پارک ملی نقاش تپه استانبول؛ از شلوغی شهر فرار کنید!

پارک ملی نقاش تپه استانبول؛ از شلوغی شهر فرار کنید!

پارک ملی نقاش تپه استانبول یکی از مناطق سرسبز این شهر است که می‌توان شهر را از نگاهی دیگر نظاره کرد. در این پارک همه‌ی امکانات مناسب برای یک تفریح به یاد ماندنی و به دور از شلوغی فراهم شده است. می‌توانید ورزش کنید، عکس‌های یادگاری با پس زمینه‌های خارق‌العاده بگیرید، آدرنالین خونتان را با زیپ لاین بالا ببرید یا فقط در آرامش کمی استراحت کنید. در هر صورت این پارک محلی بی‌نظیر برای گردشی یک روزه و حتی چند ساعته است.

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

درباره پارک ملی نقاش تپه استانبول

 ملی نقاش تپه استانبول

این مکان به عنوان یکی از سرسبزترین و آرام‌ترین مناطق استانبول به حساب می‌آید. این مکان که اولین باغ عمومی شهر است 90 هزار متر مربع مساحت دارد و مناطق پیک نیک راحت، مسیرهای پیاده‌روی طولانی، انواع گیاهان و فرصت‌های سرگرمی مختلف را در خود جای داده است.

کمی در گذشته پارک نقاش تپه

مکانی که این پارک در آن احداث شده در گذشته مورد استفاده سربازان بوده است. بعد از اینکه آن‌ها به اینجا نقل مکان کردند، اداره کل بنیادها این مکان را برای 29 سال اجاره کرد. اما پس از آن، شهرداری اسکودار در چارچوب پروژه زیباسازی این منطقه تصمیم گرفت تا این باغ را به شکل یک پارک تفریحی تغییر دهد.

در پارک ملی نقاش تپه استانبول چه خبر است

این پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از منظره بسفر است. بیش از 200 میز پیک نیک در آن با ظرفیت 2500 نفر وجود دارد. وقتی وارد آن می‌شوید با یک طرح یا نقشه کلی در ابتدای پارک مواجه خواهید شد که به شما یک دید کلی درباره آنچه در انتظارتان است، می‌دهد. می‌توانید ببینید که چه فعالیت و تفریحی برای شما مناسب خواهد بود و بسیاری موارد و اطلاعات دیگر.

کمی که قدم برمی‌دارید، متوجه زیبایی و شگفتی این مکان خواهید شد که ناخودآگاه شما را به سمت گوشی می‌برد. اما مطمئناً با گشت و گذار در باغ، متوجه خواهید شد که منظره‌ای که در ورودی دیده‌اید، تازه شروع کار است.

گیاهان جالبی مانند بوته زیبایی، نمک لیدی قرمز، بوته قلم مو وجود دارد و سرسبزی بی‌نظیر آن چشم شما را به خود خیره می‌کند. در کنار زیبایی‌های ویژه پارک ملی نقاش تپه استانبول، امکانات تفریحی نیز ایده آل به نظر می‌رسد. زمین‌های ورزشی، پیست ماجراجویی، مسیر پرواز یا همان زیپ لاین، زمین تنیس، برکه و آبشار از جمله این امکانات هستند. شما این فرصت را خواهید داشت که مهمترین سازه‌ها و مناطق شهر را از دید پرندگان ببینید. تماشای مسجد بزرگ کاملیکا از اینجا امکان‌پذیر واقعا دیدنی و زیباست!

پیک نیک در پارک ملی نقاش تپه استانبول

 ملی نقاش تپه استانبول

در اینجا با مشکل پیدا نکردن میز پیک نیک مواجه نخواهید شد. چون همان‌طور که گفتیم صدها میز پیک نیک وجود دارد. کنار هر میز سطل های زباله قرار داده شده و میزها نزدیک به درختان قرار گرفته‌اند. بنابراین، می‌توایند در سایه درختان یک پیک نیک راحت و آرام داشته باشید. نیمکت‌ها و میزها بسیار بزرگ، مرتب و تمیز هستند و مشرف به زمین بازی. بنابراین در حالی که کودک شما در حال بازی است، این امکان برای شما وجود دارد که او را ببینید.

چه برای یک صبحانه دلپذیر و چه چای عصرانه برای رفع خستگی روز، پارک ملی نقاش تپه استانبول همیشه برای وقت‌گذرانی ایده آل است. چشم انداز بسفر در مقابل شما، سرسبزی در اطراف شما. مطمئن باشید که رفتن از پارک برایتان سخت خواهد بود، کافی است تا یکبار از آن بازدید کنید.

گریل در پارک ملی نقاش تپه

متأسفانه امکان باربیکیو و کباب در اینجا موجود نیست. شما اجازه ندارید آتش روشن کنید. حتی روشن کردن سماور نیز ممنوع است. بالاخره این یک منطقه طبیعی است و می‌خواهند از آن همانطور که هست محافظت کنند.

به جای باربیکیو یا پیک نیک، می‌توانید به رستوران‌های اطراف بروید. در دنیای امروز که حتی یک آب پرتقال 60 تا 70 لیر قیمت دارد، تعجب خواهید کرد که قیمت‌ها در رستوران معمولی باغ همچنان مقرون به صرفه است. پس زیاد نگران غذا نباشید.

صبحانه در پارک ملی نقاش تپه

 ملی نقاش تپه استانبول

لازم نیست چیزی برای خوردن با خود بیاورید. در کافه تریا وسط باغ، گزینه‌های زیادی مانند شیرینی، بشقاب صبحانه، نان تست، چای و قهوه وجود دارد. از آن صبحانه‌های معروف ترکی با مناظر دیدنی پارک!

فعالیت های جذاب پارک ملی نقاش تپه

پارک ملی نقاش تپه استانبول، به عنوان مکانی برای گذراندن ساعاتی به دور از شلوغی و استرس، گزینه‌های متنوعی را برای فعالیت و تفریح ارائه می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌های ورزشی، زمین تنیس یا پیست دوچرخه سواری را انتخاب کرد. جالب است بدانید که در این پارک حتی وسیله نقلیه گلف را در اختیار سالمندان قرار می‌دهد تا به اطراف به راحتی گردش کنند.

جاده پروازی پارک ملی نقاش تپه

این جاده چوبی شما را به دیدن منظره زیبای بسفر می‌برد. احتمالاً به این دلیل که در ارتفاع متوسط ​​10 متری از زمین قرار دارد، جاده پرواز نامیده می‌شود. این جاده در میان درختان با نمایی رویایی قرار دارد و فضای دیدنی برای عکاسی را به وجود آورده است، اما احتمال شلوغی را بدهید. شما می‌توانید عکس‌های باشکوهی را در فضای سبز مشرف به بسفر ثبت کنید.

کمپ پارک ملی نقاش تپه

 ملی نقاش تپه استانبول

شهرداری اسکودار مناطق کمپینگ باز را در محدوده پارک ملی نقاش تپه استانبول آماده کرده است. در صورت تمایل چادر خود را برپا کنید و از منظره تنگه بسفر لذت ببرید. با این حال، این منطقه هم می‌تواند شلوغ باشد، پس زود وارد عمل شوید تا محل کمپ پیدا کنید.

زیپ لاین پارک ملی نقاش تپه

اکنون زمان پرواز به پایین پارک ملی نقاش تپه استانبول است، یعنی رفتن به سراغ زیپ لاین. این تفریح مهیج فرصتی برای نگاه دقیق‌تر به مناظر استانبول را ارائه می‌دهد، برای کسانی که می‌خواهند سطح سرگرمی را بالا ببرند و طعم آدرنالین را بچشند. چقدر؟ می‌توان گفت 100 لیر هزینه‌بر خواهد بود.

zippline معمولاً در طول هفته از ساعت 13 شروع به کار می‌کند. اما در تعطیلات آخر هفته ممکن است زودتر باز شود. مسلما شما به یک طناب بسته خواهید شد. اما نترسید، خطری وجود ندارد و بسیار ایمن است. خودتان را رها کنید و فقط روی لذت بردن از لحظه تمرکز کنید. همان‌طور که به پایین نگاه می‌کنید، سطح هورمون آدرنالین شما بالا می‌رود!

خانه مخترع و زمین ورزشی پارک ملی نقاش تپه

این مکان که بزرگسالان و کودکان را سرگرم می‌کند، به عنوان کارگاه کاوشگر طبیعت نیز شناخته می‌شود. در واقع فقط این نیست و فضاهای ورزشی، زمین بازی کودکان به صورت سرپوشیده و روباز، حوض و آبشار بیولوژیکی، محوطه آمفی تئاتر، پل چوبی، چمنزار فعالیت، محوطه نمایش گیاهان نیز موجود است.

آبشار پارک ملی نقاش تپه

 ملی نقاش تپه استانبول

آبشار مصنوعی یکی از مکان‌هایی است که بیشترین عکس‌ها را اذعان خود می‌کند. تماشای منظره بسفر به خصوص از بالای آبشار نه تنها فوق العاده دیدنی و تخیلی است، بلکه با صدای آرامش‌بخش آبشار حس و حالی آرام را نیز به شما می‌بخشد. از میان پل چوبی عبور کنید و به فضای سرسبز و زیبای آبشار بروید، خودتان را آماده کنید که نفس تان در سینه حبس شود.

راستی در طبقه پایین، یک کافه شهرداری وجود دارد. بد نیست به اینجا بروید و یک استراحت کوتاه قهوه برای تفریح ​​داشته باشید!

منطقه کودکان پارک ملی نقاش تپه استانبول

این منطقه از دو فضای باز برای کودکان تشکیل شده است. در حالی که یکی برای گروه‌های سنی جوان‌تر جذاب است، دیگری به سبک پارکور Survivor  ساخته شده است. همچنین یک منطقه سرپوشیده برای کودکان وجود دارد. کوچولوها حتی متوجه نمی‌شوند که زمان اینجا چگونه می‌گذرد.

هزینه ورودی پارک ملی نقاش تپه در سال 2023 چقدر است؟

هزینه ورودی پارک ملی نقاش تپه استانبول برای وسایل نقلیه ای که از پارکینگ استفاده می‌کنند چیزی در حدود 25 لیر در نظر گرفته می‌شود. برای عابران پیاده هزینه ای دریافت نمی‌شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده از وسایل نقلیه مانند اسکوتر یا موتور سیکلت ممنوع است.

چه زمانی به پارک ملی نقاش تپه استانبول برویم؟

در واقع پارک ملی نقاش تپه استانبول در هر چهار فصل زیبا است. اما در ابتدای بهار که درختان سبز نیستند طعم چندانی ندارد. بنابراین، بازدید از آن در اوایل تابستان و پاییز می‌تواند جادویی و دیدنی باشد.

ساعات بازدید از پارک ملی نقاش تپه استانبول

 ملی نقاش تپه استانبول

این مکان بین ساعت 08:00 تا 20:00 پذیرای بازدیدکنندگان است. اما دیر نکنید، زودتر بیرون بیایید تا بتوانید زمان بیشتری را در این محیط سرگرم کننده بگذرانید. هر روز هفته باز است. طبیعتاً آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود، بنابراین اگر فرصت دارید، بهتر است در طول هفته بیایید.

پارک ملی نقاش تپه استانبول کجاست؟

آدرس: Kuzguncuk, Pk: 34674 – Üsküdar

این پارک نزدیک جاده منتهی به پل مقابل کاخ استانبول بیلربی است و باید بگوییم که پارک در سمت راست جاده قرار دارد. تابلوی ابتدای جاده روبروی آن محل پارک را نشان می‌دهد.

مکان های دیدنی اطراف پارک ملی نقاش تپه

از آنجایی که باغ پارک ملی نقاش تپه استانبول بین Kuzguncuk و Altunizade قرار دارد، مکان‌های زیادی برای بازدید در نزدیکی آن وجود دارد. در اینجا برخی از پیشنهادات ما وجود دارد که می‌توانید بعد گردش در پارک به دیدن آن‌ها نیز بروید:

یادمان شهدای 24 تیر

با یادآوری اینکه ملت ترکیه در شب کودتای 15 جولای چه نوع حماسه قهرمانانه نوشت، این بنا یکی از باشکوه‌ترین نمادهای اتحاد و همبستگی است. نام شهدا به ترتیب روی پلاک‌ها نوشته شده است. برای هر یک از شهدای ما یک گل رز و سرو در اطراف یادمان کاشته شده و به نوعی یک مکان ارزشمند برای مردم ترکیه به حساب می‌آید.

تپه کاملیکا

 ملی نقاش تپه استانبول

تپه کاملیکا دارای یکی از زیباترین مناظر استانبول است. وقتی هوا صاف است، جزایر، دریای مرمره، بی اوغلو، شاخ طلایی و تنگه بسفر را می‌توان از اینجا با شکوه و عظمت دید. فضای سرسبز و کافه‌های زیبای آن که برخی به قرن هجدهم هم می‌رسند، از ویژگی‌های خاص این تپه به شمار می‌آیند.

برج مایدن

یکی از مهمترین بخش‌های دیدنی استانبول بدون شک برج دوشیزه است. این اثر که افسانه‌های فراوانی درباره آن دارد، اشعار الهام‌بخشی دارد و با شکوه و عظمت خود دهان باز می‌گذارد، از دوره بیزانس چیزی از ارزش خود را از دست نداده است. این برج که در میان نمادهای اسکودار خودنمایی می‌کند، منظهر‌ای دیدنی از مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد که می‌توان گفت بهترین مکان بعد از گشتن در پارک ملی نقاش تپه استانبول برای بازدید است.

سایر پیشنهادات برای سفر به پارک ملی نقاش تپه استانبول

اگر تصمیم به رفتن به پارک ملی نقاش تپه استانبول گرفتید، این پیشنهادها هم در نظر بگیرید:

  • می‌توانید با رفتن در جهت مخالف به بیلربی بروید و از کافه تاریخی Çınaraltı دیدن کنید.
  • می‌توانید از ورودی Altunizade خارج شده و در مسیر اسکودار ادامه دهید و به سمت کاپیتول بروید.
  • سپس می‌توانید از کاپیتول خارج شده و به سمت موزه کلاس هابابام حرکت کنید.
  • با پیاده‌روی در مسیر بندر پاشا حتما در بیشه فتحی پاشا توقف کنید و چای بنوشید.
  • حتی می‌توانید انتخاب کنید که به باغ تاریخی کوزگونچوک بروید.
  • باغ گیاه شناسی Kuzguncuk نیز جایگزین بسیار خوبی است.
  • اگر در پارک نقاش تپه چیزی نخورده‌اید، می‌توانید در شیرینی‌پزی Tarihi Dilim یک استراحت بی نظیر را امتحان کنید.

خلاصه کلام اینکه….

به طور خلاصه؛ پارک ملی نقاش تپه استانبول یکی از زیباترین بالکن های شهر است. اگر می خواهید هر دقیقه را به بهترین شکل سپری کنید، این مکان باید یکی از ایستگاه های دیدنی شما باشد.

در این پارک که یکی از لذت بخش ترین مراکز دیدنی سمت آناتولی است، منظره استانبول را از پنجره‌ای متفاوت تماشا خواهید کرد. اگر به دنبال پیک نیک هستید یا پیاده‌روی و ورزش، همه جور فرصت برای انجام آن وجود دارد. کسانی که خواهان ماجراجویی هستند و آنهایی که رویای استراحت در یک محیط طبیعی آرام را دارند در اینجا حتما به خواسته‌شان می‌رسند. خلاصه که ارزش فرار از شلوغی مرکز شهر را  برای چند ساعت هم که شده دارد.

سوالات متداول

پارک ملی نقاش تپه استانبول چه چیزهایی دارد؟

بسیاری از چیزها، از مناطق ورزشی و پیک نیک گرفته تا زمین‌های تنیس، از کارگاه کاشفان طبیعت گرفته تا زمین‌های بازی سرپوشیده و روباز، در پارک ملی نقاش تپه استانبول دیده می‌شود. همچنین این مکان میزبان حوضچه بیولوژیکی، مسیر ماجراجویی Survivor، مسیر پرواز و بسیاری موارد دیگر است.

آیا پیک نیک در پارک ملی نقاش تپه استانبول امکان پذیر است؟

بله؛ در محوطه تفریحی 50 هزار متری با منظره بسفر می‌توانید پیک نیک به یاد ماندنی داشته باشید. اما فراموش نکنید که روشن کردن کباب و سماور ممنوع است.

چه گیاهانی در پارک ملی نقاش تپه استانبول وجود دارد؟

براش بوش، نمکدان بانوی قرمز، بوش زیبایی زرد پرگرین برخی از این گیاهان هستند.

در پارک ملی نقاش تپه استانبول چه باید کرد؟

در اینجا می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی که سیر نمی‌شوید لذت ببرید و عکس‌های فوق العاده‌ای را ثبت کنید. شما همچنین می توانید اوقات خوبی را در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته باشید. تنیس بازی، کمپ، ورزش یا پیک نیک و زیپ لاین کارهای زیادی در این پارک یم‌توان انجام داد و سرگرم شد.

نظرات کاربران