مادرید

رمانتیک ترین مکان های مادرید؛ از پیاده روی عاشقانه تا یک شام شاعرانه!

آشنایی با رمانتیک ترین مکان های مادرید

اگر زوج جوانی هستید که به تازگی ازدواج کرده‌اید و به دنبال یک مقصد رمانتیک می‌گردید یا خودتان علاقه دارید در سفر به جاهای عاشقانه سر بزنید؛ مادرید گزینه مناسبی خواهد بود. پارک‌های سرسبز و باغ‌های گیاه‌شناسی، تاریخ جالبی که هر گوشه و کنار آن آشکار است، رستوران‌های لوکس و خوشمزه یا حتی موزه گردی در این شهر پر از حس خوب و عاشقانه خواهد بود. اصلاً بیایید تا با رمانتیک ترین مکان های مادرید آشنا شویم.

لیست رمانتیک ترین مکان های مادرید

بیایید تصور کنیم پا در شهر زیبای مادرید گذاشته‌اید به دنبال لحظاتی رمانتیک و عاشقانه هستید. خودتان را به یک شام خوشمزه در رستوران های این شهر دعوت کنید و از تماشای فضای آرام و دکوراسیون‌های زیبای آن لذت ببرید؛ پس از آن در تفریحات شبانه مادرید غرق شوید؛ به ما اعتماد کنید، شب‌های مادرید خیلی بیشتر از روزهایش خوش می‌گذرد. به دیدن آثار هنری ارزشمند در موزه‌های این شهر بروید یا اصلاً در خیابان آلکالا به گذشته مادرید قدم بگذارید.

برخی از رمانتیک ترین مکان های مادرید را بشناسید:

1)     تئاتر رئال؛ خانه اپرا و نمایش‌های فوق‌العاده

تئاتر از جاهای عاشقانه مادرید

تئاتر رئال از قدیمی‌ترین خانه‌های اپرای مادرید است. قطعا هر کسی برای یکبار هم که شده در سفر به اسپانیا باید این نمایش‌های باحال و جهانی را ببیند. شکوه این نمایش‌ها در خانه اپرا قطعا تجربه‌ای لذت بخش برای شما خواهد بود. البته فقط دیدن نمایش‌ها نیست؛ شما می‌توانید یک تور رزرو کرده و از محوطه صحنه، کارگاه‌ها، اتاق‌های رختکن و فضای تمرین تئاتر رئال هم دیدن کنید.

2)     کاخ سلطنتی؛ مجلل و باشکوه

دیدن کاخی با 3500 اتاق، تالار، اسلحه خانه و زیباترین آشپزخانه‌های سلطنتی خیلی جالب است. این کاخ که توسط پادشاه فیلیپ پنجم در قرن هجدهم ساخته شد، ترکیبی از معماری نئوکلاسیک است که در نوع خودش بسیار باشکوه و مجلل است. دیدن این کاخ که نوعی شاهکار هنری محسوب می‌شود از رمانتیک ترین مکان های مادرید خواهد بود. راستی، حواستان به نقاشی‌های نفیس آن باشد که توسط مشهورترین نقاشان جهان کشیده شده‌اند.

3)     پارک ال رتیرو؛ پیاده‌روی عاشقانه

یکی از رمانتیک ترین مکان های مادرید؛ کاخ سلطنتی است

این فقط یک پارک با درخت و فضای سبز نیست؛ پارک ال رتیرو مملو از مجسمه‌های سلطنتی اسپانیایی متعلق به قرن هجدهم پوشیده شده است که قدم زدن را برای شما متفاوت می‌کند. دست در دست هم بگذارید و به سمت دریاچه ای زیبا در کنار بنای یادبود آلفونسو دوازدهم بروید؛ یک قایق پارویی با چند یورو کرایه کنید و لحظاتی عاشقانه بسازید. فقط این نیست، در این پارک به عنوان یکی از رمانتیک ترین مکان های مادرید، یک گلخانه وجود دارد که به سال 1887 برمی‌گردد؛ قدیمی اما پر از گل‌های رنگارنگ است که حالتان را خوب می‌کند.

4)     باغ گیاه‌شناسی؛ بهشت رنگی رنگی

تماشای گل‌های رنگارنگ و حال و هوای باغ گیاه‌شناسی قطعا از رمانتیک ترین مکان های مادرید به حساب می‌آید. این باغ را در سال 1755 ساختند و 8 هکتار را به آن اختصاص دادند؛ همین کافی است تا بدانید در یک بهشت قدم می‌گذارید.

اگر بهار را برای سفر به مادرید انتخاب کنید؛ شکوفه‌ها، گل‌های لاله رنگی رنگی، نیلوفرها و رزهای زیبا نه تنها شما را به وجد می‌آورند، بلکه لحظاتی شیرین و روماتیک را هم خواهید داشت. در اینجا می‌توانید حدود 1 میلیون گیاه مختلف را ببینید. گیاهانی که قدمت بعضی از آنها به قرن هجدهم برمی‌گردد؛ خیلی جالب است نه!

5)     کلیسای جامع لا آلمودنا؛ شاهکاری با عظمت

کلیسا گردی در مادرید

کلیساها به عنوان یک مکان مقدس، همیشه از شکوه زیبایی به خصوص در معماری برخوردارند که کلیسای جامع لا آلمودنا هم به همین شکل است. عظمت این کلیسا از بیرون با معماری خاصش گویای همه چیز است. وقتی پا در داخل آن می‌گذارید اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، محراب زیبا و ارتفاع زیاد این کلیسا است. اینجا برای زوج‌هایی که زندگی خودشان را آغاز می‌کنند، بسیار باشکوه و معنوی است؛ پس بد نیست شما هم لحظاتی را در آینجا سپری کنید. حتی می‌توانید 700 متر پیاده‌روی کنید و همزمان از کاخ سلطنتی هم دیدن کنید. این دو قطعا از رمانتیک ترین مکان های مادرید هستند.

6)     حمام اندلس؛ آرامبخش و رومانتیک

چه کسی از حمام‌های سنتی و ماساژ گرفتن بدش می‌آید. خستگی و استرس خود را در یک حمام اصیل اسپانیایی به در کنید. اتا‌ق‌هایی که با بخار معطر خوش بو شده و با شمع تزیین شده‌اند، قطعا روز رویایی و لذت بخشی را برای شما می‌سازند. همین طور که بر روی میز سنگ داغ دراز کشیده‌اید و با روغن‌های مخصوص ماساژ می‌گیرید از این سفر رومانتیک و شهر زیبای مادرید نهایت رضایت را خواهید داشت. خوردن چای تازه را فراموش نکنید.

7)     معبد دبود؛ تماشای غروب طلایی خورشید

رمانتیک ترین مکان های مادرید، معبد دبود

معبد دبود با طاق‌های سنگی و غروب‌های زیبایش معروف است و از رمانتیک ترین مکان های مادرید به شمار می‌آید. کمی خوراکی همراه خودتان داشته باشید و در حالی که بر روی چمن‌ها در کنار یکدیگر نشسته‌اید، غروب طلایی شهر مادرید را تماشا کنید. اینجا حتی حس شاعرانه‌تان زنده می‌شود.

8)     شام در محله شاعرانه مادرید

شام عاشقانه در مادرید

خوب از بهترین تجربه‌های سفر عاشقانه غذاخوردن در کنار یکدیگر در فضای خاص و متفاوت است که مادرید این را به خوبی می‌داند. محله ادبی مادرید محله‌ای هنری است که بین پاسئو دل پرادو و پلازا د سانتا در مرکز شهر قرار دارد. درحالی که بر روی خیابان‌های سنگ فرش شده قدم می‌گذارید و اطراف را نگاه می‌کنید یکی از رستوران‌های درجه یک و کافه‌ تراس‌ها را انتخاب کرده و شبی رومانتیک را با خوردن غذاهای اسپانیایی رقم بزنید. مطمئن باشید تماشای رقص فلامنکو، موسیقی زنده و نمای زیبای شهر مادرید از بهترین خاطرات شما خواهد بود تا جایی که با خودتان می‌گویید ارزش هزینه کرده و قیمت بلیط هواپیما تهران مادرید را دارد.

در آخر

مادرید را با صحنه‌های تاریخی، معماری عجیب و زیبا، مراکز خرید لوکس و غذاهای خوشمزه به جرات می‌توان از زیباترین و عاشقانه‌ترین شهرهای دنیا دانست. در این شهر حتی یک پیاده‌روی ساده هم پر از حس خوب و دلنشین است چه رسد به رمانتیک ترین مکان‌های این شهر. سفرتان را با رزرو بلیط هواپیما شروع کنید و این مکان‌ها را حتما در لیست دیدنی‌های خودتان قرار دهید. اگر هم با این شهر آشنایی ندارید، راهنمای سفر به مادرید به خوبی و کامل می‌توانید همه چیز را در اختیارتان قرار دهد.

نظرات کاربران