ازدید از کاخ شون برون وین و سفر در تاریخ اتریش

بازدید از کاخ شون برون وین و سفر در تاریخ اتریش

وین، پایتخت کشور اتریش و نهمین شهر بزرگ اروپا است. این شهر به واسطه وجود دفتر سازمان ملل متحد، سازمان انرژی اتمی و سازمان اپک یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. تاریخ غنی وین و جاذبه‌های گردشگری دیدنی آن هر ساله گردشگران بسیاری را روانه این شهر اروپایی می‌کند. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر کاخ شون برون وین است. شون برون یک قصر بسیار با شکوهی به سبک باروک است که قدمت آن به قرن شانزدهم می‌رسد. این کاخ زمانی اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی هابسبورگ بوده و به خاطر معماری بسیار چشم‌نواز و باغ‌های وسیع و دیدنی در سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاخ شون برون وین بیشتر آشنا شویم.

تور اروپا

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران وین یا قیمت بلیط هواپیما وین تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

درباره کاخ شون برون وین

کاخ شون برون وین

کاخ شون برون وین بزرگترین کاخ در کشور اتریش است و 1441 اتاق دارد که در حال حاضر تنها از 40 اتاق آن می‌توان بازدید کرد. این کاخ یک حیاط باشکوه و بسیار بزرگ دارد که در ورودی کاخ واقع شده است. دو باغ بسیار زیبا و دیدنی در حیاط ورودی قرار دارد که با تعداد زیادی مجسمه، فواره و آلاچیق تزیین شده‌اند. از جمله دیدنی‌های قصر شون برون وین می‌توان به آپارتمان‌های مخصوص خانواده سلطنتی اشاره کرد. ملکه سیسی بیشتر زمان خود را در این بخش از کاخ سپری می‌کرد. تالار آینه با بیش از 60 نقاشی به سبک باروک و موزه تاریخ طبیعی از دیگر جاذبه‌های این مجموعه هستند. در موزه تاریخ طبیعی تعداد زیادی فسیل دایناسورها نگهداری می‌شود. این کاخ یک باغ‌وحش نیز دارد که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. 

با بلیط هواپیما سه کلیک در کنار رزور بهترین تورهای سه کلیک، میتوانید یک سفر فوق العاده را تجربه کنید.

چرا بازدید از کاخ شون برون وین

کاخ شون برون شهر وین یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر است که نباید آن را فراموش کنید. این کاخ را به عنوان یکی از چشمگیرترین کاخ‌ها در تمام اروپا می‌شناسند که قدمت آن به سال 1569 برمی‌گردد. بازدیدکنندگان می‌توانند در محوطه وسیع کاخ شون برون وین بگردند و از تماشای معماری شگفت‌انگیز این کاخ لذت ببرند. از اتاق‌های بزرگ اداری گرفته تا باغ‌ها و فواره‌های زیبا چیزهای بسیاری برای دیدن در این قصر باشکوه وجود دارد. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم باغ‌وحش شون برون نیز در محوطه این کاخ قرار دارد و از سال 1828 به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری وین شناخته می‌شود. با وجود طراحی چشمگیر به سبک باروک، باغ‌های باشکوه و آراسته، مجسمه‌ها و دیدنی‌های تاریخی می‌توانید ساعت‌ها در قصر شون برون وین سرگرم شوید. فرقی نمی‌کند دوست دارید کمی در فضای سرسبز باغ پیاده‌روی کنید یا در داستان‌های تاریخی شهر وین غرق شوید، کاخ شون برون وین تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

تاریخچه کاخ شون برون شهر وین

تاریخچه کاخ شون برون شهر وین

کاخ شون برون وین در قرن شانزدهم به عنوان اقامتگاه شکاری برای خانواده سلطنتی هابسبورگ ساخته شد. این ساختمان پیش از اینکه تبدیل به یک قصر باشکوه شود قرن‌ها متعلق به خاندان هابسبورگ بود. امپراتور ماکسیمیلیان دوم در سال 1569 این زمین‌ها را خرید و آن را به پسرش رادولف دوم سپرد. رادولف دوم نیز در آن زمان از این زمین‌ها و ساختمان آن به عنوان اقامتگاهی برای فصل شکار استفاده می‌کرد. این بنا در سال 1683 توسط امپراتور لئوپولد اول بازسازی شد و او یک باغ بزرگ، تراس‌ها و فواره‌ها را به آن اضافه کرد. 

چند سال بعد، در آغاز قرن هجدهم این کاخ به ماریا ترزا واگذار شد. به دستور وی بازسازی‌های گسترده‌ای در سرتاسر کاخ شون برون وین انجام شد و در نهایت به یک اقامتگاه تابستانی مجلل برای خانواده سلطنتی تبدیل شد. بسیاری از طراحی‌های سبک باروک در این قصر مربوط به این دوره هستند. باغ‌های وسیع اطراف محوطه نیز در این دوره اضافه شدند. پس از درگذشت ماریا ترزا در سال 1780 قصر شون برون وین بلااستفاده بود تا اینکه در اوایل دهه 1800 امپراتور فرانتس دوم به قدرت رسید. وقتی در سال‌های 1814 تا 1815 طرح ساخت کنگره وین مطرح شد، مقامات به این نتیجه رسیدند که اگر قرار باشد کاخ شون برون شهر وین مطابق با استانداردهای مدرن باشد باید بازسازی‌های گسترده‌ای در آن انجام شود. قصر شون برون یک بار دیگر تحت نظارت معمار سلطنتی، یوهان امان، بازسازی شد. ظاهری که امروزه از کاخ شون برون وین می‌بینیم از همان دوران به جا مانده است.

رزرو هتل فقط با سه کلیک

در سال 1918، پس از جنگ جهانی اول، قصر شون برون شهر وین توسط جمهوری اتریش تصرف شد و این حزب آن را به عنوان یک دارایی دولتی اعلام کرد. پس از آن کارایی آن به موزه تغییر پیدا کرد و درب آن به روی بازدیدکنندگان باز شد. از جمله اتاق‌های دیدنی که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند می‌توان به اتاق‌های شخصی خانواده سلطنتی اشاره کرد. کاخ شون برون شهر وین در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش است و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

معماری کاخ شون برون وین

کاخ شون برون وین

با وجود نمای بیرونی چشمگیر و طراحی داخلی مجلل و پر‌زرق و برق که همه از آثار برخی از مشهورترین معماران و هنرمندان آن زمان هستند کاخ شون برون شهر وین به زیبایی هرچه تمام‌تر هاله‌ای از اشرافیت را از خود ساتع می‌کند. بنای اصلی دو بال بزرگ دارد که توسط یک عمارت مرکزی به هم متصل شده‌اند. در این عمارت مرکزی یک تالار با راه‌پله‌های چشمگیر و مجلل به چشم می‌خورد که هر راه‌پله به یک بال متصل می‌شود. این ساختمان بر روی باغ‌هایی سرسبز ساخته شده که منظرۀ فوق‌العاده‌ای از بیشه‌ها و چمنزارهای اطراف را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌براین بنای گلوریت که نسبت به بنای اصلی در ارتفاع بیشتری ساخته شده چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از وین و کوه‌های اطراف را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. 

نمای بیرونی کاخ شون برون وین

نمای بیرونی کاخ شون برون وین به سبک کلاسیک روکوکو ساخته شده و تزئینات مجللی مثل منحنی‌ها و قوس‌ها در نمای آن به چشم می‌خورد. عمارت مرکزی دیدنی‌ترین نمای بیرونی را دارد. این نما شامل یک برج ساعت باشکوه است که مجسمه‌های نماد عدالت و حقیقت اطراف آن را تزئین کرده‌اند. چیزی که در داخل قصر شون برون وین اول از همه توجه را به خود جلب می‌کند سقف‌های بلند و تزئینات چشمگیر آنها است. کنده‌کاری‌های چوبی ظریف، گچ‌بری‌های پیچیده، کف‌ها و ستون‌های مرمری همه به شکلی زیبا و شگفت‌انگیز در کنار هم قرار گرفته‌اند و ظاهری با شکوه به این شاهکار معماری بخشیده‌اند.

پارک قصر شون برون وین

پارک کاخ شون برون شهر وین خود یک اثر هنری چشم‌نواز است که توسط معماران مشهوری از جمله جان نیکلاس جادو دو ویل‌لسی و نیکلاس فرانسوا بلاندل طراحی و ساخته شده است. درختان همه به شکلی زیبا کاشته شده‌‌اند و مسیر کاشت آنها از مرکز به سمت بیرون ادامه دارد. در این پارک 1400 درخت کاشته شده است. پیاده‌راه‌های پر پیچ و خم، دریاچه مصنوعی و فواره‌های نفیس به زیبایی و شکوه این پارک اضافه می‌کنند. غارها و سرداب‌های زیرزمینی نیز از دیگر جذابیت‌های این پارک هستند. 

کاخ شون برون شهر وین را نماد سلطنت خاندان هابسبورگ می‌دانند. این قصر باشکوه با زیبایی خیره‌کننده خود گردشگران را در سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. بدون شک این قصر یکی از نمادهای شهر وین است و عظمت سابق این شهر را در گذشته به زیبایی به رخ می‌کشد.

دیدنی‌های مهم کاخ شون برون وین

دیدنی‌های مهم کاخ شون برون وین

تالار آینه در قصر شون برون وین

تالار آینه با تزئیات سبک روکوکو طلاکاری شدۀ فوق‌العاده به عنوان نماد شکوه و زیبایی دوران سلطنت ماریا ترزا شناخته می‌شود. دیوارهای درخشان سفید با نقش‌های برجسته چوبی تزئین شده‌اند و آینه‌های درخشان نور شمع‌ها را به زیبایی هرچه تمام‌تر منعکس می‌کنند. زیبایی این تالار نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. تالار آینه شکوه دوران سبک روکوکو را به نمایش می‌گذارد، دورانی که نامش با شخصیت مشهوری به نام ولفگانگ آمادئوس موتزارت پیوند خورده است. بر اساس گفته‌ها موتزارت در سال 1762 در سن 6 سالگی در همین تالار برای ماریا ترزار اجرا کرده است؛ رویدادی که قرار بود به عنوان بخشی از تاریخ ادامه پیدا کند.

سالن آبی چینی

سالن دیگری که در کاخ شون برون وین توجه را به خود جلب می‌کند سالن آبی چینی است. این سالن بخشی از آپارتمان مجلل ماریا ترزا و همسرش فرانتس استفان بود. اتاقی که با لوازم مجلل و دکورهای لوکس و درخشان تزئین شده بود. نام این سالن را از کاغذ دیواری چینی که دیوارهای آن را مزین کرده گرفته‌اند. این کاغذ دیواری متمایز تمایل و اشتیاق طراحی‌های قرن هجدهم را به آثار هنری آسیای شرقی نشان می‌دهد.

گالری بزرگ

گالری بزرگ یکی دیگر از اتاق‌های مجلل و خیره‌کننده قصر شون برون وین است که نزدیک به 43 متر طول و 10 متر عرض دارد. تمام دیوارها با تزئینات گچ‌بری طلاکاری‌شده پوشیده شده‌اند و نقاشی‌های چشم‌نواز روی سقف هنر سبک روکوکو را به زیبایی به تصویر می‌کشد. این اتاق نه تنها یک شاهکار معماری در کاخ شون برون شهر وین است بلکه تزئینات زیبا و چشمگیر آن شکوه دوران حکومت ماریا ترزا را بر هابسبورگ نشان می‌دهد.

گنجه گرد چینی

کاخ شون برون وین

در داخل اسمال گالری کاخ شون برون وین دو اتاق مجلل وجود دارد که با آثار هنری نفسی از کشورهای چین و ژاپن تزئین شده‌اند. صفحات نفیس لاکی که به زیبایی با قاب‌های چوبی سفید و طلایی تزئین شده‌اند. مجموعه‌ای از اشیاء و صنایع دستی ظریف چینی در این اتاق‌ها نگهداری می‌شوند. جزئیات و تزئینات این اتاق آنقدر زیباست که نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و می‌تواند ساعتی شما را سرگرم کند. 

رزرو تور اروپا تنها با سه کلیک

اتاق ویو لاک

اتاق ویو لاک در کاخ شون برون وین از نظر هنری و تاریخی اهمیت بسیاری دارد. صفحات نفیس چینی که با لاک مشکی پوشیده شده‌اند هاله‌ای از شکوه و تجمل دوران خود را به بیننده القا می‌کنند. این اتاق در گذشته به عنوان اتاق پذیرایی شخصی فرانتس استفان اول ساخته شد. ماریا ترزا پس از مرگ ناگهانی فرانتس استفان اول در سال 1765 این اتاق را به او اختصاص داد و در نهایت به شکلی که امروز می‌بینیم تغییر پیدا کرد. این اتاق و فضای داخلی آن نشان می‌دهد عشق آنها به یکدیگر محدود به زمان نبوده است.

بنای گلوریت از دیدنی‌های قصر شون برون وین

گلوریت یک سازه معروف در کاخ شون برون وین است. این بنا را معماری به نام یوهان برنارد فیشر ون ارلاخ در سال 1775 ساخت. بنای گلوریت بر روی یک تپه مصنوعی مشرف به محوطه کاخ و شهر وین که 60 متر ارتفاع داشت ساخته شد. از این بنا که دو طرف آن باز است می‌توانید مناظر خیره‌کننده کاخ، مناظر سرسبز و علفزار‌های اطراف و خط افق شهر وین را ببینید.

موزه کالسکه

در موزه کالسکه که یکی دیگر از جاذبه‌های کاخ شون برون شهر وین است شکوه دنیای امپراتوری را از نزدیک می‌بینید. کالسکه‌های مجلل، لباس‌های نفیس و آثار هنری ارزشمند تنها بخش کوچکی از زندگی تجملاتی درباری را نشان می‌دهند. از مراسم‌های مجلل تاجگذاری گرفته تا عروسی، از سفرهای دشوار تا سفرهایی که به هدف شکار انجام می‌شدند را می‌توانید با تماشای اشیایی که در این اتاق نگهداری می‌شوند مرور کنید. حتی اسباب‌بازی‌های کودکانه شاهزاده‌های دربار و لوازم مخصوص تشییع جنازه نیز در این اتاق نگهداری می‌شوند.

باغ وحش کاخ شون برون وین

باغ وحش کاخ شون برون وین

باغ وحش کاخ شون برون وین به عنوان قدیمی‌ترین باغ وحش فعال در سرتاسر دنیا معروف است. این مکان قرن‌ها پیش به دست امپراتور فرانسیس اول افتتاح شد و امروز به مقصدی محبوب برای خانواده‌ها تبدیل شده است. از جلمه حیوانات خاصی که در این باغ وحش زندگی می‌کنند می‌توان به خرس قطبی و پاندا اشاره کرد که هردو در محدوده‌ای که کاملا مطابق با محیط زیست این حیوانات شبیه‌سازی شده نگهداری می‌شوند. در بین درختان قدیمی و سر به فلک کشیده این باغ وحش یک پیاده‌روی هوایی ساخته شده که راه رفتن بر روی آن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی باشد.

باغ خصوصی

باغ خصوصی در قصر شون برون وین زیبایی باشکوه طبیعت را به شکلی خیره‌کننده به نمایش می‌گذارد. این باغ را یوهان فردیناند هتسندورف ون هونبرگ در سال 1775 طراحی کرده است. باغی به سبک باروک متعلق به قرن هجدهم که مجموعه‌ای است از تراس‌ها، پیاده‌راه‌های وسیع، مجسمه‌ها و فواره‌های نفیس. پرچین‌هایی که به زیبایی هرس شده‌اند، الگوهای کاشتی که از مرکز به سمت بیرون ادامه دارند و گلزارهایی‌ پر از شکوفه‌های رنگارنگ از دیگر زیبایی‌های باغ خصوصی هستند.

کنسرت‌های کاخ شون برون وین

بهترین کاری که پس از صرف غذا می‌توان انجام داد بازدید از شون برون اورنجری است. این سالن کنسرت مشهور در سال 1786 توسط شخص ولفگانگ آمادئوس موتزارت تزئین شده بود. ارکستر مخصوص کاخ شون برون وین در مرکز صحنه قرار می‌گیرد و با بعضی از ارزشمندترین آثار نابغه‌های موسیقی دنیا به استقبال مهمانان می‌رود. اگر به موسیقی و به خصوص سبک کلاسیک علاقه دارید نباید این کنسرت را از دست بدهید. قطعا خاطره‌ای به یادماندنی برای شما خواهد بود.

ساعات بازدید از قصر شون برون وین

کاخ شون برون وین

کاخ شون برون وین از ماه ژانویه تا ژوئن هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر؛ و از ماه جولای تا دسامبر هر روز از ساعت 9 صبح تا 5:30 بعدازظهر آماده پذیرش گردشگران است. محدوده باغ نیز همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 5 بعدازظهر برای بازدید عموم باز است.

بازدید از قصر شون برون تقریبا 2 تا 4 ساعت زمان می‌برد. در صورتی که دوست دارید اطلاعات کاملی درباره کاخ شون برون وین داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از تور گردشی همراه با راهنما استفاده کنید. این تور دو ساعته را می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید و به همراه راهنما در مجموعه بگردید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید. علاوه‌براین می‌توانید پکیجی که شامل غذا و کنسرت می‌شود رزرو کنید. این پکیج حدود 4 ساعت طول می‌کشد و در انتهای گردش با یک وعده غذا که شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر می‌شود از مهمانان پذیرایی می‌شود و برای آنها یک ارکستر خیره‌کننده اجرا می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از قصر شون برون وین

وین در فصل بهار آب‌وهوای معتدل و دلنشینی دارد؛ به همین دلیل از ماه آوریل تا می بهترین زمان برای بازدید از کاخ شون برون شهر وین است. از ماه سپتامبر تا اکتبر از گرمای هوا کاسته می‌شود و می‌توانید در کنار بازدید از مجموعه از آب‌وهوای فوق‌العاده و مناظر دیدنی پاییزی لذت ببرید.

چطور به کاخ شون برون برویم

چطور به کاخ شون برون برویم

با مترو

در صورتی که قصد دارید از مترو استفاده کنید باید سوار قطارهای خط U4 شوید. نزدیکترین ایستگاه این خط به کاخ شون برون شهر وین ایستگاه شلاس شون برون است.

مسیر تراموا به سمت کاخ شون برون وین

شهر وین به خطوط متعدد تراموا مجهز است. بزرگترین مزیت استفاده از تراموا تماشای مناظر شهری وین است که خالی از لطف نیست. در صورتی که تصمیم گرفتید با استفاده از تراموا به قصر شون برون وین بروید باید سوار قطارهای خط 10 یا 60 شوید. نزدیکترین ایستگاه تراموا به کاخ ایستگاه شلاس شون برون است.

با ماشین

کاخ شون برون وین تا فرودگاه بین‌المللی 28.9 کیلومتر فاصله دارد. در صورتی که ماشین شخصی ندارید می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاهی استفاده کنید. مجموعه قصر شون برون شهر وین به پارکینگ مجهز است و بدون نگرانی برای جای پارک می‌توانید از این مجموعه بازدید کنید.

با اتوبوس

اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید باید سوار اتوبوس‌های خط A10 شوید. نزدیکترین ایستگاه این خط به کاخ شون برون شهر وین ایستگاه شلاس شون برون است.

مسیر تاکسی به مقصد قصر شون برون وین

کاخ شون برون وین

تاکسی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای رفتن به کاخ شون برون وین می‌توانید انتخاب کنید. برای استفاده از تاکسی باید به مرکز شهر بروید و سوار تاکسی‌های خطوط 10 یا 58 شوید. نزدیکترین ایستگاه تاکسی به کاخ ایستگاه شلاس شون برون است.

با قطار 

برای اینکه با قطار به قصر شون برون شهر وین برسید باید سوار قطار خط 608 وستباوند شوید. نزدیکترین ایستگاه این خط به کاخ ایستگاه شلاس شون برون است.

رستوران‌های اطراف کاخ شون برون وین

خانه گریل وینر

اگر پس از گردش در کاخ شون برون شهر وین هوس یک غذای محلی اتریشی کردید حتما سری به خانه گریل وینر بزنید. این رستوان با پای پیاده تنها 10 دقیقه از کاخ شون برون فاصله دارد. این رستوران به خدمات عالی و کارکنان خوش‌ برخورد شهرت دارد. پیشنهاد می‌کنیم دنده، سالاد و بال مرغ به همراه سیب‌زمینی سرخ‌کرده این رستوران را حتما امتحان کنید.

رستوران تافلسپیتز در نزدیکی کاخ شون برون وین

رستوران تافلسپیتز که در نزدیکی کاخ شون برون وین واقع شده است به غذاهای خوش‌طعم و محلی وینی شهرت دارد. محبوب‌ترین غذای این رستوران فیله گوشت گاو وینی است. بر اساس گفته‌ها این غذا توسط امپراتور فرانتس ژوزف اول معروف شده است.

کافه گلوریتِ قصر شون برون وین

کافه گلوریتِ قصر شون برون وین

کافه گلوریت در داخل مجموعه کاخ شون برون وین قرار دارد و به کیک‌های تازه و صبحانه و قهوه‌های خوش‌طعم معروف است. پیشنهاد می‌کنیم حتما کافی ادووکت این کافه را امتحان کنید، گفته شده که ماریا ترزا ترجیه می‌داد قهوه را با عصاره پرتقال بنوشد و این قهوه با الهام از همین دستورالعمل در منو قرار گرفته است. از دیگر غذاهای خوش‌طعم این کافه می‌توان به هرنگولاش با کوفته، سوسیس و تخم‌مرغ اشاره کرد. اشترودل سبزیجات به همراه خامه و پیازچه و سالاد از دیگر غذاهای محبوب کافه گلوریت هستند.

اولد وینی ورست

اولد وینی ورست یک رستوران کلاسیک و قدیمی است که هات‌داگ و آبجو سرو می‌کند. در صورتی که هوس یک میان‌وعده خوشمزه کردید حتما سری به این رستوران بزنید. غذای محبوب این رستوران سوسیس براتورست و پنیر است که به همراه آبجو سرو می‌شود.

بعضی از دیدنی‌های نزدیک به کاخ شون برون وین

موزه فنی در نزدیکی کاخ شون برون وین

موزه فنی وین یکی از مهم‌ترین موزه‌های اتریش است که تاریخ فناوری و مهندسی را به نمایش می‌گذارد. این موزه که در نزدیکی کاخ شون برون وین قرار دارد در سال 1908 تاسیس شد و در نوع خود یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های اروپا به شمار می‌رود. در این موزه انوع لوکوموتیوهای بخار، ماشین‌های چاپ، طرح‌های اولیه هواپیما و اتومبیل‌های مربوط به دو قرن گذشته را می‌توانید ببینید.

آکواریوم خانه دریا

کاخ شون برون وین

خانه دریا در واقع یک آکواریوم در شهر وین است. این آکواریوم در سال 1934 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم‌های اروپا به شمار می‌رود. انواع بسیار گوناگونی از ماهی‌ها، پستانداران دریایی، خزندگان و گیاهان دریایی در این آکواریوم نگهداری می‌شوند. اگر به حیوانات دریایی علاقه دارید انواع کوسه‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و مارماهی‌ها را می‌توانید در این آکواریوم ببینید. این آکواریوم در فاصله 12 دقیقه‌ای از کاخ شون برون وین قرار دارد.

موزه شکلات بویو 

موزه شکلات بویو در فاصله هفت دقیقه‌ای از قصر شون برون وین قرار دارد و بهشت عاشقان شکلات است. در این موزه مجموعه‌ای باورنکردنی از شکلات‌های سراسر جهان را می‌توانید ببینید و خریداری کنید. علاوه‌براین اطلاعات خوبی در مورد تاریخچه و علم شکلات‌سازی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

کاخ هافبورگ در نزدیکی قصر شون برون وین

در فاصله 16 دقیقه‌ای از کاخ شون برون وین یکی دیگر از کاخ‌ها امپراتوری سابق اتریش قرار گرفته است. قدمت کاخ هافبورگ به قرن سیزدهم می‌رسد و از آن زمان به عنوان اقامتگاه رسمی خاندان هابسبورگ از آن استفاده می‌شد. این خاندان بیش از 600 سال بر بیشتر بخش‌های اروپای مرکزی حکومت کردند. کاخ هافبورک به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین کاخ‌های وین شناخته می‌شود و تاریخ و فرهنگ غنی اتریش را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

کلیسای چارلز

کلیسای چارلز یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری وین است که به سبک باروک ساخته شده و در فاصله 15 دقیقه‌ای از قصر شون برون وین قرار دارد. نمای بیرونی این کلیسا شامل دو برج بزرگ است که با مجسمه‌هایی از قدیسان تزئین شده‌اند. این مجسمه‌ها از آثار مجسمه‌ساز معروف، لورنزو ماتیلی هستند. در فضای داخلی این کلیسا نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده‌ای از پل تروگر و فرانتس آنتون مولبرتش به چشم می‌خورد. مجسمه‌های مرمری اثر بالتاسار فردیناند از دیگر جاذبه‌های این کلیسا هستند.

کاخ بِلوِدِر

کاخ بِلوِدِر وین

کاخ بلودر یکی دیگر از کاخ‌های تاریخی اتریش است که در شهر وین قرار دارد. این کاخ در واقع از دو کاخ مجزا به سبک باروک تشکیل می‌شود که به بلودر بالایی و پایینی شهرت دارند. این دو کاخ به وسیله یک باغ و فواره‌ای زیبا به هم متصل می‌شوند. این کاخ امروزه به یک موزه تبدیل شده است که مشهورترین آثار هنری از قرون وسطی تا به امروز در آن نگهداری می‌شوند.

حقایقی جالب در مورد کاخ شون برون وین

  • کاخ شون برون وین در واقع یک اقامتگاه شکاری بود که در سال 1569 برای خاندان سلطنتی هابسبورگ ساخته شد.
  • معماری باروک و باغ‌های این کاخ از آثار معماران مشهوری مانند یوهاند برنارد فیشر ون ارلاخ و لوکاس ون هیلدبرانت است.
  • قصر شون برون وین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های وین است که هر سال بیش از 2 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.
  • این کاخ به واسطه ثبت شدن در فهرست میراث جهانی یونسکو اهمیت فرهنگی بسیاری برای کشور اتریش و حتی قاره اروپا دارد.
  • نام شون برون در زبان آلمانی به معنای «چشمه زیبا» است. این نام به چشمه آبی اشاره دارد که در این ملک وجود داشته و آب مورد نیاز کاخ را تامین می‌کرده است.
  • قصر شون برون شهر وین بین سال‌های 1744 تا 1918 متعلق به حاکمان قدرتمند خاندان هابسبورگ بود. این خاندان بر اتریش، جمهوری چک، مجارستان، کرواسی و بخش‌های دیگری از اروپا حکومت می‌کردند.
  • امپراتور فرانتس ژوزف اول به مدت 70 سال و تا زمان مرگش در سال 1916 در کاخ شون برون وین زندگی ‌کرد.
  • قصر شون برون وین 4 طبقه و 1441 اتاق دارد و یکی از بزرگترین بناهای تاریخی به سبک باروک است.
  • در این کاخ نزدیک به 14 کیلومتر مسیر پیاده‌روی وجود دارد که از وسط باغ‌ها، پارک‌ها و همچنین باغ‌ وحش شون برون که در سال 1752 افتتاح شد می‌گذرد.
  • قصر شون برون وین در طول تاریخ شاهد رویدادهای تاریخی مهم بسیاری از جمله چندین قرارداد و مذاکره بین امپراتوری‌های اروپایی بوده است.

نکاتی که هنگام بازدید باید بدانید

کاخ شون برون وین
  • پیشنهاد می‌کنیم بلیط بازدید از قصر شون برون وین را به صورت آنلاین تهیه کنید تا نیاز نباشد در صف‌های طولانی فروش بلیط بایستید.
  • سعی کنید در روشنی روز از کاخ بازدید کنید تا بتوانید زمان بیشتری را در نور مناسب از تماشای مناظر خیره‌کننده کاخ شون برون وین و باغ‌های اطراف آن لذت ببرید.
  • برای اینکه اطلاعات خوبی در مورد تاریخچه و بعضی از رازهای نهفته این کاخ بدست آورید پیشنهاد می‌کنیم حتما یک تور به همراه راهنما رزرو کنید. با این کار فرصت دیدن گذرگاه‌ها و حیاط‌های مخفی که بسیاری از گردشگران از آن اطلاعای ندارند را خواهید داشت.
  • برای استراحت در یکی از کافه‌های مجموعه شون برون توقف کنید و ضمن امتحان کردن شیرینی‌های اتریشی در کنار یک قهوه خوش‌طعم از مناظر اطراف لذت ببرید.
  • برای گشت‌وگذار و تماشای باغ‌ها و پارک‌های زیبای این مجموعه وقت کافی بگذارید و از تماشای شگفتی‌های این مناظر لذت ببرید. 
  • در صورت نیاز می‌توانید از راهنمای صوتی رایگانی که در ورودی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد استفاده کنید.
  • اگر در فصل تابستان از قصر شون برون بازدید کردید حتما لباس خنک و راحت به تن داشته باشید چرا که فضای داخلی کاخ بسیار گرم می‌شود.
  • برای شرکت در رویدادهای ویژه مانند کنسرت‌ها و آتش‌بازی‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در کاخ شون برون وین برگزار می‌شود حتما سایت مجموعه را بررسی کنید.
  • در نهایت مهمترین نکته‌ای که هیچ گردشگری در بازدید از قصر شون برون وین نباید فراموش کند به همراه داشتن یک دوربین با کیفیت است. در هر گوشه از این کاخ و باغ‌های اطراف آن عکس‌های زیبا و فراموش‌نشدنی بسیاری می‌توانید ثبت کنید.

کلام پایانی

شهر وین با تاریخچه‌ای غنی یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود. این شهر به واسطه جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان هر ساله گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا میزبانی می‌کند. کاخ شون برون وین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر به شمار می‌رود. معماری چشمگیر و قدمت بسیار زیاد این قصر و رویدادهای مهمی که در آن به وقوع پیوسته بر اهمیت هنری و تاریخی آن می‌افزاید. در مقاله‌ای که خواندید تنها بخشی از زیبایی‌های این قصر باشکوه و قدیمی را با هم برشمردیم. امیدواریم به کمک این راهنما سفر فوق‌العاده‌ای به این گوشه از تاریخ اروپا داشته باشید.

نظرات کاربران