کاخ های سئول

نکات و دانستنی‌های جذاب تاریخی در مورد کاخ های سئول

پایتخت کره جنوبی، علاوه‌بر دیدنی‌های زیبا، طبیعت خوش‌آب‌وهوا و هم‌چنین امکانات تفریحی متنوع، برای دوست‌داران تاریخ هم جذابیت‌هایی برای عرضه دارد؛ کاخ های سئول از جمله این موارد است که می‌تواند شما را به گذشته‌های دور کره جنوبی ببرد و برگ‌هایی از تاریخ این سرزمین را مقابل دیدگان‌تان به نمایش بگذارد. این کاخ‌های سلطنتی، علاوه‌بر این‌که بخشی از تاریخ سئول را نشان می‌دهد، نمایان‌گر فرهنگ و سنت پیشینیان کره است و کاوش در آن‌ها برای هر گردشگری می‌تواند بسیار جذاب باشد. اگر قصد دارید از پایتخت کره جنوبی بازدید کنید و با همراهی راهنمای تور، در کاخ‌های زیبا قدم بزنید و حکایت‌هایی جذاب و تاریخی را از زبان آن‌ها بشنوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله 5تا از بهترین کاخ های سئول را به شما معرفی می‌کنیم تا تجربه‌ای بی‌نظیر را به کاخ‌گردی‌های خود اضافه کنید. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

دو نکته جالب قبل از شروع کاخ‌گردی

کاخ های سئول

نکته اول این‌که هانبوک لباس سنتی و باستانی کره است که می‌توانید پیش از شروع بازدید از کاخ های سئول به تن کنید و با پوشیدن آن‌ها، هنگام قدم زدن در داخل محیط کاخ، احساس جالبی را تجربه کنید. در اطراف کاخ های سئول، مغازه‌هایی وجود دارد که این لباس را به شما کرایه می‌دهد. 

نکته دوم یک اقدام فرهنگی در کره جنوبی است؛ قضیه این است که آخرین چهارشنبه هر ماه در کره، روز فرهنگ است و در این روز خاص ماه، می‌توانید به‌صورت رایگان، از بسیاری از کاخ های شهر سئول دیدن کنید و لذت ببرید. اگر چهارشنبه آخر ماه در سئول بودید، از این فرصت طلایی استفاده کنید و در باغ‌ها و محوطه‌های کاخ های شهر سئول، بدون پرداخت هیچ پولی، بگردید و تفریح کنید. 

بهترین زمان برای بازدید از کاخ‌های سلطنتی

اگرچه در هر فصلی بازدید از کاخ های شهر سئول امکان‌پذیر است، اما دیدن آن‌ها در فصل بهار و پاییز لطف دیگری دارد. در این فصول، آب‌وهوای معتدل و باغ‌های زیبای رنگارنگ شما را به وجد خواهد آورد. بهار با خود در باغ‌های قصر شکوفه‌های گیلاس را به همراه می‌آورد و پاییز هم زرد شدن برگ‌ها و ریختن آن‌ها، منظره زرد و نارنجی جذابی خلق می‌کند. 

در زمستان نیز برخی از کاخ‌ها میزبان رویدادهای خاصی نظیر اسکیت روی یخ و جشنواره‌هایی جالب است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

کاخ گیونگ‌بوک‌گونگ؛ از جذاب‌ترین کاخ های شهر سئول

تاریخچه این کاخ به زمان سلطنت سلسله چوسان در سال 1395 برمی‌گردد و تا کنون، چندین بار بازسازی شده است. معماری این کاخ علاوه‌بر سبک کره‌ای، سبک چینی نیز در خود دارد. راستی، اگر به دیدن این کاخ زیبا رفتید، بازدید از موزه کاخ ملی کره را هم از دست ندهید.

کاخ چانگ‌دئوک‌گونگ

کاخ های سئول

این کاخ مجلل، واقع در مرکز سئول، بنایی تماشایی است که در سال 1405 ساخته شده و در سال 1997 به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است. این کاخ هم مربوط به دوران چوسان است. معماری این کاخ تلفیقی از معماری سنتی کره و اصول کنفوسیوس است؛ ساختمان‌هایی با قاب‌های چوبی، دیوارهای سنگی و سقف‌های کاشی‌کاری‌شده که در طراحی آن‌ها از اصول فنگ‌شویی نیز استفاده شده است، در این نوع معماری به چشم می‌خورد.

گفتنی است باغ مخفی، تالار تخت و تالار اینجونجیون نیز در این کاخ واقع شده است.

کاخ دیوکسوگونگ؛ یکی از بهترین کاخ های سئول

کاخ دیوکسوگونگ را هرگز از قلم نیندازید؛ این کاخ در قرن پانزدهم توسط یکی از خانواده‌های سلطنتی کره ساخته شد و به نوعی، نماد قدرت آن‌ها بود. معماری آن تلفیقی از سبک معماری کره‌ای و غربی است.

بهتر است زمان برگزاری مراسم تعویض گارد در دروازه داهانمون خود را به این کاخ برسانید تا با دیدن  فعالیت‌هایی جذاب مثل اجرای انواع هنرهای رزمی و نواختن موسیقی سنتی کره ای، لحظاتی خوش داشته باشید. تالار ضیافتی جئونگوانهون که برای پادشاهی به نام گوجونگ ساخته شده نیز در کاخ دیوکسوگونگ است که می‌توانید از این سالن تماشایی، بازدید کنید. 

کاخ چانگ‌یونگ‌گونگ 

قدمت این کاخ به سال 1483 و سلسله چوسان برمی‌گردد و ظاهرا کاربردهایی از قبیل اقامت‌گاه سلطنتی، قصر جانبی و حتی یک موسسه آموزشی داشته است. بنای این کاخ طی حملات ژاپن آسیب‌هایی دید و بعدها، ترمیم شد. محیط این کاخ توسط باغ‌هایی زیبا محصور شده است و می‌توانید با قدم زدن در محوطه آن، روحیه‌ای تازه بگیرید و از شلوغی و هیاهوی محیط شهر، دور شوید. معماری این کاخ به سبک کره‌ای انجام شده و عناصر این سبک از قبیل استفاده از ستون‌های چوبی و سقف‌های کاشی‌کاری‌شده در آن به چشم می‌خورد. 

کاخ جانگ‌هی‌گانگ

کاخ های سئول

این کاخ که از جذاب‌ترین کاخ های سئول است، در سال 1623 ساخته شد و در زمان حمله ژاپن، به عنوان یک مقر نظامی مورد استفاده قرار گرفت. معماری جذاب آن ترکیبی هماهنگ از سبک سنتی کره و معماری غربی است. کتابخانه سلطنتی پادشاه، تالار سئوگئودانگ، از دیدنی‌های این کاخ است. 

تاریخ‌خوانی پیش از بازدید از کاخ های شهر سئول

اگر پیش از بازدید از کاخ های شهر سئول، درباره تاریخ کره و موارد مربوط به این کاخ‌ها و سلسله چوسان مطالعه کنید، از بازدید خود لذت بیشتری خواهید برد.

رعایت قوانین هنگام بازدید از کاخ های سئول

به یاد داشته باشید که این کاخ‌ها اماکنی تاریخی و پراهمیت است؛ در نتیجه مراقب باشید که حتما از قوانین وضع‌شده، پیروی کنید و از دستورالعمل‌های بازدید، تبعیت نمایید. این قوانین می‌تواند از دست نزدن به مصنوعات و بالا نرفتن از سازه‌ها تا پیش رفتن طبق مسیرهای ازپیش‌تعیین‌شده، متفاوت باشد.

سخن آخر درمورد کاخ های سئول

در این مقاله راجع‌به کاخ های سئول و نکات مربوط به آن، از جمله پیشینه تاریخی آن‌ها، و نیز نکاتی جانبی نظیر بهترین زمان بازدید از این کاخ‌ها و رعایت قوانین هنگام بازدید، توضیح دادیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. کاخ های شهر سئول، از جمله مهم‌ترین ابنیه تاریخی و در واقع جزئی مهم از میراث فرهنگی کره جنوبی است و پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به سئول، به‌هیچ‌وجه دیدن آن‌ها را از دست ندهید؛ هانبوک کره‌ای را بپوشید و در محوطه باغ‌ها و تالارهای سلطنتی، برگ‌هایی از تاریخ کره را ورق بزنید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید کدام کاخ کره جنوبی را از نزدیک ببینید؟ برای‌مان بنویسید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران