Sydney Eye Tower

برج چشم سیدنی؛ از حقایق جالب تا کارهایی که باید انجام بدهید!

برج چشم سیدنی یکی از شگفتی‌های معماری استرالیا است که نمایی 360 درجه از جاذبه‌های دیدنی سیدنی مانند پل بندرگاه، تالار اپرای سیدنی و بندرگاه دارلینگ ارائه می‌کند. این برج با ارتفاع 250 متر بلندترین ساختمان در سیدنی است که از روی سکوی دیده‌بانی آن، زیباترین منظره‌های شهر را می‌توان دید. بهترین زمان صعود به سکوی برج برای دیدن چشم اندازی به یادماندنی، ساعات غروب آفتاب است که آسمان پهنه‌ای رنگارنگ را به نمایش گذاشته است. در ادامه‌ی بازدید از برج چشم شهر سیدنی تجربه سینمای 4 بعدی دیدنی و سرگرم‌کننده خواهد بود.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

بازدید از برج چشم سیدنی

Sydney Eye Tower

سفر به سیدنی بدون بازدید از بلندترین برج نیمکره جنوبی و چشم‌انداز ویژه‌ای که از مناظر اطراف ارائه می‌دهد، بی‌معنا خواهد بود. با تهیه بلیط‌های Headout’s Sydney Tower Eye، می‌توانید مستقیم وارد برج شوید و به سکوی دیده‌بانی بروید. تهیه این بلیط به شما ضمانت می‌دهد که نیازی به اتلاف وقت در صف‌های طولانی خرید بلیط نخواهید داشت.

سکوی دیده بانی برج سیدنی

عرشه دیده‌بانی برج سرپوشیده است و مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و خط ساحلی شامل پل بندرگاه، خانه اپرا و بندر دارلینگ به همراه جاده‌ها و خانه‌ها نشان می‌دهد. زمانی که هوا خوب باشد از روی سکوی برج، قله‌های کوه‌های آبی در 80 کیلومتری آسمان خراش قابل دیدن هستند.

سینمای 4بعدی

سینمای 4بعدی تجربه‌ای جذاب و مسحورکننده در بازدید از برج چشم سیدنی است. نمایش‌های این سینما برای حداکثر 10 دقیقه تنظیم شده‌اند که باید انتظار تجربه حسی عالی همراه با هیجان را داشته باشید.

اسکای واک چشم برج شهر سیدنی

Sydney Eye Tower

برج سیدنی به شما امکان می‌دهد که در ارتفاع 268 متری در آسمان قدم بزنید. یک فعالیت ماجراجویانه با استفاده از وسایل ایمنی بر روی راهرویی با کف شیشه‌ای که باید روحیه‌ای جسورانه داشته باشید تا به سراغ امتحان کردن آن بروید.

حقایقی در مورد چشم برج شهر سیدنی

  • طراحی برج چشم شهر سیدنی توسط دونالد کرون انجام شد و در سال 1975 ساخت آن آغاز گردید.
  • این برج نام‌های محبوب دیگری چون برج سیدنی، برج سنترپوینت، برج وستفیلد سنترپوینت یا برج آسمان سیدنی نیز دارد.
  • برج شهر سیدنی و سکوی دیده‌بانی آن به عنوان بلندترین آسمان‌خراش در نیمکره جنوبی شهرت دارد.
  • برج شهر سیدنی با 56 کابل تثبیت‌کننده در مقابل باد و مخاطرات طبیعی مقاومت دارد.
  • تنها 40 ثانیه زمان می‌برد تا با آسانسور از طبقه همکف به عرشه برسید.
  • این برج علاوه براین‌که یکی از جاذبه‌های دیدنی سیدنی برای گردشگران است. برای مراسم خواستگاری و عروسی نیز استفاده می‌شود.

برای لذت بردن از بازدید برج سیدنی این کارها را انجام دهید

Sydney Eye Tower
  • اگر به دنبال ثبت خاطره‌ای به‌یادماندنی از آسمان‌خراش سیدنی هستید، 45 دقیقه قبل از غروب آفتاب به این برج بروید.
  • ورود کودکان زیر 16 سال بدون والدین به این برج ممنوع است.
  • به دلایل امنیتی، کارکنان در چشم برج سیدنی ممکن است اجازه ندهند چمدان‌های بسیار بزرگ یا حجیم را روی عرشه قرار دهید. بنابراین اگر چمدان حمل می‌کنید، می‌توانید آنها را به خدمات دربان Westfield بسپارید.
  • در این برج علاوه بر سکوی دیده‌بانی که از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی سیدنی است، برخی از برندهای لوکس جهانی نیز برای خرید در این برج شعبه دارند.
  • رستوران بوفه برج که متحرک است و به آرامی می‌چرخد، مکانی مناسب برای یک وعده غذای خوش‌طعم است.

چشم برج سیدنی در یک نگاه

مکان: Westfield Sydney

مدت زمان پیشنهادی بازدید: 1.5 ساعت

بهترین زمان برای بازدید: صبح زود یا هنگام غروب آفتاب

بلیط برج: 21.12 دلار استرالیا

نزدیکترین ایستگاه مترو: سنت جیمز

ساعت کار: همه روزه 10:00 صبح تا 08:00 شب

آدرس آسمان‌خراش سیدنی: Westfield Sydney, Level 5/108 Market St, Sydney NSW 2000, Australia

کلام آخر

جاذبه‌های دیدنی سیدنی بی شمارند، آنقدر که ممکن است در طول سفر فرصت بازدید از همه آنها را نداشته باشید. اما برخی از این مکان‌های دیدنی به قدری ارزشمند هستند که اگر از لیست بازدیدها جا بمانند، سفر ناقص خواهد شد. برج چشم سیدنی که به بلندترین برج نیمکره جنوبی شهرت دارد، یکی از همان دیدنی‌ها است. برجی که در کنار معماری خاص مناظری شگفت‌انگیر را به نمایش می‌گذارد.

سوالات متداول

چرا برج چشم سیدنی معروف است؟

این برج که به عنوان یکی از ایمن‌ترین ساختمان‌ها در جهان رتبه‌بندی می‌شود، طراحی چشمگیری داشته که در برابر زلزله و شرایط باد شدید مقاومت کند.

داخل چشم برج سیدنی چه دیدنی‌هایی وجود دارد ؟

در داخل برج یک سینمای 4 بعدی، یک سکوی رصد و Skywalk به همراه یک کیوسک و یک فروشگاه هدیه وجود دارد.

ارتفاع آسمان‌خراش سیدنی چقدر است؟

ارتفاع این برج 268 متر است که برای برای یک تور 60 دقیقه‌ای SKYWALK در بلندترین نقطه آن باید به فضای باز بروید. در این تور بر بلندای شهر راه می‌روید و نقاط دیدنی شهر را نظاره خواهید کرد.

از برج شهر سیدنی چه چیزی می‌توانید ببینید؟

چشم برج سیدنی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که منظره‌ای 360 درجه از افق فوق‌العاده سیدنی ببینند. مکان‌های دیدنی معروفی که می‌توانید ببینید عبارتند از The Rocks، Luna Park، خانه اپرای سیدنی، کلیسای جامع سنت مریم و پل بندرگاه سیدنی.

آیا برج چشم سیدنی بلندترین ساختمان سیدنی است؟

آسمان‌خراش سیدنی 309 متر ارتفاع دارد و آن را نه تنها بلندترین ساختمان سیدنی بلکه دومین برج بلند مشاهده در نیمکره جنوبی می‌کند.

نظرات کاربران