قشم در شب
19 خرداد 1402
قشم

شب‌های قشم و جاذبه‌هایی که باید دید!

جزیره‌ی قشم یکی از زیباترین جزیره‌های ایران به شمار می‌رود که هر سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. قشم به دلیل موقعیت جغرافیایی آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد. در فصل‌های گرم تحمل هوا در طول روز سخت می‌شود و بسیاری از مردم و گردشگران شب را برای گشت‌وگذار و تفریح انتخاب می‌کنند. با از راه رسیدن غروب آفتاب مردم بسیاری را می‌بینید که برای تفریح خودشان را به یکی از پارک‌های ساحلی یا مراکز خرید می‌رسانند تا از هوای مطبوع شب‌های قشم لذت ببرند. اگر به شبگردی علاقه دارید با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ و مقاصد تفریحی در شب‌های قشم آشنا شویم. 

رزرو تور قشم

تور ارزان قشم را رزرو کرده اید؟

شب‌های قشم در پارک‌های ساحلی جزیره

قشم خط ساحلی طولانی با آب‌های خلیج فارس دارد و به همین دلیل در طول سال‌ها پارک‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی بسیاری در آن ساخته شده‌اند. بسیاری از مسافران به دلیل آب‌وهوای خوب این پارک‌ها را برای برپا کردن چادر در شب‌های قشم انتخاب می‌کنند. در ادامه به معرفی این پارک‌ها می‌پردازیم.

شب‌های قشم در پارک ساحلی زیتون

پارک ساحلی زیتون

ساحل صخره‌ای زیتون از قدیم یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سواحل جزیره‌ی قشم بوده است و به همین دلیل پارک ساحلی زیتون را در این منطقه احداث کرده‌اند. این پارک با داشتن محوطه‌های وسیع چمن‌کاری و درختان نخل بلند فضای زیبایی به وجود آورده است. اگر به دنبال تماشای یک غروب زیبا و گذراندن شب‌های قشم در کنار ساحل هستید این پارک ساحلی انتخاب مناسبی است. این پارک با وجود آلاچیق‌های متعدد این امکان را بوجود آورده که خانواده‌ها به راحتی ساعتی از شب‌های قشم را در فضای آزاد بگذرانند و از نسیم خنکی که از سمت ساحل می‌وزد لذت ببرند. دو کلوپ غواصی نیز در کنار این پارک قرار دارد و فعالیت‌های آبی مثل غواصی در این منطقه انجام می‌شود و همین موضوع باعث شده این پارک نسبت به دیگر پارک‌های ساحلی قشم شلوغ‌تر باشد. از دیگر امکانات پارک ساحلی زیتون می‌توان به زمین اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، زمین والیبال ساحلی، رستوران، کافه، بوفه، پارکینگ و چند سرویس بهداشتی اشاره کرد.

آدرس: قشم، خیابان دریا، روبروی بلوار چهارباغ، خیابان زیتون، پارک زیتون

پارک ساحلی آفتاب قشم

اگر دوست دارید شب‌های قشم را در چادر بگذرانید پارک ساحلی آفتاب یکی از مقاصد مناسب شماست. پارک ساحلی آفتاب یکی از جدیدترین پارک‌های ساحلی جزیره است و روبروی شهرک آفتاب واقع شده است. این پارک با داشتن منظره‌ای زیبا مشرف به دریا، فضای سبز دلنشین و امکانات ویژه‌ی کمپینگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای شبگردی در قشم است و بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند شب‌های قشم را در این پارک و در چادر بگذرانند. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به زمین بدمینتون، زمین فوتبال و والیبال ساحلی و زمین بازی کودکان اشاره کرد. علاوه بر این می‌توانید در ساحل نزدیک این پارک قایق اجاره کنید و از قایق‌سواری در یکی از زیباترین سواحل قشم در شب لذت ببرید.

آدرس: جزیره‌ی قشم، روبروی شهرک آفتاب، پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک سینما دریای قشم در شب

پارک سینما دریای

پارک سینما دریا با وسعتی نزدیک به 20 هزار متر مربع یکی از بزگترین پارک‌های جزیره قشم به شمار می‌رود. این پارک در انتهای بلوار امام قلی‌خان واقع شده است. ویژگی خاص این پارک که آن را از دیگر پارک‌های ساحلی متمایز کرده چشم‌انداز آن رو به دریاست. در جای جای این پارک نیمکت‌هایی تعبیه شده که با نشستن بر روی آن‌ها می‌توانید رقص امواج را هم در روز و هم در شب‌های قشم نظاره‌گر باشید. این چشم‌انداز به همراه صدای امواج حس فیلم‌های سینمایی را به بیننده القا می‌کند و به همین دلیل نام آن را پارک سینما دریا گذاشته‌اند. این زیبایی در شب‌های قشم دوچندان می‌شود و می‌توانید چراغ‌های جزیره‌ی لارک را که از دور سوسو می‌زنند ببینید. از امکانات این پارک ساحلی می‌توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، امکانات مخصوص کمپینگ، پیست دوچرخه‌سواری و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

آدرس: جزیره قشم، انتهای بلوار امام قلی‌خان، پارک ساحلی سینما دریا

کمپ پارک سوزا

کمپ پارک سوزا در شهر سوزا در فاصله‌ی 39 کیلومتری شهر قشم قرار دارد. این پارک یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود و به دلیل طبیعت زیبا و مجاورت با یکی از آرام‌ترین سواحل جزیره در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. این پارک برای چادر زدن و کمپینگ در شب‌های قشم کاملا ایده‌آل است. یکی از جاذبه‌های این پارک ساحل پر از صدف آن است. از امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق‌های متعدد، نمازخانه، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و فروشگاه مواد غذایی اشاره کرد. وجود این امکانات باعث شده بسیاری از مردم و گردشگران این پارک را برای شبگردی در قشم انتخاب کنند.

آدرس: جزیره قشم، شهر سوزا، انتهای بلوار ساحلی، روبروی مسجد علی‌ ابن ابیطالب، پارک ساحلی سوزا

 شبگردی در پارک ساحلی هلر قشم

پارک ساحلی هلر قشم

روستای هلر یکی از زیباترین روستاهای جزیره‌ی قشم است که در 18 کیومتری شهر قشم قرار دارد. پارک ساحلی هلر مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این منطقه است. این پارک ساحلی چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به سمت دریا دارد و با داشتن امکاناتی مثل سکوهای مخصوص برپایی چادر، سرویس بهداشتی، بوفه‌ی فروش مواد غذایی و زمین بازی یکی از بهترین پارک‌ها برای گذراندن شب‌های قشم است. 

آدرس: جزیره‌ی قشم، روستای هلر، انتهای بلوار ساحلی، جنب بازار ماهی‌ فروش‌ها، پارک ساحلی هلر

شب‌های قشم در مراکز خرید جزیره

جزیره‌ی قشم به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ی آزاد یکی از بهترین بازارها برای خرید به حساب می‌آید و به همین دلیل مراکز خرید متنوع زیادی دارد. همین امر باعث شده بسیاری از گردشگران برای خرید به این جزیره سفر کنند. این مراکز خرید معمولا تا دیروقت باز هستند و به شب‌های قشم حال و هوایی پر جنب‌وجوش و زنده می‌دهند. در ادامه بعضی از این مراکز خرید را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید در مرکز خرید سیتی ‌سنتر قشم در شب

مرکز خرید سیتی ‌سنتر قشم

مرکز خرید سیتی سنتر جزیره‌ قشم دو فاز دارد که به وسیله‌ی یک پل هوایی به هم متصل شده‌اند. این مرکز خرید در کنار ساحل قرار دارد و یکی از مدرن‌ترین و زیباترین مراکز خرید قشم به شمار می‌رود. فاز یک سیتی سنتر سه طبقه دارد که دو طبقه‌ی آن تجاری است و طبقه‌ی آخر آن به شهربازی و فودکورت اختصاص دارد. از جمله کالاهایی که می‌توانید در سیتی سنتر پیدا کنید می‌توان به پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم شکار و صنایع دستی اشاره کرد. در فاز دو بیشتر کالاها برند و خارجی هستند و قیمت بالایی دارند. سیتی سنتر امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد از جمله سالن بولینگ، رستوران، فست فود، شهربازی و سینما چهاربعدی. این مرکز خرید تا ساعت 12 شب باز است و یکی از بهترین مقاصد برای تفریح و شبگردی در قشم به حساب می‌آید.

آدرس: قشم، نرسیده به میدان امام قلی خان، مرکز خرید سیتی سنتر قشم

بازار ستاره قشم

این مرکز خرید یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر قشم به شمار می‌رود و تقریبا هر نوع کالایی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. از جمله این کالاها می‌توان به پوشاک، کیف و کفش، لوازم برقی، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد. در این بازار کالاها هم به صورت عمده و هم به صورت خرد به فروش می‌رسند. این مرکز خرید به امکانات دیگری مثل بانک، سالن بیلیارد، رستوران سنتی، کافه، فست فود و نمازخانه نیز مجهز است. این مرکز خرید هر روز تا ساعت 12 شب آماده‌ی پذیرش مشتری می‌باشد و همین موضوع باعث شده بسیاری از مردم برای خرید و شبگردی در قشم این مرکز خرید را انتخاب کنند.

آدرس: قشم، بعد از میدان گل‌ها، بازار ستاره قشم

شبگردی در بازار پردیس قشم

 بازار پردیس قشم

یکی دیگر از مراکز خرید قشم که به مقصدی برای خرید و شبگردی در قشم تبدیل شده بازار پردیس است. این بازار دقیقا روبه‌روی بازار ستاره قشم قرار دارد. از جمله کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند می‌توان به پوشاک، کیف و کفش، لوازم لوکس منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی و ساعت اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این مرکز وجود هتل پردیس و رستوران شب‌های پردیس در طبقات بالاتر است. این مرکز خرید همه روزه تا ساعت 12 شب فعال است. اگر هوس کردید چند ساعتی از شب‌های قشم را به تماشای ویترین مغازه‌ها بگذرانید این مرکز خرید مقصد مناسبی برای شماست.

آدرس: قشم، چهارراه پردیس، خیابان ولیعصر، بازار پردیس 

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان در محدوده‌‌ی مرکزی شهر قشم و در محله‌ای شلوغ و پر از مرکز خرید قرار دارد. این بازار حال و هوایی سنتی دارد و کوچه‌های باریک و تودرتوی آن توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. بیشتر مغازه‌های بازار قدیم درگهان عمده فروش هستند و تنها تعداد کمی از مغازه‌ها اجناس را به صورت تکی هم می‌فروشند. قیمت‌های تک فروشی در این بازار نسبت به دیگر مراکز خرید پایین‌تر است و بسیاری از مردم و مسافران ترجیح می‌دهند از این بازار خرید کنند. ساعت کاری این بازار تا ساعت 12 شب و در روزهای شلوغ تا پس از نیمه شب نیز ادامه دارد. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های این بازار قدیمی پس از تاریکی هوا جلوه‌ای زنده و متفاوت از شب‌های قشم را می‌‌بینید.

آدرس: قشم، درگهان، میدان انقلاب، بازار قدیمی درگهان

بازار دریا

بازار دریا

مرکز خرید دریا یکی از بزرگترین و جدید‌ترین مراکز خرید قشم به شمار می‌رود. اجناس در این بازار کاملا به صورت تک‌فروشی عرضه می‌شوند و به همین دلیل بین مردم و گردشگران طرفداران بسیاری دارد. اجناسی از قبیل کیف و کفش، پوشاک و عینک در این بازار به فروش می‌رسد. ویژگی جالب توجه این مرکز خرید وجود رستوران دریا در طبقات بالای آن است. این رستوران چشم‌انداز بسیار زیبایی به سمت دریا دارد. اگر برای خرید و شبگردی در قشم این بازار را انتخاب کردید حتما سری به این رستوران بزنید و از یک غذای لذیذ با چشم‌اندازی رو به دریا لذت ببرید.

شب‌های قشم در دیگر جاذبه‌های گردشگری

دره ستارگان قشم در شب

دره ستارگان قشم در شب

دره ستارگان قشم را یکی از دیدنی‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم می‌دانند. این دره چیزی نزدیک به دو میلیون سال قدمت دارد و سنگ‌های مخروطی و ستون‌ها و دیوارهای بلند آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم در میراث یونسکو به ثبت رسیده است. طبق گفته‌های مردم محلی جزیره ارواح و اجنه در دره ستارگان زندگی می‌کنند و در طول شب صداهای عجیب و وهم‌آوری از این دره شنیده می‌شود. اما محققان بر این باورند که این صداها در واقع صدای پیچیدن باد بین صخره‌ها و روزنه‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود به این جزیره سری به این دره بزنید و جلوه‌ای شگفت‌انگیز و در عین حال وهم‌آور از شب‌های قشم را از نزدیک نظاره‌گر باشید. در این دره‌ی زیبا می‌توانید ساعت‌ها در آرامش به تماشای ستارگان بنشینید و از زیبایی پهنه‌ی آسمان قشم در شب غرق شگفتی شوید. مردم محلی معمولا شب‌ها به این منطقه نمی‌روند اما بسیاری از گردشگران این دره‌ی زیبا را برای شبگردی در قشم انتخاب می‌کنند.

آدرس: جزیره‌ قشم، روستای برکه خلف، دره ستارگان

بندر لافت

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی قشم در شب بندر لافت است. در گذشته از این بندر تاریخی به عنوان یک مرکز دفاعی استفاده می‌شد. بندر لافت در بین مردم محلی به بندر بادگیر معروف است. بندر لافت در واقع روستایی کوچک و پر از درختان گرمسیری است که خانه‌های آن با تلفیق سبک معماری مناطق کویری، خلیجی و اسلامی ساخته شده‌اند. بادگیرهای سنتی را تقریبا بر روی سقف تمام خانه‌ها می‌توانید ببینید. اما چیزی که بیشتر از همه در شب‌های قشم مردم و گردشگران را به این منطقه می‌کشاند افق و چشم‌انداز زیبای بندر لافت به هنگام غروب آفتاب است.

آدرس: جزیره‌ قشم، ضلع شمال غربی، بندر لافت

شب‌های قشم در ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای

جزیره هنگام با فاصله‌ی کمی از جزیره قشم قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل ایران در این جزیره واقع شده است. ویژگی خاص و متفاوت این ساحل رنگ متفاوت شن‌های آن است. شن‌های این ساحل براق و درخشان هستند و به رنگ نقره‌ای دیده می‌شوند. این شن‌ها در حقیقت ذرات کانی هستند که در اثر فرسایش با شن‌های معمولی ساحل ترکیب شده‌اند. این ساحل با تاریک شدن هوا جلوه‌ای متفاوت پیدا می‌کند و تلالو و درخشش این شن‌های نقره‌ای نگاه شما را خیره می‌کند. این ساحل یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره است که دیدن آن را به خصوص در شب‌های قشم نباید از دست بدهید.

آدرس: جزیره قشم، جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای

بام قشم در شب

وقتی به منطقه‌ی بام قشم نزدیک می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند صخره‌های مرتفع آن است که از دور پیداست. بام قشم بخشی از ژئوپارک قشم به شمار می‌رود. بهتر است برای دیدن زیبایی‌های بیشتر این منطقه با یک کوهنوردی ساده و کوتاه خودتان را به بالای بام برسانید. هوا که رو به تاریکی می‌رود از آن بالا می‌توانید تصویری متفاوت و چشم‌نواز از شب‌های قشم را ببینید. تنها با نگاهی به آسمان حس می‌کنید که ستاره‌ها چقدر نزدیک هستند و مثل مناطق کویری می‌توانید بدون هیچگونه آلودگی نوری از دیدن ستاره‌های آسمان قشم در شب لذت ببرید.

آدرس: جزیره قشم، روستای سلخ و طبل، بام قشم

ساحل لارک 

ساحل لارک 

وقتی صحبت از زیبایی‌های قشم به میان می‌آید ساحل لارک تنها نقطه‌ای است که همه بر سر زیبایی شگفت‌انگیز آن توافق دارند. چیزی که باعث زیبایی این ساحل شده وجود فیتوپالنکتون‌هاست که به رنگ آبی می‌درخشند و جلوه‌ای فوق‌العاده چشم‌نواز به ساحل می‌دهند. این منظره‌ی زیبا را در شب‌های قشم و زمانی می‌توانید ببینید که دریا آرام باشد و هیچ بادی نوزد. با توجه به اینکه این منطقه امکانات رفاهی مناسبی ندارد اگر ساحل زیبای جزیره لارک را برای شبگردی در قشم انتخاب کردید می‌توانید از پارک ساحلی جزیره استفاده کنید. در این پارک ساحلی امکانات مناسب برای برپایی چادر فراهم است. توجه داشته باشید که به دلیل برگزاری مانورهای نظامی در آب‌های سواحل لارک برای اقامت شبانه در ساحل باید با دهیار جزیره هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. 

آدرس: جزیره قشم، جزیره لارک، ساحل لارک

مجتمع تفریحی هامون

این مجتمع گردشگری در حد فاصل قشم و درگهان واقع شده است. از امکانات رفاهی و تفریحی این مجتمع می‌توان به پیست دوچرخه سواری، چندین آلاچیق، سرویس بهداشتی، جت اسکی، شاتل، قایق‌سواری، زمین والیبال، میز پینگ‌پنگ و چندین رستوران اشاره کرد. با وجود این امکانات رفاهی مناسب می‌توانید به راحتی چادر خود را در این مجتمع برپا کنید و از زیبایی‌های شب‌های قشم و تماشای چشم‌انداز دریا لذت ببرید. علاوه بر این در مجتمع گردشگری هامون برنامه‌های سرگرم‌کننده مثل موسیقی زنده و جُنگ‌های مفرح و خانوادگی نیز برگزار می‌شود.

آدرس: جزیره قشم، جاده قشم-درگهان، مجتمع گردشگری هامون

کلام پایانی

جزیره قشم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران در خلیج فارس به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. این جزیره به دلیل آب‌وهوای گرم و شرجی معمولا پس از غروب آفتاب حال ‌و هوای متفاوتی به خود می‌گیرد و کمی شلوغ‌تر می‌شود. یکی از دلایل این شلوغی را می‌توان آب‌وهوای مطبوع شب‌های قشم در نظر گرفت. علاوه بر این برخی از جاذبه‌های گردشگری جزیره شب‌ها جلوه‌ای متفاوت و دیدنی دارند و مسافران ترجیح می‌دهند پس از تاریکی هوا از این جاذبه‌ها دیدن کنند. در مطلبی که خواندید تلاش کردیم تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های دیدنی و چشم‌نواز جزیره قشم را به شما نشان دهیم امیدواریم این راهنما کمکی باشد تا خاطره‌ای به یادماندنی از سفر خود به خانه ببرید.

نظرات کاربران