جاهای دیدنی کندی

جاهای دیدنی کندی؛ تجربه جاودانگی در باغ های سلطنتی!

فهرست مطالب

سریلانکا همچون مروارید درخشانی است که در قلب اقیانوس هند می‌درخشد. جذابیت تپه‌های پوشیده از جنگل و شناور شدن در موج‌های عظیم، سریلانکا را به مقصدی عالی برای گردشگری تبدیل می‌کند. این کشور جزیره‌ای، چندین شهر معروف و زیبا دارد که کندی یکی از آن‌ها است. کندی شهری است که در تپه‌های مرکزی سریلانکا واقع شده و مناظر بی‌نظیر، تاریخ جالب و میراث فرهنگی غنی، آن را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا تبدیل‌ کرده‌است. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که جاهای دیدنی کندی کجا است و چه چیزهایی را می‌توانید در آن‌جا مشاهده کنید. اگر قصد رفتن به این شهر زیبا را دارید، مطمئن باشید که جاهای دیدنی کندی برای هر سلیقه‌ای مناسب است و می‌توانید آرامشی ماندگار را در آن‌جا تجربه‌ کنید. اگر تمایل به شناخت این مکان‌های فوق‌العاده‌ دارید، با ما همراه باشید. 

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

یتیم خانه فیل پیناوالا؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی 

یتیم خانه فیل پیناوالا؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی 

این یتیم‌خانه یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود. کسانی که به حیات‌وحش علاقه‌مندند، می‌توانند این مکان را انتخاب کنند. این مکان پرطرفدار، محل پرورش بیش از ۹۰ فیل است که در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند. تماشای فیل‌ها در حال بازی و حمام کردن بسیار لذت‌بخش است. گردشگران می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را در حال قدم زدن در اطراف یتیم‌خانه ببینند. پیناوالا مکانی است که از فیل‌های رها شده و آن‌هایی که از گروه خود دور مانده وحتی فیل‌هایی که به شدت مجروح شده‌اند، مراقبت می‌کند. این مکان در روستای پیناوالا، در استان گامووا در سریلانکا واقع شده‌است. این پرورشگاه در سال ۱۹۷۵ توسط اداره حفاظت از حیات‌وحش سریلانکا راه‌اندازی شده و در سال‌های اخیر به یک مقصد گردشگری شگفت‌انگیز تبدیل شده‌است. یتیم‌خانه، فیل‌هایی که به آن‌ها اهدا می‌شود را می‌پذیرد و برای درمان آن‌ها از بهترین دامپزشکان استفاده می‌کند. فیل‌ها در این‌جا پرستارانی دارند که به موقع به آن‌ها غذای مناسب می‌دهد و حمامشان می‌کند. اگر می‌خواهید در کنار دوستان یا خانواده خود یک پیک‌نیک عالی داشته باشید، این پرورشگاه بهترین پیشنهاد برای شما است.

معبد دندان؛ برای روشنگری معنوی   

معبد دندان یکی از مهم‌ترین معابد بودایی در سریلانکا در نظر گرفته می‌شود. این معبد در شمال دریاچه کندی قرار دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی است. اتاقی که دندان مقدس بودا در آن قرار دارد، هفت روز هفته به روی نمازگزاران باز است. دندان در یک تابوت طلایی، در ساختاری شبیه استوپا ( نوعی سازه نیم‌کره‌شکل) نگه‌داری می‌شود. این معبد در مجموعه کاخ سلطنتی پادشاهی سابق کندی قرار دارد و به‌دلیل اعتقاد مردم به دندان، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود. معبد دندان در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. معماری جذاب این مکان، بسیار تماشایی و حیرت‌آور است. سوراخ‌هایی در دیوارهای داخل معبد وجود دارد که حاوی لامپ‌هایی است که با روغن نارگیل روشن می‌شود. 

دریاچه کندی؛ به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کندی 

دریاچه کندی؛ به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کندی 

دریاچه کندی مطمئنا یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی  کندی است. رستوران‌ها و کافه‌هایی در اطراف دریاچه وجود دارد که لذت غذا خوردن در کنار دریاچه را تقدیم گردشگران می‌کند. این دریاچه، مکانی ایده‌آل برای گشت‌وگذار و پیاده‌روی است. حتی می‌توانید قایق‌سواری کرده و از مناظر اطراف دریاچه لذت ببرید. دریاچه کندی که از سال ۱۸۰۷ توسط آخرین پادشاه کندی ساخته شده، دریاچه‌ای حفاظت شده‌است که ماهی‌گیری در آن ممنوع اعلام شده. این دریاچه مصنوعی به دریای شیر معروف است. با قرار گرفتن در قلب شهر و کنار برخی از جاهای دیدنی کندی، برای گردشگران بسیار شناخته شده‌است‌. شب‌ها دریاچه با نورهای رنگارنگ روشن می‌شود و منظره فوق‌العاده‌ای را به‌وجود می‌آورد.

پاسپورت دومینیکا

آبشار رودخانه هولو؛ منظره‌ای تماشایی

در ۳۰ کیلومتری کندی، شهری آرام به ‌نام دومبارا واقع شده‌است که آبشاری جذاب و تماشایی دارد. آبشار هولو گانگا بر روی رودخانه هولو واقع شده‌است؛ رودخانه‌ای که از رشته‌کوه ناکلز سرچشمه می‌گیرد. آبشار ۷۵ متری که در شهر دومبارا واقع شده‌است، زیبایی نفس‌گیری دارد و جای تعجب نیست که به‌عنوان یکی از محبوب‌‌ترین جاهای دیدنی کندی شناخته می‌شود. این آبشار به‌دلیل موقعیت طبیعی خود، همچنان بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌است. هنگام بازدید از کندی مطمئن باشید که این منطقه را به برنامه سفر خود اضافه کرده‌اید. گردشگران قطعا از صخره‌های متعدد در بستر آبشار لذت خواهند برد و تجربه‌ای لذت‌بخش برایشان خواهد بود.

رشته‌کوه ناکلز؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی  

رشته‌کوه ناکلز؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی  

رشته‌کوه ناکلز بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کندی محسوب می‌شود که باید از آن دیدن کنید. این رشته‌کوه، در انتهای شمالی ارتفاعات سریلانکا واقع ‌است و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی به‌شمار می‌آید. رشته‌کوه ناکلز، از ماتاله تا کندی را دربرمی‌گیرد و مکانی مناسب برای ماجراجویی و کمپینگ است. این منطقه با علفزارهای گسترده، قله‌های ناهموار، سیلاب‌های نهرها و آبشارهای دیدنی مانند یک بوم نقاشی می‌ماند. بهترین‌ منظره این رشته‌کوه، ابرهای غلیظی است که در ناحیه مرتفع مونتان جمع می‌شود و لذتی بی‌بدیل را هنگام پیاده‌روی به کوهنوردان ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید با منحصربه‌فردترین گیاهان و جانواران آشنا شوید و به بالاترین نقطه زمین برسید، جنگل‌های ابر گرفته در این منطقه برای شما است. در حیات‌وحش و تنوع زیستی بزرگ ناکل می‌توانید گرازهای وحشی، گوزن خالدار، سنجاب غول‌پیکر، میمون برگ با صورت ارغوانی و مانگوس را مشاهده کنید. همچنین انواع مارمولک‌ها مانند مارمولک کرستلس، مارمولک‌ کانگورو و مارمولک پیگمی فقط در این مناطق یافت می‌شود. 

معبد باهیرا واکاندا

معبد باهیرا واکاندا در فاصله ۱ کیلومتری از شهر کندی واقع شده‌است. این معبد یک مکان مقدس برای بودایی‌ها است و تعداد زیادی نشست بین‌المللی روابط بودایی در این‌جا برگزار می‌شود؛ همین مسئله آن را به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کندی تبدیل کرده‌است. این سازه با شکوه، بسیار بزرگ و از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. این مکان همچنین یک صومعه (یک ساختمان مذهبی که راهبان تحت سرپرستی یک رئیس در آن زندگی می‌کنند) مهم است که بسیاری از مراسم‌های بودایی در آن رخ می‌دهد. ساخت این سازه در سال ۱۹۷۲ آغاز شد و در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید. شما می‌توانید برای رسیدن به بالای تپه از پله‌ها استفاده کنید یا می‌توانید برای رسیدن به محوطه معبد، سوار توک توک( موتور سه چرخه) شوید. اگر به کندی می‌روید، این معماری شگفت‌انگیز را از دست ندهید. ممکن است از همه نقاط کندی، مجسمه بودا را مشاهده کنید اما برای دیدن زیبایی‌هایش از نزدیک باید آن را ببینید.

باغ ادویه رانولی و شگفتی‌های طبیعی آن  

باغ ادویه رانولی و شگفتی‌های طبیعی آن  

صحبت در مورد شناسایی حیات‌وحش در زیستگاه طبیعی آن‌ها کافی است. حال زمان آن رسیده‌است که سبزی‌ها و گیاهان متنوع را در زیستگاه طبیعی خود مشاهده کنید. این جاذبه‌ گردشگری کندی، در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا واقع شده‌است. مزارع اصلی زردچوبه، دانه فلفل، میخک، هل، وانیل، دارچین، کاکائو و آلوئه‌ورا در این مکان واقع شده و بازدید از این باغ، یکی از بهترین کارهایی است که در کندی می‌توانید انجام دهید. در این باغ، در مورد مزارع ادویه‌جات و تکنیک‌های مختلف در هنگام کشت می‌توانید بیاموزید. باغ ادویه رانولی، بهترین راه برای فرار از ازدحام زندگی شهری است و یکی از  معرو‌ف‌ترین جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود. مطمئن باشید شگفتی‌های زیادی در باغ ادویه در انتظار شما است. 

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی؛ از زیباترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی کندی 

این مکان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کندی به‌حساب می‌آید. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی با وسعت بیش از ۶۰ هکتار، بزرگ‌ترین و یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی است. این مکان در پرادنیا واقع شده و به رودخانه مهاولی نزدیک است. در کنار زیباترین ارکیده‌ها می‌توانید بیش از ۴۰۰۰ گونه گیاهی را در این باغ مشاهده کنید. این باغ در سال ۱۸۲۱ ایجاد شده و قدمت زیادی دارد. درختی در این باغ وجود دارد که پادشاه جورج پنجم بریتانیا و ملکه مری در سال ۱۰۹۱ کاشته‌اند. در گذشته این مکان، قهوه و دارچین فراوانی داشته‌است و اکنون می‌توانید انواع گیاهان را در آن مشاهده کنید. 

پناهگاه اوداواتکله؛ فراتر از فضای سبز و به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی 

این پناهگاه در مناطق تپه‌ای معبد دندان واقع شده‌ و به‌عنوان خلوتگاه پادشاهان کندی در زمان‌های قدیم بوده‌است. این مکان بعدها تبدیل به پناهگاه شده و امروزه ذخیره‌گاه زیستی مهم کندی است. پناهگاه اوداواتکله ۱۰۴ هکتار وسعت دارد و یکی از جاهای دیدنی و توریستی کندی است. این پناهگاه در درجه اول به‌دلیل‌ گونه‌های مختلف پرندگان معروف شده‌است؛ ۸۰ گونه پرنده و جانور مانند پستانداران و حشرات در این مکان زندگی می‌کنند. در کنار حیات‌وحش، می‌توانید از جنگل‌های بوداییان دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این پناهگاه، سه غار بودایی است. بدون شک گردشگران، پوشش جنگلی این منطقه را که در ماه‌های موسمی بسیار حیرت‌انگیز است، دوست خواهند داشت. اگر به تماشای حیوانات علاقه‌مندید و از دیدن شگفتی‌های تاریخی لذت می‌برید، این پناهگاه پیشنهاد ما به شما است. 

گورستان جنگ مشترک ثروت 

گورستان جنگ مشترک ثروت 

این گورستان یکی از جاهای دیدنی کندی است که باید بخشی از برنامه سفر شما باشد. این قبرستان توسط چندین مأمور نگهداری می‌شود. آن‌ها با حفظ این مکان، به سربازان دلاوری که جان خود را در طول جنگ جهانی دوم فدا کرده‌اند، ادای احترام می‌کنند. ۶ گورستان در سریلانکا وجود دارد که در جنگ منافع مشترکی داشته‌اند اما این مکان به‌دلیل زیبایی مناظرش، قابل ستایش و مورد توجه گردشگران است. 

بنیاد فیل هزاره

این بنیاد در راندنیا واقع شده‌است. آنجا تنها مکانی در کندی است که گردشگران می‌توانند بر پشت فیل سوار شوند و در اطراف چرخ بزنند. آن‌ها اجازه دارند فیل‌ها را لمس کنند و به آن‌ها غذا بدهند و تا چندین ساعت گشت‌وگذار کنند. این سازمان در ملکی به‌نام سامراگی که به خانواده سامارا سینگه به ارث رسیده، تاسیس شده‌است. هدف این بنیاد، آشنایی توریست‌ها با زندگی فیل‌ها و حیات‌وحش کندی است. تور آموزشی که توسط این سازمان برگزار می‌شود، برای گردشگران مفید و سرگرم‌کننده است و آن‌ها می‌توانند در مورد زندگی حیوانات، آموزش کسب کنند. این مرکز یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی به‌شمار می‌آید و هزینه ورودی ۲۰۰۰ روپیه سریلانکا است.

پارک ملی دشت هورتون؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی

پارک ملی دشت هورتون؛ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کندی

اگر می‌خواهید شاهد شگفت‌انگیزترین حیات‌وحش سریلانکا باشید، این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک ملی، پذیرای مسافرانی است که به زیبایی‌های طبیعت علاقه‌مندند. دشت هورتون در فاصله دو کوه قرار دارد و گردشگران می‌توانند در طبیعت بکر قدم بزنند و از تماشای آبشارها و برکه‌های آن لذت ببرند. این مکان اغلب به‌عنوان پایان جهان شناخته می‌شود. وجود آبشاری شگفت‌انگیز، دریاچه‌های مه گرفته و انواع گیاهان و حیوانات، این پارک ملی را به یکی از بهترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی کندی تبدیل کرده‌است. تنوع گسترده گیاهان و جانوران در این پارک، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. بهترین زمان بازدید بین ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است؛ چرا که در اغلب اوقات فضای پارک غرق در مه شده و تصویری زیبا از طبیعت را به‌نمایش می‌گذارد. 

موزه چای سیلان؛ بهشتی برای عاشقان چای  

این موزه در سال ۱۹۲۵ به‌عنوان کارخانه چای، در چهار طبقه ساخته شده‌است. طبقه اول آن شامل تجهیزات و ماشین‌آلات قدیمی کشت چای است. همچنین این مکان در سال ۱۹۹۸ به موزه تبدیل شده و بهترین چای سیلان را به نمایش می‌گذارد. ابزارهای قدیمی تولید چای توسط پیشگامان افسانه‌ای مانند توماس لیپتون، در این موزه نمایش داده می‌شود. داخل موزه، یک کتابخانه و یک کافه کوچک چای وجود دارد. برای چشیدن طعم چای اصیل سریلانکا می‌توانید به این موزه بروید و یک فنجان چای رایگان بنوشید و از طعم آن لذت ببرید. بدون شک این موزه یکی از شگفت‌انگیزترین و بهترین جاهای دیدنی کندی است. 

پارک ولز یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کندی 

پارک ولز یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کندی 

پارک ولز یا پارک سلطنتی، به‌دلیل‌ زیبایی با شکوهش معروف است. چشم‌انداز مه‌آلود دریاچه کندی، این مکان را بسیار خاص کرده‌‌است و گردشگران می‌توانند در زیر دامان طبیعت، از جاذبه‌های آن لذت ببرند. منظره با شکوه دریاچه کندی، از داخل پارک به وضوح دیده می‌شود و مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی و لذت بردن از فضای دلپذیر اطراف پارک است. به‌درستی که این پارک یکی از زیباترین جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود و برای دوست‌داران طبیعت مناسب است. 

ریورتون؛ مسیری برای پیاده‌روی  

اگر به‌دنبال ماجراجویی و کشف جاذبه‌های دیدنی کندی می‌گردید، حتما به مسیر پیاده‌روی ریورتون سری بزنید. این مکان در چند کیلومتری شهر ماتاله قرار گرفته و فاصله کمی با کندی دارد. از جاذبه‌های اصلی این مسیر می‌توان به زیبایی مناظر و طبیعت‌گردی اشاره کرد. دو آبشار دیدنی سراالا و بامباراکری الا و جنگل‌های سربه فلک کشیده، این مکان را به بهترین و شگفت‌انگیزترین فضای ممکن تبدیل کرده‌است. برای رسیدن به آبشارها باید در جنگل شگفت‌انگیز قدم بزنید و شاهد زیبایی‌های آن باشید. مطمئنا بعد از تماشای این همه زیبایی، ریورتون را به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی به دیگران معرفی می‌کنید. 

ارتفاعات کندی، از زیباترین جاهای دیدنی کندی 

این مکان در نووارالیا، از باغ‌های چای تشکیل شده‌‌است و در ارتفاع ۱۸۶۸ متری قرار دارد. وجود آبشارهای زیبا، این منطقه را تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی کندی کرده‌است. در حوالی آبشارها و جنگل‌های اطراف آن می‌توانید قدم بزنید و از خنکای مطبوع هوا لذت ببرید. آبشار دوون یکی از بلندترین آبشارهای این منطقه است. از این آبشار می‌توانید به قلعه چای برسید و از آن دیدن کنید. زمین‌های کشت چای، از جاذبه‌های اصلی سریلانکا محسوب می‌شود و اقتصاد این شهر نیز، بر پایه چای و سبزیجات است. اهالی سریلانکا می‌دانند که باید نیمه‌شب به این‌جا بروند، آن‌ها تجربه تماشای زیبایی‌های ارتفاعات سریلانکا را هنگام طلوع آفتاب دارند؛ تجربه‌ای دلچسب و فراموش‌نشدنی که می‌توان با دوربین‌های عکاسی آن‌ها را ثبت کرد. با وجود این همه زیبایی، عجیب نیست که این مناطق کوهستانی جزو یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی محسوب شود. 

معبد گالمادوا؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی  

معبد گالمادوا؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی  

این معبد یکی از برجسته‌ترین معابد سریلانکا است. این مکان مقدس، پس از اجرای طرح‌های توسعه در شهر کندی بازسازی شده و معماری جدید آن هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. معماری گنبدی و نمای سفیدرنگ بیرونی و داخلی، بسیار زیبا و چشم‌نواز است و مسافران معمولا در این‌جا دقایقی طولانی را به گرفتن عکس یادگاری می‌گذرانند. ساختمان‌های مختلفی که اخیرا ساخته شده‌است، همراه با برخی از سازه‌های قدیمی و ستون‌های بزرگ بسیار تماشایی است. اگر به‌دنبال مکانی برای بازدید در کندی می‌گردید، فراموش نکنید که در این معبد با شکوه توقف کنید. گالمادوا قطعا یکی از زیباترین جاهای دیدنی کندی است.

معبد راناواناپورانا  Ranawana purana) )  

این معبد یک مکان باستانی در کندی است که به‌دلیل اهمیت تاریخی خود شناخته می‌شود. راناوانا پورانا در میان فضای سبز طبیعی بنا شده‌ و یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین معابد سریلانکا است. گردشگران برای تماشای مجسمه بودا از نزدیک می‌توانند از این معبد تاریخی که جزو جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود، بازدید کنند. این مکان در فهرست آثار ملی سریلانکا ثبت شده و ارزش زیادی بین مردم محلی دارد. مراسمات مذهبی بوداییان در معبد برگزار می‌شود و مجسمه‌های بزرگی از راهبان، در حین برگزاری آیین‌های مختلف در همه نقاط معبد دیده می‌شود. مسیری در معبد وجود دارد که به جنگل ختم می‌شود و می‌تواند لذت شما از تماشا را تکمیل کند. 

استادیوم ( pallekecricket)   

این استادیوم یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کندی به‌حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۰ شورای سازمان استان مرکزی کندی، این استادیوم را به‌نام یکی از مشهورترین بازیکن‌های این رشته نام‌گذاری کرد و همچنین این ورزشگاه در سال ۲۰۱۱ میزبان رقابت‌های جهانی این رشته بوده‌است. اگر اهل ورزش و تماشای بازی‌های ورزشی باشید، می‌توانید این استادیوم را در برنامه سفر خود قرار دهید. این ورزشگاه برای همه عاشقان کریکت پیشنهاد می‌شود. 

مزارع چای گیراگاما، آرامشی رویایی و از بهترین جاهای دیدنی کندی 

مزارع چای گیراگاما، آرامشی رویایی و از بهترین جاهای دیدنی کندی 

سریلانکا مزارع چای زیادی دارد اما مزارع چای گیراگاما یک چیز دیگر است.  گیراگاما یک شهر کوچک زیبا در کندی است که به مزارع چای معروف شده. شغل اکثر مردم محلی آن کشاورزی است. این شهر با داشتن مناظر زیبا، آرامشی رویایی را برایتان به ارمغان می‌آورد. تماشای مزرعه چای و همین‌طور کارخانه‌های تولید چای بسیار مهیج است. از نزدیک می‌توانید مراحل کاشت چای را مشاهده کنید و محل روییدن این گیاهان سبز و معطر را ببینید. مزرعه گیراگاما در خروجی شهر کندی واقع شده و شامل کارخانه‌های تولید چای و تپه‌های چای کاری شده است. همچنین این مزارع در ارتفاع ۶۱۳ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است و آب‌وهوایی دلپذیر دارد. اگر به کندی سفر می‌کنید، این مکان را در لیست سفرتان قرار دهید؛ زیرا یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود. 

بام کندی    

اگر به جاهای دیدنی کندی رفتید و تمایل دارید منظره این شهر زیبا را تماشا کنید، حتما به بام کندی بروید. می‌توانید قلب سریلانکا را از بالای کوه تماشا کنید و عکس‌های یادگاری از این ارتفاع بگیرید. از بام کندی تمام شهر زیر پایتان است و دریاچه معروف کندی به زیبایی می‌درخشد. برای رسیدن به این نقطه باید یک مسیر شیب‌دار ۱ کیلومتری را طی کنید. آن‌قدر تماشای این مناظر مسحورکننده است که مطمئنا ارزش این کوه‌پیمایی را دارد. در این نقطه که یکی زیباترین جاهای دیدنی کندی است، دوربین عکاسی خود را آماده کنید که لحظات شگفتی در انتظارتان است. 

معبد لانکاتالیکا  

معبد لانکاتالیکا  

این معبد در لغت به‌معنی جزیره است و یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی در بین مردم و همچنین گردشگران محسوب می‌شود. لانکاتالیکا از معابد به جا مانده از دوران گرامپولا به‌حساب می‌آید که عصاره تاریخ و معماری قرن چهارم میلادی را در خود جای داده‌است. معبد لانکاتالیکا که به خداوند بودا تقدیم شده، مظهر تاریخ و فرهنگ غنی این کشور زیبا است. این مکان معماری بیرونی و نمای داخلی شگفت‌انگیزی دارد که به سه بخش تقسیم شده‌است؛ ساختمان اصلی معبد، استوپا و درخت بودا، از بخش‌های مجزای این معبد به‌شمار می‌آید که منزلگاه تصاویر بودا و خدایان است. این معبد کمی دورتر از مرکز اصلی کندی واقع شده اما جذابیت‌های فوق‌العاده‌اش، آن را به با شکوه ترین مکان برای زیارت و بازدید گردشگران تبدیل کرده‌است. بازدید از این مکان کمک می‌کند با معماری قدیمی و فرهنگ بودایی بیشتر آشنا شوید. 

رشته‌کوه هانتانا؛ بهشت کوه‌نوردان و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کندی    

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کندی، رشته‌کوه هانتانا معرفی می‌شود که بهشتی برای عاشقان طبیعت است. رشته‌کوه‌ها در حومه شهر کندی قرار گرفته‌است و به‌عنوان مکانی شگفت‌انگیز برای پیک‌نیک و پیاده‌روی، مورد توجه گردشگران قرار دارد. حتی می‌توان از بالای کوه، مناظر هیجان‌انگیز شهر را به تماشا نشست و غرق لذت شد. هانتانا که به‌عنوان مناطق حفاظت‌شده از نظر محیط‌‌زیست اعلام شده، هفت قله دارد. اوراکاندا بلندترین قله آن است. 

کاخ سلطنتی؛ محبوب‌ترین جاهای دیدنی کندی 

این کاخ که در شمال معبد دندان به‌جا مانده، یکی از بهترین جاهای دیدنی و توریستی کندی است. کاخ سلطنتی توسط ویکراماباهو، پادشاهی در کشور سریلانکا و قبل از تسلط استعمار بریتانیا ساخته شده و بعد از آن، استعمار بریتانیا بر سریلانکا آغاز گشته است. معماری این بنا بی‌نظیر است و مطمئن باشید سفر به کندی بدون بازدید از این کاخ کامل نمی‌شود. این مکان، ارزشمندترین میراث تاریخی شهر کندی است که در شمال معبد دندان قرار دارد. این ساختمان اطلاعات تاریخی زیادی را در مورد زندگی سلطنتی سینهالی‌ها، قبل از حمله بریتانیا نشان می‌دهد. این منطقه با فضای سبز و موزه باستان‌شناسی احاطه شده‌است. بازدید از این کاخ مجلل، شما را با تاریخ سریلانکا آشنا می‌کند و مطمئنا در نمایش آثار باستانی غرق می‌شوید. 

معبد دگالدورووا راجاماها ویهار 

معبد دگالدورووا راجاماها ویهار 

 معبد دگالدورووا که توسط پادشاه راجادی راجا سینها ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین معابد سنگی بودایی در کندی است. بدون شک این معبد یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کندی محسوب می‌شود که باید از آن دیدن کنید. نقاشی‌های رنگارنگ قدیمی روی دیوار، هزاران داستان کهن را روایت می‌کند. غار داخل معبد، در دل کوه حفاری شده و حداقل ۱۱ متر ارتفاع دارد. قدمت دگالدورووا به ۳۰۰ سال قبل بازمی‌گردد و جزو کهن‌ترین معابد کندی است. این مکان مقدس از سه فضای مجزا، تالار طبل‌زنی، منزلگاه تصاویر و اتاق نیایش تشکیل شده‌است و میراث تاریخی ارزشمندی را در دل خود دارد. 

جمع‌بندی

لذت یک سفر زمانی تکمیل می‌شود که مسافر با اطلاعات کافی از همه مناطق تفریحی و گردشگری یک شهر بازدید کرده‌ باشد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با زیباترین جاهای دیدنی کندی آشنا کنیم و ۲۵ مورد از محبوب‌ترین مناطق را مورد بررسی قرار دادیم. به جنگل‌های سرسبز نووارالیا و مزارع چای سری زدیم و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی شهر کندی را شناختیم. شهر کندی برای همه سلیقه‌ها زیبایی‌های خود را دارد و برای سفر نباید نگران چیزی باشید. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به این شهر را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران