‌های بادالینگ، سیماتای و جین‌شانلینگ می‌شود که بخش بادالینگ محبوبیت بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر دارد. 

 شهر ممنوعه پکن

شهر ممنوعه بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه معماری باستانی و قصرهای سلطنتی در جهان محسوب می‌شود که در شهر پکن قرار دارد. ورود مردم تا سال ۱۹۱۲ به این قصر‌ ممنوع بود. بازدید از بزرگ‌ترین قصر امپراتوری جهان یکی دیگر از دلایل سفر به پکن است. شهر ممنوعه دارای سه بخش دروازه‌ها و دیوارها، دربار بیرونی و دربار داخلی است که می‌توانید از بازدید آن‌ها لذت ببرید. این کاخ یکی از پنج کاخ مهم در جهان محسوب می‌شود که تالارها و دیوارهای بزرگ آن معماری سنتی چینی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارند.

بازدید از معبد بهشت؛ یکی از بهترین دلایل سفر پکن

معبد بهشت یا معبد آسمان بزرگ‌ترین مجموعه ساختمان‌ مذهبی امپراتوری در پکن است و به دلیل چیدمان نمادین دقیق، ساختار عجیب‌وغریب و تزئینات باشکوهش شهرت بسیار زیادی دارد. بازدید از این معبد زیبا و تاریخی نیز یکی از بهترین دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. این معبد حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد و یکی از میراث هنری معماری جهان است. معبد بهشت در جنوب شهر ممنوعه قرار دارد. مساحت کل این معبد حدود ۲.۷۳ کیلومتر مربع (۱.۰۵ مایل مربع) است. طراحی ساختمان‌های اصلی این معبد ترکیبی از دایره و مربع است؛ زیرا نمادی از این باور محسوب می‌شود که بهشت گرد و زمین مربع است. امپراتورهای سلسله‌های مینگ و چینگ (از ۱۴۲۰ تا ۱۹۰۰) خدای بهشت را می‌پرستیدند و برای برداشت محصول در آن‌جا دعا می‌کردند.

 کاخ تابستانی پکن

دلایل سفر به پکن

 کاخ تابستانی پکن بهترین و بزرگ‌ترین امپریالیستی جهان محسوب می‌شود. این کاخ در سال ۱۷۵۰ ساخته‌شده است. بازدید از این کاخ بسیار زیبا یکی دیگر از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. شما می‌توانید در کاخ تابستانی گشت‌وگذار کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. کاخ شرقی، تالار خیرخواهی، سالن جید بیلوندز، پیاده‌روی کاخ، قایق سنگی ۹۶ متر از جاذبه‌های درون کاخ تابستانی است، که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

پارک Yuan ming yuan

این پارک در ۳ کیلومتری (۲ مایلی) جنوب غربی کاخ تابستانی قرار دارد. پارک Yuan ming yuan در گذشته باشکوه‌ترین باغ سلطنتی بوده است؛ اما  آتش‌سوزی این باغ فوق‌العاده را ویران کرد و شکوه آن را از بین برد. اگرچه هنوز هم بازدید از باقی‌مانده‌های آن از دلایل سفر به شهر پکن  محسوب می‌شود. این پارک دارای بخش‌های باغ‌ بهار جاودان، باغ بلدرچین (Wanchun) و باغ Yuan Ming Yuan است.

 معبد لاما

معبد لاما بزرگترین معبد بودایی تبتی در پکن است که محل عبادت مردم محلی نیز محسوب می‌شود. این معبد از زمان حکومت امپراتور کیان‌لونگ (Qianlong) در سلسله چینگ از یک کاخ سلطنتی به یک معبد بودایی تبتی تبدیل شد. معبد لاما یکی از تأثیرگذارترین معابد بودایی تبتی در چین بوده است. امروزه نه تنها موزه بودایی تبتی است، بلکه معبدی فعال است که مردم در آن دعا می‌کنند. همچنین بازدید از معبد لاما یکی از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود.

بازدید از مقبره سلسله مینگ از دلایل سفر به پکن است

دلایل سفر به پکن

مقبره‌ سلسله مینگ که با نام سیزده مقبره نیز شناخته‌می‌شود، یکی دیگر از مکان‌های باستانی شهر پکن است. در آن‌جا ۱۳ امپراطور سلسله مینگ همراه با همسران و صیغه‌هایشان دفن شده‌اند. مقبره‌ مینگ در سال ۲۰۰۳ توسط یونسکو به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت‌شد. بازدید از مقبره‌ مینگ یکی از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. می‌توانید در آن‌جا از تخت‌های سنگی، مجسمه‌های عظیم انسان و حیوان بازدید کنید و بافرهنگ سنتی چینی آشنا شوید.

 آکادمی امپراتوری پکن

آکادمی امپراتوری پکن برای اولین بار در سال ۱۳۰۶ میلادی ساخته‌شد و بالاترین ارگان اداری برای مدیریت آموزشی و همچنین بالاترین جایگاه یادگیری در چین بوده‌است. آکادمی امپراتوری نوعی دانشگاه در چین باستان محسوب می‌شد و تاریخچه آن به سلسله سوئی بازمی‌گردد.  در زمان‌های قدیم، فرزندان ثروتمندان می‌توانستند در آکادمی امپراتوری تحصیل کنند. آکادمی امپراطوری در کنار معبد کنفوسیوس پکن و معبد لاما قرار دارد. بازدید از آکادمی امپراطوری که معماری منحصربه‌فرد چینی را به خوبی نشان می‌دهد، از دلایل سفر به شهر پکن است. 

 موزه‌ها و مناطق هنری پکن

پکن یکی از زیباترین شهرهای توریستی چین است، که علاوه کاخ‌ها و مکان‌های باستانی موزه‌های خوبی نیز دارد. بازدید از موزه ملی چین، موزه راه‌آهن پکن، موزه سکه‌های باستانی و موزه نظامی انقلاب خلق چین از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. در بخش زیر موزه‌های این شهر را به شما معرفی کرده‌ایم.

 موزه ملی چین

 موزه ملی چین

موزه ملی چین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گنجینه باستانی چین محسوب می‌شود. این موزه پربازدیدترین موزه در آسیا است. این موزه دارای ۴۸ سالن نمایشگاه است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. یکی از آثار مشهور این موزه گلدانی برنزی با حدود ۳۰۰۰ سال قدمت است. بازدید از موزه ملی پکن یکی از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. این موزه در شرق میدان تیان آنمن و جنوب خیابان چانگ آن، روبه‌روی تالار بزرگ مردم قرارگرفته است. 

 سالن نمایشگاه برنامه‌ریزی شهری پکن

سالن نمایشگاه برنامه‌ریزی شهری پکن، ویترینی از دستاوردهای پایتخت را به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه یک اتاق موزه با آثار و نقشه‌های بسیاری وجود دارد. مشاهد برنامه‌های آینده چین برای شهر پکن و آشنایی با تاریخ این شهر از زمانی که برای اولین بار به پایتخت یک امپراتوری تبدیل شد، از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. این نمایشگاه چهار طبقه دارد و در مرکز شهر قرارگرفته است.

بازدید از موزه راه‌آهن یکی از دلایل سفر به شهر پکن است

بازدید از موزه راه‌آهن پکن که شما را با تاریخچه شبکه راه‌آهن در چین آشنا می‌کند، یکی از بهترین دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با وسایل حمل‌ونقل گذشته آشنا شوید، حتما از این موزه دیدن کنید. در این موزه می‌توانید بیش‌از ۵۰ قطار دوران عتیقه و مدرن مانند موتورهای بخار اولیه و لوکوموتیوهای نسل اول چین را مشاهده کنید. موزه راه‌آهن در نزدیکی میدان تیانمن قرارگرفته است و دسترسی به آن برای گردشگران آسان است.

 موزه نظامی انقلاب خلق چین

دلایل سفر به پکن

موزه نظامی انقلاب خلق چین در خیابان چانگ آن، در غرب میدان تیان آنمن پکن واقع‌شده است. آشنایی با صنعت نظامی چین و بازدید از موزه نظامی انقلاب خلق چین از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. این موزه در سال ۱۹۵۹ برای جشن دهمین جشنواره ملی چین ساخته شد. تسلیحات نظامی و اولین تانک چین از آثار برجسته در این موزه محسوب می‌شود. در موزه نظامی میتوانید از آثار تاریخی، اشیاء فیزیکی، اسناد و موادی که منعکس‌کننده روند جنگ نظامی تحت رهبری حزب کمونیست چین و همچنین دستاوردهای ارتش خلق و تاریخ نظامی چین دیدن کنید.

موزه سکه‌های باستانی پکن

موزه سکه‌های باستانی پکن مجموعه‌ای از انواع سکه‌های قدیمی چینی است که بیش‌از 500 سال قدمت دارد. بازدید از سکه‌های تاریخی مختلف چین مانند اولین سکه‌های صدفی، سکه‌های پارچه‌ای، پول‌های گریمس، سکه‌های هر سلسله، پول کاغذی دوران حکومت کومینگ‌تانگ که در این موزه به نمایش گذاشته‌شده‌، از دلایل سفر به پکن است. در ساخت این سکه‌ها از طلا، نقره و برنز استفاده شده‌است. 

منطقه هنری ۷۹۸ پکن

منطقه هنری ۷۹۸ پکن (Beijing 798 Art Zone) در شمال شرقی پکن قراردارد و مساحت آن بیش از 600000 مترمربع است. نام منطقه هنر برگرفته از کارخانه‌ای است که در سال ۱۹۵۰ ساخته‌شد. امروزه نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری نیز در این منطقه برگذار می‌شود. بازدید از نمایشگاه منحصربه‌فرد در منطقه هنری ۷۹۸ یکی از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود، که در سال‌های اخیر مورد توجه سراسر جهان قرار گرفته‌است. 

 پارک‌های پکن

 پارک‌های پکن

پکن علاوه‌بر قصرها، معابد و موزه‌ها، طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. لذت بردن از مناظر سرسبز این شهر یکی از بهترین دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. اگر به طبیعت علاقمندید، حتما از پارک‌های بی‌های و جینگ‌شان دیدن کنید. همچنین توصیه می‌کنیم در سفر خود برای دیدن پانداها به باغ‌وحش پکن نیز بروید.

 پارک بی‌های (Beihai)

 پارک بی‌های در مرکز شهر پکن واقع‌شده است و مساحتی بیش از 70 هکتار با سطح آبی 39 هکتار دارد. در شمال این پارک دریاچه شیچای، در شرق آن پارک جینگ‌شان و همچنین موزه قصر نیز در جنوب شرقی آن و با فاصله کمی قرارگرفته است. بازدید از پارک بی‌های با چشم‌انداز بسیار زیبا و طبیعت شگفت‌انگیزش از دلایل به سفر به شهر پکن است. همچنین این پارک یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های چین نیز محسوب می‌شود.

 پارک جینگ‌شان (Jingshan)

پارک جینگ‌شان در مرکز پکن قرار دارد. این پارک با مساحت ۵۷ هکتار، در نقطه مرکزی محور جنوب به شمال شهر پکن قرار دارد و روبه‌روی دروازه شمالی شهر ممنوعه است. بازدید از پارک جینگ‌شان یکی از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. قدمت این پارک به قرن ۱۱ میلادی برمی‌گردد و دارای ۵ تپه است. در دوران حکومت سلسله یوان و مینگ، پارک جینگ‌شان یک باغ سلطنتی بوده‌است.

بازدید از پانداها در باغ‌وحش پکن؛ یکی از بهترین دلایل سفر به پکن است

دلایل سفر به پکن

باغ‌وحش پکن در حال حاضر بزرگ‌ترین باغ‌وحش در چین با بیش‌ترین تعداد گونه‌های جانوری است. در آن‌جا می‌توانید از پانداها، فیل‌ها، گوریل‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ها و… دیدن کنید. بازدید از قدیمی‌ترین باغ‌وحش چین و پانداهای غول‌پیکر یکی از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. باغ‌وحش پکن یک باغ طبیعی با بیشه‌های سرشار از درخت، انبوهی از علفزار، یک جویبار کوچک، استخرهای نیلوفرآبی و تپه‌های کوچک پر از آلاچیق‌ها و سالن‌ها است، که می‌توانید در سفر خود از آن‌ لذت ببرید.

قدمت شهر پکن

 پکن یکی از شهرهای باستانی و زیبای چین است. این شهر قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد. پکن به مدت ۸۰۰ از دوران سلسله‌های یوان، مینگ، چینگ و تاکنون پایتخت کشور چین بوده‌است. در طول تاریخ، ساختمان‌های زیادی توسط سلسله‌های حاکم در پکن ساخته‌شده است و این شهر را به شهری با بیشترین تعداد آثار امپراتوری تبدیل کرد. بازدید از کاخ‌ها، باغ‌ها، معابد، مقبره‌ها و موزه‌ها از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود.

آشنایی با فرهنگ چین از دلایل سفر به شهر پکن است

 پکن به‌عنوان یک پایتخت و شهر باستانی، بسیاری از جنبه‌های فرهنگی و سنتی چین را به خوبی حفظ کرده است. آشنایی با اپرای پکن، کونگ فو، فرهنگ چای، برش کاغذ، خوشنویسی چینی و نقاشی شکر از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. همچنین پکن دارای فرهنگ مذهبی غنی از جمله تائوئیسم، بودیسم، مسیحیت (پروتستان و کاتولیک)، اسلام و چهار دین چین است. معبد لاما بزرگترین معبد بودایی تبتی خارج از مناطق تبتی در غرب چین، معبد ابر سفید مشهورترین معبد تائویست پکن و کلیسای Chongwenmen بزرگترین کلیسای متدیست در پکن است و همچنین مسجد مسلمانان نیوجیه پکن نیز که از قدیمی‌ترین مکان اسلامی محسوب می‌شود، در پکن قرار دارد.

غذاهای معروف شهر پکن

غذاهای معروف شهر پکن

در پکن علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری می‌توانید از غذاهای سلطنتی و میان‌وعده‌های محلی لذت ببرید. مشهورترین غذای پکن اردک کباب است. اگر به پکن سفر کردید حتما اردک کباب اصیل پکن را که به روش محلی پخته شده است را امتحان کنید. علاوه بر اردک کبابFangshan ، نودل همراه با خمیر سویا،chao ge da ،Bao Du ،Lvdagun  و کوفته برنجی از غذاهای مشهور پکن محسوب می‌شود. در برخی از رستوران‌های پکن نیز غذاهای غربی سرو می‌شود. امتحان کردن غذاهای لذیذ از دلایل سفر به پکن است.

بازدید از محله‌های هوتونگ؛ از بهترین دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود 

محله‌های هوتونگ یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های پکن محسوب می‌شود. این محله‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ محلی پکن است. محله‌های هوتونگ‌ در قرن سیزدهم ساخته‌شد. بیشتر خانه‌های این محله به رنگ خاکستری است و تزئینات معماری فوق‌العاده‌ای در آن‌ها به کار رفته‌است. طولانی‌ترین خیابان محله‌های هوتونگ ۶.۵ کیلومتر و کوتاه‌ترین خیابان آن هم به طول ۱۰ متر می‌رسد. پیاده‌روی در کوچه‌ها، خیابان‌ها و امتحان کردن غذاهای لذیذ سنتی در محله‌های هوتونگ از بهترین دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن

 ۱۴ سال پس از بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸، پکن میزبان المپیک زمستانی در سال ۲۰۲۲ بوده است و جذابیت ورزش‌های زمستانی را به جهان نشان داده است. در مجموع ۱۰۹ رویداد در ۱۵ رشته به رقابت پرداختند.  بیست‌چهارمین بازی‌های المپیک زمستانی به دلیل محدودیت کرونایی متمایز از دفعات قبلی برگذار شد. رفتن به استراحتگاه‌های اسکی جانگجیاکو (Zhangjiakou) که در بازی‌های المپیک زمستان ۲۰۲۲ پکن محل اصلی رویداد‌های اسکی بوده‌است، یکی از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود.

خرید از بازارهای در فضای باز؛ از دلایل سفر به شهر پکن است

دلایل سفر به پکن

 پکن چندین منطقه خرید دارد که کالاهای متنوعی را ارائه می‌دهد. بازدید از مناطق خرید سنتی، از جمله خیابان وانگ‌فوجینگ (Wangfujing)، خیابان Qianmen و بازارهای فضای باز از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود.خیابان‌های وانگ‌فوجینگ و Qianmen معروف‌ترین خیابان‌های تجاری پکن است. همچنین خیابان نانلوگوشیانگ (Nanluoguxiang) و Yandaixie معروف‌ترین هوتونگ‌های پکن برای خرید و غذا خوردن محسوب می‌شود. برای امتحان کردن غذاهای محلی و خرید عتیقه‌جات، ابریشم و… می‌توانید به بازار عتیقه‌جات پن جیا یوان (Panjiayuan) و خیابان Xiuhui بروید. در مرکز خرید Ya Show، بازار باغ‌وحش پکن و بازار ابریشم پکن می‌توانید برخی از محبوب‌ترین برندهای جهان را با ارزان‌ترین قیمت‌ تهیه کنید.

فرهنگ باستان و مدرن

کنار هم قرار گرفتن سازه‌های فرهنگ مدرن و باستانی یکی از خیره کننده‌ترین مناظر در چشم‌انداز پکن است. بازدید از یک هوتونگ پانصد ساله که زیر سایه یک آسمان‌خراش بلند یا یک سازه فوق ‌مدرن با فناوری پیشرفته در مقابل یک کاخ تجربی باستانی قرار گرفته‌است، یا تجربه یک خوراکی حیرت‌انگیز سنتی در یک رستوران مدرن، به سادگی می‌تواند پکن باستانی و مدرن را در کنار هم به شما نشان دهد. دیدن توسعه و پیشرفت این شهر با وجود حفظ آثار تاریخی‌اش از دلایل سفر به پکن است.

تجربه زندگی شبانه رنگارنگ؛ از بهترین دلایل سفر به پکن است

پکن به‌عنوان پایتخت چین، بازدیدکنندگان زیادی از سراسر این کشور و جهان دارد. تنوع و جاذبه‌های این شهر، زندگی شبانه رنگارنگی را به پکن بخشیده است. بازدید از نمایش‌ها و اجراهای متعدد، از جمله اپرای پکن و نمایش آکروباتیک از بهترین دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود. در شب‌های این شهر می‌توانید از نمایش کونگ فو و تورهای شبانه دیوار بزرگ سیماتا لذت زیادی ببرید. تایکولی سالیتن (Taikoo Li Sanlitun) نیز یکی از مکان‌های تفریحی تجاری و همچنین یکی از مراکز زندگی شبانه پکن است.

اقامتگاه‌های پکن

اقامتگاه‌های پکن

پکن برای مسافران داخلی و خارجی جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. در این شهر توریستی با هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید اقامتگاه مناسبی پیدا کنید. اقامت در بوتیک هتل‌ها، هتل‌های ستاره‌دار، هاستل‌ها و مسافرخانه‌هایی با قیمت‌های متفاوت از دلایل سفر به شهر پکن است. در خیابان‌های وانگ‌فوجینگ و Qianmen می‌توانید اقامتگاه‌های خوبی پیدا کنید. از بین بهترین هتل‌های پکن نیز می‌توان از هوارد جوهنسون پاراژون پکن (Howard Johnson Paragon Hotel Beijingi)، د سنت ریگیس پکن (The St. Regis Beijing) و ماریوت سیتی وال پکن (Beijing Marriott Hotel City Wall) نام برد.

حمل‌ونقل بسیار خوب؛ از دلایل سفر به پکن است

پکن به‌عنوان پایتخت چین، مرکز حمل ونقل داخلی کشور چین محسوب می‌شود. همچنین این شهر دارای بسیاری از پروازهای مستقیم بین‌المللی به دیگر شهرهای بزرگ جهان است. ارتباطات هوایی و ریلی، پکن را تقریباً به تمام نقاط چین متصل می‌کند. همچنین این شهر دارای اتوبوس‌های متفاوت برای مردم و مسافران است. استفاده از اتوبوس‌های توریستی و گردشگری برای مسافران از دلایل سفر به پکن است. هزینه اتوبوس در پکن بستگی به خط دارد، اما حدودا از ۲ تا ۱۲ یوآن است.

فضای امن و دوستانه پکن

پکن شهری امن و توریست‌پسند است. این شهر هرسال پذیرای حدود ۳ میلیون بازدیدکننده خارجی است. مردم پکن خونگرم و صمیمی هستند. آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوند که همه چیز را در مورد پکن با شما به اشتراک بگذارند. اکثر جوانان چینی می‌توانند به زبان انگلیسی با شما ارتباط برقرار کنند. امنیت و مهمان‌نوازی مردم چین از دلایل سفر به پکن محسوب می‌شود.

جمع‌بندی 

پکن یکی از زیباترین شهرهای باستانی جهان است که همه‌ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. بازدید از جاذبه‌هایی مانند دیوار بزرگ چین، کاخ تابستانی، معبد بهشت، معبد لاما  موزه‌ها، پارک‌ها، محله‌های هوتونگ و گشت‌وگذار در بازارها از دلایل سفر به شهر پکن محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید به جایی سفر کنید که علاوه جاذبه‌های شگفت‌انگیز تاریخی، خرید خوبی نیز داشته باشید، پکن بهترین انتخاب برای شما است. اگر تاکنون به پکن سفر کرده‌اید تجربیات خود را با در میان بگذارید.

نظرات کاربران