راهنما متروی سئول

راهنما متروی سئول؛ بازدید از کاخ چوسان قدیم و چند چیز دیگر

سئول مقصد سفر بعدی شماست که در آن مدرنیته و سنت با هم به چشم می‌خورد. می‌توانید موقع بازدید کاخ معروف سئول یک هانبوک بنوشید یا به دیدن دهکده‌ هنری سئول بروید البته برای دسترسی به جاهای دیدنی لازم نیست مبلغ زیادی را برای کرایه تاکسی بپردازید. کافیست با متروی سئول بین تک‌تک جاهای دیدنی سئول جابه‌جا شوید. استفاده از متروی سئول راحت است و به همین دلیل بین مسافران طرفداران زیادی دارد. هنوز باور ندارید؟ خب بیایید راهنمای متروی سئول و گردش با مترو را بررسی کنیم. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

1.ایستگاه دانشگاه هونگیک

راهنما متروی سئول

اگر به ایستگاه دانشگاه هونگیک نزدیک هستید می‌توانید به راحتی با مترو به کافه تشکر طبیعت (Thanks Nature Cafe)، مرکز خرید هونگیک و رستوران جیمز بروید. هر یک از این جاذبه‌های دیدنی در فهرست راهنمای متروی سئول قرار می‌گیرد. 

کافه تشکر طبیعت؛ Thanks Nature Cafe

کافه تشکر طبیعت یک کافه عجیب و دوست داشتنی است که در محوطه آن حیواناتی مثل گوسفند نگهداری می‌شود تا از محصولات لبنی آنها برای تهیه نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های کافه استفاده می‌شود. پس در این کافه می‌توانید پیوند طبیعت با مدرنیته را شاهد باشید. البته لازم نیست از بهداشت کافه نگران باشید چون گوسفندها در محل مخصوص در محوطه نگهداری می‌شود. در ضمن یادتان باشد که می‌توانید با گوسفندهای سفید بامزه عکس بگیرید و در صفحه شخصی‌تان منتشر کنید. 

در طول تابستان گوسفندها در مزرعه این کافه حضور ندارند و اگر این مورد برای شما اهمیت زیادی دارد تابستان فصل بهتری برای شماست تا به این کافه سر بزنید. این کافه خوش طعم‌ترین دسرهای سئول را ارائه می‌کند و وافل بستنی آن یکی از پرطرفدارترین موارد منو است. همچنین می‌توانید دسر کره‌ای با تزیین میوه و شکلات سفارش دهید. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، محله سئوگیو دونگ، خیابان هونگیک-رو

ساعت کاری: 11 صبح تا 10 شب

فاصله تا ایستگاه مترو دانشگاه هونگیک: 10 دقیقه پیاده‌روی از خروجی 9 ایستگاه دانشگاه هونگیک

مرکز خرید هونگیک

این مرکز خرید درست کنار شهرک دانشگاهی هونگیک قرار دارد و برای کسانی که می‌خواهند خریدی با قیمت مناسب داشته باشند بسیار مناسب است به ویژه برای دانشجویان. شاید جالب باشد که بدانید در این مرکز خرید آزاد در نزدیکی دانشگاه هونگیک اجراهای خیابانی هم وجود دارد و باعث سرگرمی خریدکننده‌ها می‌شود. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، محله ماپو، محله سئوگیو دونگ

ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب

فاصله تا ایستگاه مترو دانشگاه هونگیک: 11 دقیقه پیاده روی از خروجی 8/9 ایستگاه مترو دانشگاه هونگیک

رستوران جیمز

یک تکه از دنده کباب را که به خوبی با پنیر پوشیده شده را تصور کنید چقدر می‌تواند لذیذ باشد. البته هالوپینو و ذرت شیرین را هم به این ترکیب اضافه کنید. این بشقاب خوشمزه را در رستوران جیمز پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به سئول این رستوران عالی را از راهنمای متروی سئول را امتحان کنید. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، ناحیه ماپو، محله سئوگیو-دانگ، ائولمادانگ رو

ساعت کاری: 12:30 ظهر تا 11 شب

فاصله تا ایستگاه مترو دانشگاه هونگیک: ۵ دقیقه پیاده‌روی از خروجی ۸ ایستگاه متروی دانشگاه هونگیک

2.ایستگاه دانگدامون؛ راهنمای متروی سئول

راهنمای متروی سئول

در صورتی که در نزدیکی ایستگاه دانگدامون اقامت دارید رفتن به محل نقاشی‌های دیواری ایهوا، بازار شبانه بامدوکبی سئول و اقامتگاه‌ جیجیل بانگ را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه هر یک از این گزینه‌ها را معرفی می‌کنیم. 

نقاشی های دیواری در دهکده ایهوا

احتمالا در سفر به سئول به رستوران‌های این شهر سر بزنید و غذاهای سنتی سئول را بخورید. اما با رفتن به دهکده ایهوا (Ihwa) تمام کالری‌های اضافه را می‌سوزانید. شاید جالب باشد که بدانید این دهکده در ابتدا یک محله فقیر نشین بود که مردم آن با نقاشی روی دیوار خانه‌هایشان اثری هنری خلق کردند که می‌توانید در کنار آنها عکس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. ترکیب نقاشی‌های دیواری با گل‌های طبیعی می‌تواند پس زمینه جذابی برای عکس‌های دوستانه و عاشقانه هم باشد. در ضمن به علت سکونت مردم این محله در خانه‌ها سعی کنید طی روز به این محله سر بزنید و مراقب آسایش ساکنین باشید. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، ناحیه جونگنو، ایهوا-دونگ، ناکسان

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

فاصله تا ایستگاه مترو دانگدامون: 15 دقیقه پیاده روی از ایستگاه دانگدامون

بازار شبانه بامدوکبی؛ راهنمای متروی سئول

بازار شبانه بامدوکبی به صورت سالیانه و با نمایشی از غذاهای سنگاپوری برگزار می‌شود. همچنین در این بازار شبانه غذاهای خیابانی سئول را نیز پیدا خواهید کرد. در ضمن در این این بازار می‌توانید صنایع دستی و محصولات متنوع ساخت جوانان هنرمند سئول را نیز خریداری کنید. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، ناحیه یونگ، خیابان اولجیرو

ساعت کاری: 6 بعد از ظهر تا 11 شب (فقط از مارس تا اکتبر)

فاصله تا ایستگاه مترو دانگدامون: 7 دقیقه پیاده روی از خروجی 7 ایستگاه دانگدامون

اقامتگاه جیجیل بانگ؛ راهنمای متروی سئول

بعد از گردش در سئول و گذراندن اوقاتی دلپذیر لازم است به این اقامتگاه که در راهنمای مترو سئول معرفی می‌کنیم سری بزنید. در این اقامتگاه امکانات رفاهی متعددی وجود دارد که می‌تواند حتی یک شب از سفرتان را به خودش اختصاص دهد. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه جونگ، گوانگوی دونگ، خیابان جانگچونگدان

ساعت کاری: 24 ساعته

فاصله تا ایستگاه مترو دانگدامون: 6 دقیقه پیاده تا ایستگاه دانگدامون

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

3. ایستگاه اینچئون

راهنمای متروی سئول

سومین مورد از ایستگاه‌های متروی سئول که به مکان‌های دیدنی این شهر نزدیک است می‌توان به ایستگاه اینچئون اشاره کرد. از طریق این ایستگاه می‌توانید به روستای سونگ وول دونگ و غرفه معروف جاجانگمیون بروید. 

روستای سونگ وول دونگ؛ راهنمای متروی سئول

این روستای زیبا می‌تواند رویای بچگی‌های شما را تحقق ببخشد. یک روستای دیدنی و زیبا که بهشت عکاسان و هنرمندان است. معمولا جوان‌ها برای عکاسی در این روستای رنگارنگ وقت زیادی را صرف می‌کنند. 

آدرس: کره جنوبی، اینچئون، منطقه جونگ، دهکده افسانه‌ای سونگول دونگ

ساعت کاری: 24 ساعته

فاصله تا ایستگاه اینچئون: 8 دقیقه پیاده روی از خروجی 1 ایستگاه اینچئون

به دنیای جاجانگمیون بروید

در سفرتان به سئول وقتی آخرشب احساس گرسنگی می‌کنید و می‌خواهید یک غذای سبک کره‌ای بخورید جاجانگمیون یک گزینه عالی و خوشمزه است. اما چقدر درباره این غذای خوشمزه می‌دانید؟ در واقع جاجانگمیون ترکیبی از سس سیاه و رشته فرنگی است که در فهرست غذاهای سنتی‌ و نمادین‌ کره جنوبی قرار دارد. برای خوردن این غذای سنتی کافیست به رستوران دنیای جاجانگمیون بروید. در این رستوران می‌توانید تا موقعی که غذایتان آماده می‌شود تاریخچه جاجانگمیون را بررسی کنید و چیزهای جدیدی از کره جنوبی یاد بگیرید.  

آدرس: کره جنوبی، اینچئون، منطقه جونگ، سئولین-دونگ، خیابان برج چینی، بین خیابان 14 و 56

ساعت کاری: شنبه تا یکشنبه ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر

هزینه ورودی: 1000 وون (1.16 دلار)

فاصله تا ایستگاه اینچئون: 4 دقیقه پیاده روی از خروجی 1ایستگاه اینچئون 

4.ایستگاه اونگوک؛ راهنمای متروی سئول

راهنمای متروی سئول

ایستگاه اونگوک یا ایستگاه هیوندای در محله آنگوک قرار دارد. همچنین این ایستگاه به محله‌های اینسا و سامچئونگ هم نزدیک است. برای بازدید از کاخ گیونگ بوک گونگ و روستای بوکچون می‌توانید از این ایستگاه استفاده کنید. در ادامه با راهنمای متروی سئول همراه باشید.

کاخ گیونگ بوک گونگ؛ یادگاری چوسان قدیم

همان طور که برج ایفل یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های پاریس است، کاخ گیونگ بوک گونگ هم نمادین‌ترین جاذبه سئول است که نباید از دست بدهید. در واقع اگر خودتان را به این کاخ تاریخی نرسانید و آن را نبینید انگار به سئول سفر نکرده‌اید. 

نکته جالب درباره این کاخ امکانات تفریحی آن است؛ می‌توانید لباس‌های محلی کره جنوبی را بپوشید و موهایتان را به آرایشگران بسپارید تا به رایگان برایتان به سبک سنتی کره جنوبی استایل کنند. در نهایت اگر یک دوربین با کیفیت دارید می‌توانید تا هر چقدر دلتان می‌خواهد عکس ثبت کنید. اگر هم دوربینتان با کیفیت نیست می‌توانید سراغ عکاسانی بروید که در کاخ حضور دارند. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه جونگنو، سجونگو، خیابان ساجیک 161

ساعت کاری: 9 صبح تا 6 عصر

فاصله تا ایستگاه اونگوک: 15 دقیقه پیاده روی از خروجی 2 ایستگاه

روستای بوکچون؛ راهنمای متروی سئول

روستای بوکچون زمانی محل زندگی اشراف‌زاده‌ها و افراد بلندپایه بود البته تا قبل از هجوم دشمن و بلایای ناشی از جنگ. اما حالا باقیمانده‌های این روستای اشرافی به یکی از پرطرفدارترین مناطق دیدنی کره جنوبی تبدیل شده است. همچنین اگر به دنبال خرید سوغات از سئول هستید پیشنهاد می‌کنیم از صنایع دستی این روستای دیدنی خرید کنید تا هم به اقتصاد روستا و هم به هنرمندان کمک کرده باشید. صنایع دستی روستای بوکچون شامل کیف‌ها و تی‌شرت‌های نقاشی شده با دست است که می‌تواند برای اعضای جوان‌تر خانواده هم جذاب باشد. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه جونگ نو، گیدونگ گیل

ساعت کاری: روزهای کاری از ساعت 9 صبح تا 6 عصر و آخر هفته‌ها ساعت 10 صبح تا 5 عصر

فاصله تا ایستگاه اونگوک: 11 دقیقه پیاده روی از خروجی 3 ایستگاه اونگوک

5.ایستگاه سامسونگ

راهنمای متروی سئول

در نزدیکی ایستگاه سامسونگ می‌توانید به دیدن کتابخانه استارفیلد سئول، آکواریوم کوکس و موزه اسم ام تون بروید. در ادامه تک تک این موارد و فاصله آن را با ایستگاه سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

کتابخانه استارفیلد سئول؛ راهنمای متروی سئول

این کتابخانه به عنوان یکی از دیدنی‌ترین و خاص‌ترین نقاط سئول با 2800 متر مربع مساحت و هزاران هزار کتاب می‌تواند برای عاشقان مطالعه، محققان و کتاب‌خوان‌ها بهشت است. همچنین این کتابخانه یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های سئول است که در محله مرفه‌نشین دایچی دونگ واقع شده است.  

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه گانگنام، محله دایچی دونگ

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

فاصله کتابخانه تا ایستگاه سامسونگ: 9 دقیقه پیاده روی از خروجی 6 ایستگاه سامسونگ

آکواریوم کوکس

تنها بعد از 5 دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه سامسونگ وارد بزرگ‌ترین آکواریوم سئول می‌شوید. پس برای یک ماجراجویی قشنگ و در کنار موجودات دریایی آماده باشید. شاید جالب باشد که بدانید آکواریوم کوکس خانه بعضی از عجیب‌ترین گونه‌های آبزی است که از اعماق جنگل‌های بارانی آمازون و کوه‌های آند به این آکواریوم آورده شده‌اند. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه گانگنام، یونگ دونگ، پلاک 513

ساعت کاری: یکشنبه تا جمعه 10 صبح تا 8 عصر و شنبه‌ها ساعت 10 صبح تا 9 شب

فاصله تا ایستگاه سامسونگ: 5 دقیقه پیاده روی از خروجی 5 یا 6 ایستگاه سامسونگ. 

موزه اس ام تون (SMTOWN)؛ راهنمای متروی سئول

اگر طرفدار کی پاپ‌ و فیلم‌های کره‌ای هستید این موزه انتخاب جالب و هیجان‌انگزی خواهد بود. این موزه شامل یک تالار مشاهیر خوانندگان کره‌ای و یک استودیوی ضبط صدا است. اگر نوجوان هستید و به موسیقی و زبان کره علاقه دارید موزه اس ام توون به شما پیشنهاد می‌شود.

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه گانگنام، یئونگ دونگ، پلاک 513

ساعت کاری: 11:30 صبح تا 8:30 عصر

فاصله تا ایستگاه سامسونگ:  از ایستگاه سامسونگ  5 دقیقه پیاده روی کنید و وارد میدان هزاره (Millennium) شوید

6.ایستگاه گیل هونگ

راهنمای متروی سئول

ششمین مورد از ایستگاه‌های راهنمای متروی سئول ایستگاه گیل هونگ است. از طریق این ایستگاه می‌توانید به پارک موضوعی اورلند سئول دسترسی آسان داشته باشید.

پارک موضوعی اورلند سئول 

این پارک موضوعی با نام اورلند (Everland) می‌تواند یکی از بهترین جاهایی باشد که در سفرتان به سئول و به کمک راهنمای متروی سئول خواهید دید. در این پارک 5 بخش بزرگ وجود دارد که هر کدام برای یک رده سنی مناسب و جذاب است. فرق ندارد که به دنبال تجربه آدرنالین بالا باشید و یا از تماشای حیوانات لذت ببرید، اورلند مکان مناسبی برای سفر خانوادگی‌تان خواهد بود. در ضمن یادتان باشد که برای حضور در این پارک موضوعی باید بلیط ورودی تهیه کنید. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، گیونگ گی، یونگین، چئوین گو، پوگوگ، مجموعه اورلند

ساعت کاری: 10 صبح تا 9 شب

فاصله تا ایستگاه گیل هونگ: در ایستگاه گیل دونگ به خط یونگین اور تغییر مسیر بدهید. سپس با کمک اتوبوس رایگان به اورلند بروید.

7.ایستگاه جامسیل (Jamsil)؛ راهنمای متروی سئول

راهنمای متروی سئول

یکی دیگر از ایستگاه‌هایی که در راهنمای متروی سئول بررسی می‌کنیم ایستگاه جامسیل است. این ایستگاه در نزدیکی مجموعه تفریحی و پارک موضوعی لوته قرار دارد.

مجموعه تفریحی سرگرمی لوته (Lotte)

اگر در فصل بهار و تابستان به سئول سفر می‌کنید و حالا در راهنمای متروی سئول به دنبال یه تفریح درست و حسابی برای سفرتان در فصل گرم هستید پارک موضوعی و مجموعه تفریحی سرگرمی لوته را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این  مجموعه روی یک جزیره مصنوعی در سئول بنا شده است. این مجموعه شامل هتل، مرکز خرید، برج، موزه مردم‌شناسی کره، بخش‌های ورزشی و سالن سینما است. 

آدرس: کره جنوبی، سئول، منطقه سونگ پا، خیابان المپیک

ساعت کاری: 9.30 صبح تا 10 شب از یکشنبه تا جمعه؛ 9:30 صبح تا 11 شب شنبه

فاصله با ایستگاه جامسیل: در ایستگاه جامسیل از خروجی 4 خارج شوید

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران