نصرت

رستوران نصرت در استانبول: داستانی از نمک و آتش

رستوران نصرت در استانبول، چیزی بیشتر از یک رستوران است. این مکان نمادی از تجمل و طعم استثنایی است که به خاطر سرو استیک‌های بی‌نظیر و نمایش‌های جذاب سرآشپز معروف خود، شهرت جهانی بدست آورده است. نصرت گوکچه، تجربه‌ای فراموش نشدنی از غذا خوردن را برای میهمانانش به ارمغان می‌آورد. در این مقاله، به دنیایی سفر می‌کنیم که در آن هر برش گوشت و هر پاشیدن نمک، داستانی از هنر و عشق به آشپزی را روایت می‌کند.

رزرو تور استانبول

بلیط ارزان تهران استانبول با سه کلیک خوبه!

 بیوگرافی سالت بی؛ پدر خوانده استیک!

رستوران نصرت استانبول

نصرت گوکچه یا سالت بی  متولد 28 مرداد 1362؛ در یک خانواده کرد در ارزروم ترکیه به دنیا آمد. او پسر یک معدنچی بود و در کنار 4 خواهر و یک برادر بزرگ شد. نصرت گوکچه در سن 11 سالگی مدرسه را ترک کرد تا شاگرد قصاب شود و به امور مالی خانواده کمک کند. همین شاگردی بود که الهام بخش او شد تا سرآشپز شدن را بیاموزد.نصرت نزدیک یک دهه بعد را در استیک‌خانه‌های ترکیه کار کرد. سپس در سال 2009، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت گوشت به بوینس آیرس-پایتخت آرژانتین- رفت.

 او در رستورانی در آنجا کار می کرد و به گفته خودش آرزو داشت تا یک رستوران باز کند. در سال 2010، نصرت گوکچه که در آن زمان 27 سال داشت، اولین استیک خانه خود را در محله اتیلر استانبول افتتاح کرد. او در آن زمان هشت میز و 10 کارمند داشت.

صفحه اینستاگرام نصرت

در همین زمان؛ به صورت اتفاقی فریت ساهنک که تاجر ثروتمند ترکیه ایی بود، به رستوران سالت بی رفت. او بسیار تحت تأثیر کیفیت غذای نصرت قرار گرفت و اینطور شد که در تجارت نوپای او سرمایه گذاری کرد. گوکچه به کمک حمایت اولین سرمایه گذار خود توانست؛ علاوه بر رستوران نصرت استانبول، در سراسر خاورمیانه از جمله در آنکارا، دوحه و دبی، استیک هاوس باز کند. در آخر باید گفت ثروت نصرت گوکچه 60 میلیون دلار تخمین زده شده است.

رستوران نصرت استانبول؛ پایتخت استیک

رستوران نصرت استانبول

اولین رستوران نصرت که اکنون بخشی از یک مجموعه رستوران های بین المللی شده – درهای خود را در سال 2010 به روی مردم در استانبول باز کرد. رستوران نصرت استانبول با فضای آرام، طیف گسترده‌ای از برش‌های گوشت و کیفیت عالی، خود را در جمع برترین ها برای عاشقان استیک قرار داده است.

ارزانترین تور استانبول را با سه کلیک رزرو کنید تا تجربه ای باورنکردنی از سفر به این شهر رویایی داشته باشد.

علت معروفیت رستوران نصرت

رستوران نصرت در استانبول به واسطه‌ی سرآشپز مشهور خود، نصرت گوکچه، معروف به “Salt Bae”، موارد زیر را ارائه می‌دهد و به نوعی باعث شده تا محبوبیت و معروفیت متفاوتی در مقایسه با دیگر رستوران ها داشته باشد.

  • استیک‌های با کیفیت برتر: رستوران برای ارائه‌ی استیک‌های با کیفیت بالا، از جمله ریب آی، تندرلوین و سیرلوین شناخته شده است.
  • نمایش‌های جذاب آشپزی: نصرت گوکچه برای نمایش‌های خود در برش زدن و آماده سازی گوشت‌ها، به ویژه برای نحوه‌ی منحصربه‌فرد نمک پاشیدنش معروف است.
  • تجربه غذایی لوکس: رستوران تجربه‌ی غذایی لوکسی را با فضای داخلی مدرن و خدمات درجه یک ارائه می‌دهد.
  • منوی متنوع: علاوه بر استیک، منو شامل انواع غذاهای دیگر مانند سالادها، پیش‌غذاها و دسرها است.
  • مشتریان مشهور: رستوران مکانی پرطرفدار برای سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف است.
  • قیمت‌های بالا: نصرت به خاطر قیمت‌های نسبتاً بالا برای غذاهایش شناخته شده است، که بخشی از تجربه لوکس آن محسوب می‌شود.

در آخر باید بگوییم که رستوران نصرت نه تنها برای کیفیت غذای خود، بلکه برای تجربه‌ی منحصربه‌فرد و جذابی که ارائه می‌دهد، معروف است.

رستوران نصرت استانبول

چند مورد از غذاهای رستوران نصرت از نگاه میهمانان

در ادامه برخی از نظرات میهمانانی که به رستوران نصرت استانبول رفته‌اند، اشاره خواهیم کرد تا شاید این تجربه در انتخاب این رستوران برای شما نیز مفید بوده باشد.

گوشت گاو دودی (345 لیر)

برای شروع، برش‌های گوشت گاو دودی را سفارش دادیم که روی یک تخته چوبی با برگ‌های موشک، گوجه‌فرنگی گیلاس و کمی پنیر سرو می‌شوند. در حالی که نحو سرو کردن خوب به نظر می‎رسید، واقعاً هیچ سلیقه‌ یا تزئین خاصی در آن وجود نداشت. از نظر ما، طعم آن درست مانند تکه‌های ژامبون معمولی سوپرمارکت بدون دود یا طعم واقعی بود. حتی برگ‌های کاهو و گوجه گیلاسی کافی نبود و سس مناسبی نیز برای افزودن به غذا وجود نداشت. از یک «استیک‌خانه لوکس»، این انتظار وجود ندارد که ظروف خیلی ساده باشند. این پیش غذا در کل، راضی کننده نبود، اما می‌توانست خیلی بهتر و خوشمزه‌تر با توجه به معروفیت رستوران نصرت استانبول، سرو شود.

300 گرم استیک نیویورک (595 لیر)

استیک‌ها به لطف «نمایش» که اجرا می‌کنند، جزء اصلی در Nusr-et هستند. علیرغم اینکه رستوران استانبول «مقرون به صرفه‌تر» است، اما انصافاً آنقدر هم ارزان نیست. ما به سراغ گزینه ارزان‌تر در منو، که استیک نیویورک است، رفتیم.

آن‌ها استیک را برای شما تکه تکه می‌کنند و نمک را به طرز پر زرق و برقی به سبک نمک پاش می‌پاشند. متأسفانه، جدای از تماشا، طعم آن هیچ جا ارزش تبلیغات را نداشت. استیک خشک، سفت و به شدت کم طعم بود. هیچ پوسته واقعی روی استیک وجود نداشت، هیچ چاشنی یا طعم کره‌ای در آن وجود نداشت. بله، هنگام سرو نمک روی آن پاشیده شد، اما احتمالاً به مقدار بیشتری نیاز دارید تا از راه دور شروع به چشیدن چیزی از آن استیک بی‌طعم کنید. هر میز یک کاسه نمک دریایی در کناره خود دارد تا استفاده کنید. اما چاشنی‌ها و طعم خاصی در این استیک وجود ندارد. از نظر ما استیکی که سرو شد به اندازه نصف قیمت آن ارزش داشت.  

برگر Lokkum  (129 لیر)

برگر Lokkum یک همبرگر معمولی گوشت گاو نیست، بلکه یک استیک برگر تکه‌شده با چدار و پیاز کاراملی شده است. کمی خشک بود، اما پنیر و پیاز کاراملی شده وجود دارد تا حدودی طعم آن را جبران کند. از این نظر، بهتر از استیک، طعم داشت. اما در واقع، این یک همبرگر متوسط و در بهترین حالت متوسط است. همراه با سیب زمینی سرخ شده. تنها نکته مثبت این است که برگر در واقع ارزان است. اما مطمئناً همبرگرهای بهتری را در استانبول با قیمت ارزان‌تر پیدا خواهید کرد.

گل پیاز (85 لیر)

برای یک غذای جانبی، ما گل پیاز را انتخاب کردیم. در اصل، این پیاز کوبیده و سرخ شده تا ترد طلایی شود. از طرفی، به آن “گل” می‌گویند، زیرا پیاز را ورقه‌ای بریده‌اند، اما نه تا ته، به شکلی که وقتی سرخ می‌شود مانند یک گل “شکفته شود”.

به هر حال، گل پیاز تقریباً تنها غذایی بود که تا حدودی از آن لذت بردیم. به طور کلی از بیرون ترد بود و مقداری چاشنی نیز در آن وجود داشت.

رستوران نصرت استانبول

قیمت منوی رستوران نصرت استانبول

قیمت پیش غذاها از حدود 70 لیر شروع می شود و غذاهای اصلی در رنج قیمتی160 لیر است. برای دو نفر، یک وعده غذایی با نوشیدنی به طور متوسط ​​حدود 700 لیر هزینه دارد. یک استیک خوش طعم در رستوران سالت بی، به قیمت 180 لیر است. همچنین دنده بره یک انتخاب محبوب است که برای دو نفر 450 لیر سرو می شود.

تقریباً همه در استانبول کیفیت رستوران نصرت را بی نظیر می دانند. این جا یکی از 10 رستوران برتر استانبول است و بازدیدکنندگان نه تنها برای غذا، بلکه برای ملاقات با Salt Bae که داستان موفقیت بسیار جالبی دارد، می آیند. کیفیت بالای گوشت و خدمات منحصر به فرد نصرت، این رستوران را بدون شک به بهترین رستوران استانبول برای دوستداران استیک کرده است.

اگر بلیط هواپیما استانبول را تهیه کرده اید و چمدانتان را بسته اید؛ نصرت را به دلیل موقعیت مناسب، به آسانی پیدا می کنید. ارایه خدمات حرفه ای و دادن امکانات، چیزی است که مهمانان در اینجا بر آن توافق دارند. همچنین نظر بسیاری از مردم بر این است که قیمت ها نسبت به غذایی که سرو می کنید؛ مناسب است.

آیا رستوران نصرت فقط در استانبول است ؟

در حال حاضر 18 خانه استیک و یک همبرگر در خانواده Nusr-et وجود دارد که در 15 شهر قرار دارند: ابوظبی –دبی – آنکارا – بورلی هیلز (امریکا) –بدروم-بوستون-دوحه – استانبول، جده(عربستان سعودی) لندن- مارماریس – میامی- میکونوس (یونان)- نیویورک- دالاس.

در جهت جهانی بودن این رستوران می توان گفت؛ لئوناردو دی کاپریو، برونو مارس، دیوید بکهام، لیونل مسی و مارادونا، از افراد مشهوری هستند که از این رستوران دیدن کرده اند. اگر به تازگی به ترکیه سفر کرده اید؛ می توانید بلیط دبی را در سه کلیک تهیه کرده و رستوران نصرت دبی را تجربه کنید.

بخوانید: قیمت غذا در استانبول: خوشمزه ترین ها و ارزان ترین ها برای هر ذائقه و هر جیبی

رستوران نصرت در دبی و ابوظبی کجا هستند؟

Restaurant Nusret Istanbul

 رستوران نصرت در ابوظبی در طبقه1 مرکز خرید The Galleria Al Maryah Island قرار دارد. همچنین رستوران نصرت دبی را می توانید در رستوران دهکده در هتل چهار فصل دبی در ساحل جمیرا پیدا کنید.

آنچه در رستوران نصرت دبی گذشت!

برگر معروف نصرت با روکش طلای 24 عیار اولین بار در رستوران نصرت دبی معرفی شد و همین امر بر شهرت این سرآشپز بسیار افزود. سرآشپز نصرت به کسی اهمیت نمی دهد، یعنی ممکن است هیچ عکسی از لبخند زدن او پیدا نکنید، زیرا او همیشه سعی می کند به عنوان یک شخص جدی که بسیار مرموز است ظاهر شود. او حتی با افراد مشهوری که از رستوران های او بازدید می کنند؛ فقط در نقش Salt Bae باحال بازی می کند.

آیا نصرت دبی گران است؟

اگر Nusret در دبی را با سایر رستوران‌های مجلل دبی مقایسه کنید، غذاها و نوشیدنی ها گران تر هستند اما نه خیلی بیشتر!

هرچند که قیمت نصرت استانبول بسیار کمتر و شاید نصف قیمت است.

منوی رستوران نصرت

 همانطور که می توانید تصور کنید، هرکسی که به یکی از غذاخوری های نصرت می رود، به احتمال زیاد به دنبال تکه های لطیف گوشت است. استیک ها، غذاهای گوشت گاو و بره به وفور یافت می شوند و به دلخواه شما طبخ می شوند. همچنین غذاهای ماهی و مرغ مانند ماهی کبابی و مرغ بریان نیز سرو می شوند. در آخر باید گفت تنوع کمی از سوشی در این رستوران وجود دارد.

مشاهده منو رستوران نصرت

نصرت؛ حتی برای گیاه خواران!

اگر گیاه‌خوار هستید، در رستوران نصرت استانبول و دبی گرسنه نخواهید ماند، اما انتخاب شما نسبتاً محدود است  (به هر حال نصرت یک استیک هاوس است). ما سالادهایی مانند سالاد عثمانی را پیشنهاد می کنیم که شامل گوجه فرنگی، گردو، پیاز، فلفل سبز، جعفری، فلفل چیلی و وینیگرت انار است. همچنین سالاد مخصوص نصرت متشکل از برگ های فصل، پنیر بز، کشمش، گردو و وینیگرت انار است.

اگر مایل به خوردن سبزی زیاد نباشید، چهار عدد رول ماکی گیاهی نیز وجود دارد.

رستوران های گیاهی استانبول بهترین و خوشمزه ترین انتخاب برای گیاه خواران!

غذاهای امضاء شده نصرت چیست؟

رستوران نصرت استانبول

اگر به دنبال تجمل هستید، پس باید یکی از استیک های طلایی را انتخاب کنید. استیک طلایی نصرت 400 گرم استیک است که در ورقه نازک طلایی پیچیده شده است. اما اگر به دنبال استیک خالص با وزن بیشتر هستید؛ استیک عثمانی با استخوان ضخیمی که وزن آن 1.1 کیلوگرم است، می تواند غذای مورد علاقه شما باشد.

بهترین رستوران های استانبول را می شناسید؟

10 عامل موفقیت سالت بی

  • عشق آشپزی: نصرت گوکچه عاشق آشپزی و دنیای رستوران هاست و همین باعث می شود در این زمینه نهایت تلاش خود را بکند. نصرت این عشق را در چهارده سالگی در آشپزخانه رستورانی که برای آن به صورت کوچک شروع به کار کرد به دست آورد. از آن زمان، سرآشپز معروف به اوج صنعت رستوران‌های لوکس رسید و بسیار موفق شد.
  • کیفیت مواد اولیه: نصرت به کیفیت مواد اولیه رستوران‌هایش اهمیت زیادی می دهد. او گوشت و پروتئین های لازم را در رستوران هایش به نفع مشتریان انتخاب می کند .
  • برتری در پخت غذا: روش پخت متفاوت و طعم خاص استیک رستوران های معروف نصرت در سراسر جهان.
  • اولویت شادی و رضایت مشتری:راضی نگه داشتن مشتری چیزی است که Salt Bae می فهمد محیط رستوران او به خوبی مدیریت می شود و به دلیل نارضایتی و یا کوچکترین مشکلی به هیچ یک از مشتریانش اجازه خروج از رستوران را نمی دهد. می دانیم که مشتریان راضی؛ مشتریان بیشتری را به همراه خواهند داشت و بالعکس
  • حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی و اینترنت: مردم در سراسر جهان او را به خاطر ژست خاص در هنگام پاشیدن نمک خاص دوست دارند. ویدیو های او همچنان در دست مردم می چرخد!
  • نام زنجیره ای رستوران نصرت استانبول (Nusr-ET): جالب است بدانید که هایش Nusr-ET در واقع ترکیبی است از نام او با کلمه Et که در زبان ترکی به معنای گوشت است. همانطور که می دانید نام رستوران نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارد.

بخوانید: 12 تا از بهترین استیک خانه های استانبول؛ آوازه‌ی آتش و طعم

رستوران نصرت استانبول

شخصیت و نحوه زندگی نصرت هم بی تاثیر نبوده…

  • سبک زندگی و شخصیت نصرت: سبک زندگی خصوصی نصرت و نمک پاشیدن او هنگام چشیدن گوشت و همچنین همراهی خانواده‌اش برای طرفدارانش جالب است. از آنجایی که آشپز نصرت 9 فرزند دارد، عکس های زیادی را با آنها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. این نشان دهنده عشق و علاقه او به فرزندان و به خانواده اش است.
  • احترام نصرت به حقوق ارباب رجوع: این اصل یکی از بهترین سیاست هایی است که نصرت در رستوران های زنجیره ای خود دنبال می کند. او مرتباً خودش به رستوران‌هایش سر می‌زند و در هر شعبه‌ای حضور دارد. او همچنین شخصا از مشتریانی که وارد رستوران می شوند استقبال می کند، این نادرترین چیزی است که می توانیم از یک مدیر رستوران با چنین استاندارد جهانی ببینیم.
  • ابتلا به فقر در دوران کودکی و نوجوانی:  تجربه فقر است که امروزه بسیاری از افراد موفق را به صحنه آورده است. تجربه فقر و سختی نصرت نه تنها او را به مردی خودساخته و موفق تبدیل کرد، بلکه او را در بین بازدیدکنندگان رستورانش بیش از پیش به شهرت رساند. البته، مردم همیشه داستان یک پسر ظرفشویی را که اکنون مدیر ارشد تجارت خود است، دوست دارند.
  • ایده های جدید و خلاقانه در کار: یکی از مهمترین رازهای موفقیت نصرت ایده های جدید اوست. او همیشه در رستوران به دنبال ایده های جدید، طعم های جدید و تجربیات جدید برای مشتریانش است. در رستوران های نصرت همیشه می توان انتظار طعمی جدید و حتی شیوه ای متفاوت را داشت.

هتل های استانبول را با سه کلیک رزرو کنید.

حرف آخر از سه کلیک درباره رستوران نصرت در استانبول

محبوبیت رستوران نصرت در استانبول نشان‌دهنده ترکیب منحصربه‌فردی از هنر آشپزی، شخصیت کاریزماتیک سرآشپز و تجربه غذایی ناب است. این رستوران، با ارائه‌ی گوشت‌های با کیفیت و نمایش‌های زنده‌ی جذاب در پخت و سرو غذا، توانسته است نه تنها به مقصدی برای علاقه‌مندان به غذا، بلکه به یک نماد فرهنگی در عرصه‌ی بین‌المللی تبدیل شود. نصرت گوکچه، با استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی و توجه به جزئیات در هر بخش از تجربه غذایی، موفق شده تا رستوران خود را از یک مکان ساده‌ی آشپزی به یک پدیده‌ی جهانی ارتقا دهد. در نهایت، رستوران نصرت نمونه‌ای بارز از ترکیب هنر، سرگرمی و کیفیت است که همگی با هم به خلق موفقیتی درخشان در عرصه‌ی غذا منجر شده‌اند.

سوالات متداول

رستوران نصرت کجای استانبول است ؟

Etiler Mahallesi, Hisar Üstü Nispetiye Cd. No:87, 34337 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

رستوران نصرت در کدام شهرهای ترکیه شعبه دارد ؟

آنکارا – بدروم – مارماریس
شما می توانید تورآنکارا، تور بدروم و تور مارماریس را در سه کلیک بخرید و یک روز از سفرتان را به این رستوران مشهور اختصاص بدهید.

رستوران نصرت دبی دقیقا کجاست ؟

Gumeirah Beach Dubai Restaurant Village Four Seasons Resort – United Arab Emirates

منو رستوران نصرت شامل چه غذاهایی است؟

شما میتوانید با مراجعه به وب سایت رستوران نصرت منو و سایر اطلاعات مربوط را مشاهده کنید(وب سایت رستوران نصرت)

دومین شعبه رستوران نصرت کجا افتتاح شد؟

در بهترین منطقه دبی؛ جمیرا

گران ترین شعبه رستوران نصرت کجاست ؟

به نظر می رسد قیمت غذاهای رستوران نصرت در لندن واقعا نجومی باشد!

نظرات کاربران