Rainy days in New York
9 اردیبهشت 1402
آمریکا

روزهای بارانی در نیویورک؛ 14 کار که می‌توانید انجام دهید!

نیویورک در تابستان و بهار اغلب بارانی‌ست. در واقع، نیویورک تقریبا 120 روز در سال بارندگی دارد؛ بدین معنی که هر سه روز یک‌بار برف یا باران می‌بارد. اما اگر در روزهای بارانی به نیویورک سفر کرده‌اید نگران نباشید؛ پایان دنیا که فرا نرسیده است؛ کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در روزهای بارش باران در نیویورک وجود دارد. کافی‌ست چتر و کت بارانی خود را بردارید و از هتل بیرون بزنید. می‌توانید چند ساعتی را در کتاب‌خانه عمومی نیویورک صرف بررسی مجموعه‌ای بیش از 53 میلیون کتاب کنید یا از اجراهایی که در Grand Central Terminal برگزار می‌شود دیدن کنید، در کافه‌های میلان در کنار گربه‌ها عصرانه میل کنید، در پاساژ‌ها و مراکز خرید سرپوشیده مانند Oculus بگردید و خرید کنید، سینما بروید و فیلم تماشا کنید، بولینگ‌بازی کنید و به سالن‌های کنسرت، ورزش‌های رزمی و نمایش مانند Madison Square Garden و Radio City بروید.

در طول این مقاله همراه ما باشید تا شما را با فعالیت‌هایی که می‌توانید در روزهای بارانی نیویورک انجام دهید آشنا کنیم.

آماده رزرو بلیط هواپیما نیویورک هستید؟

به کتاب‌خانه عمومی نیویورک بروید

New York Public Library

اولین ساختمان کتاب‌خانه عمومی نیویورک در دهکده شرقی در سال 1911 ساخته شد. این ساختمان با کمک مالی سخاوتمندانه جان آستور مرحوم که در آن زمان ثروتمندترین مرد آمریکا بود ساخته شد. او در وصیت‌نامه خود از ساخت یک کتاب‌خانه مرجع در شهر نیویورک صحبت کرده بود و 400 هزار دلار را به ساخت آن اختصاص داده بود. فقط در بخش کتاب‌های کمیاب کتاب‌خانه عمومی نیویورک بیش از 20 هزار کتاب قدیمی وجود دارد. جالب است بدانید که بسیاری از افراد مشهور از جمله فرانسیس فورد کاپولا –کارگردان مشهور پدرخوانده- هلن هیز -بازیگر آمریکایی-  نورمن میلر –نویسنده کتاب برهنه‌ها و مرده‌ها و کتاب مرلین مونرو- و ژاکلین کندی اوناسیس – همسر جان اف. کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا- از این کتاب‌خانه عمومی دیدن کرده‌اند. بنابراین ممکن است شما هم در بازدید از کتاب‌خانه عمومی نیویورک در روزهای بارانی با یکی از مشاهیر روبه‌رو شوید.

در روزهای بارانی نیویورک از موزه هنر گوگنهایم دیدن کنید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی نیویورک انجام داد، بازدید از موزه هنر مدرن گوگنهایم است. این موزه توسط معماری آمریکایی به نام فرانک لویید رایت در سال 1959 ساخته شد. به‌محض این‌که وارد ساختمان شوید متوجه خواهید شد که هیچ ساختمانی مشابه ان را پیدا نمی‌کنید. دیوارها، سقف و کف سفید است و طبقات به‌وسیله رمپ‌های شیب‌دار حلزونی به‌ هم متصل می‌شوند. هم‌چنین در موزه هنر گوگنهایم، آثار نقاشی و مجسمه‌سازی از هنرمندان نامی مانند پل سزان –نقاش فرانسوی و پیشگام در سبک پست‌امپرسیونیسم- ژرژ براک –نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی و پیشگام هنر مدرن- فرانتس مارک –نقاش برجسته اکسپرسیونیسم آلمانی- خوان گریس –نقاش اسپانیایی و نخستین نقاش کوبیست – و مارک شاگال –نقاش روسی-فرانسوی سبک امپرسیونیسم- به نمایش درآمده است.

از ترمینال قطار دیدن کنید!

شاید دیدن یک ترمینال قطار در یک روز بارانی در نیویورک یک فعالیت سرگرم‌کننده به نظر نرسد، اما grand central terminal چیزی بیش از یک ترمینال ساده است. این مرکز حمل‌و‌نقل که به‌عنوان ایستگاه بزرگ مرکزی نیز شناخته می‌شود، سالانه بیش از 67 میلیون مسافر را می‌پذیرد. بسیاری از مردم فقط برای دیدن معماری و لوسترهای سالن vanderbilt به آن‌جا می‌روند. وزن هرکدام از این لوسترهای عظیم 1250 کیلوگرم است و 132 لامپ در آن به‌کار رفته است. علاوه بر تماشای زیبایی و حمل‌ونقل در این ترمینال می‌توانید 60 فروشگاه خرده‌فروشی، 35 غذاخوری و بازاری با 13 فروشنده محلی که غذا، خوراکی‌ها و اقلام سوغاتی را به فروش می‌رسانند در این‌جا بیابید.

یک روز بارانی نیویورک در جوار گربه‌ها قهوه بنوشید!

Koneko Cafe

اگر از گربه‌ها نمی‌ترسید یا به موی آنان آلرژی ندارید به کافه Koneko بروید. این کافه که در خیابان شماره 26 کلینتون در سمت شرقی نیویورک قرار دارد، به‌معنای «بچه گربه» است. این کافه به نجات گربه‌های در معرض خطر می‌پردازد. آن‌ها این گربه‌های پشمالوی لوس را از Anjellicle Cats Rescue که سازمانی داوطلبانه برای محافظت از حیوانات بی‌پناه است می‌گیرند و آن‌ها را به این کافه می‌آورند. این کافه ظرفیت نگهداری از 20 گربه را دارد. آنان مکان‌هایی را در کنار صندلی‌های مشتریان برای گربه‌ها طراحی کرده‌اند تا گربه‌ها آن‌جا بنشینند و استراحت کنند. شما می‌توانید به کافه Koneko بروید و همزمان با تماشای این کوچولوهای دوست‌داشتنی پشمی، کروسان، وافل، توفوی توکیویی، نودل سوبا، کیک کرپ شکلاتی، چای و قهوه و یا خوراکی‌های گیاهی را در آب‌ و هوای بارانی شهر میل کنید. 

در روزهای بارانی نیویورک به کنسرت بروید

تالار موسیقی Radio City در خیابان ششم میدان تایمز قرار دارد. این سالن، در واقع بخشی از راکفلر سنتر است و حدود 6 هزار نفر را در خود جای می‌دهد. تالار موسیقی Radio City در زمان افتتاح خود بزرگ‌ترین سالن موسیقی جهان بوده است. این سالن موسیقی به دلیل برگزاری کنسرت‌های موسیقی و رقص، نمایش معروف کریسمس، برگزاری برنامه اهدای جوایز موسیقی ویدئویی ام‌تی‌وی، جوایز تونی و گرمی شهرت یافته است. شما می‌توانید در یک روز بارانی در نیویورک به این سالن بروید و از یکی از نمایش‌های آن لذت ببرید.

با آثار هنرمندان مشهور ملاقات کنید!

موزه هنر متروپولیتن یکی از جاهای دیدنی نیویورک است. این موزه برای بازدید در روزهای بارانی نیویورک مناسب است. این موزه نمادین که با نام MET نیز شناخته می‌شود، در سال 1870 تأسیس شد و بیش از 2 میلیون اثر هنری دارد. این موزه در خیابان پنجم Central Park قرار دارد و آثار باستانی کلاسیک، نقاشی‌ها، آثار مصر باستان و مجسمه‌هایی از سراسر جهان آن را به بزرگ‌ترین موزه هنری در نیمکره غربی تبدیل کرده است. برخی از این نقاشی‌های برجسته متعلق به پیر آگوست رنوآر، رامبرانت، کلود مونه و فرانسیسکو گویا است.

یک روز بارانی نیویورک را در موزه هنر مدرن سر کنید

Museum of Modern Art

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی در نیویورک انجام داد، بازدید از هنر موزه مدرن است. موزه هنر مدرن یا MoMA یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن در جهان بوده که شامل کتاب، فیلم، عکس، مجسمه، نقاشی و معماری است. تابلوی Les Demoiselles d’Avignon، اثر پابلو پیکاسو و تابلویReflection in the Clouds on the Water Lily Pond اثر کلود مونه از محبوب‌ترین آثار موزه هنر مدرن به شمار می‌روند. در این موزه، آثار دیگری از پل گوگن –نقاش و تندیس‌گر فرانسوی- سالوادور دالی –نقاش سبک سورئالیسم فرانسه- مارک شاگال –نقاش سبک امپرسیونیسم- پل سزان –هنرمند فرانسوی- و جکسون پولاک –نقاش سبک هیجان‌نمایی انتزاعی آمریکایی‌تبار- نیز به نمایش گذاشته شده است.

به ایستگاه متروی court street بروید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی در نیویورک انجام داد، بازدید از‌ موزه New York Transit است. این موزه منحصربه‌فرد در ایستگاه متروی court street قرار دارد و مملو از یادگاری‌هایی درباره تاریخ‌چه حمل‌ونقل نیویورک، از راه‌آهن، اتوبوس، مترو تا تونل‌ها و پل‌هاست. 

از موزه تاریخ طبیعی آمریکا دیدن کنید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی در نیویورک انجام داد، بازدید از موزه تاریخ طبیعی آمریکاست. این موزه که در 1874 تاسیس شد، روبه‌روی Central Park قرار دارد. موزه تاریخ طبیعی 45 سالن نمایشگاه دائمی، 26 ساختمان و چیزهای زیادی برای دیدن دارد. سالن‌های پستانداران با مجموعه 8 فیل آفریقایی در میان سایر نمایشگاه‌های دیگر محبوب‌ترین هستند. هم‌چنین تالارهای هندی که دارای آثاری از گروه‌های بومی آمریکا، از جمله ساحل شمال غربی، جنگل‌های شرقی و سرخپوستان است و فسیل‌ها و آزمایش‌گاه‌ها نیز از دیگر نمایشگاه‌های دیدنی موزه تاریخ طبیعی آمریکا هستند.

در روزهای بارانی نیویورک صخره‌نوردی کنید

Rock climbing in New York

در کنار بازدید از موزه‌ها، تئاتر و سالن‌های کنسرت، کارهای بی‌پایان دیگری نیز وجود دارد که می‌توان در روزهای بارانی نیویوک انجام داد. یکی از این کارها صخره‌نوردی در سالن سرپوشیده Cliffs است. برای بالارفتن از صخره‌ها نیازی نیست که حتما قهرمان صخره‌نوردی باشید. همه افراد، از جمله کودکان تا بزرگسالان با هر سطح، از مبتدی تا متخصص می‌توانند از این صخره‌های رنگی که شبیه کاغذرنگی هستند بالا بروند و فعالیتی مهیج را تجربه کنند.

در روزهای بارانی نیویورک به مرکز خرید چلسی بروید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی در نیویورک انجام داد، بازدید از مرکز خرید چلسی است. مرکز خرید چلسی یا Chelsea Market کل یک بلوک شهری را در منطقه Meatpacking پوشش می‌دهد. این بازار که خیابان‌های 9 تا 10 و خیابان‌های 15 تا 16 را اشغال کرده است، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مواد غذایی در نیویورک به شمار می‌آید. بخش بیشتری از این مرکز خرید سقفی پوشیده دارد؛ بنابراین نگران خیس شدن نباشید. مرکز خرید چلسی دارای بیش از 60 فروشگاه و غذاخوری، تالار موسیقی، یک کافی‌شاپ محلی و سالن غذا با غذاهای ژاپنی‌ست.

نیویورک را از بالا رصد کنید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی در نیویورک انجام داد، بازدید از one world trade center است. این برج 94 طبقه که با نام Freedom Tower نیز شناخته می‌شود، با 541 متر بلندترین ساختمان در نیم‌کره غربی به شمار می‌آید. one world trade center فقط یک ساختمان نیست، بلکه 528 رستوران و بار، 7500 اقامت‌گاه و بیش از 500 خرده‌فروش در آن مستقرند.  شما می‌توانید به رصدخانه One World واقع در یکی از طبقات بروید و در حالی که یک فنجان قهوه می‌نوشید، همه موارد بالا را از آن‌جا ببینید. 

در روزهای بارانی نیویورک به اتاق فرار بروید

Escape room in New York

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در روزهای بارانی در نیویورک می‌توان انجام داد، رفتن به اتاق فرار است. اتاق‌های فرار در سرتاسر شهر وجود دارند، اما بسیاری از آن‌ها را می‌توان در Midtown East یافت. تقریبا در هر محله‌ای از شهر شاهد اتاق‌های فرار خواهید بود. حتی ممکن است برخی از آن‌ها را در نزدیکی مکان‌های دیدنی نیویورک مانند میدان Macy’s Herald، ساختمان Empire State Building و Marine Park بیابید.

تفریحات ورزشی را تجربه کنید

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای بارانی نیویورک انجام داد، رفتن به اسکله چلسی است. chelsea piers یا اسکله چلسی که در امتداد رودخانه هادسون قرار دارد، امکان انجام تفریحاتی مهیج را فراهم آورده است. شما در این اسکله می‌توانید به استخر بروید و شنا کنید، در سالن بولینگ بازی کنید، روی زمین یخی اسکیت‌بازی کنید و یا اگر بلد نیستید در سالن مخصوصی آموزش ببینید، اسکیت‌بازی بچه‌ها را تماشا کنید و پس از آن به بهترین رستوران‌های شهر و مغازه‌ها که در همان اطراف مستقرند بروید و ناهار یا شامتان را میل کنید.

در آخر

نیویورک در تابستان و بهار آب ‌و هوای بارانی را تجربه می‌کند. اما این بدین معنا نیست که در این روزها باید دور تفریح کردن را خط بکشید. شما می‌توانید از مکان‌های سرپوشیده‌ای مانند موزه‌ها و مراکز خرید دیدن کنید، در سالن Cliffs صخره‌نوردی کنید و برای استراحت به کافه بروید و یک فنجان قهوه بنوشید. شما چه سرگرمی دیگری را برای روزهای بارانی نیویورک پیشنهاد می‌کنید؟

نظرات کاربران