جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

پنوم پن پایتخت کشور کامبوج شهری است غرق در تاریخ و فرهنگ با غذاهای لذیذ و معماری خیره‌کننده. بسیاری از مردم به این شهر شلوغ و زنده به عنوان مسیری برای رسیدن به سیام ریپ یا جزیره کو رونگ نگاه می‌کنند. اما این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که آن را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کامبوج تبدیل کرده است. در شهر پنوم پن کامبوج مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد از جمله این مکان‌ها می‌توان به کاخ سلطنتی و زمین کشتار اشاره کرد. رستوران‌های کوچک با غذاهای سنتی خمر و بازارهای محلی پرجنب‌وجوش از دیگر دیدنی‌های این شهر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا سری به جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج بزنیم.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

چرا شهر پنوم پن کامبوج؟

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم بسیاری از مردم شهر پنوم پن کامبوج را تنها یک ایستگاه توقف در مسیر رسیدن به انگکور وات در سیام ریپ می‌دانند. اما قطعا جاذبه های گردشگری پنوم پن می‌تواند چند روزی گردشگران را در این شهر نگهدارد. شهری که امروز با عنوان پنوم پن می‌بینیم کاملا با چیزی که ده سال پیش بود تفاوت دارد. تا ده سال پیش مردم هنوز در خانه‌های چوبی و سنتی زندگی می‌کردند و اطراف شهر پر از شالیزارهای برنج بود. ماشین‌های مربوط به سازمان ملل مرتب در جاده‌های خاکی رفت‌وآمد می‌کردند و تلاش می‌کردند پس از سی سال درگیری داخلی صلح را به این خاک برگردانند. امروزه شهر پنوم پن کامبوج با جاده‌های مناسب، بارها و رستوران‌های مدرن، مراکز خرید و ساختمان‌های مرتفع تبدیل به شهری کاملا متفاوت شده است. جاذبه های دیدنی پنوم پن تنها به مکان‌های تاریخی و مناظر طبیعی برنمی‌گردد، شما با قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر در فرهنگ و زندگی روزمره مردم غرق می‌شوید و این خود بخشی از زیبایی‌های سفر به پنوم پن کامبوج است. 

جاهای دیدنی پنوم پن کامبوج

پنوم پن کامبوج شهری غنی به حساب می‌آید و برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. فرقی نمی‌کند دوست دارید در معابد باستانی کاوش کنید یا در فرهنگ و هنر این شهر غرق شوید، امکان ندارد در سفر به پنوم پن کامبوج حوصله‌تان سر برود.

موزه نسل کشی تول اسلنگ

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

برای اینکه بتوانید با کامبوج و فرهنگ و مردم آن به عنوان یک کشور ارتباط برقرار کنید بد نیست کمی هم در مورد گذشته غم‌انگیز این کشور و نسل کشی که رژیم خمرهای سرخ در اواخر دهه هفتاد انجام دادند اطلاعاتی بدست آورید. موزه نسل کشی تول اسلنگ یا زندان امنیتی S-21 در گذشته یک دبیرستان در شهر پنوم پن کامبوج بود. در این دبیرستان یکی از مخوف‌ترین اردوگاه‌های بازآموزی در کامبوج بود و هزاران نفر در آن شکنجه و کشته شدند. بسیاری از زندانیان به میدان کشتار در خارج از شهر پنوم پن کامبوج برده می‌شدند. این موزه یکی از ترسناک‌ترین جاذبه های گردشگری پنوم پن است. وحشیگری رژیم خمر با جزئیات در این موزه به تصویر کشیده شده و بسیاری از گردشگران نمی‌توانند بازدید از آن را تحمل کنند. بر اساس گفته‌ها یکی از زندانیانی که توسط رژیم خمر در همین زندان شکنجه می‌شد هنوز گاهی از این موزه بازدید می‌کند. این مرد داستان شکنجه و عذابی را که از سر گذرانده برای علاقمندان تعریف می‌کند. گرچه غم‌انگیز به نظر می‌رسد اما بد نیست مردم با آنچه در این کشور رخ داده آشنا شوند تا شاید از تکرار دوباره چنین وقایع ناراحت‌کننده‌ای جلوگیری شود.

پاسپورت دومینیکا

کاخ سلطنتی و بتکده نقره‌ای

کاخ سلطنتی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پنوم پن کامبوج است. این کاخ سلطنتی با باغ‌هایی زیبا آراسته شده و ساختمان طلایی رنگ آن تضاد بسیاری با خیابان‌های غبار آلود پنوم پن دارد. این کاخ زیبایی معماری خمر را به خوبی به تصویر می‌کشد. کاخ سلطنتی محل اقامت پادشاه کامبوج است و مکانی مقدس به شمار می‌رود. قبل از ورود به کاخ سلطنتی باید لباس مناسب بپوشید و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید. مهمترین بخش کاخ سلطنتی بتکده نقره‌ای است که به عنوان بتکده بودای زمردی نیز شناخته می‌شود. کف این بتکده با کاشی‌های نقره‌ای تزئین شده و در دو طرف سقف آن دو گنبد نقره‌ای دیده می‌شود. بر اساس گفته‌ها اجساد سوخته پادشاهان سابق در این بتکده نگهداری می‌شود. این بتکده در حال حاضر به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پنوم پن شناخته می‌شود.

بازدید از معابد شهر پنوم پن کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

در شهر پنوم پن کامبوج چندین معبد بودایی زیبا وجود دارد که با نام وات هم شناخته می‌شوند. بعضی از این معابد پیشینه تاریخی دارند و از جمله جاهای دیدنی پنوم پن کامبوج هستند که باید از نزدیک ببینید. گردشگران زیادی برای بازدید از این معابد نمی‌روند پس می‌توان گفت در بیشتر مواقع خلوت هستند و در آرامش می‌توانید در آنها کاوش کنید. مشهورترین معبد شهر پنوم پن کامبوج معبد وات پنوم است و قدمت آن به سال 1422 برمی‌گردد. معابد وات اونالوم، وات لانکا و وات باتوم از دیگر جاذبه های گردشگری پنوم پن هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام بازدید از معابد حتما لباس مناسب بپوشید و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید و قبل از ورود کفش‌های خود را در بیاورید. فراموش نکنید که هرگز کف پای خود را به سمت کسی نگیرید، این کار بی‌احترامی به حساب می‌آید به خصوص به مجسمه‌های بودا.

قدم زدن در کنار رودخانه مکونگ

رودخانه مکونگ یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری پنوم پن است. این رودخانه زیبا به عنوان مکانی برای تفریح بین مردم شهرت دارد. قدم زدن در کنار این رودخانه هنگام غروب آفتاب می‌تواند خاطره‌ای به یادماندن از سفر به پنوم پن کامبوج باشد. می‌توانید از غرفه‌های کنار رود نوشیدنی یا غذای محلی تهیه کنید یا در بازار قدیمی پسار چَس در محله قدیمی فرانسوی بگردید. کنار رودخانه همیشه پر از گردشگران و مردم محلی است که برای وقت‌گذرانی آمده‌اند. اگر دوست دارید کمی تحرک داشته باشید می‌توانید با پرداخت 25 سنت در یکی از جلسات ایروبیک که در فضای باز کنار رودخانه برگزار می‌شود شرکت کنید. 

غذاهای لذیذ خِمِری در شهر پنوم پن کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

غذاهای سنتی و خیابانی را در همه جای شهر پنوم پن کامبوج می‌توانید پیدا کنید. بسیاری از ماشین‌های غذا فروشی در سطح شهر می‌چرخند و متحرک هستند بنابراین هر جایی از شهر می‌توانید این ماشین‌ها یا آشپزخانه‌های سیاری که به موتورها متصل هستند ببینید. غذاها اغلب تنها یک دلار قیمت دارند و بسیار خوشمزه و تازه هستند. اگر احساس تشنگی کردید حتما قهوه یخ خمر، آب نیشکر تازه با لیموترش یا آب نارگیل تازه را امتحان کنید. این نوشیدنی‌ها را هم می‌توانید از چرخ‌دستی‌های سیار تهیه کنید. اگر رژیم گیاه‌خواری دارید نگران نباشید، رستوران کنیای یکی از بهترین رستوران‌های گیاهی شهر پنوم پن کامبوج است و انواع غذاهای گیاهی را سرو می‌کند. رستوران سماکی نیز یکی از بهترین رستوران‌های شهر است. این رستوران به کودکان خیابانی کسب‌وکار کترینگ و زبان انگلیسی آموزش می‌دهد. کارکنان این رستوران بسیار خوش برخورد هستند و با غذا خوردن در این رستوران به هدف خیرخواهانه آنها نیز کمک می‌کنید. بهترین غذای این رستوران بشقاب فیش آموک و برنج شیرین با انبه است.

زندگی شبانه مردم شهر پنوم پن کامبوج

از آنجا که شهر پنوم پن کامبوج مهاجران بسیاری دارد بارها و کافه‌های زیادی در داخل و اطراف شهر پراکنده شده‌اند. نوشیدنی‌ها و کوکتل‌های میوه‌ای در این بارها بین 0.75 تا 2 دلار قیمت دارد. در صورتی که به نوشیدنی‌های تازه علاقه دارید می‌توانید به یکی از باغ‌های آبجو بروید و نوشیدنی تازه را از مزرعه‌داران با قیمت خیلی پایین‌تر تهیه کنید. کلاب FCC یکی از معروف‌ترین کلاب‌های شهر پنوم پن کامبوج است که در یک ساختمان تاریخی قرار دارد. خبرنگاران جنگ در دوران جنگ داخلی در همین ساختمان داستان‌های شکست در برابر رژیم سرخ خمر را به رشته تحریر درآوردند. در حال حاضر بر روی پشت بام این ساختمان یک بار وجود دارد که مناظر فوق‌العاده‌ای از رودخانه مکونگ نشان می‌دهد. غذاهای این بار بسیار خوشمزه و البته گران هستند. یکی از جذابیت‌های این بار پخش موسیقی زنده است. یکی دیگر از تفریحات شبانه در شهر پنوم پن کامبوج قایق‌سواری بر روی رودخانه است. شما حتی می‌توانید قایق‌های تفریحی را به صورت خصوصی اجاره کنید و در آنها مهمانی برپا کنید. برای یک سفر 2 ساعته حدود 20 دلار باید بپردازید. این قایق‌ها روی دو رودخانه مکونگ و تونله سپ تردد دارند.

مراسم سنتی رقص آسپارا در شهر پنوم پن کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

آسپارا نام نوعی رقص سنتی و تماشایی کامبوج است. برای تماشای این رقص زیبا در شهر پنوم پن کامبوج می‌توانید به سالن تئاتر چاکتوموک در اسکله سیسوواث بروید. رقص آسپارا در این سالن به شکلی کاملا حرفه‌ای و با لباس‌های محلی و زیبا اجرا می‌شود و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پنوم پن به حساب می‌آید. گردشگران بسیاری برای تماشای این رقص به سالن تئاتر چاکتوموک می‌روند.

گردش در بازارهای محلی

در سفر به هر منطقه‌ای گردش در بازارهای محلی از واجبات است. در این بازارها هم می‌توانید سوغاتی‌های آن منطقه را بخرید و هم با مردم محلی از نزدیک برخورد داشته باشید. شهر پنوم پن کامبوج سه بازار اصلی دارد. بزرگترین بازار محلی این شهر بازار روسی در خیابان 163 است. در این بازار از سوغاتی گرفته تا قطعات ماشین و موتور و عتیقه‌جات را می‌توانید تهیه کنید. بازار مرکزی نیز از بازارهای محلی دیدنی شهر پنوم پن است. این بازار در خیابان 126 و در یک ساختمان به سبک دِکو قرار دارد. در بازار مرکزی نیز می‌توانید اجناسی مشابه با بازار روسی پیدا کنید. بازار شبانه نیز که یکی از جاذبه های گردشگری پنوم پن است شب‌های جمعه و شنبه در خیابان 108 در مجاورت رودخانه برپا می‌شود. این بازار یکی از بهترین نقاط پنوم پن برای امتحان کردن غذاهای خیابانی و خرید سوغاتی است. در صورتی که به صنایع دستی علاقه دارید حتما سری به خیابان 178 بزنید. اکثر گالری‌ها و کارگاه‌های هنری در این خیابان و روبروی دانشگاه هنر قرار دارند.

فستیوال‌های شهر پنوم پن کامبوج

فستیوال آب

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

فستیوال آب بزرگترین فستیوال شهر پنوم پن کامبوج است که در ماه اکتبر برگزار می‌شود. این فستیوال 3 روزه اهمیت بسیاری دارد. این فستیوال نشانی از پایان فصل باران و شروع فصل ماهیگیری در کامبوج است. علاوه‌براین در این فستیوال تغییر جهت جریان تونله سپ را جشن می‌گیرند. بسیاری از روستاییان در سراسر کامبوج یک سال کامل را صرف ساختن قایق مخصوص روستای خود برای شرکت در مسابقات قایق‌سواری می‌کنند. این قایق‌ها با حکاکی‌ها و تزئینات دیدنی پوشیده شده‌اند و در زیبایی با هم رقابت می‌کنند. بر روی بدنه این قایق‌ها چندین چشم درشت کشیده می‌شود که نشانی برای دفع ارواح شیطانی است.

مراسم شخم‌زنی سلطنتی

مراسم شخم‌زنی سلطنتی یکی دیگر از رویدادهای بزرگ در شهر پنوم پن کامبوج است که آغاز فصل بارندگی و کاشت برنج را نشان می‌دهد. معمولا خانواده سلطنتی در این رویداد شرکت می‌کنند و گردشگران می‌توانند در محوطه موزه ملی مراسم و آیین‌های بودایی را در کنار مراسم شخم‌زنی سلطنتی مشاهده کنند. در این مراسم که یکی از جاذبه های گردشگری پنوم پن است دو گاو سلطنتی زمین را شخم می‌زنند و در آخر در مقابل این گاوها چند نوع خوراک گذاشته می‌شود. با توجه به اینکه این گاوها کدام خوراک را برای خوردن انتخاب کنند می‌تواند نشانی از برداشت محصول خوب یا بد باشد.

گردش در اطراف شهر پنوم پن کامبوج

سفر به تونله باتی از جاذبه های گردشگری پنوم پن

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

دریاچه تونله باتی و معبد انگکوریان از مهمترین جاذبه های گردشگری پنوم پن هستند. تونله باتی دریاچه‌ای طبیعی است که معمولا مردم محلی برای گذراندن آخر هفته و تفریح به آنجا می‌روند. امکانات قایق‌سواری در این دریاچه در دسترس است و بسیاری از مردم نیز در آب این دریاچه شنا می‌کنند. البته به دلایل بهداشتی شنا در دریاچه توصیه نمی‌شود. در عوض لوازم مختصری برای پیک‌نیک بردارید و در کنار این دریاچه استراحت کنید. از فروشندگان غذاهای خیابانی و رستوران‌های کوچک اطراف دریاچه نیز می‌توانید غذا تهیه کنید. با فاصله چند دقیقه از این دریاچه ویرانه‌های تا پروم قرار دارد که قدمت آن به اواخر قرن دوازدهم برمی‌گردد. با بازدید از این ویرانه‌ها حس می‌کنید وارد صحنه‌ای از فیلم تامب ریدر شده‌اید. برای بازدید از این دریاچه و ویرانه‌های اطراف آن که از جاذبه های دیدنی پنوم پن به حساب می‌آید هم می‌توانید از برگزارکنندگان تورهای یک روزه کمک بگیرید و هم می‌توانید از راننده‌های محلی توک‌توک بخواهید شما را به آنجا ببرند. با ماشین حدود یک ساعت و با توک‌توک حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود.

بازدید از معبد اودونگ

اودونگ در گذشته پایتخت کامبوج بود تا اینکه در سال 1866 پایتخت به پنوم پن منقل شد. این شهر در حال حاضر محل نگهداری استخوان‌های مقدس بودا است. این استخوان‌ها در معبدی بالای یک کوه قرار دارند. برای رسیدن به این معبد که از جاهای دیدنی شهر پنوم پن کامبوج به شمار می‌رود باید 10 تا 20 دقیقه در شیب کم کوه‌نوردی کنید. وقتی به بالای کوه می‌رسید منظره فوق‌العاده‌ای از معابد و مزارع برنج و دشت‌های سیلابی اطراف را مشاهده می‌کنید. برای رفتن به این معبد یا باید با رانندگان محلی توک‌توک مذاکره کنید یا از برگزارکنندگان تورهای یک روزه کمک بگیرید.

بعضی دیگر از جاذبه های گردشگری پنوم پن

مرکز نجات حیات وحش پنوم تامائو

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

اگر به حیوانات و حیات وحش علاقه دارید حتما از پنوم تامائو بازدید کنید. این مرکز به اتحادیه حیات وحش کامبوج تعلق دارد. در پنوم تامائو که از جاذبه های گردشگری پنوم پن به شمار می‌رود بیش از 1200 حیوان از گونه‌های مختلف زندگی می‌کنند. بسیاری از این حیوانات از دست فروشندگان غیرقانونی یا زیستگاه‌های در معرض تهدید نجات پیدا کرده‌اند. در پنوم تامائو بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با حیوانات مختلف از جمله ببر، فیل، خرس، گیبون و دیگر حیوانات آشنا شوند. این حیوانات معمولا برای برگشتن به زیستگاه طبیعی خود آماده می‌شوند. با بازدید از پنوم تامائو نه تنها از گونه‌های مختلف کامبوج بازدید می‌کنید بلکه با این کار از هدف عالی این مرکز حمایت می‌کنید.

مرکز نسل کشی چوئنگ ای‌کی یا زمین‌های کشتار

چوئنگ ای‌کی احتمالا یکی از غم‌انگیزترین جاذبه های گردشگری پنوم پن است. این سایت مهمترین یادبود قربانیان رژیم خمرهای سرخ است. این رژیم مخوف بین سال‌های 1975 تا 1979 بر کامبوج حکومت کرد و بین 1.5 تا 3 میلیون نفر را از بین برد. زمین‌های کشتار نشانی از جنایاتی است که در این دوره تاریک از تاریخ کامبوج انجام می‌شد. در این زمین‌ها از کنار گورهای دسته‌جمعی عبور می‌کنید و شکنجه‌گاه‌ها را می‌بینید. برای اطلاعات بیشتر از راهنماهای صوتی که به زبان انگلیسی هستند استفاده کنید. این راهنماها اطلاعات خوب و دقیقی به بازدیدکنندگان می‌دهند.

موزه ملی کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

موزه ملی کامبوج یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری پنوم پن است. مجموعه‌ای بزرگ از آثار هنری، مجسمه‌ها، سرامیک‌ها و منسوجات تاریخی در این موزه نگهداری می‌شوند. مهمترین بخش این موزه نمایشگاه دوران ماقبل تاریخ تا امروز است. در این بخش آثار مربوط به دوره انگکور بین قرن‌های 9 تا 15 نگهداری می‌شود. در موزه ملی کامبوج با تمدن باستانی خمرها و هنر و معماری باورنکردنی آنها و همچنین چالش‌هایی که در طول قرن‌ها با آنها روبرو بوده‌اند آشنا می‌شوید. چیزی که موزه ملی شهر پنوم پن کامبوج را متمایز می‌کند ساختمان خیره‌کننده و زیبای آن است. با الهام از طراحی سنتی خمر این موزه را طراحی کرده‌اند و در مرکز این ساختمان یک حیاط با گلکاری‌های زیبا دیده می‌شود.

ابریشم بافی در کُه داچ

جزیره زیبای سیلک در وسط رودخانه مکونگ قرار دارد و به مناظر فوق‌العاده دیدنی و روش‌های ابریشم بافی سنتی‌اش شهرت دارد. این جزیره یکی از جاذبه های گردشگری پنوم پن است و شما می‌توانید در روستاهای محلی این منطقه بگردید و با فرآیند ابریشم بافی که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده آشنا شوید. در این روستاها بافندگان ماهری را می‌بینید که بر روی دستگاه‌های بافندگی قدیمی نقش‌های پیچیده‌ای خلق می‌کنند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از این محصولات ابریشمی خریداری کنید و با خود به خانه ببرید. یکی از بهترین مناطق برای آشنایی با این هنر زیبا کُه داچ است. هم می‌توانید در این جزیره آرام استراحت کنید هم می‌توانید از مناظر زیبای رودخانه مکونگ و اطراف آن لذت ببرید.

بنای استقلال شهر پنوم پن کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

بنای یادبود استقلال پنوم پن یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی پنوم پن کامبوج است. این بنای تاریخی خیره‌کننده در سال 1958 و به مناسبت بزرگداشت استقلال یافتن کامبوج از فرانسه در سال 1953 ساخته شد. بر روی دیوارهای این بنای تاریخی حکاکی‌های زیبا و پیچیده‌ای دیده می‌شود و بنا با الهام از طراحی سنتی خمر ساخته شده است. دور تا دور بنای یادبود که از مهمترین جاذبه های گردشگری پنوم پن است یک پارک سرسبز و زیبا دیده می‌شود و محلی محبوب برای استراحت و برپایی یک پیک‌نیک عصرگاهی است.

اقامت در شهر پنوم پن کامبوج

یکی از بهترین مناطق شهر پنوم پن کامبوج برای پیدا کردن اقامتگاهی ارزان گلدن مایل در خیابان 278 است. نام این منطقه را گلدن مایل گذاشته‌اند چون کلمه گلدن در نام بسیاری از اقامتگاه‌ها وجود دارد. از جمله هتل‌های میانرده منطقه می‌توان به سیتادینس فلاتیرون پنوم پن و هتل 252 اشاره کرد. هتل 252 به استخر مجهز است و پس از یک روز طولانی و شلوغ در شهر پنوم پن کامبوج می‌توانید در آب این استخر خستگی را از تن به در کنید. غذاهای خمری این هتل نیز بسیار خوش‌طعم هستند. هتل رافلز لو رویال را نیز می‌توان به عنوان یک هتل لوکس معرفی کرد. معماری زیبا و مجلل این هتل و استخر بزرگ آن از جمله ویژگی‌های مثبتی هستند که مهمانان را به این هتل جذب می‌کنند. 

راه‌های سفر به پنوم پن کامبوج

جاذبه های گردشگری شهر پنوم پن کامبوج

متاسفانه هیچ پرواز مستقیمی از قاره‌های اروپا، آمریکا یا استرالیا به شهر پنوم پن کامبوج وجود ندارد. برای رسیدن به این شهر باید در بانکوک، سنگاپور یا کوالالامپور توقف کنید. اگر با پرواز به ویتنام بروید می‌توانید از آنجا با اتوبوس خودتان را به پنوم پن برسانید. البته مسیر این اتوبوس‌ها طولانی و خسته‌کننده است. از بانکوک نیز می‌توانید با اتوبوس به شهر پنوم پن کامبوج بروید اما این سفر یک روز کامل طول می‌کشد. اتوبوس مسیر پاکسه-لائوس حدود 15 ساعت در راه است.

حمل و نقل عمومی در شهر پنوم پن کامبوج

شهر پنوم پن کامبوج مثل دیگر شهرهای بزرگ آسیا به سیستم حمل‌ونقل مناسب یا مترو مجهز نیست. برای گشتن در شهر باید از توک‌توک یا موتور تاکسی‌ها استفاده کنید. موتورها کمی ارزان‌تر هستند اما از رانندگان آنها توقع کلاه ایمنی اضافه نداشته باشید. استفاده از توک‌توک ایمن‌تر است و می‌توانید روی صندلی عقب آنها بنشینید و با خیالی آسوده مناظر شهر را تماشا کنید. قبل از سوار شدن حتما با راننده بر سر قیمت به توافق برسید. بسته به مسیری که می‌روید معمولا بین 2 تا 4 دلار باید به آنها بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به پنوم پن کامبوج

کامبوج در کل سه فصل دارد. فصل گرم (از نوامبر تا ژانویه)، فصل بسیار گرم (فوریه تا می) و فصل بارانی (ژوئن تا اکتبر). میانگین دمای کامبوج در فصل گرم در حدود 32 درجه سانتیگراد است. این فصل بهترین زمان برای بازدید از شهر پنوم پن کامبوج است. دمای هوا در فصل بسیار گرم به 39 تا 42 درجه می‌رسد و تقریبا غیر قابل تحمل است. در فصل بارانی دمای هوا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این فصل نیز زمان مناسبی برای گردش در شهر پنوم پن کامبوج است. به دلیل بارش‌های مکرر در فصل باران شالیزارها و مناظر اطراف پنوم پن کاملا سرسبز و با طراوت هستند و قدم زدن در خیابان‌های باران‌زده می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی از این شهر شلوغ باشد.

کلام پایانی

کامبوج یکی از زیباترین کشورهای جنوب آسیا است و در عین حال نسبت به دیگر کشورهای همسایه توجه کمتری را به خود جلب می‌کند. پنوم پن یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین شهرهای این کشور است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. این شهر شلوغ با وجود دیدنی‌های جذابش می‌تواند چند روزی شما را در خود نگهدارد و سرگرمتان کند. در این مقاله کوتاه سعی کردیم شما را با شهر پنوم پن کامبوج آشنا کنیم. امیدواریم به کمک این راهنما بتوانید خاطره‌ای فوق‌العاده از سفر به پایتخت کامبوج برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران