محدودیت‌ سفرنوروزی 1401

شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیار زیادی بر جهان گذاشته است. با گسترش این بیماری بعضی مشاغل کساد شده و مدارس و دانشگاه‌ها دچار تعطیلی‌های مقطعی شدند. درواقع می‌توان گفت این بیماری خسارت‌های زیادی را برای افراد در پی داشته است. بیماری کرونا علاوه بر اینکه جان میلیون‌ها انسان را گرفته از لحاظ روحی نیز آسیب‌های فراوانی را به اشخاص وارد کرده و تفریحات آن‌ها را نیز محدود کرده است.در ماه‌های گذشته میزان محدودیت‌ها تا حدی بود که مردم نمی‌توانستند به خیلی از شهرها سفر کنند. بنابراین در روزهای آخرین سال 1400، طبیعی است که سوال‌ها و نگرانی‌هایی برای مردم در مورد محدودیت سفر نوروزی 1401 ایجاد شده باشد. برای همین ما قصد داریم در این مقاله به ارائه توضیحاتی در این مورد بپردازیم. پس اگر شما هم قصد سفر در تعطیلات نوروز را دارید همراه ما باشید.

سفر با خودروی شخصی با توجه به محدودیت سفر نوروزی 1401

ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی

یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های نوروز، سفر به شهرهای مختلف با ماشین شخصی است. شاید شما هم قصد داشته باشید در سال 1401 با خودروی شخصی خود به سفر بروید و حال و هوایی عوض کنید. درواقع سفر کردن باعث می‌شود تا خستگی‌ها و تنش‌های سال گذشته از بین برود و سال جدید را با انرژی بیشتر و روحیه‎ای شاداب‌تر آغاز کنیم.اما فعلا سفر کردن با گذشته کمی متفاوت است و قبل از سفر باید دید که به خاطر کرونا چه محدودیت‌هایی در نظرگرفته شده است. سال گذشته محدودیت‌های سفر با خودروهای شخصی بسیار زیاد بود و شما با توجه به شماره پلاک خود نمی‌توانستید به بعضی شهرها وارد شوید.

در سال جدید خوشبختانه به علت واکسینه شدن بیشتر مردم، محدودیت سفر نوروزی 1401 کاهش یافته است. اما همچنان رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی ضروری بوده و نباید نسبت به آنها بی‌توجه بود. در نوروز 1401 شما می‌توانید با خودروی شخصی سفر کنید. البته نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که حتما شخصی که پلاک ماشین به نام آن بوده باید دز دوم و یا سوم واکسن را دریافت کرده باشد. اگر برخلاف مورد گفته شده انجام شود علاوه بر جریمه نقدی از مسافرت این خودرو نیز جلوگیری به‌عمل می‌آید.

اگر شما قصد سفر با خودروی شخصی را دارید حتما نسبت به واکسینه شدن خود اقدام کنید تا در هنگام سفر با مشکلی مواجه نشوید. برای داشتن سفری ایمن و جلوگیری از افزایش بیماری بهتر است حتما تمام سرنشینان خودرو واکسینه شده باشند. هرچند ملاک سفر واکسینه بودن شخصی بوده که خودرو با کارت ملی او ثبت شده است.

بیشتر بخوانید : مشاهده لیست قیمت بلیط هواپیما کیش

سفر با وسایل نقلیه عمومی

شاید شما قصد سفر با وسایل نقلیه عمومی را داشته باشید که در این صورت برای دریافت بلیط باید حتما واکسینه شده باشید تا بتوانید بلیط را دریافت کنید. در واقع بر اساس خبرهای گفته شده بهتر است اشخاص ترجیحا سه دز واکسن را تزریق کرده باشند اما اگر از دز دوم آنها کمتر از سه ماه گذشته باشد مانعی وجود ندارد. برای اینکه در حین سفر با وسایل نقلیه عمومی به بیماری دچار نشوید حتما در حین سفر از ماسک استفاده کنید و از خوردن خوراکی نیز بپرهیزید.

در حین سفر با وسایل نقلیه عمومی  بهتر است کارت واکسن خود را همراه داشته و حتما به این نکته توجه کنید که شما باید فاقد بیماری بوده و هیچگونه علائمی نداشته باشید چون در صورت مشاهده علائم حتی با داشتن کارت واکسن شما مجاز به سفر نخواهید بود.

سفر به کشورهای خارجی در نوروز 1401 با محدودیت رو به رو است؟

محدودیت پروازهای خارجی در نوروز 1401

تعطیلات عید فرصت بی‌نظیری پدید می‌آورد تا بتوانیم به جاهایی برویم که مدت‌ها آرزوی‌شان را داشته‌ایم. مسافرت به کشورهای خارجی، یکی از همین موارد است. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند برای سفرهای نوروزی به خارج از کشور بروند و سفری متفاوت را تجربه کنند. حال با توجه به این بیماری و محدودیت‌های آن، اگر شما قصد سفر به خارج از کشور را دارید بهتر است از بعضی موارد اطلاع پیدا کنید تا در حین سفر با مشکل مواجه نشوید. از آنجایی که هر کشور قوانین مخصوص به خود را دارد حتما قبل از سفر در مورد قوانین هر ایرلاین تحقیق کاملی انجام دهید.

مواردی که برای همه کشورها و پروازها صدق می‌کند :

  • شما باید واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام داده باشید
  • هیچگونه علائم کرونایی نداشته باشید.
  • حتی ممکن است بعضی ایرلاین‌ها علاوه بر کارت واکسن، تست منفی پی سی آر شما را نیز بخواهند.
  • پس بهتر است قبل از سفر این تست را نیز انجام دهید.

ممنوعیت شهر و استان‌ها براساس رنگ‌بندی

رنگ بندی جدید شهر ها

در سال گذشته, محدویت‌ های زیادی با توجه به رنگبندی شهرها اعمال شد. به طوری که عمل نکردن به آنها جریمه هایی برای افراد در بر داشت. حالا اگر برایتان این سوال ایجاد شده که آیا امسال نیز، سفر به شهرهای قرمز و نارانجی جریمه‌ای در پی خواهد داشت یا خیر؟ در جواب سوال شما باید بگوییم: در حال حاضر محدودیت سفر نوروزی 1401 درباره ورود به این شهرها اعلام نشده است. اما همان‌طور که می‌دانید در این شهرها رواج بیماری بیشتر بوده و امکان مبتلا شدن نیز بیشتر است. پس بهتر است از سفر به این شهرها که پرخطر هستند تا زمانی که وضعیت بهتری داشته باشند، بپرهیزید.

وضعیت هتل‌ها و رستوران‌ها در نوروز 1401

وقتی به یک شهر دیگر سفر می‌کنیم و وارد آن می‌شویم، رستوران‌ها و هتل‌ها جزو اولین مکان‌های آن شهر هستند که به دنبال‌شان می‌گردیم. در واقع این دو مکان مسافران زیادی را به خود می‌بینند چون نیازهای مهم مسافران در این دو مکان برطرف می‌شوند. حال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌ سفرنوروزی 1401 که برای این مکان‌ها اجرا می‌شوند، بهتر است قبل از سفر در مورد باز بودن این مکان‌ها و ارائه خدمات در شهر مورد نظر خود اطلاعاتی به دست بیاورید.

در حال حاضر ممنوعیتی برای باز بودن این دو مکان در نوروز 1401 بیان نشده است و شما می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. اما به این نکته دقت داشته باشید که حتما پروتکل‌های بهداشتی را در این مکان‌هارعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

سخن آخر

برای رهایی از خستگی‌های روزمره و دریافت انرژی، سفر کردن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما در حال حاضر نه تنها کشور ما، بلکه کل جهان در وضعیت عادی قرار ندارند. پس تا حد ممکن بهتر است، حتما به واکسینه شدن کامل خود و خانواده‌تان اهمیت بدهید تا سلامت شما در طی سفر به خطر نیفتند.

 هر چند در حال حاضر فعلا محدودیت سفر نوروزی 1401 مطرح نشده، اما ممکن است با اوج‌گیری بیشتر این بیماری، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شوند که عمل به آن‌ها برای سلامت شما و خانواده شما ضروری است. پس قبل از سفر حتما از محدودیت‌ها اطلاع پیدا کنید. ضمنا، در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم بیماری از شما خواهشمندیم سفر خود را لغو کنید تا جان خود و هم وطنان‌تان به خطر نیفتد.

سوالات متداول

چگونه باید مشخصات تزریق واکسن صاحب خودرو را ثبت کنیم؟

فردی که پلاک خودرو به نام اوست؛ برای جریمه نشدن باید به سامانه ایران من رفته و در آنجا ثبت نام کند.

محدودیت تردد بین شهری از کی آغاز می شود ؟

20 اسفند

وضعیت کرونا در مشهد به چه صورت است ؟

بیشتر شهرهای خراسان جنوبی از جمله مشهد در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

وضعیت کرونا در کیش و قشم قرمز است ؟

به دنبال افزایش بیماران کرونایی در این شهرها، بهتر است با رعایت کامل پروتکل سفر کنید.

چه مدارکی برای سفر به دبی در وضعیت کرونا لازم است؟

ارائه مدارک معتبر واکسیناسیون – گواهی معتبر آزمایش منفی کوید 19 یا همان پی سی آر (در 48 ساعت قبل ) – گواهی پزشکی معتبر صادره از مراجع ذیربط برای سفر به دبی نیاز است.

نظرات کاربران