جاهای ترسناک روسیه
10 شهریور 1403
روسیه

20 تا از جاهای ترسناک روسیه؛ برای علاقه‌مندان به داستان‌ ترسناک

در کشوری به وسعت روسیه جاهای ترسناک زیادی وجود دارد که مدت‌ها توسط مردم محلی رها شده است. حدود دو دهه پیش در روسیه تعداد زیادی روستا و ده متروکه شد و حالا به لیست جاهای ترسناک روسیه اضافه شده‌ است. پس اگر جرات خواندن ماجراهای ترسناک را دارید می‌توانید از این مقاله لذت ببرید. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک سراغ فهرستی از جاهای ترسناک روسیه می‌رویم؛ از فانوس اتمی تا معدن الماس و هتل 5 ستاره متروکه عجیب که در شمال کراون واقع شده است. پس اگر برای سفر به روسیه برنامه دارید و عاشق داستان‌های عجیب و غریب هستید این فهرست 20 تایی از ترسناک ترین جاهای روسیه را از دست ندهید. آماده‌اید؟

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما به راحتی !

1.فانوس اتمی متروکه

جاهای ترسناک روسیه

فانوس اتمی اولین مورد از فهرست جاهای ترسناک روسیه است که سراغ آن می‌رویم. فانوس اتمی یک ساختمان در جزیره ساخالین است که توسط یک معمار روسی به نام میورا شینوبو بنا شده است. قدمت این ساختمان مخوف به دهه 90 میلادی برمی‌گردد و برای روشن کردن فانوس دریایی این ساختمان از یک ژنراتور دیزلی استفاده می‌شود. در اواخر دهه 90 میلادی برای کاهش مصرف سوخت این فانوس دریایی از حالت دیزلی به حالت اتمی تغییر یافت اما بعدا از کار افتاد و الان یکی از جاهای ترسناک روسیه به حساب می‌آید. 

2.معدن الماس

در یاکوتیا یک معدن به نام معدن الماس وجود دارد که در گذشته منبع درآمد بسیاری از خانواده‌های ساکن این منطقه بود. این معدن روباز هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین معادن جهان است و در گذشته بیشتری الماس‌های روسیه از این معدن تامین می‌شد. در نهایت این معدن نیز بسته شد و به یکی از جاهای متروکه روسیه تبدیل شد. علت ترسناک بودن این معدن به تصویر هوایی آن مربوط است. وقتی از بالا به معدن نگاه می‌کنید شبیه به یک سیاه چاله بزرگ است و به همین علت در فهرست جاهای ترسناک روسیه قرار می‌گیرد. 

3.هتل 5 ستاره نورث کرون در سن پترزبورگ

هتل 5 ستاره نورث کرون (North Crown) یکی از مجلل‌ترین هتل‌ها در زمان خود بود. اگر به معماری دهه 90 میلادی علاقه داشته باشید این هتل متروکه 5 ستاره گزینه جالبی خواهد بود. این هتل در سال 1990 ساخته شد و قرار بود به رودخانه بزرگ کارپوسکی مشرف باشد. پروژه تا حد زیادی پیش رفت تا اینکه بودجه به اتمام رسید و به همین دلیل ساخت این هتل 5 ستاره رویایی با 250 اتاق لوکس متوقف شد و حالا یکی از ترسناک ترین جاهای روسیه به حساب می‌آید. این هتل نیمه‌کاره در سن پترزبورگ واقع شده است. 

4. داغدیزل

داغدیزل

داغدیزل یکی دیگر از جاهای ترسناک روسیه است که در این مقاله معرفی می‌کنیم. این ساختمان عجیب و غریب یکی از کارخانه‌های بخش نظامی روسیه بود که طبق طرح اولی تا سال 1939 باید به بهره‌برداری می‌رسید اما این اتفاق نیفتاد. با توجه به تغییر نیازهای نظامی طی آن سال‌ها دولت روسیه مجبور شد این ساختمان را نیمه‌کاره رها کند و به همین دلیل به یکی از ترسناک ترین جاهای روسیه تبدیل شده است. یک نکته را در نظر داشته باشید که اگر مسافر روسیه هستید، نمی‌توانید از ساختمان داغدیزل دیدن کنید چرا که داخل دریا واقع شده است و دسترسی به آن برای افراد عادی ممکن نیست. 

5.قلعه زاخلوچیه در مسکو

پنجمین مورد از لیست جاهای ترسناک روسیه قلعه زاخلوچیه در شهر مسکو است. این قلعه زیبا در قرن نوزدهم طراحی و ساخته شد اما حالا تنها یک قلعه قدیمی و مخوف است که قوه تخل مسافران روسیه را قلقلک می‌دهد. این قلعه در دریاچه کوچکی در مسکو واقع شده است و داخل آن یک برج وجود دارد. مهم‌ترین نکته درباره قلعه زاخلوچیه نمای فانتزی و رنگ‌آمیزی آن است که حالا رنگ باخته است. این قلعه توسط معمار روسی به نام الکساندر سرگیویچ خرنوف طراحی و ساخته شد و حالا یکی از ترسناک ترین جاهای روسیه به شمار می‌رود.

6.بیمارستان هوورینسکایا

شاید عجیب باشد که بیمارستان هوورینسکایا (Hovrinskaya Hospital) در لیست جاهای ترسناک روسیه قرار داشته باشد اما درست است. ششمین مورد از این فهرست درباره یک بیمارستان متروکه است. این بیمارستان در مسکو واقع شده است و اواخر دهه 90 میلادی ساخته شد. این بیمارستان هم مانند داغدیزل به دلیل کمبود بودجه نیمه‌کاره ماند. زمین این بیمارستان قبلا بستر رودخانه بود و این نیز یکی از دلایل توقف پروژه بود. حالا مردم محلی درباره این بیمارستان متروکه داستان‌های ترسناک زیادی تعریف می‌کنند.

7. روستای کادیکچان

جاهای ترسناک روسیه

روستای کادیکچان در استان ماگادان روسیه به عنوان یکی از مناطق متروکه روسیه شناخته می‌شود. مردم محلی از این روستا با نام شهر ارواح یاد می‌کنند. البته این روستا در ابتدا در کنار یک معدن زغال سنگ ساخته شد اما بعد از بسته شدن معدن مردم روستا نیز مهاجرت کردند و در نتیجه روستا متروکه شد. نهایتا در سال 2010 روستا به طور کامل خالی از سکنه شد. بنابراین در این روستا هیچ اقامتگاهی وجود ندارد و مسافران کمی برای دیدن این روستا راهی استان ماگادان می‌شوند. روستای متروکه کادیکچان هفتمین مورد از فهرست جاهای ترسناک روسیه بود. 

خرید تور ارزان روسیه به راحتی !

8.پایگاه زیردریایی بچوینکا در شبه جزیره کامچاتکا

کامچاتکا یک شبه جزیره در روسیه است که یک پایگاه زیردریایی به نام بچوینکا در آن واقع شده است. وجود یک پایگاه زیردریایی در چنین دهکده جذابی کمی عجیب خواهد بود البته تا وقتی داستان این پایگاه زیردریایی را بدانید. این دهکده با کوه‌های زیادی محاصره شده است و به همین دلیل مکان مناسبی برای احداث یک پایگاه زیردریایی بود اما این پروژه در نهایت رها شد و به سرنوشت دیگر سازه‌های مشابه دچار شد. امروز این پایگاه زیردریایی دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما برای بازدید مسافران در دسترس است. بنابراین پایگاه زیردریایی بچوینکا در شبه جزیره کامچاتکا یکی از جذاب‌ترین موارد از فهرست جاهای ترسناک روسیه است. 

9.مرکز پزشکی انرژی مسکو

نهمین مورد از فهرست جاهای ترسناک روسیه یک مرکز پزشکی متروکه است. مرکز پزشکی قدیمی مکانی متروکه بود که برای چند دهه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت اما مسئولین مسکو در نهایت تصمیم می‌گیرند از این مرکز پزشکی استفاده کنند. ساختمان قدیمی به طور کامل تخریب می‌شود و یک ساختمان جدید بنا می‌شود. این مرکز پزشکی در نزدیکی یک دریاچه قرار دارد که اهالی مسکو در آن به ماهیگیری می‌پردازند. اما این ساختمان نیز بدون استفاده رها می‌شود.

10.یک بیمارستان عجیب در استان ولادیمیر

بیمارستان عجیب در استان ولادیمیر

این بار یکی از ترسناک ترین جاهای روسیه یک بیمارستان است، چیزی شبیه به بیمارستان‌هایی که در فیلم‌های ترسناک نشان می‌دهند. این بیمارستان عجیب و غریب در استان ولادیمیر واقع شده است و قدمت آن به قرن 18 برمی‌گردد. هدف ساخت این بیمارستان در ابتدا مراقبت از سربازان آسیب‌دیده بود اما بعدا به طور کامل رها می‌شود و حالا یکی از جاهای ترسناک روسیه است. مردم بومی معتقدند در این ساختمان جن و روح وجود دارد و به همین دلیل مسافران زیادی در طول سال کنجکاو می‌شوند که این بیمارستان عجیب را از نزدیک ببینند. اگر مسافر روسیه هستید بازدید از این بیمارستان ترسناک می‌تواند گزینه خوبی برای بالا بردن هیجان سفرتان باشد. 

11.اتاق‌های قدیمی و ترسناک

وقتی صحبت از فهرست جاهای ترسناک روسیه به میان می‌آید فورا تصویر چند جای متروکه از ذهنتان عبور می‌کند. اتاق‌های قدیمی در چوخلوما یکی از همین جاهای عجیب و ترسناک است. پس اگر به دیدن جاهای دور افتاده علاقه دارید یازدهمین مورد از فهرست جاهای ترسناک روسیه برای شماست. منطقه چوخلوما حدود 8 کیلومتر از نزدیک‌ترین روستا فاصله دارد و به همین دلیل این اتاقک‌های عجیب را به جایی ترسناک در ناکجاآباد تبدیل می‌کند. پس اگر واقعا برای دیدن چنین جایی هیجان دارید و از خطرات نمی‌ترسید همراه یک دوست راهی چوخلوما شوید. 

12.آسانسور غلات 

شاید اسم این مورد عجیب باشد. این آسانسور عجیب در حاشیه شهر اورال چلیابینسک واقع شده است. در واقع بعد از اتمام ساخت راه آهن در منطقه، شهر اورال چلیابینسک به یک ایستگاه تجاری مهم بین روسیه شرقی و غربی تبدیل شد. در نتیجه یک ساختمان 8 طبقه غول‌پیکر ساخته شد که به عنوان نماد شهر عمل می‌کرد و به مسافران نشان می‌داد که به شهر نزدیک هستند. آسانسور غلات چیزی شبیه به آسمان خراش‌های غول پیکر امروزی است. اما حالا با گسترش منطقه اورال چلیابینسک، آسانسور غلات به جایی متروکه تبدیل شده است. 

13.عمارت باستانی بروسنیتسین

جاهای ترسناک روسیه

باز هم سراغ سن پترزبورگ می‌رویم. عمارت باستانی بروسنیتسین در سن پترزبورگ و در امتداد حاشیه رودخانه کارپوفکا ساخته شده است. این بنای عجیب و باستانی توسط نیکولای بروسنیتسین بنا شد که مالک یک کارخانه چرم‌سازی در سن پترزبورگ بود. مردم محلی می‌گویند که این عمارت در واقع مخفیگاه آینه دراکولا بود که در قرن بیستم از قصری در ونیز که به دراکولا تعلق داشت به این عمارت منتقل شده است. پس اگر به داستان‌های خیالی و تماشای قصرهای رویایی علاقه‌مندید بازدید از سیزدهمین مورد از فهرست جاهای ترسناک روسیه یعنی عمارت باستانی بروسنیتسین را از دست ندهید. 

14.قلعه گوتیک

این قلعه فراموش‌شده در منطقه ولادیمیر خراپوویتسکیِ سن پترزبورگ واقع شده و به یک نجار روسی تعلق داشت. این نجار اهل روسیه به معماری سبک گوتیک و سفر علاقه زیادی داشت. او طی یکی از سفرهایش در سال 1880 به فرانسه شیفته سبک معماری گوتیک شد و به خودش قول داد یک عمارت به همین سبک در روسیه بسازد. حالا این قلعه زیبا با جزئیات فرانسوی از حوض‌ها تا باغ باشکوه بعد از مرگ صاحبش تبدیل به یک متروکه شده و در فهرست جاهای ترسناک روسیه قرار گرفته است. 

15.آن‌سوی لنینگراد

آن‌سوی لنینگراد یک قلعه زیبا در نزدیکی روستایی به نام ساپرنی ساخته شده است که ابتدا هدف از ساخت این بنا ایجاد محیطی برای فیلم‌برداری نظامی بود. این محوطه تصویربرداری به بهترین شکل ممکن و با جزئیات تمام اجرا شد و سال‌ها محل فیلمبرداری فیلم‌های این‌چنینی بود. اما حالا این محوطه به یک متروکه ترسناک تبدیل شده است. 

16.یک پارک عجیب در سن پترزبورگ

پارک عجیب در سن پترزبورگ

در دل سن پترزبورگ زیبا یک پارک تفریحی وجود دارد که در نزدیکی پارک کاترینهوف واقع شده است. این پارک در گذشته محل بازی کودکان زیادی بود اما حالا به یک پارک متروکه تبدیل شده که کم‌کم در حال از بین رفتن است. مردم محلی نیز داستان‌های ترسناک زیادی درباره این پارک می‌گویند که واقعی نیست. بنابراین هفدهمین مورد از فهرست جاهای ترسناک روسیه یک پارک متروکه است.

17.منطقه بریانسک

بر کسی پوشیده نیست که حادثه چرنوبیل یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های ترسناک جهان است. بریانسک یکی از مناطقی است که طی این حادثه آسیب دید و در نهایت خالی از سکنه شد. این اتفاق به اندازه‌ای تلخ است که هنوز مناطقی از بریانسک به علت تشعشعات باقی‌مانده ورود افراد ممنوع است. 

18.سیرک رهاشده؛ یکی از جاهای ترسناک روسیه

یکی از جاهای ترسناک روسیه یک سیرک رها شده است که پیشنهاد می‌کنیم به این سیرک نروید زیرا ظاهر عجیب‌وغریب و معماری خاصی دارد. روی دیوارهای این سیرک شکل دلقک‌های ترسناکی حک شده است که احتمالا برای شما ترسناک خواهد بود. 

19.مدرسه بسلان

جاهای ترسناک روسیه

این مدرسه یکی از بدنام‌ترین مدارس روسیه است که حالا به جایی ترسناک و عجیب تبدیل شده است. مدرسه بسلان در دوره اتحاد جماهیر شوروی در منطقه جنوبی روسیه افتتاح شد. با اینکه هر سال در محوطه مدرسه یک مراسم یادبود برگزار می‌شود با این حال ساختمان مدرسه به حال خود رها شده است. داخل ساختمان مدرسه چیز زیادی برای دیدن وجود دارد اما نمای بیرونی ساختمان با ظاهری شبیه به خانه ارواح برای مسافران و مردم روسیه جالب و ترسناک است. پس اگر برنامه سفر شما محدود و فشرده است سراغ دیگر موارد فهرست جاهای ترسناک روسیه بروید. 

20.دریاچه کاراچای

این دریاچه نیز مانند منطقه بریانسک در حادثه تلخ چرنوبیل آسیب جدی دید. دریاچه کاراچای در گذشته مکانی رویایی برای پیاده‌روی بود اما حالا به مکانی متروک و البته خطرناک تبدیل شده است. نکته تلخ دیگر درباره این دریاچه این است که در سال 1950 روسیه از این دریاچه برای تخلیه زباله‌های رادیواکتیو استفاده کرد. در نهایت بازدید از این دریاچه در سال 1960 به علت زیاد بودن آلودگی رادیواکتیوی ممنوع شد. بنابراین این دریاچه با داشتن مقادیر زیادی از مواد شیمیایی یکی از خطرناک ترین جاهای روسیه است و عموم مردم اجازه بازدید از برخی از نقاط این دریاچه را ندارند. 

سخن پایانی 

در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک 20 مورد از جاهای ترسناک روسیه را معرفی کردیم. ساختمان‌هایی که با ظاهری مخوف شاید برای بعضی از مسافران ترسناک باشد مثل مدرسه مخوف بسلان. حتی مناطقی که طی حادثه چرنوبیل آسیب دیده است نیز در این فهرست قرار دارد مثل دریاچه کاراچای و منطقه بریانسک. پس اگر طرفدار جاهای ترسناک و عجیب‌وغریب هستید و برای سفر به روسیه برنامه‌ریزی می‌کنید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. 

رزرو هتل پنج ستاره به راحتی !

نظرات کاربران