27 مهر 1400
جهانگردی

رستوران های ایرانی در ارمنستان

ارمنستان با نام جمهوری ارمنستان فرهنگ و تاریخ غنی دارد و هر ساله مقصدی برای گردشگران و توریست‌های سراسر کشور محسوب می‌شود. که اکثرا با خرید بلیط هواپیما به این مقصد سفر میکنند. ایران نیز در همسایگی این کشور قرار دارد و مقصد مناسبی برای تفریح و گردش است، به گونه‌ای که رستوران ایرانی در ارمنستان بسیار به چشم می‌خورد و علاوه‌بر مسافران ایرانی، مردم ارمنستان را با غذاهای ناب و خوشمزه ایرانی جذب خود می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با رستوران‌های ایرانی در ارمنستان آشنا سازیم؛ از این رو در ابتدا شما را با موقعیت جفرافیایی و تاریخچه این کشور زیبا آشنا می‌کنیم و به توضیح رستوران‌های معروف ارمنی می‌پردازیم. در ادامه به معرفی رستوران ایرانی در ارمنستان که بسیار معروف و متنوع هستند خواهیم پرداخت. اما برای بالا بردن سطح کیفی این مقاله ما برآن شدیم که نام رستوران‌هایی را ذکر کنیم که ارزش رفتن و دیدن و همچنین خوردن یک وعده غذای ایرانی را داشته باشد، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

رستوران های ایرانی در ارمنستان

نکات سرو غذا در رستوران‌های ارمنستان

سه موردی که باید درباره خوردن در رستوران های ارمنستان باید بدونید به شرح زیر است:

نکته اول:

 سیگار کشیدن در رستوران‌های ایروان مجاز است: بعضی از رستوران‌های ارمنستان دوقسمتی هستند و در صورت اذیت شدن مشتریان از بوی سیگار می‌توانید به قسمت دیگری که اجازه سیگار کشیدن دارید، بروید. اما بهتر است بدانید که به طور معمول این امکان دو قسمتی بودن در بیشتر رستوران‌ها رعایت نشده است.

نکته دوم:

در ارمنستان می‌توانید بهترین رستوران‌هایی که غذاهای گیاهی سرو می‌کنند و رژیمی هستند را برای کسانی که به گیاه‌خواری علاقه دارند پیدا کنید

نکته سوم:

فرهنگ غذا و نوشیدنی در ایروان بسیار گسترده و مردم پسند است: رستوران‌های زیادی در ایروان وجود دارد که انواع مختلف از دستور پخت و طعم را شامل می‌شوند و بسیار خوشمزه هستند؛ چراکه محتویات استفاده شده تازه و کاملا محلی است.

رستوران‌های ارمنستان

فضای داخلی رستوران های ایرانی در ارمنستان

به‌خاطر بازدید گردشگران از سراسر دنیا از ارمنستان رستوران‌های مختلفی در کشور برپا شده‌اند که تنوع بالای غذایی ارمنی در آن به چشم می‌خورد. در کنار آن رستوران ایرانی در ارمنستان مقصد ایرانی‌ها، ارمنی‌ها و توریست‌های خوش‌ذوق داخلی و خارجی است.

غذا مرکز زندگی برای مردم ارمنستان است به طوری که وقتی دور هم جمع می‌شوند، فعالیت در آشپزخانه و محلی که غذا سرو می‌شود، بسیار پرجنب‌وجوش است و مهمان‌ها می‌توانند به میزبان برای آماده شدن غذا کمک کنند.

در واقع دو نوع غذا در ارمنستان (غربی و شرقی) وجود دارد؛ اگرچه شباهت‌های خیلی زیادی دارند ولی در کل متفاوت هستند. غذاهای شرقی ارمنستان به غذاهای محلی اشاره دارد و غذاهای غربی به غذاهایی اشاره دارد که از نسل‌های قدیم مردم ارمنی که در غرب ارمنستان زندگی می‌کردند، به نسل‌های امروز منتقل شده است.

رستوران های معروف ارمنستان

 از رستوران های ایرانی در ارمنستان رستوران مرتاقه،

از جمله رستوران‌های ارمنی می‌توان به رستوران مرتاقه، رستوران اولد اریوان، رستوران پاندوک ایروان، رستوران دولماما، رستوران مرگیوق، رستوران کوکاس تاورن، رستوران تومانیان شاورما، رستوران کی اف سی، رستوران کاراس، رستوران مستر گیروس اشاره کرد.

رستوران ایرانی در ارمنستان نیز با دیزاین شیک و طراحی‌های خاص و همچنین غذاهای حلال و سنتی ایرانی، تجربه خوبی را برای مسافران ایرانی، مردم ارمنستان و توریست ها فراهم آورده است. از جمله رستوران ایرانی در ارمنستان که شناخته شده و معروف هستند می‌توان به رستوران شیروان، آریا و پروانا اشاره کرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

  • رستوران  شیروان از نمونه رستوران ایرانی در ارمنستان است که با بیش از 10 سال سابقه توانسته است نظر مشتریان ایرانی، ارمنی و سایر افراد خارجی را به خود جلب کند. این رستوران با فضای گرم و صمیمی که نشات گرفته از فرهنگی ایرانی است، همواره در طول شبانه‌روز میزبان مهمان‌های خود است. طعم خوش غذاها و نان‌های ایرانی این رستوران در ارمنستان با منوی انتخابی جذاب و سطح بالای خدمات و کیفیت در ارائه خدمات و مهمان‌نوازی معروف است. از رفتن به این رستوران هرگز پشیمان نمی شوید. شما می توانید رفتن به این رستوران را در برنامه سفر و تور ارمنستان خود داشته باشید و موقعیت مکانی آن در تومانیان شماره 32 بین خیابان آبویان و تریان است.
رستوران اریا رستوران های ایرانی در ارمنستان
  • از دیگر می‌توان به رستوران آریا اشاره کرد که هم رستوران است و هم کافه،. محیطی لوکس و آرامی را برای داشتن یک وعده خوب تنهایی یا در کنار دوستان و خانواده فراهم می‌کند. این رستوران در ایروانا واقع در خیابان ایساکاهاکیان بین خیابان تامانیان (پارک کاسکاد) و باغرامیان قرار دارد و میزبان شما عزیزان در هر کجای دنیا که هستید، خواهند بود.
  • رستوران پروانا یکی از بهترین انتخاب رستوران ایرانی در ارمنستان است که با محیطی باز و خنک، با موسیقی زیبا، شاد و خواننده‌های خوب ارمنی لحظات شادی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. آدرس این رستوران جذاب در ایروان خیابان ایساکاهاکیان شماره 41 است.

درباره ارمنستان

کشور ارمنستان محصور در خشکی در قفقاز جنوبی و واقع در جنوب غربی آسیا است که از شمال با گرجستان، از شرق با آذربایجان، از جنوب با ایرانو  از غرب با ترکیه مرز مشترک دارد. سطح ارمنستان با مجموعه‌ای از کوهستان‌های دارای چین‌خوردگی، آتش‌فشان‌های بزرگ، قله‌های مخروطی، دره‌های تنگ رودخانه‌ای، دریاچه‌ها، چاله‌ها و گودال‌ها فرا گرفته شده است.

درباره ارمنستان

زبان رسمی مردم این کشور ارمنی است و در زمان سلسله اشکانی در ارمنستان تحولات جدیدی به قوع پیوست که در سال 301 میلادی مردم این کشور، مسیحیت رابه عنوان دین رسمی حکومت خود پذیرفتند.

هوای ارمنستان ملایم است و میزان بارندگی در بهار و اوایل تابستان به حداکثر و در زمستان به حداقل می‌رسد. این کشور در میان دو منطقه: نواحی جنگلی و چمنزارهای قفقاز، سرزمین‌های بیابانی و نیمه بیابانی ایران قرار دارد. با شرایط آب‌وهوایی و موقعیت مکانی خوبی که کشور ارمنستان دارد، فرصتی برای گردشگران و توریست‌های خارجی فراهم شده که نه تنها از این کشور زیبا دیدن کنند بلکه از غذاهای محلی این منطقه استفاده کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی از رستوران ایرانی در ارمنستان در اختیارتان بگذاریم. با سفر به ارمنستان و امتحان کردن غذاهای ایرانی در رستوران‌های ارمنستان می‌توانید بهترین سفر عمرتان را تجربه کنید. آیا شما تجربه بودن در رستوران ایرانی در ارمنستان را داشته‌اید؟ نظرتان را برای ما کامنت کنید و تجربه‌های خو را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران