سن پترزبورگ در زمستان

سن پترزبورگ در زمستان؛ یک ترکیب زمستانی اصیل!

زمانی که در زمستان، برف زمین را سفیدپوش می‌کند زیبایی وصف‌ناپذیری را به طبیعت روسیه هدیه می‌دهد. برای دیدن چنین طبیعت باشکوهی در زمستان، شهر سن‌پترزبورگ روسیه بهترین گزینه خواهد بود. اگرچه این شهر در زمستان بسیار سرد است ولی گردشگران زیادی به آب‌وهوای این شهر در زمستان علاقمند هستند؛ زیرا آب‌وهوای سن‌پترزبورگ بسیار متفاوت‌تر از دیگر نواحی سردسیر روسیه است. در واقع هوای این شهر معتدل و سرد است، طرفداران چنین هوایی بسیار مشتاقانه این شهر توریستی را برای تفریح انتخاب می کنند. اگر می‌خواهید روزهای سن پترزبورگ در زمستان را تجربه کنید، اواخر دی‌ تا اواسط بهمن بهترین بازه زمانی‌ست تا از چشم‌انداز زمستانی این شهر لذت ببرید.با این مقاله از سایت 3 کلیک همراه باشید تا برای سفر به سن پترزبورگ در زمستان برنامه‌ریزی کنیم.

تور اروپا

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

فصل زمستان در سن پترزبورگ 

سن پترزبورگ در زمستان

شهرهای روسیه از جمله سن‌پترزبورگ زمستان زیبایی دارد. طبیعت برف‌پوش در شهرهای روسیه مخصوصا سن‌پترزبورگ به طرز شگفت‌آوری توریست‌ها را مجذوب خود می‌کند. کم نیستند افرادی که فصل زمستان را برای گردش انتخاب می‌کنند؛ زیرا جشن‌های زمستان در شهر سن‌ پترزبورگ واقعا دیدنی‌ست. بارش برف و باران بر روی قلعه‌ها و مجسمه‌های این شهر منظره‌ای زیبا به وجود می‌اورد تا گردشگران عکس‌هایی زیبا ثبت کنند.

ذکر این نکته ضروری است که دمای هوای سن‌ پترزبورگ خیلی قابل پیش‌بینی نیست، گاهی دمای هوا  به  20- درجه هم می‌رسد، به این خاطر لازم است چمدانی مناسب و مجهز به  پلیورهای زمستانی، پالتو، دستکش و کلاه گرم آماده کنید تا در بدو ورود، هوای سرد سن‌پترزبورگ شما را غافلگیر نکند و سفر خوب و خاطره‌انگیزی را برای خود و اطرافیان‌تان رقم بزنید.

آب‌وهوای سن‌ پترزبورگ در زمستان

با توجه به این که شهر سن‌پترزبورگ به قطب شمال نزدیک است، زمستان این شهر بسیار سرد و یخ‌بندان است. اواخر ماه دسامبر تا ماه مارس هوا سردتر هم می‌شود. از سوی دیگر به دلیل بارش باران و کاهش نور خورشید رطوبت زیادی در هوا باقی می‌ماند و تبخیر نمی‌شود در نتیجه آب‌وهوای شهر رو به سردی می‌رود. چنین آب‌وهوای سردی برای بسیاری از مردم خوشایند نیست.

گاهی دمای هوای سن‌ پترزبورگ در زمستان به 8- می‌رسد ولی این موضوع مانع تفریحات مردم در این فصل سرد سال نمی‌شود؛ زیرا عده‌ای از افراد و حتی گردشگران ترجیح می‌دهند شب‌ها و روزهای برفی این شهر را تجربه کنند. زمستان در سن‌ پترزبورگ روزهای کوتاهی دارد، در واقع روزها 5 ساعت و 51  دقیقه طول می‌کشد. 

بهترین زمان سفر به سن‌پترزبورگ 

بهترین زمان سفر به سن‌پترزبورگ 

یکی از مواردی که باید پیش از مسافرت به هر منطقه‌ای مدنظر قرار داد این است که بهترین زمان برای سفر به آن شهر یا کشور چه فصل و یا چه ماهی است؟ بهترین زمان سفر به سن‌ پترزبورگ، بهار و تابستان است، به این خاطر که هوا گرم‌تر از زمستان در سن پترزبورگ است زیرا برای کسانی که به سرمای زیاد عادت ندارند، این قضیه می‌تواند مشکل ساز باشد و بالعکس برای افرادی که عاشق اسکی و سرما هستند، سن‌پترزبورگ در زمستان بهترین انتخاب برای تفریح است.

جشن و چراغانی مخصوص روزهای زمستان در شهر توریستی سن ‌پترزبورگ

با شروع سال نو میلادی انواع جشن‌ها در شهر برقرار است. برف‌هایی که در نوک درختان کاج می‌درخشند زیر نور چراغ‌ها، زیبایی دوچندانی را به خیابان‌های سن‌پترزبورگ می‌بخشد. این چراغانی‌ و رقص نورها بر روی پل‌های سن‌پترزبورگ بازتابی روی آب‌های یخ زده رودخانه این شهر دارد  که منظره زیبایی برای عکاسیست

  تخفیف ویژه هتل‌ها در زمستان 

هتل‌ها با کاهش شدید دمای هوای سن پترزبورگ در زمستان، برای توریست‌هایی که جرات مسافرت به این شهر توریستی در فصل سرد سال را دارند، تخفیفات بسیار خوبی را پیشنهاد می‌کنند. البته با برگزاری فستیوال زمستانی و جشن‌های تعطیلات ژانویه، شاید بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ در زمستان باشد که ارزش تحمل سرما را داشته باشد.

جاذبه‌های دیدنی شهر سن پترزبورگ در زمستان

سن پترزبورگ در زمستان  

سن‌پترزبورگ به عنوان یکی از شهرهای توریستی روسیه، مناظر چشم‌نوازی دارد که برای دهه‌ها مورد علاقه گردشگران بوده است. از کاخ‌های بزرگ امپراتوری گرفته تا قلعه پیتر و کلیسای جامع کازان. مکان‌های شگفت‌انگیز و تاریخی در مرکز این شهر سبب شده تا شهر سن‌پترزبورگ در زمره آثار به ثبت رسیده یونسکو قرار گیرد. 

سن‌پترزبورگ بر روی رودخانه نوا قرار دارد و قایق‌رانی در فصل زمستان را برای گردشگران دلنشین کرده است. در این شهر شاهکارهای معماری‌ شگفت‌انگیزی دیده می‌شود که موزه‌ آرمیتاژ و کاخ زمستانی که نمایان‌گر معماری باروک در اواسط قرن 18  است، چند مورد از این آثار است. در کنار رودخانه‌های یخ زده، خیابان‌های پوشیده از برف و باران بی‌امان، سن‌ پترزبورگ در زمستان به زیباترین شهر روسیه تبدیل شده است.

از دیگر جاذبه‌های سن پترزبورگ در زمستان می‌توان به جزیره واسیلوسکی، کاخ پترهوف، کاخ کاترین معروف به تزاراسکویه، میدان کاخ، کلیسای ناجی در خون، موزه داستایوفسکی و کاخ کنستانتین اشاره کرد.

تفریحات هیجان‌انگیز سن‌پترزبورگ در زمستان

 همان‌طور که اشاره شد جاذبه‌های این شهر برای گشت‌وگذار در زمستان بی‌شمار است و به همین علت گردشگران زیادی شهر سن‌پترزبورگ را با وجود آب‌وهوای زمستانی شهری پر جنب‌وجوش و پر از نشاط و زندگی می‌دانند. در این قسمت به بخشی از این تفریحات زمستانی می‌پردازیم.

اسکی و هاکی روی یخ

اسکی و هاکی روی یخ

ماه دسامبر و ژانویه از ماه‌هایی‌ست که سراسر سن‌پترزبورگ پوشیده از برف و یخ است و در این شرایط موقعیت مناسب برای تفریحات اسکی و هاکی در این شهر مهیاست. بهترین مکان برای امتحان کردن این بازی‌ مهیج آیس پالاس سن‌پترزبورگ است. مواقعی که بازی تیم محلی سن‌پترزبورگ برگزار نمی‌شود، گردشگران می‌توانند یک اسکیت مخصوص کرایه کنند و شانس خود را در این‌بازی امتحان کنند زیرا مسافرت به سن پترزبورگ در زمستان بدون تجربه اسکی و هاکی روی یخ معنایی ندارد.

ماهیگیری در رودخانه نوا

رودخانه نوا در طول زمستان یخ می‌بندد و یکی از تفریحاتی که مردم این شهر به آن مشغول هستند، ماهی‌گیری است. توریست‌ها و افراد بومی در زمستان حتما برای یکبار هم که شده این تفریح زمستانی در شهر سن‌پترزبورگ را تجربه می‌کنند، با این تفاوت که گردشگران برای یادگیری اصولی ماهیگیری در این رودخانه یخ‌زده لازم است حتما یک فرد بومی را همراه خود ببرند تا بهتر بتوانند همه ترفندهای ماهیگیری در یخ را آموزش ببینند.

باله زمستانی

در تئاتر این شهر نمایش باله، نمایش‌هایی مثل دریاچه قو و رومئو و جولیت برگزار می‌شود. گردشگران برای دیدن این نمایش‌ها به تئاتر مارینسکی می‌توانند مراجعه کنند.

تور دریایی 

سن پترزبورگ در زمستان  

تور دریایی سن پترزبورگ یک انتخاب عالی برای برای کشف سن‌پترزبورگ است. سن پترزبورگ، که گاهی به عنوان شهر موزه‌ها یا شهر آب شناخته می‌شود، تعداد زیادی جاذبه‌های گردشگری، هنری و معماری دارد که در تور دریایی آن‌ها را خواهید دید. از کلیسای ناجی در خون، کلیسای قلب مقدس، کلیسای سنت اسحاق، کلیسای سنت نیکلاس، پل آنچ، پل تروئستکوئ، پل بیرجوف تا پل لومونوسوف و پل بلوچ که در مسیر این تور دریایی قرار دارد.

سورتمه سواری

می‌توانید برای امتحان کردن این تفریح مهیج در منطقه کارلیا در سن‌پترزبورگ سوار سورتمه‌هایی شوید که توسط سگ‌ها کشیده می‌شوند و از سورتمه سواری در زمستان سرد سن‌پترزبورگ لذت ببرید .

فستیوال‌های سن ‌پترزبورگ در زمستان

 سن‌پترزبورگ به فستیوال‌ها و رویدادهای بین‌المللی‌اش شهرت دارد. اغلب این رویدادها نیز در فصل زمستان برگزار می‌شود که در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. فستیوال‌های هنری: این فستیوال به شکل سالیانه در شهر سن‌پترزبورگ و در ماه دسامبر برگزار می‌شود. ارکستر سمفونی‌ها، موسیقی‌دانان، گروه‌های تئاتر و خوانندگان اپرا از سراسر دنیا در این فستیوال هنری برنامه اجرا می‌کنند.
  2. رویداد زمستانی ماسلنیتسا: در سن‌پترزبورگ، دیگر شهرهای روسیه و حتی کشورهای اسلاویایی فستیوال ماسلنیتسا در اسفند ماه (از اواخر فوریه تا آغاز ماه مارس)  برگزار می‌شود که جشنی یک هفته‌ای است. رویداد ماسلنیتسا ریشه‌های باستانی دارد و تا سده ۱۴ میلادی تقریبا همزمان با نوروز ایرانی برگزار می‌شد. اما با گذشت زمان با مراسم و باورهای مذهبی کلیسای ارتودوکس آمیخته شد. در این رویداد مسیحیان از خوردن گوشت منع می‌شوند و طی این هفته‌ تنها می‌توانند محصولات لبنی و تخم‌مرغ بخورند. به همین دلیل این جشن به هفته پنیر نیز شهرت یافته است. 
رویداد زمستانی ماسلنیتسا

علاوه بر آن مردم شهرهای روسیه و همچنین سن‌پترزبورگ در این روزها به دید و بازدید بزرگ‌ترها می‌روند و بلینی خانگی پخته و میل می‌کنند. بلینی نوعی پنکیک نازک است که از غذاهای ملی روسیه محسوب می‌شود و معروف‌ترین نماد این جشن به حساب می‌آید. در ماسلنیتسا رسم است که آدمک‌های چوبی با صورتی از جنس حصیر به نام بانو ماسلنیتسا درست کنند و در واپسین روز ماسلنیتسا، آن را آتش بزنند. آتش زدن بانو ماسلنیتسا در واقع نماد پایان زمستان است.

راه‌های جلوگیری از سرمازدگی در سفر زمستانی

هنگامی که زمستان را به‌ عنوان بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ انتخاب می‌کنید، لازم است برای حفظ سلامت خود از هرگونه بیماری، مواردی را که در ادامه ذکر می‌کنیم مراعات کنید تا سفری بی‌خطر داشته باشید. 

همراه داشتن لباس گرم: به یا داشته باشید زمستان سن‌پترزبورگ بسیار سرد است پس در چمدان‌تان چند دست لباس گرم، کاپشن، کلاه، دستکش و شال گردن قرار دهید.

دوش آب سرد: افرادی که در سن‌پترزبورگ زندگی می‌کنند بر این باورند که گرفتن دوش آب سرد در اول صبح ترفندی است برای اینکه از سرمای بیش از اندازه در امان بمانند؛ زیرا بدن انسان به این سرما عادت می‌کند و اینگونه به سرما مقاوم می‌شود.

خوش بگذرانید

اینکه شما کدام یک از دیدنی‌های سن پترزبورگ در زمستان را انتخاب می‌کنید بستگی به سلیقه خودتان دارد. اما یادتان باشد زمستان سن‌پترزبورگ زیباتر از چیزی است که فکر می‌کنید. اگر دوست دارید به ما بگویید کدام یک از تفریحات و دیدنی های این شهر زیبا را بیشتر دوست دارید و می‌خواهید امتحان کنید.

نظرات کاربران