رستوران‌های قشم
1 اسفند 1401
قشم

معرفی رستوران‌های قشم؛ به همراه منو و آدرس

بسیاری از مسافران وقتی به جایی سفر می‌کنند، از قبل هیچ اطلاعاتی درباره رستوران‌های آن شهر ندارند و این موضوع باعث می‌شود تا گاها رستوران‌هایی با غذاهای بی‌کیفیت را برای وعده‌های غذایی خود انتخاب کنند. در صورتی که غذای خوشمزه، یکی از نکاتی است که لذت سفر به یک منطقه را دوچندان می‌کند. از طرفی خیلی از گردشگران مایلند نزدیک‌ترین رستوران‌ها به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری را بشناسند تا بعد از گشت‌وگذار از نزدیک‌ترین راه، خود را به آن رستوران‌ها برسانند. ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی رستوران‌های قشم، خیالتان را از بابت کیفیت و طعم غذا راحت کنیم. همچنین اطلاعاتی دراختیار شما قرار می‌دهیم که با خواندن آن‌ها بتوانید نزدیک‌ترین رستوران به مکان‌های گردشگری را بیابید.

رزرو تور قشم

همین حالا تور قشم را رزرو کنید!

معرفی رستوران‌های قشم که به قلعه پرتغالی‌ها، ساحل صخره‌ای خرچنگ و موزه ژئوپارک نزدیک‌اند

رستوران شب‌های دفاری؛ نمایانگر معماری و صنایع‌دستی مردم منطقه

رستوران شب‌های دفاری

رستوران دفاری یک رستوران سه‌طبقه است که در روستای دفاری، نزدیک قشم قرار دارد. موزه ژئوپارک در فاصله 13 کیلومتری این رستوران واقع شده است و شما می‌توانید بعد یا قبل از گشت‌وگذار در موزه، یک وعده غذایی در این رستوران میل کنید. رستوران دفاری در ابتدا شبیه به یک خانه مستطیل‌شکل خشتی است، اما وقتی از در چوبی آن عبور می‌کنید، فضای داخلی رستوران حیرت‌زده‌تان می‌کند؛ همه چیزهایی که نشانی از فرهنگ بومی منطقه داشته باشد، از صنایع‌دستی تا معماری در آنجا جمع شده‌است.

همانطور که گفتیم، فضای این رستوران، شکلی سنتی دارد؛ به همین دلیل هیچ میز و صندلی در آنجا وجود ندارد و مسافران روی تشکچه‌های رنگارنگ می‌نشینند و به بالشتک‌های سوزن‌دوزی‌شده تکیه می‌دهند و با راحتی و در محیطی دنج، غذایشان را صرف می‌کنند. جالب‌تر اینکه رستوران شب‌های دفاری یک اتاق VIP دارد که بسیار شبیه به حجله عروس است و با انواع آویزهای رنگی و زلمبوزیمبوهای درخشان، زینت داده شده‌است.

وقتی وارد رستوران می‌شوید در ابتدا از شما با حلوا و قهوه عربی پذیرایی می‌شود و بعد می‌توانید غذای مدنظرتان را سفارش بدهید.

سنتی بودن شکل ظاهری رستوران شب‌های دفاری روی غذاهای آن هم تأثیر گذاشته و انواع غذاهای محلی و عربی در این رستوران طبخ می‌شود. از پرطرفدارترین غذاهای رستوران دفاری می‌توان به قوزی گوشت، قوزی مرغ، ماهی شکم‌پر، هواری ماهی‌سور، بشقاب دریایی، قلیه ماهی و انواع کباب‌های ایرانی اشاره کرد. اگر هم قصد خوردن غذا نداشته باشید، در یکی از طبقات این رستوران، کافه‌ای وجود دارد که می‌توانید چای و دمنوش‌های خوش‌عطر و طعمی را در آنجا میل کنید. اگر به قشم سفر کردید، حداقل برای یک وعده غذایی هم که شده به این رستوران که از بهترین رستوران‌های قشم است بروید.

از چه راهی به رستوران شب‌های دفاری برویم؟

 بعد از شهرک گلزار، روستای دفاری، جنب مسجد جامع، رستوران شب‌های دفاری

رستوران آبشار قشم؛ باب میل تمام ذائقه‌ها

همیشه رستوران‌های قدیمی، گزینه‌های قابل اعتمادی برای غذا خوردن هستند. رستوران آبشار قشم هم از جمله رستوران‌های قدیمی قشم است که از این قاعده مستثنی نیست. این رستوران دو شعبه دارد که هر دو به هم نزدیک هستند. غذاهای دریایی به خصوص میگو سوخاری و ماهی هامور در این رستوران، هواداران بسیاری دارد و البته بسیار پرادویه هستند اما این بدان معنی نیست که غذاهای غیردریایی بی‌کیفیتی داشته باشد، اتفاقا غذاهای غیردریایی، ایرانی، فرنگی و محلی بسیار خوش‌طعم و لذیذی نیز دارد.

فضای داخلی این رستوران به شکلی مدرن است و برای برگزاری مهمانی و انواع مجالس بسیار مناسب است. قیمت‌‌ غذاهای رستوران آبشار با توجه به کیفیت بالا و فضایی دلنشین، بسیار معقول است و این خود ملاک مهمی برای انتخاب بهترین رستوران‌های قشم است. علاوه بر این، موزه ژئوپارک در فاصله 1.9 کیلومتری رستوران آبشار قرار دارد و موقعیت مناسبی را برای صرف غذای مسافرانی که از بازدید موزه برمی‌گردند، فراهم آورده‌است. 

از چه راهی به رستوران آبشار برویم؟

شعبه ۱: از میدان شهدای گمنام، روبه‌روی مرکز خرید مرجان

شعبه ۲: از بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها، روبروی مرکز خرید خلیج فارس

رستوران الوند قشم؛ یک بشقاب خوشمزه از غذاهای دریایی

رستوران الوند قشم

رستوران الوند قشم به دو چیز معروف است: بشقاب میکس دریایی و کوسه. این دو غذا به قدری لذیذ طبخ می‌شوند که این رستوران را به یکی از بهترین رستوران‌های دریایی قشم تبدیل کرده‌است. 

بشقاب دریایی، ترکیبی از کباب ماهى شیر، قلیه ماهى، میگو سوخارى و ماهى سوخارى است که طعمی فوق‌العاده دارد. خوراک کوسه هم پیشنهادی عالی برای آن دسته از مسافرانی است که علاقه‌مند چشیدن طعم‌های جدید هستند. فقط اگر این غذا را در حجم کم برایتان آوردند تعجب نکنید؛ زیرا گوشت کوسه طوری است که به سرعت شما را سیر می‌کند. اگر هم طرفدار غذاهای دریایی نیستید، می‌توانید به سراغ منو غذاهای ایرانی بروید.

این رستوران، برخلاف دیگر رستوران‌ها گران‌تر است، اما موفق شده رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

از چه راهی به رستوران الوند برویم؟

از بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدا، نبش خیابان الهیه، هتل الوند قشم

رستوران نعیم قشم؛ خاطره‌ای خوشمزه و خوش‌عطر

وقتی وارد رستوران نعیم قشم می‌شوید، عطر خوش غذا شما را مست می‌کند. این رستوران منوی بسیار متنوع و البته با قیمت مناسب دارد. از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران می‌توان به مرغ، انواع کباب‌ها، انواع خوراک‌ها، خورشت قلیه‌ماهی، ماهی شیر، ماهی کبابی، استیک و در نهایت میگو پفکی اشاره کرد. 

فضای داخلی رستوران، بسیار شیک و منظم بوده و برخورد خوب پرسنل، لذت حضور در این رستوران را دوچندان می‌کند. تنها یک ایراد در این رستوران وجود دارد و آن هم استفاده از برنج هندی در کنار مرغ و انواع کباب‌ها است.

فاصله رستوران نعیم تا مرکز خرید خورشید کم است و اگر بعد از خرید گرسنه شدید، می‌توانید برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنید.

از چه راهی به رستوران نعیم برویم؟

از میدان امامقلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک ۹۸۵

رستوران خاله قشم؛ فضایی خودمانی و خاطره‌انگیز

رستوران خاله قشم

اگر به فضاهای باز و خودمانی علاقه دارید، رستوران خاله از بهترین رستوران‌های قشم است که غذاهای خوش‌طعم محلی را با دستپخت یک بانوی آشپز محلی به شما ارائه می‌دهد. این رستوران شبیه به یک خانه خشتی است که چندین میز و صندلی در حیاطش چیده شده‌‌است. امکان ورود به داخل خانه وجود ندارد و آنجا فقط مخصوص به طبخ غذا است؛ غذاهای محلی مانند فلافل و سمبوسه و همچنین غذاهای دریایی مانند صدف، کوسه، عنکاس، ماهی مرکب، میکس کوسه و میگو که به صورت ساندویچ برایتان آورده می‌شود.

چنین فضاهایی همیشه از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند؛ البته نه به این معنی که از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشند. غذا خوردن در رستوران خاله، بی‌شک تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای شما رقم خواهد زد.

از چه راهی به رستوران خاله برویم؟

از جنب قلعه پرتغالی‌ها به سمت اتوبان، رستوران و فست فود سنتی خاله

رستوران قلعه قشم؛ تجربه‌ای دلنشین با صدای امواج دریا

رستوران قلعه قشم شبیه به یک قلعه سنگی با پنجره‌های بزرگ و متعدد است. فضای داخلی این رستوران برخلاف معماری خاص آن، محیطی ساده و صمیمی دارد. منوی این رستوران با همه رستوران‌هایی که تاکنون معرفی کردیم تفاوت دارد؛ به شکل کاغذی است و غذاهای نوشته‌شده در آن، چیزهایی است که صیادان در همان روز صید می‌کنند. به همین دلیل ممکن است در طول روز که صیادان دست‌خالی باشند، رستوران قلعه تعطیل باشد و شب از شما پذیرایی کند.

اتفاقا به دلیل همین تفاوت جالب، در مقاله معرفی رستوران‌های قشم، این رستوران را گنجاندیم. غذاهای این رستوران همیشه تازه است و شما می‌توانید غذاهای دریایی مانند، خوراک کوسه، خرچنگ، خوراک ماهی مرکب، خوراک صدف و میگو را در آنجا نوش‌ جان کنید.

رستوران قلعه قشم در نزدیکی دریا قرار دارد و همین باعث می‌شود تا همراه با صدای دلنشین موج‌های دریا، با آرامش بیشتری غذایتان را میل کنید.

چطوری به رستوران قلعه قشم برویم؟

از میدان ولایت، جنب قلعه پرتغالی‌ها

رستوران حاج غفور قشم؛ پرطرفدار و آتشین

رستوران حاج غفور قشم

در لیست معرفی رستوران‌های قشم، نام رستوران حاج غفور می‌درخشد. این رستوران که به قلیه‌ماهی و خوراک میگو مشهور است، منویی متشکل از غذاهای تند و پرادویه دریایی دارد. برای مسافرانی که قصد چشیدن غذاهای اصیل جنوبی را دارند، رستوران حاج غفور گزینه بسیار مناسبی است. اگر هم از تندی بیزارید، باز هم جای نگرانی نیست؛ زیرا پرسنل رستوران، میزان ادویه‌ها را طبق ذائقه شما به غذا اضافه می‌کنند.

قیمت‌گذاری غذاهای این رستوران با کیفیت غذاها همخوانی دارد و ارزشش را دارد که یک وعده غذایی را در رستوران حاج غفور میل کنید.

چطوری به رستوران حاج غفور قشم برویم؟

از بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان

رستوران شب‌های طلایی قشم؛ تجربه خوردن غذا در آلاچیق‌های مشرف به دریا

رستوران شب‌های طلایی متشکل از آلاچیق‌ها و تخت‌های سنتی است که کنار ساحل دریا بنا شده‌اند. درون این مجموعه علاوه بر رستوران، کافه‌سنتی نیز قرار دارد.

لذت لم دادن در آلاچیق‌های مشرف به دریا و تماشای ساحل ماسه‌ای و درخشش آفتاب و مهتاب، حس خوبی است که در رستوران شب‌های طلایی نصیبتان می‌شود.

رستوران شب‌های طلایی همانند سایر رستوران‌ها از منوی غذاهای دریایی و محلی برخوردار است، اما چیزی که این رستوران را در لیست بهترین رستوران‌های قشم قرار داده، تنوع غذاهای ایرانی و اروپایی مانند پاستا، پیتزا و بیف‌استراگانوف است.

چگونه به رستوران شب‌های طلایی قشم برویم؟

از پارک زیتون(خیابان دریا)، رستوران ساحلی شب‌های طلایی قشم

رستوران خوان‌بوم قشم؛ رستورانی با صخره‌های تراش‌خورده

رستوران خوان‌بوم قشم

فضای داخلی رستوران خوان‌بوم، بسیار شبیه به تنگه چاهکوه است؛ صخره‌هایی که روی هرکدامشان حفره‌هایی قرار دارد. معماری خاص رستوران خوان‌بوم که الهام‌گرفته از طبیعت قشم است، این رستوران را به لیست معرفی رستوران‌های قشم اضافه کرده. البته ناگفته نماند که کیفیت و قیمت غذا در این رستوران مطلوب است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی، خوراک دریایی، انواع کباب و فست‌فود است. ضمن اینکه یک چایخانه در رستوران خوان‌بوم وجود دارد که می‌توانید از آنجا انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای گوناگون را تهیه نمایید.

چگونه به رستوران خوان‌بوم قشم برویم؟

از بلوار امام قلی، خیابان خلیج فارس، روبروی درب جنوبی مجتمع تجاری ستاره، همکف

رستوران سی‌رول قشم؛ فست‌فودی شیک و مدرن

تا اینجا از رستوران‌هایی صحبت کردیم که غذاها را همراه با برنج سرو می‌کردند، اما رستوران سی‌رول که در فاصله 2.3کیلومتری موزه ژئوپارک واقع شده است،با همه آن‌ها تفاوت دارد. منوی این رستوران فست‌فودی است و غذاهای دریایی را به صورت برگر، شنیسل، سوخاری و استیک آماده می‌کنند. فضای داخلی و بیرونی رستوران سی‌رول به صورت مدرن ساخته شده‌است. برخورد خوب پرسنل در کنار کیفیت بالای غذاها، این رستوران را به یکی از بهترین رستوران‌های قشم تبدیل کرده‌است.

چگونه به رستوران سی‌رول برویم؟

از بلوار ولیعصر، خیابان دانشمند

رستوران جی‌جیان؛ لذت خوردن انواع کباب‌های لذیذ

اگر کباب‌باز باشید، رستوران جی‌جیان از بهترین رستوران‌های قشم است که انواع کباب‌های لذیذ را با گوشت‌های مختلف بز، شتر و…درست می‌کند. غذای پرطرفدار این رستوران کباب بز است. چیدمان رستوران جی‌جیان به شکل سنتی و چوبی است و به صورت اتاقک‌هایی ساخته‌شده که هر خانواده می‌تواند به آنجا برود و با خیال آسوده غذا نوش جان کند. موزه ژئوپارک نیز در فاصله 850متری این رستوران واقع شده و گزینه خوبی برای بازدید، بعد از صرف غذا است.

چگونه به رستوران جی‌جیان قشم برویم؟

از  محله گل‌شهر، جنب هتل قباد

معرفی رستوران‌های قشم که به جاذبه‌های طبیعی نزدیک‌اند

رستوران آفتاب چاهکوه (چاهوی شرقی)

رستوران آفتاب چاهکوه

رستوران و اقامتگاه آفتاب چاهکوه قشم، در فاصله 4.5 کیلومتری دره چاهکوه قرار دارد. این رستوران، خانه‌ای خشتی است که روی سردر آن، یک قایق چوبی به عنوان نمادی از جزیره قشم قرار دارد. فضای داخلی رستوران به شکلی سنتی چیده شده‌است و با انواع غذاهای دریایی خوشمزه، از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کنند. خوبی رستوران آفتاب چاهکوه این است که اگر گشت‌وگذار شما در تنگه چاهکوه طولانی شد، بدون هیچ نگرانی می‌توانید شب را در آنجا بگذرانید.

رستوران میلس

غار خربس از مرکز جزیره قشم فاصله دارد و بهترین زمان بازدید از آنجا، قبل از تاریکی هوا است. شما می‌توانید قبل از بازدید از غار خربس، به یک رستوران که در فاصله 6 کیلومتری غار واقع شده است و فقط وعده‌های صبحانه سرو می‌کند، بروید و صبحانه خود را با چشم‌انداز دریا و در کنار نسیم خنک و تازه اول صبح نوش‌ جان کنید. رستوران میلس فقط تا ساعت 12 ظهر باز است و منویی شامل انواع نان تمشی، آش رشته، بلالیت یا بلالوت که نوعی ماکارونی است، چای و قهوه می‌شود. 

رستوران هواری

در فاصله 3 کیلومتری جنگل حرا، رستورانی وجود دارد که ورود به آن مانند ورود به مکانی دنج و مدرن است. در این رستوران انواع غذاهای محلی، دریایی و کباب سرو می‌شود و شما می‌توانید بعد از قایق‌سواری در جنگل سحرآمیز حرا، به این رستوران بروید و غذاهای آنجا را امتحان کنید.

اقامتگاه و رستوران بومگردی قندیل نمکی

اقامتگاه و رستوران بومگردی قندیل نمکی

اقامتگاه و رستوران قندیل نمکی در فاصله 14 کیلومتری غار نمکدان قرار دارد. این اقامتگاه که نمایی کاهگلی دارد، در روستای کانی واقع شده‌ و مانند هر اقامتگاه دیگری نمادهایی از زندگی سنتی بومیان منطقه را در دل خود گنجانده‌است. به عنوان مثال، تنوری کاهگلی که در حیاط این اقامتگاه قرار دارد و بافت سنتی آنجا را پررنگ‌تر کرده‌است. شما می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که یک شب در اقامتگاه بمانید و روز بعدش به غار نمکدان سر بزنید، یا اینکه اول به غار نمکدان بروید و درنهایت برای رفع خستگی و گرسنگی به رستوران قندیل‌نمکی بروید.

کبابی و سفره‌خانه ساحلی گوران

کبابی و سفره‌خانه ساحلی گوران، همانطور که از نامش پیدا است، با انواع کباب‌ها از مسافران و بومیان پذیرایی می‌کند. این کبابی در فاصله 2.5کیلومتری سد گوران قرار دارد و جای مناسبی برای صرف غذا بعد از بازدید از سد است.

رستوران رَغ بَن

رستوران رغ ‌بن که در فاصله 3.5کیلومتری از جزایر ناز قشم واقع شده، یکی از رستوران‌های شناخته‌شده در این منطقه است. کیفیت و طعم خوب غذا در این رستوران باعث شده تا مهمانان با اطمینان در آنجا غذا بخورند. درنظر داشته باشید که رستوران رغ بن فقط با وعده‌های صبحانه و شام را ارائه می‌دهد. شیرچایی‌، صبحانه و غذاهای سنتی این رستوران معروف است و توانسته رضایت مشتریان را به سوی خود جلب کند.

رستوران ناخدا علی صالح

رستوران ناخدا علی صالح

رستوران ناخدا علی صالح قشم از بهترین رستوران‌های قشم است که انواع غذاهای لذیذ دریایی و جنوبی را طبخ می‌کند؛ غذاهایی که با اغلب ذائقه‌ها جور است. علاوه بر کیفیت بالا، غذاهای این رستوران از قیمت مناسبی هم برخوردار است. فاصله این رستوران تا جنگل حرا چیزی در حدود 26کیلومتر است و شما در مسیر بازگشت از جنگل، می‌توانید یک وعده غذا در این رستوران میل کنید.

کلام پایانی

در این مقاله با معرفی رستوران‌های قشم، سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که برای انتخاب یک رستوران مناسب و باکیفیت نیاز باشد را ارائه دهیم. همانطور که خواندید، تنوع غذایی در رستوران‌های قشم بسیار بالا است. اگر شما اهل شکم‌گردی و خوردن غذاهای محلی هستید، جزیره قشم از جمله نقاطی است که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را برای شما آماده می‌کند. برای سفر به جزیره قشم، تنها کافی است وارد بخش پرواز و هتل سایت سه‌کلیک شوید و با جستجوی تاریخ سفرتان، بلیط هواپیما قشم و هتل خود را رزرو نمایید.

نظرات کاربران