سوتو

همه چیز درباره بلیط سوتو؛ آیا می‌توان از ایران بلیط سوتو خرید؟

سفر هوایی یکی از محبوب‌ترین‌ها و البته راحت‌ترین شیوه رفت و آمد بین شهری محسوب می‌شود. شما به راحتی بلیط هواپیما مقصد مورد نظرتان را رزرو می‌کنید و چند ساعت بعد به آنجا می‌رسید. رزرو این بلیط‌ها با توجه به نوع درخواست شما، اینکه بلیط یکطرفه، می‌خواهید یا رفت و برگشت، چارتری یا سیستمی و… متفاوت خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید با سه کلیک، انواع مختلف بلیط هواپیما را برای مقصدهای داخلی رزرو کنید. اما، درباره مقصدهای خارجی چطور؟ در صورتی که محل صدور بلیط هواپیما کشوری دیگر باشد چکار می‌کنید؟ برای مثال، برای فرزند خود که در ایتالیا زندگی می‌کند، بخواهید بلیطی با مقصد کشور دیگر یا ایران رزرو کنید؟ آیا در این باره اطلاعات لازم را دارید؟ اگر نه، پس باید همه چیز درباره بلیط سوتو را بدانید.

بلیط سوتو به چه معناست؟

سوتو

اگر جز آن دسته افرادی هستید که به خارج از کشور رفت و آمد زیادی دارید؛ شاید بارها اصطلاح بلیط SOTO را شنیده باشید. SOTO مخفف Sold Outside Ticketed outside است. به این معنی که بلیط هواپیما خود را از کشوری خریداری می‌کنید که در مسیر سفر شما قرار نمی‌گیرد. به عبارت ساده‌تر، بلیطی که شما رزرو می‌کنید در خارج از کشور شما (مبدا) صادر خواهد شد.

برای مثال، یکی از آشنایان مسن و نا آشنا به نحوه خریداری بلیط که از قضا در اسپانیا زندگی می‌کند، از شما می‌خواهد که برای او بلیط برای مقصدی خاص یا ایران رزرو کنید. بنابراین، شما در ایران برای این آشنایتان بلیط به مقصدی خاص رزرو می‌کنید؛ این بلیط سوتو است. در واقع، برای بلیط سوتو مبدا رزرو بلیط در ایران است و مقصد می‌تواند ایران یا هر کشوری دیگری باشد.

این نکته را نیز اضافه کنیم که رزرو بلیط سوتو، تنها برای سفر از یک کشور به کشوری دیگر نبوده و شما می‌توانید برای رفت و آمد بین شهری در یک کشور دیگر نیز از این بلیط استفاده کنید. داستان از این قرار است که شما می‌خواهید به استرالیا سفر کنید و در این مدت قصد دارید به چند شهر غیر از پایتخت نیز سر بزنید. برای اینکه در قوت خود صرفه جویی کنید و به نوعی خیالتان از بابت بلیط راحت باشد؛ می‌توانید بلیط‌های سوتو خود را از قبل رزرو کنید تا برنامه‌ریزی برای سفرتان راحت‌تر شود.

تفاوت بین SOTO و سایر انواع بلیط

بلیط سوتو انواع مختلف دیگری دارد که ما همه آنها را با یک توضیح مختصر عنوان کردیم تا تفاوت‌ بین‌شان را به راحتی متوجه شوید.

SOTO: صدور این بلیط و فروش آن در خارج از محل اقامت امکان‌پذیر است.

SITI: این بلیط در کشور مبدا خریداری می‌شود. به عنوان مثال، برای سفر از هند به آلمان، بلیطی را در هند می‌خرید.  لازم به ذکر است این نوع از بلیط‌‌ها رایج‌ترین نوع بلیت است.

SOTI: این بلیط فروش‌اش در خارج از ایران بوده و صدور آن در داخل انجام گرفته است.

SITO: به این معنی است که بلیط در کشوری فروخته می‌شود که در برنامه سفر مشخص شده است اما در کشور دیگری صادر شده است. فروش در داخل و صدور در خارج از ایران است.

آیا می‌توان از ایران بلیط سوتو خرید؟

سوتو

در حال حاضر این امکان برای شما وجود دارد که بلیط خارجی سوتو را از داخل ایران رزرو نمایید. کافی است به یکی از وب‌سایت‌های هواپیمایی مراجعه کنید و مشخصات بلیط موردنظرتان و مقصدتان را مشخص کنید. معمولا، بلیط همه پروازهای خارجی حتی آنهایی که مبداشان ایران است، در این وبسایت‌ها به فروش می‌رسد. برای این کار ابتدا ایرلاین مورنظرتان را در وبسایت مشخص کرده و به سراغ لیست پروازها بروید.در مورد پرداخت هزینه نیز باید بگوییم که هیچ تفاوتی بین بلیط سوتو و بلیط های داخلی وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید این هزینه را به شکل اینترنتی پرداخت نمایید.   

رزرو بلیط سوتو چه مزایایی دارد؟

رزرو بلیط SOTO ممکن است در بسیاری از شرایط مفید باشد. شما می‌توانید بلیط خود را از قبل برای برنامه‌های سفر آینده خود را برای کشورهای خارجی در خانه‌تان رزرو کنید. این کار سفر را آسان و راحت کرده است و برای جلوگیری از عجله لحظه آخری بسیار خوب است. همچنین می‌توانید برای اقوام سالخورده خود که در کشور دیگری زندگی می‌کنند و با فناوری زیاد آشنا نیستند، بلیط سوتو SOTO رزرو کنید.

توجه داشته باشید که بلیط‌های فروخته شده در خارج از کشور مبدا معمولاً چند دلار بیشتر برای شما هزینه خواهد داشت. این هزینه اضافی به دلیل قوانین ساخت و ساز ویژه کرایه در نظر گرفته می‌شود.

کلام آخر

برای افرادی که زیاد به خارج از کشور سفر می‌کنند و برنامه شلوغی دارند؛ بلیط سوتو بهترین و راحت‌ترین گزینه است. در کل، این بلیط مزیت‌های زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت سه کلیک و کمک گرفتن از سیستم رزرواسیون قدرتمند و سریع این شرکت، بلیط سوتو خود را به هر مقصد دلخواه رزرو نمایید.

سوالات متداول

بلیط سوتو چیست؟

بلیطی که در کشور مبدا خریداری می‌شود و در کشور مقصد صادر می‌شود.

آیا در ایران می‌توان بلیط سوتو خریداری کرد؟

بله، این امکان وجود دارد.

کدام شرکت‌های هواپیمایی بلیط سوتو می‌فروشند؟                        

تقریبا تمام شرکت‌های هواپیمایی مطرح دنیا، بلیط سوتو را به فروش می‌رسانند. برخی شامل: قطر ایرویز، فلای دبی، امارات، عمان ایر، ترکیش ایرلاینز، لوفت هانزا، بریتیش ایرویز و….           

      

نظرات کاربران