جاهای دیدنی ارومیه

بهترین جاهای دیدنی ارومیه؛ اهل دریاچه هستید یا دهکده ساحلی؟

فهرست مطالب

ارومیه، مرکز آذربایجان غربی و ملقب به پاریس ایران، شهر آب‌ها و پایتخت والیبال ایران، از جمله شهرهایی است که دیدنی‌های بی‌شماری دارد و بازدید از آن شما را خسته نمی‌کند. طبیعت بکر این شهر تاریخی، جایی برای تجربه لذت تنفس هوایی پاک است و آبشارها و دریاچه‌های آن، روحیه تازه‌ای به شما می‌بخشد. موزه‌های ارومیه نیز کم نیستند و دیدن آن‌ها برای اهالی تاریخ، به‌یادماندنی خواهد بود.  اگر برای سفر به ارومیه برنامه‌ریزی کرده‌اید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی ارومیه بیشتر آشنا شوید و اگر هنوز برای سفر به این شهر شک دارید، باز هم این مقاله را از دست ندهید؛ در این مقاله به بهترین دیدنی های ارومیه پرداخته‌ایم که هر کدام از آن‌ها، می‌تواند به اندازه کافی برای این‌که به این شهر زیبا سفر کنید، متقاعدکننده باشد. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

دریاچه ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

مردم معمولا ارومیه‌گردی خود را با دریاچه معروف آن، دریاچه ارومیه، شروع می‌کنند؛ بنابراین ما نیز در آغاز به این جاذبه طبیعی‌ملی که از بهترین جاهای دیدنی ارومیه است، می‌پردازیم. دریاچه ارومیه با وجود خطر خشکی شدنی که از سر گذراند، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و درخشان‌ترین دریاچه‌های کشور است که سالانه گردشگران بسیاری را از سایر نقاط کشور به‌سوی خود می‌کشاند. 

خوشبختانه با افزایش بارندگی‌ها و رهاسازی حق‌آبه دریاچه ارومیه از سدهای بالادستی مربوطه، حال این دریاچه رو به بهبودی است و بازدید از آن و پیاده‌روی در پارک ملی دریاچه ارومیه و تماشای گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی خاص منطقه همراه با عکاسی، اوقاتی مفرح برای‌تان رقم می‌زند. پلیکان، اردک سرحنایی، قوچ و گوزن از جمله جانوران این دریاچه و گیاهانی اعم از گونه‌های خشکی‌دوست، شورپسند و خانواده کاسنی نیز از پوشش گیاهی خاص این ناحیه است. قایق‌سواری و گردش بین جزایر مختلف دریاچه بزرگ ارومیه نیز از تفریحات خاص این ناحیه گردشگری محسوب می‌شود. 

آدرس: مرز آذربایجان غربی و شرقی، در 21 کیلومتری شرق شهر ارومیه. 

چشمه‌ آب معدنی کوه زنبیل

پس از بازدید از دریاچه زیبای ارومیه و گذراندن لحظاتی مفرح در پارک ملی آن، به سمت چشمه آب معدنی کوه زنبیل، از دیگر دیدنی های ارومیه، حرکت کنید و مطمئن باشید که پیمودن این مسیر و کوهنوردی‌تان، ارزش آن را دارد که برای یک ساعت هم که شده، در آب چشمه کوه زنبیل که سرشار از خواص درمانی است، آرام بگیرید و از فواید آن بهره ببرید؛ چشمه‌ای نه‌چندان بزرگ که عمقی معادل 25 سانتی‌متر و قطر 4 متر دارد و آب و املاح آن، شما را سرحال می‌آورد.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، روستای نازلو چای، جاده پل دریاچه ارومیه. 

دریاچه مارمیشو؛ از بهترین جاهای دیدنی ارومیه

دریاچه ارومیه تنها دریاچه دیدنی مرکز آذربایجان غربی نیست؛ به دریاچه فصلی مارمیشو بروید و با گشت‌وگذار و عکاسی در روستای مارمیشو واقع در نزدیکی مرز ترکیه و تنفس هوای خنک و دلپذیر ناحیه کوهستانی اطراف این دریاچه که از جاهای دیدنی ارومیه است، خوش بگذرانید. انعکاس رنگ سبز پوشش گیاهی در آب‌های مارمیشو، رنگ سبز را در آب تداعی می‌کند. گفتنی است که آب این دریاچه را بارندگی‌های رودخانه نازلوچای تامین می‌کند. پیاده‌روی، جنگل‌نوردی و ماهی‌گیری از سرگرمی‌های محبوب اطراف دریاچه است و به یاد داشته باشید که شنا کردن در آن، ممنوع است. 

آدرس: آذربایجان غربی، 45 کیلومتری غرب ارومیه، واقع در نزدیکی مرز ترکیه.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر

پیشنهاد می‌کنیم در نیمه دوم سال به این دریاچه که از دلپذیرترین جاهای دیدنی ارومیه است نروید. اغلب روزهای پاییزی و زمستانی دریاچه دالامپر، برفی است و سرمای سوزان ناحیه و یخ‌بندان سطح دریاچه، شما را از بسیاری از تفریحات آن محروم خواهد کرد؛ ولی در فصل بهار و تابستان آب‌وهوای آن منطقه بسیار دلچسب و شگفت‌انگیز است. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، ۳۵کیلومتری اشنویه و ۴۵کیلومتری ارومیه. 

آبشار سوله دوکل ارومیه

آبشارها از جمله دیدنی‌های طبیعی، زیبا و خوش‌آب‌وهوای ارومیه هستند. آبشارگردی خود را با سوله دوکل تماشایی، واقع در منطقه مرگور، شروع کنید. این آبشار آب زلالی دارد که از کوه دالامپر سرچشمه می‌گیرد. اگر در بازه زمانی مناسبی از این ناحیه گردشگری بازدید کنید، می‌توانید در آب‌های شفاف آبشار سوله دوکل آب‌تنی کنید.  

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، شهر سیلوانه، منطقه مرگور.

آبشار شملکان؛ از اماکن دیدنی ارومیه

آبشار دوم پیشنهادی ما به شما برای لذت از هوایی پاک، خنک و گشت‌وگذار در دل طبیعت، آبشار شملکان است که در روستای هم‌نام خود قرار دارد. از دو طریق می‌توانید خود را به این آبشار زیبا برسانید و با قدم زدن در ناحیه اطراف آن و عکاسی از مناظر، لذت ببرید؛ اولین راه این است که از روستای بند عبور کنید که راهی مطمئن و امن است و دومین راه این است که از طبیعت زیبا و سرسبز روستای سیر بگذرید تا به آبشار شملکان برسید.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، روستای شملکان. 

آبشار سولک؛ از اماکن دیدنی ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

با بازدید از سومین آبشار پیشنهادی ما در ارومیه، آبشارگردی خود را تکمیل کنید؛ آبشار سولک، واقع در روستای سولک، از جاهای دیدنی ارومیه است و روستای زیبایی که این آبشار را در دل خود جا داده، بهترین موقعیت را برای برقراری کمپ با دوستان و یا خانواده برای‌تان فراهم کرده است. گفتنی است که آب آبشار از ذوب شدن برف‌های کوه‌های همیشه برفی روستای سولک تامین می‌شود.

آدرس: آذربایجان غربی، ۳۲ کیلومتری غرب ارومیه، روستای سولک. 

کوه سیر داغی؛ از بهترین جاهای دیدنی ارومیه برای ورزشکاران 

اگر عاشق کوهنوردی هستید، کفش مخصوص کوهنوردی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کلاه و دوربین عکاسی خود را بردارید و به کوه سیر داغی ارومیه بروید. در این جاذبه طبیعی که از جاهای دیدنی ارومیه است و شیب ملایمی هم دارد، گشت‌وگذار کنید و عکس بگیرید؛ پس از آن نیز می‌توانید در رستوران و کافه‌های اطراف کوه، خود را به صرف یک غذای اصیل یا فنجانی قهوه با برشی کیک خوشمزه، مهمان کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ۲ کیلومتری جنوب‌غربی ارومیه.

دره‌ قاسملو؛ از جذاب‌ترین دیدنی های ارومیه

در ادامه طبیعت‌گردی خود در ارومیه، سری هم به دره قاسملو که از بهترین جاهای دیدنی ارومیه است بزنید و از منظره زیبای آن با چشم‌انداز دشت درختان سیب، عکس بگیرید و برداشت سیب را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ۳۵ کیلومتری ارومیه، جاده ارومیه به سمت اشنویه. 

ییلاق سیلوانا؛ از جاهای دیدنی ارومیه

ییلاق سیلوانا؛ از جاهای دیدنی ارومیه

اگر دوست دارید کمی هم ریه‌های خود را از اکسیژن خالص پر کنید و از تنفس در هوایی بی‌نظیر حظ کنید، ییلاق سیلوانا در شهر دوست‌داشتنی ارومیه از شما پذیرایی می‌کند. در ییلاق سیلوانا دشت لاله‌های وحشی را ببینید، در کنار رودخانه منطقه غذای خود را میل کنید و بهترین نوع عسل ارومیه‌ای را نیز تهیه کنید و دست پر به منزل برگردید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه. 

پارک دانشجو؛ خوش‌گذرانی در یکی از دیدنی های ارومیه

از جمله پارک‌های سرسبز و دیدنی ارومیه که می‌توانید در آن اوقاتی شاد را همراه خانواده و دوستان‌تان تجربه کنید، پارک دانشجو است که محل برگزاری جشنواره گل لاله نیز هست. اگر از علاقه‌مندان به گیاهان و مناظر طبیعی هستید، به پارک دانشجو، از دیدنی های ارومیه، بروید و با قدم زدن در این طبیعت سرسبز و خیره‌کننده و عکاسی از گل‌ها، لحظاتی به‌یادماندنی داشته باشید.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان آزادگان، چهارراه آزادگان، تقاطع امام علی. 

پارک جنگلی شیخ تپه؛ از اماکن دیدنی ارومیه

برای لذت بیشتر در پارک جنگلی شیخ تپه، سفر خود را برای بهار تدارک ببینید؛ در بهار می‌توانید عکس‌هایی سراسرنما را از این پارک جنگلی بگیرید. تپه تاریخی و باستانی شیخ‌تپه در کنار پارک جنگلی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. پس از بازدید از پارک و گذراندن لحظاتی شاد در آن، با رفتن به رستوران و شهربازی محوطه پارک جنگلی شیخ تپه، لذت بازدید خود از این دیدنی زیبای ارومیه را تکمیل کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، بلوار نبوت. 

دهکده‌ ساحلی چی‌چست؛ لذت رالی در یکی از دیدنی های ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

برای تجربه هیجان بیشتر، به دهکده ساحلی چی‌چست که از جاهای دیدنی ارومیه است بروید؛ امکان انواع ورزش‌ها از جمله رالی در این منطقه فراهم است. شبانه راهی دهکده ساحلی چی‌چست شوید و لذت ارومیه‌گردی خود را دوچندان کنید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ۱۸ کیلومتری ارومیه به سمت دریاچه، نزدیک بندر گلمانخانه، جاده چی‌چست. 

پیست اسکی خوشاکو

اگر به هردلیلی در فصل زمستان به ارومیه دیدنی سفر کردید، نگران نباشید؛ با وجود هوای بسیار سرد و بارندگی مجبور نیستید حتما در هتل بمانید. پیست اسکی خوشاکو که از بهترین دیدنی های ارومیه است، در منطقه راژان قرار دارد و با منظره‌ای پوشیده از برف، برای عکاسی شما را شگفت‌زده می‌کند. گفتنی است که این پیست زیبا فقط در روزهای تعطیل و از ساعت 9 صبح تا 4 عصر، میزبان شما خواهد بود. 

آدرس: آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، روستای خوشاکو.

مجتمع گردشگری ساحلی باری؛ از بهترین اماکن دیدنی ارومیه

در دهکده سلامت و مجتمع توریستی باری، برای هر سلیقه‌ای تفریحی وجود دارد. این مجتمع در ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه و نزدیکی روستایی به نام باری،  واقع شده است. در مجتمع گردشگری ساحلی باری، در سینما فیلم ببینید و با درشکه‌های تاریخی در اماکن مختلف دهکده، به گردش و خوش‌گذرانی بپردازید. 

آدرس: آذربایجان غربی، منطقه قوشچی واقع در ۴۰ کیلومتری جاده ارومیه به سمت سلماس.

خانه انصاری؛ یک جاذبه تاریخی مهم 

خانه انصاری؛ یک جاذبه تاریخی مهم 

خبری خوب برای اهالی تاریخ؛ خانه انصاری از جمله جاهای تاریخی دیدنی ارومیه است که قدمتی به اندازه حکم‌رانی سلسله قاجار بر ایران دارد. معماری آن با شکل و تم فیروزه‌ای طراحی شده و به همین دلیل به آن خانه فیروزه‌ای نیز می‌گویند. از راه‌پله‌ها، طاق و حیاط زیبای این یادگار قاجاری عکس بگیرید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، میدان امام حسین، خیابان شهید مدنی، کوچه انصاری.

کلیسای مارسرگیز

اگر از دیدن کلیسا سر ذوق می‌آیید و دوست دارید با قدم زدن در محیط این اماکن مذهبی‌تاریخی دیدنی لذت ببرید، ارومیه با کلیساهای زیبای خود که از جاهای دیدنی ارومیه است، شما را شگفت‌زده می‌کند. اولین کلیسایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کلیسای مارسرگیز است که تاریخچه جذابی دارد؛ این کلیسا به دستور شیرین، همسر خسروپرویز ساخته شده است. در این کلیسا، مزار دو قدیس با اسامی مارسرگیز و ماربرگوس قرار دارد. اگر به سقف این کلیسا نگاه کنید، سوراخ‌هایی که روی آن تعبیه شده تا طنین مناجات انعکاس یابد را می‌بینید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، انتهای روستای بند، کوه سیر. 

کلیسای ننه مریم؛ از بهترین دیدنی های ارومیه

دیگر کلیسای زیبا و تاریخی ارومیه؛ این کلیسا از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران است و در قرون گذشته، گورستانی برای اموات به‌شمار می‌رفته است. نام‌های دیگر این کلیسا، کلیسای حضرت مریم و یا شرق‌آشور است. طبق گفته‌ها، این کلیسا پیش از این‌که کلیسا شود، یک آتشکده برای پیروان درین زرتشتی بوده است. در معماری بنای کلیسای حضرت مریم می‌توان سبک معماری عصر ساسانی را به‌خوبی دید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان خیام جنوبی.  

غار تمتمه؛ از جاذبه‌های تاریخی ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

دوست دارید یکی از بدوی‌ترین محیط زندگی انسان‌ها با قدمتی نزدیک به 40هزار سال را از نزدیک ببینید؟ غار تمتمه با دهانه مثلثی شکل در ارومیه شما را به آن دوران می‌برد. با بازدید از این غار تاریخی در ارومیه که در نزدیکی روستای تمتمان واقع شده است، شگفت‌زده خواهید شد و به فکر فرو خواهید رفت. این غار از جمله جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شود. 

آدرس: آذربایجان غربی، ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر ارومیه. 

روستای بند؛ از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ارومیه

اگر از اهالی ارومیه راجع‌به خاص‌ترین مکان تفریحی این شهر سوال کنید، احتمالا روستای بند که نزدیک به سه سده سن دارد را به شما معرفی خواهند کرد؛ زیرا این روستا آن‌قدر جذاب است که علاوه‌بر مسافرین و گردشگران، اهالی شهر را هم برای تفریح به سمت خود می‌کشاند. تفریحگاه حاشیه رودخانه شهرچای، دریاچه پشت سد شهرچای و باغ‌های اطراف این روستای دیدنی از جمله اماکن توریستی این روستای تماشایی است. 

آدرس: آذربایجان غربی، سه کیلومتری جنوب‌غربی ارومیه.

بازار تاریخی ارومیه؛ از اماکن دیدنی ارومیه

خرید از بازار تاریخی ارومیه یک تیر و دو نشان است! با رفتن به این بازار سنتی ارومیه‌ای برای خرید، تاریخ سه دوره صفویه، زندیه و قاجاریه و معماری آن دوره‌ها را هم مرور کنید. این بازار اصیل، راسته‌های گوناگونی مثل راسته عطاران، میوه‌فروشی، راسته مسگرها، راسته لبنیات، طلا و راسته چاقوفروشان دارد و می‌توانید برای دوستان‌تان نیز از همان‌جا سوغاتی بخرید. اصل این بنای تاریخی در دوره صفویه ساخته شد و بعدها توسط معماران دوره‌های زندیه و قاجاریه، بخش‌هایی به آن اضافه شد و وسعت یافت. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام خمینی. 

مسجد جامع؛ یکی از مهم‌ترین دیدنی های ارومیه

مسجد جامع؛ یکی از مهم‌ترین دیدنی های ارومیه

از جاهای دیدنی ارومیه مسجد جامع آن است که در بازار سنتی ارومیه قرار گرفته است و معماری آن مربوط به دوره سلجوقیان است. طبق اسناد تاریخی و نظر کارشناسان، در مکان فعلی این مسجد در زمان انوشیروان، یک آتشکده ساخته شد که بعدا ویران شد و با روی آوردن مردم ایران به دین اسلام، مسجدی به‌جای آن ساخته شد. نام دیگر این مسجد، مسجد رضاییه است.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام خمینی، خیابان اقبال، بازار قدیم ارومیه. 

سه گنبد؛ از اماکن دیدنی ارومیه

برای اهالی تاریخ، ارومیه در جای‌جای خود چیزی برای نشان دادن دارد؛ به سه گنبد بروید و این بنای 13 متری آجری استوانه‌ای قشنگ با کتیبه‌های روی آن را از نزدیک ببینید. قدمت این بنا که از جمله اماکن دیدنی ارومیه است، به دوره سلجوقیان می‌رسد. دو طبقه در داخل گنبد وجود دارد و طبقه دومش در واقع همان اتاق مقبره با سردری آجری است. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، بین خیابان راهنمایی و خیابان جانبازان. 

مسجد سردار

پس از دیدن مسجد جامع ارومیه، به دیدن مسجد تاریخی دیگری در این شهر بروید؛ مسجد سردار واقع در خیابان امام خمینی است و قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. مسجد ساعت یا ساعتلو نام دیگر این مسجد است؛ چراکه ساعت بزرگی بالای سردر آن‌ قرار گرفته است. مسجد سردار یک شبستان بزرگ و یک شبستان کوچک دارد و تزئیناتی نظیر کاشی‌کاری جذاب و انواع نقاشی دارد. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام خمینی. 

خانه آبگینه؛ یکی از بهترین دیدنی های ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

خانه آبگینه یا یخچالی به نام دو قوز پله، واقع در خیابان عسگر خان، یک دیدنی مهم تاریخی ارومیه است که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد؛ در آن زمان، از این یخچال برای نگهداری یخ استفاده می‌شد اما بعدها کاربرد خود را از دست داد. حالا از این یخچال برای دایر کردن نمایشگاه‌هایی مثل شیشه‌گری و هنرهای دستی مربوط به شیشه استفاده می‌شود. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان عسگر خان، محله دو قوز پله. 

مدرسه هدایت ارومیه؛ از مهم‌ترین جاهای دیدنی ارومیه

اگر به ارومیه رفتید، حتما از این مدرسه تاریخی هم دیدن کنید؛ قدمت این مدرسه تاریخی هم به دوره قاجار برمی‌گردد و طبق اسناد تاریخی، ساخت آن پنج سال به طول انجامیده است. این مدرسه تاریخی حالا خانه‌ای با هشت واحد مسکونی است که کاربردی اداری دارد و بخشی از آن نیز به موزه تبدیل شده است. مدرسه هدایت که از بهترین دیدنی های ارومیه است، در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. این مدرسه تاریخی یک بار در سال 1380 بازسازی شد. مدرسه هدایت ارومیه دارای دو حیاط درونی و بیرونی مستطیل‌شکل است؛ دیوارهای آجری، طاق‌نماها و آجرهای فیروزه‌ای آن نیز به زیبایی خودنمایی می‌کند. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان امام، کوچه امیرنظمی. 

سفره‌خانه کشکول

در سفرتان برای میل کردن غذاهای خوش‌طعم و اصیل ارومیه‌ای، به یک رستوران با معماری شاهکار بروید. سفره‌خانه کشکول در خیابان برق ارومیه، لذت غذاهای محلی ترکی را به کام‌تان می‌آورد. شکم‌گردی خود را با رستوران کشکول شروع کنید؛ پرسنل خوش‌برخورد این رستوران سفارش‌تان را در ظروفی چشم‌نواز برای‌تان می‌آورند. در منوی این رستوران غذاهایی مثل دیزی مخصوص، کوفته، کشک بادمجان، تاوا کبابی، قورمه سبزی، دلمه و باقالی پلو دیده می‌شود. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان برق، بعد از ساختمان فرماندارى، نرسیده به تقاطع دانشکده، نبش کوی بهار.  

باغ رستوران طومار

باغ رستوران طومار

در رستورانی جذاب با محیطی شگفت‌انگیز در دل طبیعت، انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و یا ترکی را نوش جان کنید. در منوی این رستوران، کباب میکس شالتو، چلو شیشلیک مخصوص، سارما بیتی، چلو مرغ مخصوص، چلو ماهی قزل‌آلا کبابی و انواعی دیگر از غذاهای لذیذ مثل کباب مصری، دیده می‌شود؛ مطابق ذائقه خود سفارش دهید و لذت ببرید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، جاده بند.

رستوران فیروزه

این رستوران با شکل، رنگ و تم فیروزه‌ای، در خیابان دانشکده ارومیه خودنمایی می‌کند. دکور شیک رستوران فیروزه همراه با منوی اشتهابرانگیز آن، انگیزه شما را برای صرف غذا دوبرابر می‌کند. انواع غذاهای سنتی، محلی و ایرانی نظیر خورش لوبیا در منوی رستوران فیروزه به چشم می‌خورد.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان دانشکده ارومیه. 

موزه سنگ و کتیبه؛ از جاهای دیدنی ارومیه

در ارومیه موزه‌ای به نام موزه سنگ و کتیبه وجود دارد که روباز است و از شگفت‌انگیزترین دیدنی های ارومیه محسوب می‌شود؛ کتیبه‌هایی با سن نزدیک به سه هزار سال را در این موزه ببینید و تعدادی کتیبه به خط میخی را هم از نظر بگذرانید. با بازدید از سنگ‌کتیبه‌های ارواتوبی، به عصر آهن و تمدن آن زمان سفر کنید.  

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، محله سه گنبد.

موزه ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

برای علاقه‌مندان به تاریخ، هنوز هم چیزی برای بازدید وجود دارد؛ موزه ارومیه، دومین موزه غنی ایران با سنی بیش از نیم قرن، با دو بخش اصلی خود شما را غافلگیر می‌کند. در بخش اول، تالار بزرگ موزه را با آثار تاریخی و باستانی می‌بینید و بخش دوم که سالن کوچک‌تری دارد موزه مردم‌شناسی را شکل می‌دهد. به این موزه زیبا بروید و با دقت به آثار تاریخی، اسلامی، باستانی و حتی ماقبل‌تاریخی نگاه کنید و لذت ببرید. 

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، بلوار رسالت، بلوار شهید بهشتی.

 بازارچه مرزی سرو؛ از دیدنی های ارومیه

از آن‌جا که این بازارچه در نزدیکی مرز قرار گرفته است، به بازارچه مرزی سرو اسم‌گذاری شده است و اجناس وارداتی با قیمت مناسب را عرضه می‌کند. انواع لوازم و محصولات از قبیل لباس و خوراکی در این بازارچه جذاب ارومیه‌ای که پارکینگ هم دارد، ارائه می‌شود.

آدرس: ارومیه، ۵۵ کیلومتر به سمت گمرک سرو. 

بازار سومون‌آباد؛ از جاهای دیدنی ارومیه

انواع پوشاک و لوازم آرایش خود را در سومون‌آباد پیدا کنید و بخرید. این بازار در ناحیه‌ای دور از مناطق مسکونی و خیابان‌های بزرگ پررفت‌وآمد قرار دارد و بنابراین، با رفتن به این بازار خرید در محوطه‌ای آرام را تجربه خواهید کرد. اجناس این بازار جذاب، قیمت‌های مناسبی دارد. پاساژهای داریوش و فربد از محبوب‌ترین پاساژهای این مرکز خرید محسوب می‌شود.

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان نشاط. 

مراکز خرید ارومیه در خیابان استادان

مراکز خرید ارومیه در خیابان استادان

اگر عاشق خرید هستید، یک روز خود را برای گشت‌وگذار در خیابان استادان ارومیه، خالی کنید. هیچ سفری بدون خرید، سفر کاملی نیست؛ در خیابان استادان ارومیه انواع مرکز خرید مثل مجتمع تجاری میلاد نور، پردیس، ژابیز و عازمی وجود دارد. مغازه‌های این خیابان، محصولاتی با برندهای خارجی ارائه می‌دهد و بنابراین، قیمت‌های بیشتری نسبت به سایر مغازه‌ها دارد.  

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان استادان. 

کلام آخر سه کلیک درمورد جاهای دیدنی ارومیه

در این مقاله درمورد جاهای دیدنی ارومیه توضیح دادیم و ویژگی‌های هریک را برشمردیم. دیدنی های ارومیه بی‌شمار است و هرکدام از آن‌ها، برای‌تان لحظاتی متفاوت را رقم می‌زند. سفر به این شهر تاریخی، با موزه‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید، طبیعتی بکر، دریاچه‌ها، آبشارها و نیز رستوران‌های سنتی، یکی از بهترین سفرهای عمرتان خواهد بود. 

شما طبیعت‌گردی را دوست دارید یا بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها را؟ دوست دارید کدام جاذبه گردشگری ارومیه را ببینید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران