بازارهای محلی سئول

بازارهای محلی سئول؛ شکم‌گردی در حین خرید در پایتخت کره جنوبی

اگر برای سفر به پایتخت کره جنوبی برنامه‌ریزی می‌کنید، حتما رفتن به بازار و تهیه محصولات خوب کره‌ای را هم در برنامه‌های‌تان می‌نویسید؛ چراکه هیچ سفری بدون خرید، به‌طور کامل لذت‌بخش نخواهد بود. اما نکته جالب درباره بازارهای محلی سئول این است که می‌توانید در آن‌ها، ضمن خرید، از غرفه‌های غذاهای خیابانی و سایر رستوران‌های محبوب و پرطرفدار، غذا بگیرید و و با صرف وعده‌های غذایی‌تان، لذت خرید خود را دوبرابر کنید. در این مقاله به شش مورد از بهترین بازارهای محلی سئول و جذاب‌ترین رستوران‌های آن‌ها پرداخته‌ایم. خوش‌حال می‌شویم تا آخر مقاله، ما را همراهی کنید. 

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نامدائمون؛ اولین بازار محلی سئول پیشنهادی سه کلیک

بازارهای محلی سئول

بزرگ‌ترین مورد از بازارهای سنتی سئول؛ بی‌دلیل نیست که می‌گویند اگر چیزی که می‌خواهید را نمی‌توانید در نامدائمون پیدا کنید، هرگز نمی‌توانید آن را در سئول بیابید. این بازار بیش از ده هزار واحد تجاری دارد و یک فروشگاه خرده‌فروشی است که اگر برای خرید به سئول آمده‌اید، لازم است حدود سه روز خود را برای بازدید از آن خالی کنید. خوب است بدانید شب‌ها در این بازار، فروشندگان به صورت عمده فعالیت می‌کنند؛ عمده فروشان لباس کودکان، انواع ظروف شیشه‌ای و تجهیزات کوهنوردی را برای فروش عمده، عرضه می‌کنند. از لحاظ غذا هم می‌توانید در این بازار، کتلاس ماهی آب‌پز و رشته فرنگی کالگوکسو را پیدا کنید  که دو غذای محبوب خیابانی در سئول است. خوب است بدانید که دو کوچه معروف در نزدیکی این بازار بزرگ کره‌ای قرار دارد؛ اولی کوچه ماهی‌بریزید که در حدود سال 1988 شکل گرفت و دومین کوچه معروف این محل، کوچه نودل‌کالگوکسو است که دقیقا پس از جنگ کره ایجاد شد. حدود بیست رستوران در دو طرف این خیابان فرعی قرار دارد. رستوران‌های این دو کوچه بسیار معروف است. در ادامه دو تا از بهترین رستوران‌های این بازار را به شما معرفی می‌کنیم. 

هوراک؛ لذت شکم‌گردی در بازار محلی سئول

رستوران هوراک در اولین مورد از بازارهای محلی سئول، یعنی نامدائمون، با کوفته ماهی سرخ شده که در کاسه برنجی سرو می شود اشتهای شما را باز می‌کند. اگر به این رستوران خوب رفتید، کتلاس ماهی با تربچه را که از غذاهای ویژه آن است، از قلم نیندازید. می‌توانید این غذا را همراه برنج سفارش دهید و از طعم خوش آن، لذت ببرید. 

رستوران نام‌هائی‌سیک‌دانگ

این رستوران محبوب در کوچه نودل کالگوکسو که پیش‌تر به آن اشاره شد، قرار دارد و مدیریت آن بر عهده سه خواهر است. اگر به یکی از رستوران های اینجا بروید و نودل کالگوکسو سفارش دهید، در کنار آن برای‌تان رشته فرنگی سرد هم سرو می‌کنند. اگر برنج جو بخواهید هم در کنارش نودل کالگوکسو که 5000 وون کره است و هم‌چنین رشته فرنگی سرد را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. 

بازار مانگوون؛ دومین بازار محلی سئول پیشنهادی سه کلیک

بازارهای محلی سئول

انواع سبزیجات و میوه در بازار محبوب و پرطرفدار مانگوون سئول با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شود. این بازار به مترو مانگوون بسیار نزدیک است و با پارک مانگوون‌هنگینگ نیز تنها به اندازه یک ربع فاصله دارد. غذاخوری‌های معروفی در این بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها آن‌قدر محبوب است که برای تهیه غذای‌شان، باید در صف‌های طولانی منتظر بمانید؛ اما مسلما ارزشش را دارد. راستی، اگر به بازار مانگوون رفتید، بازار جام جهانی که روبه‌روی آن است را هم از دست ندهید.

در ادامه به چهار مورد از بهترین رستوران‌های این بازار می‌پردازیم. 

کوروکه هوانگ‌این‌هو؛ چشیدن طعم‌های متفاوت در بازار محلی سئول

در ورودی بازار مانگوون، رستورانی به نام کوروکه را خواهید دید که عطر خوشی که از آن‌جا برمی‌خیزد و صفی طولانی که در انتظار است، علاوه‌بر این‌که کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد، ترغیب‌تان می‌کند تا در صف بایستید و کوروک‌های خوش‌طعم آن را که با چاشنی‌هایی درست‌شده از سیب زمینی، کیمچی، جاپچا و پنیر خامه‌ای طبخ شده است، امتحان کنید.

رستوران هونگ‌دوک‌کاای سونکالگوکسو

این رستوران ویژه نودل، رشته‌های کالگوکسو را به همراه کاسه بزرگ برنج سرو می‌کند و قیمت غذاهایش نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ بنابراین اصلا عجیب نیست اگر از میان رستوران‌های مختلف نودل ،مردم بیشتر سراغ این رستوران می‌روند؛ تنها با قیمت ۲۵۰۰ وون بهترین نوع نودل را در سئول تجربه کنید و لذت ببرید. 

کیوسئو داکگنگجئونگ و مرغ ترش و شیرین

امکان سفارش مرغ در طعم‌های ترش، شیرین و تند برای شما در این رستوران وجود دارد. هفت سس مختلف به همراه غذای‌تان به شما داده می‌شود که لذت وعده غذایی شما را دو چندان می‌کند.  این غذاخوری درست در مرکز بازار قرار دارد.

ماسین‌نئون‌جیپ

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، بازارهای محلی سئول علاوه‌بر لذت خرید، به شما لذت شکم‌گردی را در بهترین رستوران‌ها هدیه می‌کند. در این رستوران بازار مانگوون هم غذایی با عنوان گیم‌باپ کالاماری سرخ شده را پیدا کنید و لذت صرف آن را از دست ندهید. به محض این‌که آن را سفارش بدهید، یک گیم‌باپ تازه با کالاماری سرخ‌شده و آنچوی سرخ‌شده را برای‌تان می‌پیچند و تهیه می‌کنند. آنچوی سرخ‌شده کمی تند و شور است و لذت طعم آن با کالاماری تکمیل می‌شود، اما خیلی ترد نیست.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

بازار دانگدامون؛ سومین بازار محلی سئول پیشنهادی سه کلیک

بازارهای محلی سئول

این بازار که پشت بازاری مربوط به پوشاک و البسه و لوازم جانبی، در خیابانی فرعی واقع شده است، بیش از چهل سال سن دارد و همیشه شلوغ است؛ مسافرین، گردشگران، مردم محلی و بازرگانان روز و شب در این بازار مشغول خریدند. بازار دانگدامون حدود سی رستوران در خود دارد که غذاهایی از جمله ماهی سوخاری، ماهی سرخ‌شده و مرغ آب‌پز ارائه می‌دهد. در ادامه دو تا از رستوران‌های این بازار محلی سئول را برای‌تان شرح می‌دهیم. 

رستوران جین اوک هوا هالمی وونجو داخانماری

به این رستوران اصیل که در ترکیب انواع طعم‌ها و پدیدآوردن مزه‌هایی بی‌سابقه که می‌تواند برای هر ذائقه‌ای دلچسب باشد مهارت دارد، بروید و برای اولین بار با یک وعده مرغ در یک کاسه برنجی همراه با کیمچی کلم و یا مرغ با سیر و کیک برنج آب‌پز از خود پذیرایی کنید. کیمچی با ترکیب خاصی از سس سویا، سرکه و خردل از دیگر انتخاب‌های پیش‌روی شماست. 

هونام‌جیپ؛ رستورانی در بازار محلی سئول

این رستوران که در سال 1974 افتتاح شد، با ماهی خال‌مخالی با بافتی نرم و لطیف، از شما پذیرایی می‌کند. هونام‌جیپ قدیمی‌ترین رستوران این محل است و طرفداران بی‌شماری دارد؛ در این رستوران ماهی را با حوصله روی شعله کم با دقت کافی به‌طورکامل می‌پزند. می‌توانید ماهی خود را خالی و یا به همراه برنج سفارش دهید. گفتنی است در این رستوران شش نوع ماهی عرضه می‌شود اما نوع خال‌مخالی، ایمیونسو (آتکا خال‌مخالی) و سامچی (ماهی خال‌مخالی اسپانیایی) محبوب‌ترین آن‌هاست.

جامسیل سمائوئل؛ چهارمین مورد از بازارهای محلی سئول به توصیه ما

بازارهای محلی سئول

این بازار با مجتمع آپارتمانی جوگونگ در جامسیل ساخته شده است و یکی از بهترین بازارها در منطقه گانگنام است. اگر به این بازار رفتید، به غذاخوری  پائوپائو بروید و با کوفته‌های میگوی تازه از خود پذیرایی کنید. هم‌چنین می‌توانید بسیاری از غذاخوری‌هایی که مرغ ترش و شیرین عرضه می‌کنند را پیدا کنید. رستوران کیم پانجو و  رنگ بونسیک  دو رستوران معروف بازار جامسیل سمائوئل است.

بازار گوانگ‌یانگ؛ پنجمین مورد از بازارهای سنتی سئول پیشنهاد ما

این بازار که اولین بازار دائمی در تاریخ کره است، سنی معادل یک قرن دارد و با مراکز خرید خوب و رستوران‌هایی بی‌نظیر، مردم و گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. به این بازار دوست‌داشتنی بروید و در رستوران محبوب سون‌هی بینداتئوگ، پن‌کیک‌های خاص تهیه‌شده از کیمچی را امتحان کنید. ضمنا در این بازار مایاک گیمباپ، رستوران جامائجیپ و رستوران چانگسین یوخو به خاطر گوشت گاو خام کره‌ای خوش‌طعم‌شان معروف است. 

بازار دونام؛ ششمین و آخرین بازار سنتی سئول پیشنهادی سه کلیک

بازار منحصربه‌فرد دونام، یکی از بهترین بازارهای محلی سئول واقع در سئوگ‌بوک‌گو، در دهه 1970 تاسیس شده است و رستوران‌های معروف دونام‌مارکت و رستوران تااجو گامجاگوک را در خود جا داده است. جوتا، غذایی کم‌حجم و خوشمزه با قیمت حدود 11000 وون کره، را می‌توانید در این رستوران‌ها بیابید و از خود پذیرایی کنید. 

سخن پایانی سه کلیک درمورد بازارهای محلی سئول

در این مقاله به شش مورد از بهترین بازارهای محلی سئول و رستوران‌های خوب این بازارها اشاره کردیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. اگر به پایتخت کره جنوبی رفتید، هرگز خود را از لذت خوردن به همراه خرید، محروم نکنید؛ این بازارها فرصت مناسبی برای یک شکم‌گردی درست‌وحسابی در حین خرید است و امکان چشیدن طعم‌های متفاوت را برای‌تان فراهم می‌کند. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید وقتی برای خرید در سئول به بازارهای محبوب آن می‌روید، از غرفه‌های خیابانی و رستوران‌ها غذا بگیرید و نوش جان کنید؟ برای ما بنویسید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران