فرودگاه قشم
14 بهمن 1401
قشم

فرودگاه قشم کجاست؟ همه چیز درباره اطلاعات پرواز این فرودگاه!

یکی از مقاصد بی‌نظیر سفر در ایران، بی‌شک جزیره قشم خواهد بود. جزیره‌ای که با دریای خلیج فارس، خاک سرخ هرمز و فرهنگ بومی اصلیش شهرت دارد. فرقی ندارد برای خرید از بازارهای سنتی و قدیمی قصد سفر به قشم را دارید یا می‌خواهید از جاذبه‌های دیدنی آن مانند دره ستارگان، تنگه چاهکوه یا جنگل‌های حرا بازدید کنید، مهم این است که بهترین مقصد را برای خودتان انتخاب نموده‌اید پس کافیست گوشی یا لپ تاپتان را بردارید و تنها در چند دقیقه، تور قشم و بلیط هواپیما را آنلاین رزرو کنید و آماده سفر شوید. اولین جایی که در این جزیره شما را مجذوب خواهد کرد، فرودگاه قشم است. فرودگاهی قدیمی که دروازه ورود شما به شروع سفری خاطره‌انگیز خواهد بود. همیشه فرودگاه‌ها نه تنها معبر عبوری در سفر هستند بلکه به تشبیهی، نقش خوشامدگویی به مسافرین را دارند. فرودگاه بین‌المللی جزیره قشم با فراهم نمودن امکانات رفاهی به روز و کادر فرودگاهی جنوبی و خونگرم خود، نخستین میزبان شما در سفر خواهد بود.

رزرو تور قشم

تاریخچه فرودگاه قشم

فرودگاه قشم

ساخت اولین فرودگاه شهر قشم ابتدا با نام فرودگاه دیرستان در نزدیکی روستایی با همین نام در سال 1335 کلید خورد و پس از یک دهه نهایتا در سال 1349 نخستین پرواز از این فرودگاه انجام پذیرفت. در سال‌های ابتدایی فرودگاه قشم در هفته تنها یک پرواز به تهران و بالعکس داشت که با هواپیمای DC6 انجام می‌شد. در گذر زمان با توسعه فرودگاه پروازهای بیشتری اضافه گردید و حتی در سال 1372 پایانه حجاج فرودگاه نیز به بهره‌برداری رسید.

خطوط پروازی فرودگاه قشم

در حال حاضر روزانه 10 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه قشم انجام می‌پذیرد، شهرهایی که از این فرودگاه به آن‌ها پرواز مستقیم به صورت مستمر وجود دارد شامل تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و گرگان هستند. برای پرواز به شهرهای دیگر می‌بایست برنامه‌ریزی از قبل انجام گردد، زیرا این پروازها فقط چند نوبت محدود در هفته انجام می‌شوند. تنها مقصد خارجی که از فرودگاه بین المللی قشم به مقصد آن پرواز دارد، دبی است.  

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه قشم

فرودگاه قشم دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. همچنین ترمینال مجزای پرواز حجاج در طبقه دوم مجموعه فرودگاه قرار دارد.

امکانات فرودگاه قشم

رستوران و کافی شاپ

در سالن عمومی فرودگاه قشم یک رستوران با طراحی مدرن و منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فست‌فود وجود دارد. همچنین کافی‌شاپ فرودگاه مکان مناسبی برای نوشیدن قهوه در کنار کیک‌های تازه و خوشمزه است.

بانک و باجه ارز

فروشگاه صنایع دستی فرودگاه قشم

شعبه بانک در فرودگاه برای انجام امور بانکی و باجه تبدیل ارز برای انجام کلیه امور ارزی شامل خرید، تبدیل ارز و نقل و انتقالات وجوه ارزی فعالیت دارند.

فروشگاه صنایع دستی در فرودگاه

در سالن اصلی فرودگاه چندین فروشگاه برای خرید صنایع دستی و سوغاتی‌های قشم قرار دارند تا اگر فرصت خرید از بازارهای سنتی را نداشته‌اید، در فرصت باقی مانده تا پرواز، خریدتان را انجام دهید.

اورژانس فرودگاه قشم

یکی از مهم‌ترین امکانات هر فرودگاهی خدمات پزشکی برای مسافران است. فرودگاه بین‌المللی قشم مجهز به پایگاه اورژانس برای رسیدگی به بیماران، سالمندان و کودکان است. اگر سابقه تهوع در پرواز را دارید، حتما قبل از پرواز به پایگاه اورژانس مراجعه نمایید.

بسته‌بندی بار

اگر در سفر باری دارید که امکان آسیب رسیدن به آن در محل قرار دادن بارهای هواپیما وجود دارد، می‌توانید آن را به بخش بسته‌بندی تحویل دهید تا ضمن نگهداری به ایمن‌ترین شکل، بسته‌بندی شود.

پارکینگ

پارکینگ فرودگاه قشم

پارکینگ فرودگاه در مجاورت مجموعه فرودگاهی قرار دارد که به صورت 24 ساعته فعال بوده و از امنیت کامل برخوردار است.

علاوه بر امکانات رفاهی موجود، سرویس بهداشتی، نمازخانه، ایست بازرسی و فروشگاه مواد غذایی در سالن فرودگاه برای ارائه بهترین خدمات به مسافران وجود دارد.

دسترسی به فرودگاه قشم

در حال حاضر شهر قشم مجهز به خطوط مترو و اتوبوس برای حمل و نقل نبوده و تنها راه دسترسی به فرودگاه، از طریق تاکسی و خودروی شخصی است. پایانه تاکسیرانی فرودگاه نیز خارج از سالن اصلی به صورت 24 ساعته برای جا‌به‌جایی مسافران فعالیت دارد.

مزایای فرودگاه قشم

فرودگاه بین‌المللی قشم از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جنوب کشور و یکی از 5 فرودگاه اختصاصی در ایران است. این فرودگاه با انجام پروازهای منظم داخلی و خارجی سهم عمده‌ای در صنعت هوایی کشور برعهده دارد. اما آنچه سبب تمایز این فرودگاه از دیگر فرودگاه‌های ایران می‌گردد، به شرح زیر است:

  • وسعت و ظرفیت فرودگاه بستر مناسبی را برای سوخت‌گیری، جابجایی مسافر، کترینگ و ترانزیت بار به پروازهای عبوری مهیا نموده‌است.
  • این فرودگاه در مسیر A1 قرار دارد که یکی از راه‌های هوایی بین‌المللی غرب خاورمیانه و اتصال آن به آسیا است.
  • فرودگاه قشم مجهز به Panther 6X6، یکی از خودروهای آتش‌نشانی پیشرفته فرودگاهی است.
  • فرودگاه قابلیت ذخیره بیش از 5.3 میلیون لیتر سوخت برای هواپیماهای پهن پیکر به صورت روزانه دارد.
  • این فرودگاه هم اکنون امتیاز 7 در کتگوری فرودگاهی را دارد که با اضافه نمودن یک دستگاه ماشین آتش نشانی پیشرفته دیگر در آینده نزدیک به امتیاز 9 دست خواهد یافت.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه

فرودگاه قشم

چندین شرکت هواپیمایی معتبر در فرودگاه قشم فعال‌اند که به مقاصد داخلی و خارجی پرواز دارند. از جمله معروف‌ترین  شرکت‌ها می‌توان به شرکت ماهان ایر، ایران ایر، ماهان و معراج اشاره نمود. لیست شرکت‌های هواپیمایی و مقاصد پروازی آن‌ها عبارتند از:

  • شرکت هواپیمایی ایران ایر به مقصد تهران
  • شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به مقصد مشهد و تهران
  • شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد شیراز
  • شرکت هواپیمایی کاسپین به مقصد اصفهان
  • شرکت هواپیمایی ماهان ایر به مقصد تهران و دبی
  • شرکت هواپیمایی معراج به مقصد تهران
  • شرکت هواپیمایی قشم به مقصد اصفهان، شیراز، تهران، کیش و دبی
  • شرکت هواپیمایی تابان به مقصد اصفهان

اطلاعات فرودگاه

آدرس: استان هرمزگان، 50 کیلومتری غرب جزیره قشم، روستای دیرستان

شماره تماس : 07635335040

پست الکترونیک: info@QeshmAirport.com

سایت: qeshmairport.ir

سخن پایانی

یکی از راه‌های سفر به جزیره قشم، خرید بلیط هواپیما ارزان قشم و پرواز به سوی جزیره است. پروازی راحت و کوتاه که شما را آسوده به سرزمین خاک‌های سرخ هرمز می‌رساند. لذت سفر به قشم از همان لحظه که وارد فرودگاه می‌شوید شروع خواهد شد. امکانات و خدمات فرودگاه قشم برای مسافران خاطره‌ای خوش در ابتدا و انتهای سفر به جای خواهد گذاشت. شما از بزرگ‌ترین فرودگاه کشور پای به یکی از جزایر بی‌نظیر جنوب ایران خواهید گذاشت تا تعطیلاتی پر از ماجراجویی و انرژی و شادی داشته باشید.

نظرات کاربران