سفر به سیدنی در پاییز

ثبت خاطرات به‌یادماندنی سفر به سیدنی در پاییز

اگر اهل سفرهای خارجی باشید حتما می‌دانید یکی از عواملی که سفرتان را دلچسب‌تر و به‌یادماندنی‌تر می‌کند فصلی است که در آن سفر می‌کنید؛ بعضی از کشورها در تابستان خاطرات خوشی را برایتان رقم می‌زند، بعضی‌ها در بهار دیدنی‌تر است و بعضی دیگر در فصل‌های خنک‌تر چیزهای جذابی برای دیدن دارد. در این مقاله می‌خواهیم همراه هم به سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا، سفر کنیم و جاذبه‌های سیدنی در پاییز را بررسی کنیم. جمعیت این شهر پنج میلیون نفر است و آب‌وهوایی معتدل دارد نماد کشور استرالیاست. اگر می‌خواهید بدانید که چرا سفر به سیدنی در پاییز را انتخاب کردیم، در ادامه با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

آب و هوای پاییزی در سیدنی 

 سیدنی در پاییز

فصل پاییز در شهر سیدنی در بازه اول ماه مارس تا پایان ماه می است که به تقویم ایرانی، با 10 اسفند تا 10 خرداد مقارن می‌شود. با این‌که دما اکثر اوقات در سیدنی معتدل است، حواستان باشد که اگر سفر به سیدنی در پاییز را انتخاب می‌کنید لباس‌ و کت گرم‌تان را فراموش نکنید. 

بد نیست بدانید دمای سیدنی در فصل پاییز 15 درجه است که گاهی تا 10 درجه هم پایین می‌آید. هم‌چنین لازم به ذکر است از آن‌جا که موقع سفر به سیدنی در پاییز تعداد گردشگران کم‌تر از سایر فصل‌هاست، هزینه سفر و تفریحات در این فصل، نسبت به بقیه فصل‌ها پایین‌تر است. 

فستیوال مزه‌ها؛ جشن چهار روزه پاییزی در سیدنی

اگر دوست دارید انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را امتحان کنید این جشن کوچک را هنگام گردش در سیدنی در پاییز از دست ندهید. در واقع این فستیوال که طی چهار روز در سیدنی برگزار می‌شود، خوشمزه‌ترین رویداد پاییزی است که در یک سفر خارجی می‌توانید تجربه کنید. ضمن این‌که جشن چهارروزه یک رویداد فرهنگی نیز به شمار می‌رود و می‌توانید با فرهنگ این کشور آشنا شوید.

پاسپورت دومینیکا

جشنواره ویوید؛ تجربه‌ای شگفت‌انگیز 

جشنواره های  سیدنی در پاییز

ویوید جشنواره‌ای جذاب و خلاقانه است که هر ساله در فصل پاییز طی بیست‌وسه روز برگزار می‌شود. طی این رویداد، مکان‌های مهم شهر مثل خانه اپرا، لونا پارک، و موزه هنرهای معاصر سیدنی نورانی می‌شود، موسیقی نواخته می‌شود و جلوه‌ای از هنر و فرهنگ استرالیا به نمایش گذاشته می‌شود. این جشنواره برای گردشگری در سیدنی در فصل پاییز بسیار جذاب است و یادتان نرود که هنگام سفر پاییزی به سیدنی، حضور در این رویداد مهم را هم در برنامه‌هایتان بگذارید. 

کوه‌های آبی؛ طبیعت‌گردی در سیدنی پاییزی

جذابیت‌هایی پاییز سیدنی فقط به فستیوال‌هایش محدود نمی‌شود. بله، برای اهالی طبیعت هم خبرهای خوبی داریم. حضور در کوه‌های آبی که تقریبا در پنجاه کیلومتری غرب سیدنی واقع شده است، می‌تواند اوقات خوشی را برایتان رقم بزند. این طبیعت بزرگ که شامل هفت پارک ملی است همه ساله میزبان گردشگران بی‌شماری است.

با این‌که گشت‌وگذار در این کوهستان در فصل تابستان مطلوب‌تر است و از آن‌جایی که صبح‌های خیلی سردی ندارد، دیدنش در پاییز زیبای سیدنی خالی از لطف نیست؛ به ویژه اگر طرفدار هوای نسبتا خنک باشید، لباس‌های مناسبی برداشته باشید، و با یک تور خوب به آن‌جا بروید. راستی، جالب است بدانید در این منطقه انواع کافه‌ها و رستوران‌ها برای پذیرایی از شما آماده‌اند. 

تارونگا در ویوید

 سیدنی در پاییز

یکی از تفریحات مورد علاقه دوست‌داران حیوانات بازدید از باغ‌وحش است. اگر جزو این دسته از افراد هستید باغ‌وحشی را تصور کنید که به دلیل رویداد زیبا و پاییزی ویوید که قبل‌تر شرح دادیم، نورانی شده باشد. اگر خوش‌تان آمد، یادتان باشد که تارونگای نورانی که در شهر بندری سیدنی واقع شده منتظر شماست. این باغ‌وحش گونه‌های مختلف جانوری را در خود جا داده و مجموعا در حدود چهار هزار حیوان در آن‌جا زیست می‌کنند. در ضمن می‌توانید حیواناتی مثل کوالا، کانگوروی خاکستری شرقی و انواع دیگر کانگورو، شامپانزه، فیل، و غیره را ببینید.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی در پاییز 

این مجموعه که سی هکتار باغ دارد در نزدیکی خانه اپرای سلطنتی سیدنی واقع شده، و از جاذبه‌های گردشگری سیدنی در پاییز و البته سایر فصول به شمار می‌رود. بد نیست بدانید که بازدید از این باغ رایگان است. سیدنی پاییزی چیزی از زیبایی و جذابیت این باغ کم نمی‌کند و اگر در پاییز به سیدنی سفر کردید، می‌توانید با حضور خود در این باغ و تماشای درختان و قدم‌زدن در میان آن‌ها و سایر گیاهان و استشمام عطر دلنشین طبیعت پاییزی، سفر خود را خاطره‌انگیز کنید.

سواحل زیبای سیدنی در فصل پاییز

سواحل سیدنی در پاییز
Sunset at Barrenjoey Headland

اگر اهل شنا هستید شاید با خودتان فکر کنید اگر در پاییز به سیدنی بروید به خاطر سرمای احتمالی، از شنا کردن محروم خواهید شد؛ باید بگوییم اشتباه می‌کنید، زیرا در پاییز سیدنی اتفاقا آب به اندازه کافی گرم شده و هوا هم حتی تا ماه مه به قدری سرد نیست که نتوانید تنی به آب بزنید. اگر هم اهل شنا نیستید باز هم چیزی را از دست نمی‌دهید؛ زیرا می‌توانید در سواحل و تفرجگاه‌های سیدنی لحظات خوبی را سپری کنید. در ادامه به سه مورد از این ساحل‌ها، به اختصار می‌پردازیم: 

  • ساحل برونته؛ از ویژگی خاص این ساحل، پارک‌های اطراف آن است که آن‌جا را به محلی مناسب برای خوش‌گذرانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل می‌کند.
  • ساحل تاماراما ساحلی کوچک اما خطرناک است؛ زیرا از هر دو طرف امکان ریزش صخره‌ها وجود دارد. با احتیاط در ساحل زیبای تاماراما قدم بردارید! 
  • ساحل نیلسن؛ ساحلی خلوت و درخشان در سیدنی که در خیابان گریکلیف وکلوز قرار دارد. این ساحل پارکینگ هم دارد و بد نیست هنگام سفر به سیدنی در پاییز این یکی را از قلم نیندازید. 

سخن پایانی

در این مقاله به جزئیات سفر به سیدنی در پاییز پرداختیم و از جاذبه‌های آن مثل فستیوال‌ها، باغ‌وحش، سواحل، و غیره صحبت کردیم. از این‌که تا این‌جا ما را همراهی کردید بسیار متشکریم. اگر دوست داشتید در قسمت نظرات برای‌مان بنویسید که اگر در فصل زیبای پاییز به سیدنی بروید، کدام یک از تفریحات را اول از همه امتحان می‌کنید.

نظرات کاربران