جاهای دیدنی سئول

جاهای دیدنی سئول؛ شما کجا را برای بازدید انتخاب می کنید؟

پایتخت کره جنوبی با ترکیب هنرمندانه‌ی فرهنگ، آشپزی، تاریخ و هنر در یک شهر فریبنده، جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. در سئول همه‌چیز تماشایی‌ست و سنت و مدرنیته کنار یکدیگر پادشاهی می‌کنند. اینجا از معابد و کاخ‌های باستانی تا آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مدرن، به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و از جاهای دیدنی سئول به شمار می‌روند.

رزرو کره جنوبی

کلانشهر سئول علاوه‌بر اینکه پایتخت اقتصادی و سیاسی کشور است، بیش از 25 میلیون نفر را در خود جای داده است. خوشبختانه مدیریت و سازماندهی بسیار خوب این شهر سبب شده تا باوجود جمعیت اعجاب‌آور، بازدید از مناظر و جاذبه‌های فراوان سئول به سادگی امکان‌پذیر باشد.

لازم است اشاره کنیم که جُدا از جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی، سئول در حوزه گردشگری غذا هم یک شهر عالی است؛ تا آنجا که حتی معمولی‌ترین غرفه‌های اغذیه‌فروشی کره‌ای هم غذای درجه یک می‌فروشند. همچنین خرید کردن هم در این شهر بسیار محبوب است و مراکز خرید فوق‌العاده‌ای در خیابان‌های شلوغ سئول دایر هستند.

در این گزارش از مجله گردشگری سه‌کلیک به معرفی جاهای دیدنی سئول می‌پردازیم. پس اگر قصد دارید از این اَبَرشهر تماشایی بازدید کنید، مطلب ما را از دست ندهید:

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

اینسادونگ

جاهای دیدنی سئول

اگر دنبال خرید سوغات کره جنوبی هستید، اینسادونگ بهترین مکان برای شماست. در این محله با انبوه بوتیک‌ها و عتیقه‌فروشی‌هایی مواجهه می‌شوید که صنایع دستی و زیورآلات سنتی کره‌ای می‌فروشند.

همچنین مغازه‌های چای‌فروشی‌ و گالری‌های هنری نیز اینجا پیدا می‌شوند و کوچه‌های پشت‌خیابانی آن مکان برخی از رستوران‌های جذاب است.

Insadong برای پیاده‌روی و تماشای ویترین‌ها بسیار سرگرم کننده است. از مهم‌ترین مغازه‌های این مکان می‌توان به غرفه سنتی Bosingak و برج مدرن Jongno اشاره کرد که هر دو به یک اندازه جذاب هستند.

خیابان Myeongdong

خیابان Myeongdong که در زبان کره‌ای به معنای «تونل روشن» است، یکی از جاهای دیدنی سئول به شمار می‌رود. با قدم زدن در اینجا احساس می‌کنید که در یک تونل روشن قرار دارید و از هر طرف با تابلوهای رنگارنگ محصور شده‌اید.

Myeongdong از محبوب‌ترین خیابان‌های شهر است و مردم برای سرگرمی و خرید به اینجا می‌آیند. شما هنگام پیاده‌روی در این خیابان با انبوه شهروندان کره‌ای مواجه خواهید شد که برای خرید کالا به اینجا هجوم آورده‌اند.

همچنین تعداد زیادی رستوران و غرفه‌های خیابانی در این مکان وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از فرصت استفاده کنید و طعم دلچسب غذاهای کره‌ای را بچشید.

  پارک هانگانگ

جاهای دیدنی سئول؛ پارک هانگانگ

پارک هانگانگ از 13 پارک مجزا تشکیل شده است و در جوار رودخانه هان در سئول قرار دارد. در این مکان فعالیت‌های تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد و می‌توانند حسابی اینجا تفریح کنند.

از امکانات تفریحی پارک هانگانگ می‌توان به استخرهای شنا، مسیرهای دوچرخه‌سواری، زمین‌های فوتبال و تنیس، فضاهای سبز ، امکانات قایق‌رانی و اسکی روی آب اشاره کرد.

استراحت در میان طبیعت اینجا به شما طراوت می‌بخشد و شما را برای بازدید از باقی جاهای دیدنی سئول آماده می‌کند.

  پارک ملی بوخانسان

پارک ملی بوخانسان که برای دوستداران طبیعت اهمیت زیادی دارد، شامل جنگل‌های شگفت‌انگیز، معابد زیبا و سه قله Baekundae، Insubong و Mangnyeongdae است که همگی برای پیاده‌روی عالی هستند. در میان طبیعت بکر، معابد کوچک و سنتی هم به چشم می‌خورند که برای عکاسی و تماشا جذابیت زیادی دارند. 

خوشبختانه با وجود ازدحام همیشگی مردم در اینجا، هنوز هم می‌توان مکان‌های خلوتی را برای استراحت و تماشای مناظر شگفت‌انگیز پیدا کرد.

بد نیست بدانید که قلعه تاریخی Bukhansanseong با دیوار پیچ در پیچ و زیباش، در امتداد تپه‌ها و دامنه کوه‌های پارک ملی جا خوش کرده و به بازدیدکنندگان لبخند می‌زند!

جاهای دیدنی سئول ؛ روستای نامسنگل هانوک

جاهای دیدنی سئول

این دهکده سنتی از دوران سلسله چوسون ساخته شده و برای پرسه زدن و تماشای مناظر بسیار مناسب است.

خانه‌های هانوک در پای کوه نمسان واقع شده‌اند و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین فضاهای داخلی بازسازی شده، به شما نشان می‌دهد که سبک خانه‌ی یک مقام نظامی، دهقان و نجیب‌زاده کره‌ای چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

شما می‌توانید در این روستا یک روز عالی بسازید و در کنار اعضای خانواده از سفر خود لذت ببرید.

Lotte World

در میان جاهای دیدنی سئول Lotte World محبوبیت زیادی دارد و بزرگ‌ترین پارک تفریحی سرپوشیده جهان است. این مکان از یک مرکز خرید و فروشگاه بزرگ هم میزبانی می‌کند.

به عبارت بهتر Lotte World نسخه کره‌ای دیزنی لند است و در بین مردم محلی شهرت فراوانی دارد. اگر با خانواده سفر می‌کنید یا خودتان اهل تفریحات هیجان‌انگیز هستید، حتما از این مکان بازدید کنید. 

روستای بوکچون هانوک

جاهای دیدنی سئول؛ روستای بوکچون هانوک

در مقایسه با جاهای دیدنی سئول این مکان خانه‌های سنتی زیادی دارد و قدم زدن در آن بسیار لذتبخش است. همچنین کوچه‌های پر پیچ و خم و باریک روستا فرصت‌ خوبی برای عکاسی و ثبت تصاویر زیبا فراهم می‌کنند.

بد نیست بدانید این نوع خانه‌ها در دوران حکومت سلسله چوسون در قرن چهاردهم ساخته شده‌اند. امروزه روستای بوکچون هانوک منطقه‌ای حفاظت‌شده است و نماد میراث فرهنگی غنی کره جنوبی است.

در هنگام سفر به اینجا می‌توانید وارد بعضی از خانه‌های هانوک شوید، تولید صنایع دستی را امتحان کنید و نواختن سازهای کره ای را یاد بگیرید.

بازار نامدائمون

Namdaemun بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار کره جنوبی است و مکان شلوغی برای گردش به حساب می‌آید. شما در اینجا می‌توانید از جواهرات و لباس‌های ارزان‌قیمت تا سوغاتی‌های سنتی و لوازم الکترونیکی را پیدا کنید. این مکان در میان گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است. 

بازار نامدائمون با تعداد زیادی رستوران عالی و غرفه‌های اغذیه‌فروشی، محل مناسبی برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی خارق‌العاده سئول محسوب می‌شود.

  کاخ دیوکسوگونگ

جاهای دیدنی سئول

کاخ دیوکسوگونگ در قرن پانزدهم ساخته شده و ترکیب محسورکننده‌ای از سبک‌های معماری غربی و کره‌ای را به نمایش می‌گذارد. در میان جاهای دیدنی سئول این کاخ بسیار محبوب است.

باید اشاره کنیم که دیوکسوگونگ -یکی از پنج کاخ بزرگ سئول- در طول اشغال کره جنوبی توسط ژاپنی‌ها به عمد ویران شد و بسیاری از ساختمان‌های امروزی بازسازی شده‌اند. حواس‌تان باشد که هنگام بازدید، مجسمه چشمگیر سجونگ بزرگ – پادشاه سلسله چوسون را ببینید. 

این کاخ زیبا برای پیاده‌روی و تماشای اطراف جذاب است و دروازه Daehanmun و تالار Deokhongjeon دیدنی هستند. همچنین تالار Seokjojeon با ویژگی‌های نئوکلاسیک اروپایی خود ارزش بازدید دارد.

جاهای دیدنی سئول ؛ بازار ماهی نوریانجین

اگر می‌خواهید ماهی‌ها و غذاهای دریایی لذیذ کره را امتحان کنید، به بازار ماهی نوریانجین سر بزنید.

این مکان پر جنب و جوش، قدیمی‌ترین و بزرگترین بازار ماهی در شهر محسوب می‌شود. اگر ساعت 3 صبح به بازار بروید، می‌توانید در حراج بهترین صیدها شرکت کنید.

نوریانجین برای‌تان سرگرم کننده خواهد بود و از تماشای این همه ماهی شگفت زده خواهید شد. 

  موزه هنر لیوم سامسونگ

جاهای دیدنی سئول؛ موزه هنر لیوم سامسونگ

موزه هنر Leeum Samsung با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از هنرهای کره‌ای و بین‌المللی، یکی از بهترین جاهای دیدنی سئول است. شما در این مکان می‌توانید آثار هنری سنتی و مدرن را تماشا کنید و از نقاشی‌های سرامیکی بسیار زیبا شگفت‌زده شوید. به عنوان مثال، کوه‌های الماس جئونگ سون بسیار دوست داشتنی است. آنها واقعاً شبیه کوه‌هایی هستند که در کره جنوبی پراکنده شده‌اند.

در میان آثار هنری مدرن، اکثرا جمعیتی را می‌بینید که در اطراف Basquiat’s Untitled (شکل سیاه) جمع شده‌اند. این اثر با سبک گرافیتی و رنگ‌های خط‌نوشته‌اش بسیار جذاب است.

Cheonggyecheon

پرسه زدن در امتداد این رودخانه مصنوعی که از میان شهر سئول می‌گذرد، تجربه جذابی است که حتماً باید امتحان کنید. محیط آرام Cheonggyecheon سبب می شود احساس آرامش کنید و از خیابان های شلوغ شهر فاصله بگیرید.

مسیرهای پیاده‌روی اینجا بسیار خوش منظره است و گیاهان و درختان زیبایی در حاشیه رودخانه قرار دارند. شب‌ها در حاشیه رودخانه نمایش‌های نوری جذابی برگزار می‌شود که سراسر آب را روشن می‌کنند.

معبد بونگئونسا

این معبد بودایی سال 794 در دامنه کوه سودو بنا شد. علی‌رغم آسمان‌خراش‌هایی که اکنون در اطراف آن ساخته شده اند، این معبد همچنان فضای آرام خود را حفظ کرده است.

Bongeunsa یک مقصد توریستی محبوب، بزرگترین و ثروتمندترین معبد پایتخت است. این مساله حتی در حکاکی‌های فوق‌العاده بودا در فضای داخلی معبد و باغ‌های تزئین شده اطراف آن قابل مشاهده است.

تعداد زیادی معماری شگفت‌انگیز در این مکان وجود دارد که تالار رنگارنگ بودا بدون‌شک برجسته‌ترین آن است. نکته این‌که بازدیدکنندگان می‌توانند برای چند ساعت زندگی یک راهب بودایی را امتحان کنند و با فرهنگ و سنت‌های این آیین آشنا شوند.

Dongdaemun Design Plaza

جاهای دیدنی سئول

این ساختمان که در سبک «نئوآینده‌نگر» طراحی شده است، سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. شعار اینجا در سه جمله کوتاه خلاصه می‌شود: «رویاپردازی کنید، طراحی کنید، بازی کنید» و مطمئناً به شعار خود عمل می‌کند.

پس از ورود به ساختمان با پنج سالن بزرگ مواجه می‌شوید که موزه طراحی یکی از آنهاست. اینجا می‌توانید به طرح‌های نوآورانه و خلاقانه کره‌ای نگاه کنید و با تجربه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ این کشور، از دانش و تکنولوژی لذت ببرید.

در این ساختمان کارهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. انواع مختلف کنفرانس‌ها‌، نمایشگاه‌های تجاری و نمایشگاه‌های مد در اینجا برگزار می‌شوند که می‌‌توانید از آنها بازدید کنید.

  برج N سئول

برج نمسان 236 متر ارتفاع دارد و تماشای شهر از فراز آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این برج در کوه نمسان، یکی از شناخته شده‌ترین جاهای دیدنی سئول است.

شما می‌توانید با استفاده از یک تله‌کابین تفریحی به آنجا بروید. جالب است بدانید که در تراس پشت بام، هزاران قفل وجود دارد که عاشقان برای جاودانه کردن عشق ابدی خود به جا گذاشته‌اند.

با تاریک شدن هوا، برج N به طرز لذت‌بخشی در آسمان روشن می شود و دورنمای سئول که از اعماق تاریکی درخشان شده است، مسحور کننده خواهد بود.

جاهای دیدنی سئول ؛ یادبود جنگ کره

جاهای دیدنی سئول؛  یادبود جنگ کره

یادبود عظیم جنگ کره که در سال 1994 افتتاح شده، به شکل نمادینی در مقر سابق پیاده نظام کره ساخته شده است. امروزه این مکان به فعالیت‌های آموزشی اختصاص دارد.

این مجموعه عظیم، داستان تاریخ نظامی کره را روایت می‌کند و شش اتاق نمایشگاه مملو از تجهیزات نظامی و یادگاری‌های جنگی است. 

تماشای مجسمه‌هایی مانند “دفاع از میهن” چشم‌های شما را تر خواهد کرد. همچنین بعید است که در برابر «مجسمه دو برادر» بی‌تفاوت بمانید و اشک نریزید. این یادبودها به یاد کسانی است که درگذشتند.

موزه ملی کره

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ این کشور هستید، بازدید از موزه ملی کره را از دست ندهید. نمایشگاه‌های جالب و آموزشی، روح شما را از دوران ماقبل تاریخ تا دوران مدرن به پرواز در می‌آورند.

علاوه بر اینها، آثار هنری شگفت‌انگیز کره‌ای هم در این مکان نمایش داده می‌شوند. تماشای بتکده ده طبقه و تاج طلایی سیلا از تجربیات کم‌نظیر شما در موزه ملی کره خواهد بود.

حدود 15000 اثر هنری، مصنوعات تاریخی، مجسمه‌‌ها و … در ساختمان بتنی و عظیم موزه، مطمئناً چشمان شما را به جهان اسرارآمیز تاریخ و هنر کره باز خواهد کرد.

کاخ Changdeokgung

جاهای دیدنی سئول

Changdeokgung که به‌عنوان زیباترین کاخ سئول مشهور است، با یک کوه زیبا احاطه شده و یک رودخانه کم‌نظیر از مقابل آن می‌گذرد. این مکان تماشایی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی سئول به شمار می‌رود.

اقامتگاه سلطنتی در سال 1405 ساخته شد. دروازه ورودی بزرگ دونهوامون با غرفه چوبی دو طبقه خود تنها یکی از موارد برجسته این کاخ است. همچنین تالار چشمگیر Injeongjeon اتاق مجلل تاج و تخت را در خود جای داده است.

پیاده‌روی در اطراف مجموعه کاخ یک تجربه لذت بخش است و تماشای باغ‌های شگفت‌انگیز Hawon روح‌تان را تازه می‌کند. 

کاخ Gyeongbokgung

در میان پنج کاخ بزرگ سئول، کاخ Gyeongbokgung بزرگترین و چشمگیرترین آنهاست. شما به سادگی می‌توانید با دنبال کردن انبوه بازدیدکنندگانی که هر روز به آنجا می‌روند، این کاخ پیدا کنید!

این مجموعه کاخ عظیم که ابتدا در سال 1395 توسط سلسله چوسون ساخته شد، در طول قرن‌ها بارها ویران شده است. تا آنجا که عمر بسیاری از ساختمان‌های زیبای اینجا، به بعد از سال 1867 باز می‌گردد.

هنگام بازدید از این مکان، حواس‌تان به ورودی اصلی گوانگوامون باشد و تماشای مراسم تعویض نگهبانی را از دست ندهید.

کلام آخر:

قبل از سفر به پایتخت، بهتر است جاهای دیدنی سئول را بشناسید و برای سر زدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. سئول مقصد کم‌نظیری برای سفر است و برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌های دیدنی و جذاب دارد.

نظرات کاربران