جاهای ترسناک مالزی

جاهای ترسناک مالزی؛ شب های وحشت و تعقیب سایه ها

همه ما مالزی را به عنوان یکی از کشورهای دیدنی و پربازدید جنوب شرقی آسیا می‌شناسیم. این شبه‌جزیره گرمسیری و زیبا جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تماشایی بسیاری دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اما جاهایی هم در این کشور وجود دارند که شاید کمتر شناخته‌شده باشند و توجه کمتری را به خود جلب کنند. دلیل این موضوع وهم آلود بودن این مکان‌ها و داستان‌های ترسناک و اتفاقات غیر طبیعی است که در آنها به وقوع می‌پیوندد. البته این قبیل مکان‌ها افراد خاصی را به خود جذب می‌کنند. آنها که اهل ماجراجویی با اندکی چاشنی ترس هستند و شکارچیان ارواح. این افراد که بعضی از آنها برای بررسی و ریشه‌یابی این وقایع ماوراء‌الطبیعه به اینجور مکان‌ها سفر می‌کنند باید مکان‌های خالی از سکنه و جاهای ترسناک مالزی را نیز به برنامه خود اضافه کنند. این مکان‌هایی که قرار است بررسی کنیم برخی از وحشتناک‌ترین جاها و خانه‌های متروکه مالزی هستند و بازدید از آنها کار هرکسی نیست. در ادامه این مقاله هیجان‌انگیز با ما همراه باشید تا در جاهای ترسناک مالزی سرک بکشیم و با آنها آشنا شویم.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

قلعه کلی از معروف‌ترین جاهای ترسناک مالزی

جاهای ترسناک مالزی ؛ قلعه کلی

اولین نامی که در فهرست جاهای ترسناک مالزی به آن برمی‌خوریم قلعه کلی در باتو گاجه است. این خانه متعلق به فردی اسکاتلندی به نام ویلیام کلی اسمیت بود که تصمیم گرفت این عمارت را برای خانواده‌اش بسازد، اما پیش از آنکه ساخت عمارت تمام شود در جوانی جان خود را از دست داد. ویلیام پس از اینکه به طور ناگهانی ثروت خود را از دست داد هنگام بازگشت به اروپا در شهر لیسبون دچار ذات‌الریه شد و دار فانی را وداع گفت. خانواده ویلیام هرگز به مالزی نرسیدند و این عمارت چشمگیر برای همیشه ناتمام ماند و تبدیل به یکی از جاهای ترسناک مالزی شد. طبق گفته‌ها این خانه در طول جنگ جهانی دوم به دست سربازان ژاپنی افتاد و از آن برای نگهداشتن زندانیان، شکنجه و اعدام آنها استفاده می‌کردند. دلیل اینکه این خانه لقب یکی از مکان های ترسناک مالزی را به خود اختصاص داده ارواح قربانیان و زندانیانی است که هنوز در این خانه سرگردان هستند. علاوه‌براین بسیاری از افرادی که به این خانه رفته‌اند ادعا می‌کنند که روح ویلیام را دیده‌اند که در بالکن خانه ایستاده است. این بالکن در حال حاضر «ایوان ارواح» معروف است. برخی دیگر از بازدیدکنندگان ادعا کرده‌اند که روح دختر 6 ساله ویلیام را دیده‌اند که با لباسی تماما سفید در یکی از اتاق‌ها بازی می‌کند. در سال 2010 تیمی از برنامه تلویزیونی محبوب «شکارچیان ارواح» از این خانه که یکی از جاهای وحشتناک مالزی است بازدید کردند اما یافته‌های آنها بی‌نتیجه بود.

ویلای نابیلا از جاهای وحشتناک مالزی

جاهای ترسناک مالزی ؛ ویلای نابیلا

ویلای نابیلا مشرف به خلیج دیدنی دانگا، ساختمانی متروک با گذشته‌ای تاریک است که به عنوان یکی از جاهای ترسناک مالزی شناخته می‌شود. این خانه متروکه در جوهور بهرو در هاله‌ای از رمز و راز پنهان شده است و شایعه‌های بسیاری پیرامون آن وجود دارد. برخی از مردم محلی ادعا می‌کنند که خانواده‌ای ثروتمند به همراه دخترشان نابیلا در این عمارت زندگی می‌کردند. در حادثه‌ای دل‌خراش تمام اعضای خانواده به جز نابیلا جان باختند و خانه و ثروت هنگفت خانواده به تنها فرد بازمانده رسید. طبق گفته‌ها خدمتکاری حسود و بدطینت این دختر بیچاره را به قتل رساند و جسدش را در دیوارهای خانه دفن کرد تا بتواند پول و اموال او را بدزدد. برخی دیگر معتقدند همین خدمتکار تمام اعضای خانواده را به قتل رسانده، تنها به این دلیل که به ثروت هنگفت آنها حسادت می‌کرد. نظریه دیگری هم در مورد این خانواده وجود دارد که می‌گوید پدر خانواده به دلیل افسردگی تمام اعضای خانواده‌اش را خودش به قتل رسانده است. شایعات پیرامون این خانه و خانواده زیاد است و حقیقت امر معلوم نیست. اما دلیلی که این خانه به عنوان یکی از مکان های ترسناک مالزی شناخته می‌شود روح سرگردان نابیلا است که بسیاری از بازدیدکنندگان ادعا کرده‌اند آن را دیده‌اند. به گفته آنها روح سرگردان این دختر بیچاره در حالی که لباسی سفید به تن دارد از این اتاق به اتاق دیگر می‌رود. این خانه که از جاهای ترسناک مالزی است از جاذبه‌های خلیج دانگا به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در سال 2015 فیلمی تحت عنوان «ویلای نابیلا» بر اساس داستان این خانه ساخته شده است.

بزرگراه کرک یکی از جاهای ترسناک مالزی

جاهای ترسناک مالزی ؛ بزرگراه کرک

این بار داستان یکی از مکان های ترسناک مالزی نه درباره یک خانه یا عمارت بلکه درباره یک بزرگراه است. بزرگراه کراک یکی دیگر از جاهای ترسناک مالزی است که داستان‌های وحشتناک زیادی درباره آن نقل می‌شود. افرادی که از بزرگراه کرک عبور می‌کنند باید مراقب فولکس واگن بیتل زرد رنگی باشند که مثل یک شبح راننده‌های بی‌احتیاط را تعقیب می‌کند. بعضی از شاهدان روح پسر جوانی را نیز دیده‌اند که بی‌ثمر به دنبال مادرش می‌گردد. افسانه دیگری هم درباره بزرگراه کرک که یکی از جاهای وحشتناک مالزی است وجود دارد که می‌گوید زنی زیبا که متعلق به این دنیا نیست رانندگان را متوقف می‌کند و از آنها می‌خواهد او را تا مقصدش برسانند. حتی چندین راننده ادعا کرده‌اند که هنگام عبور از بزرگراه کرک وجود موجودی نامرئی را در خودروی خود احساس کرده‌اند. تصادفات وحشتناکی در این بزرگراه رخ داده است. در سال 1990 یازده وسیله نقلیه به هم برخورد کردند و 17 نفر در این تصادف وحشتناک جان باختند. تمام این اتفاقات غیرطبیعی، تصادفات وحشتناک و مرگ‌ومیرها باعث شده این بزرگراه را به عنوان یکی از جاهای وحشتناک مالزی معرفی کنیم.

پاسپورت دومینیکا

میمالند از ترسناک ترین جاهای مالزی

میمالند یکی دیگر از جاهای ترسناک مالزی است. میمالند یا «مالزی در سرزمین مینیاتوری» زمانی یک شهربازی با سواری‌های هیجان‌انگیز، سرسره‌های آبی و مجسمه دایناسورها بود. با این حال طی یک سری اتفاقات و حوادث غم‌انگیز درهای این پارک در سال 1994 برای همیشه بسته شد. این پارک متروکه که در حال حاضر از جاهای وحشتناک مالزی است آبستن اتفاقاتی بود که به عقیده بعضی از مردم همه به زمینی که پارک بر روی آن ساخته شده بود برمی‌گشتند. مردم عقیده داشتند این زمین نفرین‌شده بود. در بین این حوادث متعدد یک رانش زمین هم دیده می‌شود که یک استخر را به طور کلی نابود کرد و موجب مرگ یک گردشگر جوان سنگاپوری شد. بعدها مسئولین برنامه‌هایی برای احیای این شهربازی داشتند که همه با بدشانسی شکست خوردند و در نتیجه این پارک برای همیشه متروکه باقی ماند و در حال حاضر یکی از ترسناک ترین جاهای مالزی است.

برج هایلند از جاهای وحشتناک مالزی

جاهای ترسناک مالزی ؛ برج هایلند

شاید نام برج هایلند را شنیده باشید، بله این برج نیز یکی دیگر از جاهای ترسناک مالزی است. در سال 1993 پس از روزها بارندگی شدید رانش ویرانگری رخ داد و باعث ریزش یکی از برج‌ها شد و در نتیجه 48 نفر از ساکنان جان باختند. بعضی از ساختمان‌های اطراف که هنوز پابرجا بودند ناامن تلقی شدند و خیلی زود این منطقه متروکه و تبدیل به یکی از جاهای وحشتناک مالزی شد. فعالیت‌های غیرطبیعی بسیاری در این ساختمان‌ها گزارش شد و بعضی از افرادی که جرات بازدید از این ساختمان‌ها را داشتند ادعا کردند که صدای فریاد کمک شنیده‌اند و چند شبه نیز دیده‌اند. در میان کشته شدگان یک پیرزن و یک نوزاد شیرخوار وجود داشت که طبق گزارش‌ها، ارواح سرگردان آنها در این منطقه دیده شده است. همین متروکه بودن چند ساختمان بلند و صداهای وهم‌آلود باعث شده این منطقه به عنوان یکی از ترسناک ترین جاهای مالزی معروف شود.

امبر کورت در گنتینگ هایلندز

امبر کورت در گنتینگ هایلندز قرار بود یک استراحتگاه لوکس باشد اما تحت تاثیر بحران مالی دهه 1990 قرار گرفت و حالا مکانی متروکه و از جاهای ترسناک مالزی است. برخی از آپارتمان‌ها فروخته شدند اما اتاق‌های خالی از سکنه مورد هجوم جلبک‌های قرمز قرار گرفتند و این جلبک‌ها بر روی دیوارها شبیه به لکه‌های خون به نظر می‌رسیدند. بعضی از مهمانانی که در اتاق‌ها اقامت داشتند می‌گویند که درها بدون دلیل به هم کوبیده می‌شوند و صدای زوزه شنیده می‌شود و شبه یک زن بی‌سر هم دیده‌اند. بعضی می‌گویند چندین نفر در این اتاق‌ها خودکشی کرده‌اند و ارواح آنهاست که در این استراحتگاه سرگردان است و همین اتفاقات امبر کورت را به یکی از جاهای وحشتناک مالزی تبدیل کرده است. فیلم «هتل تسخیرشده 2» نیز در همین محل فیلمبرداری شده است.

خانه مونا فاندی یکی از ترسناک ترین جاهای مالزی

جاهای ترسناک مالزی ؛ خانه مونا فاندی

خانه مونا فندی را به عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای ترسناک مالزی می‌شناسند. قتل وحشتناکی در سال 1993 در این خانه رخ داد و طی آن مونا فندی، همسرش و دستیارش یکی از سیاستمداران آن زمان به نام مازلان ادریس را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساندند. این خواننده سابق به انجام جادوی سیاه شهرت داشت. او به این سیاستمدار وعده ثروت و قدرت داده بود. اما در عوض او را به قتل رساند و پس از کندن پوستش و تکه‌تکه کردن جسدش بقایای وی را در باغچه پشتی خانه دفن کرد. این سه نفر در سال 2001 به مرگ محکوم شدند، اما مونا به عنوان آخرین کلماتش جمله «سایا تیداک آکان ماتی» به معنی «من هرگز نمی‌میرم» را بر زبان آورد. مردم محلی معتقدند این آوا هنوز هم در این خانه که توسط ارواح شیطانی تسخیر شده شنیده می‌شود و به شدت از این خانه دوری می‌کنند و آن را یکی از ترسناک ترین جاهای مالزی می‌دانند.

کلام پایانی

بازدید از جاذبه‌های دیدنی متفاوت و ترسناک همیشه می‌تواند هیجان‌انگیز و پر از خاطره باشد. شاید در یکی از این بازدیدها شانس بیاورید و شبحی که همه از آن صحبت می‌کنند را از نزدیک ببینید. مالزی جاهای ترسناک زیادی دارد و البته که گردشگران زیادی سمت اینجور جاذبه‌ها نمی‌روند. اما اگر به دنبال کمی هیجان و ماجراجویی در مکانی تسخیرشده هستید سری به جاهای ترسناک مالزی بزنید. وقتی از ترسناک‌ترین مکان‌های مالزی دیدن می‌کنید، حتماً چراغ قوه به همراه داشته باشید و برای مواقع اضطراری که باید فرار کنید کفش راحت و مناسب دویدن به پا کنید. فقط محض احتیاط! در مقاله‌ای که خواندید بعضی از جاهای وهم‌آلود و جنزده مالزی را به شما معرفی کردیم. فراموش نکنید که حتما با یک راهنما از این مکان‌ها دیدن کنید و مراقب روح سفیدپوشی که از پنجره نگاهتان می‌کند باشید.

نظرات کاربران