فرودگاه قشم
25 اردیبهشت 1403
قشم

فرودگاه قشم کجاست؟ همه چیز درباره اطلاعات پرواز این فرودگاه!

فرودگاه بین‌المللی قشم، دروازه‌ای زیبا به دل جزیره‌ای افسونگر، نقطه‌ای است که پا به دنیایی متفاوت می‌گذارید. قشم، با مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرصت‌های بی‌شمار برای ماجراجویی، بی‌شک یکی از گنجینه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. فرودگاه بین‌المللی قشم با ارائه پروازهای متعدد داخلی و بین‌المللی، نقش مهمی در دسترسی آسان و راحت به این جزیره زیبا دارد. در این مقاله، ما به بررسی گسترده‌تر این فرودگاه و امکانات ویژه‌ای که برای مسافران فراهم می‌کند می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا با دروازه‌ی ورودی به جزیره قشم، جواهر خلیج فارس، آشنا شوید و بدانید چگونه می‌توانید از این مرکز پروازی به نقاط مختلف پرواز کنید و از سفر خود به قشم نهایت بهره را ببرید.

رزرو تور قشم

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک بهترینه!

تاریخچه فرودگاه قشم

فرودگاه قشم

ساخت اولین فرودگاه شهر قشم ابتدا با نام فرودگاه دیرستان در نزدیکی روستایی با همین نام در سال 1335 کلید خورد و پس از یک دهه نهایتا در سال 1349 نخستین پرواز از این فرودگاه انجام پذیرفت. در سال‌های ابتدایی فرودگاه قشم در هفته تنها یک پرواز به تهران و بالعکس داشت که با هواپیمای DC6 انجام می‌شد. در گذر زمان با توسعه فرودگاه پروازهای بیشتری اضافه گردید و حتی در سال 1372 پایانه حجاج فرودگاه نیز به بهره‌برداری رسید.

خطوط پروازی فرودگاه قشم

در حال حاضر روزانه 10 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه قشم انجام می‌پذیرد، شهرهایی که از این فرودگاه به آن‌ها پرواز مستقیم به صورت مستمر وجود دارد شامل تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و گرگان هستند. برای پرواز به شهرهای دیگر می‌بایست برنامه‌ریزی از قبل انجام گردد، زیرا این پروازها فقط چند نوبت محدود در هفته انجام می‌شوند. تنها مقصد خارجی که از این فرودگاه به مقصد آن پرواز دارد، دبی است.  

آب‌وهوای قشم در زمستان پیشنهاد 3 کلیک
آب و هوای قشم چگونه است؟ چه زمانی سفر کنیم ؟

برنامه پروازهای فرودگاه بین‌المللی قشم

شهر مقصدتعداد پروازها در هفتهشرکت‌های هواپیمایی ارائه دهندهنکات خاص
تهرانروزانهایران ایر، ایران ایرتور، ماهان ایرپروازهای منظم هر روز
مشهدچندین نوبت در هفتهایران ایر، ماهان ایرپروازهای داخلی
شیرازچندین نوبت در هفتهآسمان، قشم ایرپروازهای داخلی
اصفهانچندین نوبت در هفتهکاسپین، معراج، تابانپروازهای داخلی
دوبیچندین نوبت در هفتهماهان ایر، معراجپروازهای بین‌المللی
کیشچندین نوبت در هفتهمعراج، قشم ایرپروازهای داخلی، محبوب برای مسافرت‌های کوتاه مدت

این جدول به شما کمک می‌کند تا بتوانید بر اساس مقصد و شرکت‌های هواپیمایی ارائه‌دهنده، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های پروازی را انتخاب کنید. از آنجا که برنامه پروازهای قشم به صورت روزانه و منظم برقرار است، توصیه می‌شود برای پروازهای به شهرهای دیگر به جز تهران، برنامه‌ریزی قبلی انجام دهید.

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه قشم

فرودگاه قشم دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. همچنین ترمینال مجزای پرواز حجاج در طبقه دوم مجموعه فرودگاه قرار دارد.

امکانات فرودگاه قشم

رستوران و کافی شاپ

در سالن عمومی فرودگاه قشم یک رستوران با طراحی مدرن و منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فست‌فود وجود دارد. همچنین کافی‌شاپ فرودگاه مکان مناسبی برای نوشیدن قهوه در کنار کیک‌های تازه و خوشمزه است.

تور قشم را با سه کلیک رزرو کنید.

بانک و باجه ارز

فروشگاه صنایع دستی فرودگاه قشم

شعبه بانک در فرودگاه برای انجام امور بانکی و باجه تبدیل ارز برای انجام کلیه امور ارزی شامل خرید، تبدیل ارز و نقل و انتقالات وجوه ارزی فعالیت دارند.

فروشگاه صنایع دستی در فرودگاه

در سالن اصلی فرودگاه چندین فروشگاه برای خرید صنایع دستی و سوغاتی‌های قشم قرار دارند تا اگر فرصت خرید از بازارهای سنتی را نداشته‌اید، در فرصت باقی مانده تا پرواز، خریدتان را انجام دهید.

قشم پیشنهاد 3 کلیک
راهنمای سفر به قشم؛ جزیره‌ای با طلای سبز و دره ستارگان!

اورژانس

یکی از مهم‌ترین امکانات هر فرودگاهی خدمات پزشکی برای مسافران است. این فرودگاه مجهز به پایگاه اورژانس برای رسیدگی به بیماران، سالمندان و کودکان است. اگر سابقه تهوع در پرواز را دارید، حتما قبل از پرواز به پایگاه اورژانس مراجعه نمایید.

بسته‌بندی بار

اگر در سفر باری دارید که امکان آسیب رسیدن به آن در محل قرار دادن بارهای هواپیما وجود دارد، می‌توانید آن را به بخش بسته‌بندی تحویل دهید تا ضمن نگهداری به ایمن‌ترین شکل، بسته‌بندی شود.

پارکینگ

پارکینگ فرودگاه قشم

پارکینگ فرودگاه در مجاورت مجموعه فرودگاهی قرار دارد که به صورت 24 ساعته فعال بوده و از امنیت کامل برخوردار است.

علاوه بر امکانات رفاهی موجود، سرویس بهداشتی، نمازخانه، ایست بازرسی و فروشگاه مواد غذایی در سالن فرودگاه برای ارائه بهترین خدمات به مسافران وجود دارد.

دسترسی به فرودگاه قشم

در حال حاضر شهر قشم مجهز به خطوط مترو و اتوبوس برای حمل و نقل نبوده و تنها راه دسترسی به فرودگاه، از طریق تاکسی و خودروی شخصی است. پایانه تاکسیرانی فرودگاه نیز خارج از سالن اصلی به صورت 24 ساعته برای جا‌به‌جایی مسافران فعالیت دارد.

قشم پیشنهاد 3 کلیک
جاهای دیدنی قشم؛ از ترکیب ماسه و اکلیل تا یادگارهایی از دریا !

مزایای فرودگاه قشم

این فرودگاه از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جنوب کشور و یکی از 5 فرودگاه اختصاصی در ایران است. این فرودگاه با انجام پروازهای منظم داخلی و خارجی سهم عمده‌ای در صنعت هوایی کشور برعهده دارد. اما آنچه سبب تمایز این فرودگاه از دیگر فرودگاه‌های ایران می‌گردد، به شرح زیر است:

  • وسعت و ظرفیت فرودگاه بستر مناسبی را برای سوخت‌گیری، جابجایی مسافر، کترینگ و ترانزیت بار به پروازهای عبوری مهیا نموده‌است.
  • این فرودگاه در مسیر A1 قرار دارد که یکی از راه‌های هوایی بین‌المللی غرب خاورمیانه و اتصال آن به آسیا است.
  • فرودگاه قشم مجهز به Panther 6X6، یکی از خودروهای آتش‌نشانی پیشرفته فرودگاهی است.
  • فرودگاه قابلیت ذخیره بیش از 5.3 میلیون لیتر سوخت برای هواپیماهای پهن پیکر به صورت روزانه دارد.
  • این فرودگاه هم اکنون امتیاز 7 در کتگوری فرودگاهی را دارد که با اضافه نمودن یک دستگاه ماشین آتش نشانی پیشرفته دیگر در آینده نزدیک به امتیاز 9 دست خواهد یافت.

اطلاعات ضروری فرودگاه

فرودگاه قشم
عنواناطلاعات
نام فرودگاهفرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم (Qeshm International Airport)
نوع فرودگاههمگانی / مسافربری
کد یاتاGSM
کد ایکائوOIKQ
ارتفاع از سطح دریا۱۴ متر
آدرس سایت رسمیqeshmairport.com
آدرس فرودگاهجزیره قشم، فرودگاه بین المللی قشم
شماره تماس اطلاعات پرواز۵۰۴۰ ۳۵۳۳ ۰۷۶
فاصله هوایی تا تهران۱۰۷۲ کیلومتر (۱ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز)
فاصله تا مرکز شهرحدود ۵۰ کیلومتر

هتل های ارزان قشم را با سه کلیک رزرو کنید.

حرف آخر

یکی از راه‌های سفر به جزیره قشم، خرید بلیط هواپیما ارزان قشم و پرواز به سوی جزیره است. پروازی راحت و کوتاه که شما را آسوده به سرزمین خاک‌های سرخ هرمز می‌رساند. لذت سفر به قشم از همان لحظه که وارد فرودگاه می‌شوید شروع خواهد شد. امکانات و خدمات فرودگاه قشم برای مسافران خاطره‌ای خوش در ابتدا و انتهای سفر به جای خواهد گذاشت. شما از بزرگ‌ترین فرودگاه کشور پای به یکی از جزایر بی‌نظیر جنوب ایران خواهید گذاشت تا تعطیلاتی پر از ماجراجویی و انرژی و شادی داشته باشید.

سوالات متداول

چه شرکت‌های هواپیمایی از قشم پرواز دارند؟

شرکت‌های هواپیمایی نظیر ایران ایر، ایران ایرتور، ماهان ایر و قشم ایر از این فرودگاه پروازهای منظم دارند.

آیا فرودگاه قشم پروازهای بین‌المللی دارد؟

بله، این فرودگاه پروازهای بین‌المللی به دوبی را ارائه می‌دهد.

آیا در فرودگاه قشم امکانات رفاهی موجود است؟

بله، فرودگاه بین‌المللی قشم دارای امکانات رفاهی نظیر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و اینترنت وای-فای رایگان برای مسافران است.

نظرات کاربران