جاهای دیدنی زانس سخانس هلند؛ از آسیاب‌های بادی تا موزه نانوایی

جاهای دیدنی زانس سخانس هلند؛ از آسیاب‌های بادی تا موزه نانوایی

آمستردام همیشه جزو منطقه توریستی بوده است. بااین‌حال، مکان‌های بسیار زیبایی برای دیدن به‌جز پایتخت هلند وجود دارد. در این مقاله، ما بهترین جاذبه ‌های دیدنی که در زانس سخانس هلند وجود دارد را معرفی می‌کنیم؛ چرا که اگر قصد سفر به هلند دارید، بهتر است آن را تماشا و تجربه کنید. اگرچه بیشتر مردم فقط به آمستردام سفر می‌کنند، اما بیرون رفتن از شهر برای شناخت فرهنگ سنتی هلندی به شما کمک می‌کند تا با آداب‌ورسوم زندگی روستایی و سنتی این کشور بیشتر آشنا شوید. جاذبه ‌های دیدنی زانس سخانس در آمستردام هلند، دارای منظره‌های زیبا و آسیاب‌های بادی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز است و شما را عاشق شناخت بیشتر این فرهنگ و جامعه می‌کند. بنابراین، برای شناخت جاهای دیدنی زانس سخانس با ما همراه باشید.

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

تاریخچه زانس سخانس هلند

جاهای دیدنی زانس سخانس هلند

زانس سخانس یک منطقه فوق‌العاده جذاب بوده که در نزدیکی آمستردام واقع شده است. چیزی‌که این منطقه از هلند را بسیار محبوب می‌کند، این است که سبکی از روستاهای هلندی در قرن‌های 18 و 19 را نمایش می‌دهد. به همین ترتیب، بازدید از این منطقه شما را به گذشته برده و با تاریخ و فرهنگ دیرینه هلند آشنا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک‌روز کامل را در این منطقه گذرانده، استراحت کرده و از طبیعت بکر آن لذت ببرید و اگر علاقه‌مند به هنر هستید، از منظره‌های زیبا و دوست‌داشتنی آن نقاشی بکشید. 

Zaans Museum

یکی از جاهای دیدنی زانس سخانس هلند، موزه زانس است که جای فوق‌العاده‌ای برای شروع گشت‌وگذار در این کشور به‌شمار می‌آید. در این‌جا شما می‌توانید منطقه Zaan را از طریق بسیاری از نمایشگاه‌های آن بشناسید. این موزه، هنر محلی و اطلاعات منحصربه‌فرد در مورد روستا را نشان می‌دهد. شما هم‌چنین بینش قوی‌ای در مورد چگونگی ساخت و سیر تحول این روستا تا به امروز، پیدا خواهید کرد. اگر شما علاقه‌مند به هنر هستید، نمایشگاه هنر بخش مورد علاقه شما از این موزه خواهد بود؛ چرا که آثار هنری مردم محلی را نشان می‌دهد و زیبایی قابل توجه زانس سخانس را نمایان می‌کند.

VERKADE 

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی زانس سخانس هلند، کمپانی  verkade است. شما در بازدید از این برند مشهور هلندی که به‌خاطر شکلات‌های خوشمزه و شیرینی‌های خود‌ شناخته شده، با تاریخچه و میراث شرکت نیز آشنا خواهید شد. پیشینه این برند که به سال 1886 بازمی‌گردد و در طول سال‌ها تکمیل یافته است. هم‌چنین نمایشگاه‌های مختلفی را در این کمپانی خواهید دید که بسته‌بندی‌های قدیمی، کمپین‌های تبلیغاتی و خاطرات Verkade را نشان می‌دهد. این نمایشگاه‌ها یک نگاه اجمالی به گذشته داشته که نشان‌دهنده اهمیت فرهنگی این برند در سراسر کشور دارد. دیدن طرح‌های گرافیکی تاریخی روی بسته‌بندی‌های شکلات نیز واقعا جالب است. 

آسیاب‌های بادی ZAANSE SCHANS 

جاهای دیدنی زانس سخانس هلند

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی، آسیاب‌های بادی زانس سخانس هلند است. این آسیاب‌ها نمادهای هلند هستند و دلیل اصلی سفر مردم به این منطقه به‌شمار می‌آید. این آسیاب‌های بادی سنتی هلندی صنعت این کشور را به‌ نمایش می‌گذارند. در آن زمان، بیش از ششصد آسیاب بادی در سراسر منطقه پراکنده بودند. امروزه، تعداد کمتری از آنان وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند آسیاب‌های بادی باقی‌مانده را در طول سفر یک‌روزه خود به زانس سخانس تماشا کنند. هرکدام از این آسیاب‌ها داستان و کاربرد منحصربه‌فرد خود را دارند. به‌عنوان مثال، یکی از آن‌ها با بوی ادویه‌جات خود، حس بویایی شما را تحریک کرده و شما را به‌سمت خود می‌کشاند. 

موزه نانوایی ZAANSE SCHANS

با بازدید از موزه تاریخی ZAANSE SCHANS به نانوایی‌های سال 1658 برگردید. در طول بازدید می‌توانید کف مرمر نانوایی و فر اصلی نان را ببینید. هم‌چنین ظروف و وسایلی که برای پختن نان استفاده می‌شده و حتی مجسمه نانواها در این مکان دیدنی در زانس سخانس هلند قابل مشاهده است. علاوه‌بر آن، فرصتی برای امتحان کردن برخی از غذاهای پخته‌شده سنتی هلندی را خواهید داشت. جالب است بدانید که اگر علاقه‌مند به پخت نان باشید در کنار کمک‌مربی‌ها می‌توانید آن ‌را تجربه کنید.

مزرعه پنیر Katarina Howe 

یکی دیگر از جاذبه‌ های زانس سخانس هلند، مکان‌هایی است که پنیر هلندی دارند. پنیر در هلند بسیار مهم است، یعنی شما را تحریک می‌کند که به‌سادگی نتوانید از بازدید از مزرعه پنیر Katarina Howe در زانس سخانس غافل شوید. در این‌جا شما همه‌چیز را در مورد تولید پنیرهای مختلف و توسط کارگرانی که لباس‌های سنتی هلندی پوشیده‌اند، می‌شنوید. هم‌چنین می‌توانید در طول بازدید خود نمونه‌های خوشمزه‌ای از این پنیر را امتحان کنید.

the weaving house

جاهای دیدنی زانس سخانس هلند

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی در زانس سخانس هلند the weaving house یا خانه بافنده است. این خانه، زمانی منزل دو خانواده بزرگ به شمار می‌رفت. خانه بافنده دنیای منسوجات سنتی در منطقه زانس را به نمایش می‌گذارد. در طول بازدید، شما با سیر تحول این خانه و تاریخچه آن از ابتدا تا انتها آشنا خواهید شد. پروژه‌های بافندگی یک کار خانوادگی بود. هریک از اعضای خانواده حتی بچه‌ها در بافتن نقش داشتند. با بازدید، می‌توانید ببینید که زندگی و کار بافندگی در آن زمان چه شکلی بوده است. خود خانه یک جواهر زیبا و حفظ شده است که معماری و فضای داخلی یک خانه پر از صنایع‌دستی را نشان می‌دهد. درحالی‌که شما در حال تماشای خانه هستید، راهنماها نیز لباس‌های سنتی و محلی را به شما نشان می‌دهد.

کارگاه Zaanse Schans Clog

یکی دیگر از جاذبه‌ های زانس سخانس هلند کارگاه Zaanse Schans Clog است. این کارگاه به‌خاطر کفش‌های چوبی‌اش شناخته می‌شود. این کارگاه خانوادگی، حرفه سنتی هلندی را نمایش می‌دهد. شما کل فرآیند ساخت این ‌کفش‌های چوبی محبوب را خواهید دید که هرکدام با استفاده از یک تکه چوب ساخته شده‌اند. موزه داخل کارگاه clog مجموعه‌ای بزرگ از چوب‌های منحصربه‌فرد از سراسر جهان را در خود جای داده است. به‌عنوان مثال، شما اسکیت‌های غلتکی clog، چوب‌های حکاکی‌شده و دستبندهای رنگی را در مدل‌های مختلف مشاهده خواهید کرد.

فروشگاه Albert Heijn دهکده توریستی هلند

جاهای دیدنی زانس سخانس هلند

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی زانس سخانس هلند که به‌عنوان بزرگ‌ترین زنجیره سوپرمارکت در این کشور به‌شمار می‌رود، Albert Heijn  است. در طول بازدید از زانس سخانس می‌توانید فضای داخلی اصلی فروشگاه‌هایی که از سال 1887 پابرجا هستند را تماشا کنید. فروشگاه Albert Heijn، دارای خواربارفروشی، لوازم چوبی آشپزخانه و هایپرمارکت است. 

آدرس: زاندام، هلند

سایت: https://www.ah.nl/

مسیر دسترسی به زانس سخانس هلند

شما برای رسیدن به این منطقه، وسایل و راه‌های مختلفی پیش‌رو دارید که می‌توانید یکی از آن‌ها را باتوجه‌به شرایط خود انتخاب کنید. این وسایل و راه‌ها عبارت‌ است از قطار، اتوبوس، تاکسی، ماشین و حتی دوچرخه. در ادامه راجع‌به عبورومرور با هریک از آنان توضیح خواهیم داد.

قطار یا اتوبوس

سفر با قطار یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌های رسیدن به روستاست. از ایستگاه مرکزی آمستردام، قطارها هر 10 تا 15 دقیقه حرکت می‌کنند تا به ایستگاه Zaandijk Zaanse Schans برسند. از آن‌جا، به اندازه 15 دقیقه پیاده‌روی برای رسیدن به موزه زانس سخانس فاصله دارد. هم‌چنین امکان رسیدن به زانس سخانس با اتوبوس نیز وجود دارد. بااین‌حال، این کار کمی بیشتر طول می‌کشد؛ به‌طور متوسط حدود 50 دقیقه زمان می‌برد تا اتوبوس به ایستگاه برسد. اگر از ایستگاه مرکزی آمستردام سفر می‌کنید، می‌توانید اتوبوس 391 را سوار شده و بعد از چند دقیقه پیاده‌روی به آنجا برسید. اگر می خواهید نزدیک ‌به جاذبه‌ های دیدنی زانس سخانس هلند پیاده شوید، اتوبوس راحت‌ترین انتخاب پیش‌روی شماست.

ماشین و تاکسی

مسیر دسترسی به زانس سخانس هلند

رانندگی به زانس سخانس با ماشین شخصی فقط 20 دقیقه از مرکز آمستردام طول می‌کشد. یک پارکینگ در کنار موزه زانس وجود دارد که می‌توانید ماشین‌ خود را در آن‌جا پارک کنید. هزینه پارکینگ تقریبا 13 دلار در روز است. اگر ترجیح می‌دهید با تاکسی سفر کنید، باید 27 دلار یا بیشتر بپردازید. بااین‌حال، این بستگی به این دارد که از کجا سوار شده و چه نوع تاکسی‌ای انتخاب می‌کنید. 

دوچرخه

حمل‌ونقل با دوچرخه، پیشنهاد ما برای ورزش‌کاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری است. برای رسیدن به زانس سخانس هلند، از مرکز شهر آمستردام، این کار یک‌ساعت یا کمتر طول می‌کشد. از این طریق شما می‌توانید سوار بر دوچرخه شده و در حین رکاب‌زدن، از تماشای تمام مناظر لذت ببرید. اگر کارت شهر آمستردام دارید، می‌توانید با استفاده از کارت خود یک دوچرخه را به‌صورت رایگان برای آن روز اجاره کنید. البته توجه داشته باشید که چند کیوسک اجاره دوچرخه نیز در سراسر شهر وجود دارد. 

رستوران‌های زانس سخانس هلند

اگر از قبل برنامه‌ریزی نکرده‌اید و غذا با خود نبردید، جای نگرانی نیست؛ چرا که مکان‌های مختلفی برای غذا خوردن در زانس سخانس وجود دارد. اگر شما دل‌تان می‌خواهد کنج دنج رستوران بنشینید و غذاهای مطابق ذائقه‌تان را میل کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با یکی از این رستوران‌ها آشنا شوید. 

Slager aan de SchanS

جاهای دیدنی زانس سخانس هلند

رستوران Slager aan de SchanS رو‌به‌روی پل روستای تاریخی زانس سخانس واقع شده است. این رستوران، به‌خاطر غذای خوشمزه و خدمات باورنکردنی، رتبه‌ی بالایی دارد. این رستوران، هم در فضای باز بیرون و هم در محیط سنتی داخل کافه به مشتریان خود خدماتی ارائه می‌کند. فضای داخلی رستوران نیز مملو از گیاهان است و به‌راحتی می‌توانید گوشه دنجی را برای خود انتخاب کنید.

آدرس:

Lagedijk 7-9, 1544 BA Zaandijk

تلفن:

2340 621 75 31+

سایت:

https://slageraandeschans.nl/index.html

De Hoop op D’swarte Walvis

اگر علاقه‌مند به غذا خوردن کنار رودخانه هستید، به De Hoop op D’swarte Walvis بروید. اگر شما در یک روز آفتابی به این روستا سفر ‌کنید، می‌توانید از آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای که داشته و غذایی که در فضای باز میل می‌کنید، لذت ببرید. غذاهای مختلفی از جمله سوپ، ساندویچ، همبرگر و موارد دیگر را در منوی این می‌یابید.

آدرس:

Kalverringdijk 15, 1509 BT Zaandam 

تلفن:

5629 616 75 31+

سایت:

https://www.dewalvis.nl/index.html

هتل‌های زانس سخانس هلند

اگر قصد دارید در زانس سخانس مدت ‌بیشتری بمانید، در این منطقه هتل‌هایی وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید یکی‌ از آن‌ها را انتخاب کرده و به‌ استراحت بپردازید. برای مثال، هتل بوتیک 43 در نزدیکی ایستگاه قطار واقع شده و فقط 15 دقیقه از زانس سخانس فاصله دارد. این هتل، یکی از زیباترین هتل‌های منطقه است. اتاق‌های این هتل با استاندارد بالا تزئین شده و حتی برخی از ‌آن‌ها بالکن‌های خصوصی برای لذت بردن از فضای روبه‌رو در طول اقامت شما دارند. سوئیت‌های مانزو نیز حدود 20 دقیقه از زانس سخانس در شهر زاندام واقع شده است. این هتل چهارستاره بوده و دارای اتاق‌های جذاب است. مسافرها این هتل را به‌خاطر نظافت مستمری که صورت می‌گیرد، راحتی و لوکس بودن آن دوست دارند. به‌علاوه، موقعیت جغرافیایی آن در زاندام برای گشت‌وگذار در شهر ایده‌آل است.

نکات مهم 

  1. بهترین زمان سفر به زانس سخانس هلند بین ماه‌های مارس و مه است؛ چراکه لاله‌های رنگارنگی در این ما‌ه‌ها در این منطقه می‌روید.
  2. تعداد گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر از پاییز و زمستان است.
  3. زانس سخانس هلند امنیت دارد؛ بنابراین شما شب‌هنگام و به‌تنهایی نیز می‌توانید در خیابان‌ها قدم بزنید.

سخن پایانی سه کلیک درباره جاذبه ‌های دیدنی زانس سخانس هلند

در این مقاله، به زانس سخانس هلند رفتیم و با جاهای دیدنی آن آشنا شدیم؛ از جمله موزه‌ها، آسیاب‌ها، کارگاه کفاشی معروف آن، فروشگاه، هتل و رستوران‌ها. شما می‌توانید با یکی از راه‌های دسترسی، به این منطقه برسید و از جاذبه‌های آن دیدن کنید و برای خود خاطرات و عکس‌های زیبا ثبت کنید. تعلل نکنید همین حالا چمدان خود را ببندید و بلیط هواپیما تهیه کنید. خوشحال می‌شویم تجربه سفرتان را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران