Montmartre area of ​​Paris

یک برنامه‌ریزی جذاب برای بازدید از منطقه مونمارتر پاریس!

یکی از جذاب‌ترین، افسانه‌ای‌ترین و عجیب‌ترین مکان‌های پاریس برای گشت‌وگزار، منطقه مونمارتر است که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته‎‌است.از ویژگی‌های افسانه‌ای محله مونمارتر پاریس می‌توانیم به مسیرهای سنگفرش‌شده پرپیچ‌وخم، پیچک‌های آویزان‌شده از پنجره‌های چوبی، تماشای مناظر باشکوه کلیسای سکره‌کر از پنجره‌ کافه‌ها و مغازه‌های محلی که گوشت‌های پخته‌شده، شیرینی‌ها و نان‌های خوشمزه می‌فروشند اشاره کنیم. 

Tour europe

در این محله می‌توانید لباس‌ها و جواهرات دست‌ساز بخرید، از موزه‌ها دیدن کنید و از تپه‌ها برای دیدن چشم‌اندازهای زیبای شهر بالا بروید.هنگامی که به قله برسید، بی‌شک از تماشای مناظر پانورامای دیدنی پاریس لذت می‌برید. می‌توانید هم مسیر دلنشین تپه‌ها را قدم بزنید و هم اگر اهل پیاده‌روی نیستید، سوار قطارهای کابلی شوید که مسافران را به بالای تپه‌ها می‌رسانند.

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

بهترین کارهایی که در محله مونمارتر پاریس می‌توانید انجام دهید

مکان‌های بسیار خوبی برای کاوش در محله مونمارتر وجود دارد که در این مقاله تنها به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آثار سالوادور دالی را تماشا کنید

منطقه مونمارتر پاریس

یک نمایشگاه دائمی در نزدیکی میدان مونمارتر پاریس وجود دارد که برای گردشگرانی که شیفته سالوادور دالی هستند و بازدیدکنندگان هنردوست، آثار این هنرمند فوق‌العاده را در فضایی باز به نمایش می‌گذارد. این گالری 300 اثر جذاب دالی، از نقاشی گرفته تا مجسمه‌سازی و طرح‌های ابتدایی‌‌ را در خود جای داده‌است. ناگفته نماند که بیشتر آثار ارزشمند این هنرمند سِبیلو در موزه دالی در کاتالونیا اسپانیا وجود دارد. 

در گورستان مونمارتر ماجراجویی کنید

شاید با خود بگویید که مگر گورستان هم ارزش ماجراجویی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم گورستان مونمارتر پاریس، یک گورستان معمولی نیست. اگر بگوییم که ممکن است یکی از هنرمندان محبوب شما در این گورستان آرام گرفته‌باشد، مشتاق نمی‌شوید که از آنجا بازدید کنید؟

در ارتفاعات غربی تپه مونمارتر، در نزدیکی خیابان کولنکورت، گورستان مون‌مارتر در  در خیابان راشل قرار گرفته‎‌است. هنرمندان مشهوری که در این منطقه زندگی و کار می‌کردند، مانند ادگار دگا نقاش، مجسمه‌ساز فرانسوی، هاینریش هاینه، گوستاو مورو و فرانسوا تروفو فیلمساز، سازنده فیلم ژول و جیم در اینجا دفن شده‌اند. 

اگر در برخی از مناطق شلوغ‌تر منطقه  مونمارتر با انبوهی از گردشگران مواجه شدید، برای پیدا کردن آرامش می‌توانید لحظاتی در این گورستان توقف کنید. این گورستان برای دوست‌داران و حامیان حیوانات هم جای جالبی است؛ دسته‌ای از گربه‌های وحشی (اما رام) در میان این گورها زندگی می‌کنند که اغلب یا دراز کشیده‌اند و مشغول آفتاب گرفتن هستند یا درحال پنجه زدن به گنجشک‌ها.

در خیابان شهدای مونمارتر پاریس قدم بزنید

Montmartre area of ​​Paris

اگرچه این خیابان به خارج از مون‌مارتر منتهی می‌شود، اما گزینه خوبی برای خرید لباس، سوغاتی و خوردن غذا و همچنین بازدید از این منطقه است. در این خیابان می‌توانید بین فروشگاه‌های دلنشین گل، ماهی‌ تازه، گوشت‌، پنیر، نانوایی‌های مجلل پاریس (مون‌مارتر یکی از مناطقی است که بهترین نانوایی‌های پاریس را دارد)، لباس‌های دست دوم و کتاب‌فروشی‌های مملو از جدیدترین کتاب‌ها قدم بزنید و خرید کنید. اگر عاشق فضاهای محلی پاریس هستید، یکشنبه‌ها به این منطقه بروید؛ زمانی که مردم محلی ساعت‌ها در این منطقه هستند. راستی! کیک هویجی این منطقه که از کیک‌های محبوب غذاخوری‌های انگلیسی‌زبان این محله است را از دست ندهید.

خوشمزه‌جات‌های منطقه مونمارتر پاریس

مونمارتر نیز مانند سایر نقاط پاریس مملو از رستوران‌ها و کافه‌هایی است که باید امتحان کنید و البته بازدید از همه آن‌ها در یک سفر تقریبا غیرممکن است. در این بخش سعی کردیم که درمورد چندتا از بهترین رستوران‌های مونمارتر اطلاعاتی را دراختیار شما قرار دهیم.

کافه دو مولین

کافه دو مولین واقع در منطقه مونمارتر پاریس، یک کافه فرانسوی است که زمانی تا حدودی معمولی بود، اما بلافاصله بعد از حضور در فیلم «آملی» به شهرت رسید. به طوری که ممکن است در روزهای تعطیل به سختی بتوانید یک میز در آنجا رزرو کنید. با این حال، بعدازظهرها زمان بسیار خوبی برای صرف یک قهوه در این کافه است. از جذابیت‌های این کافه، یادگاری‌های فیلم است که در یک بوفه شیشه‌ای جمع‌آوری شده‌است.

کافه La Fourmi

منطقه مونمارتر پاریس

این کافه که به معنای مورچه است، یکی از کافه‌های خوب منطقه مونمارتر پاریس است که برای خوردن یک قهوه صبحگاهی یا وعده‌های غذایی سبک خصوصا هنگام بعدازظهر که کافه خلوت است، گزینه جذابی است. پیشنهادات این کافه برای شما شامل سالادهای بزرگ و ساندویچ‌های روباز (تارتین) است.

در منطقه مونمارتر پاریس در کجا اقامت کنیم؟

موقعیت جذاب این منطقه به دلیل قرار داشتن آن بر روی تپه و خیابان‌های سنگفرش‌شده، مونمارتر را به مکانی دنج برای اقامت تبدیل کرده‌است. در این قسمت به معرفی چند اقامتگاه خوب در این منطقه می‌پردازیم:

بوتیک هتل Maison Souquet

این بوتیک هتل پنج ستاره، دارای ظرفیت 20 اتاق و سوئیت است. امکانات این اتاق‌ها عبارت است  از لوازم بهداشتی هرمس و دسترسی به اسپای خصوصی. صبحانه نیز هر روز در فضای باغ سرو می‌شود.

هتل Regyn’s Montmartre

Hotel Regyn's Montmartre

این هتل یک گزینه مقرون به صرفه‌تر و بهتر است. موقعیت این هتل به گونه‌ای است که مناظر شگفت‌انگیزی را به شما ارائه می‌دهد. صبحانه نیز در این هتل رایگان است. 

هتل دکلیک مونمارتر پاریس

 هتل دکلیک یک هتل با موضوع عکاسی است. در این هتل 27 اتاق مهمان وجود دارد که هر کدام با عکس‌های متمایز تزئین شده‌اند. از جمله یکی از اتاق‌ها که با عکس‌های پولاروید تزئین شده‌است. لازم به ذکر است که فاصله هتل دکلیک از کلیسای قلب مقدس پاریس با پیاده‌روی 15 دقیقه است.

چگونه به منطقه مونمارتر پاریس برویم؟

برای رسیدن به این منطقه، ساده‌ترین راه‌حل این است که از خطوط 2 یا 12 متروی پاریس استفاده کنید و در یکی از ایستگاه‌های زیر پیاده شوید:

Blanche، Pigalle، Anvers (خط دو)، Lamarck-Caulaincourt یا Abbesses (خط 12).

بهترین خیابان‌ها برای قدم زدن در منطقه مونماتر

منطقه مونمارتر پاریس، خیابان‌های جذابی برای قدم زدن دارد. از جمله خیابان‌های باریک پشت کلیسای سکره‌کر، خیابان Rue des Saules که با تاکستان‌هایی که دارد، شبیه به محله‌های روستایی است. همچنین می‌توانید از کارگاه ابتدایی پیکاسو در خیابان Rue Ravignan نیز دیدن کنید.

پیشنهادات مقرون به‌صرفه منطقه مون‌مارتر پاریس به شما

منطقه مونمارتر پاریس

شما می‌توانید فعالیت‌های رایگان و جذابی در منطقه مونمارتر پاریس انجام دهید؛ مثلا آثار هنرمندان را در میدان، مغازه‌ها و کافه‌ها ببینید، در گورستان مونمارتر که سومین قبرستان بزرگ پاریس بعد از مون‌پارناس و پرلاشز است دیدن کنید و در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده آنجا قدم بزنید.

از آنجایی که صرف غذا در پاریس گران است، می‌توانید به جای رفتن به رستوران، یک باگت، مقداری پنیر و میوه برای ناهار تهیه کنید و در مونمارتر به پیک‌نیک بروید و از تماشای چشم‌انداز رویایی این منطقه لذت ببرید.

همچنین می‌توانید بلیط‌های فیلم موزیکال مولن روژ را با قیمت کم نیز پیدا کنید. اگر از قبل برنامه‌ریزی کنید، امکان استفاده از تخفیف‌هایی برای تماشای این فیلم برای شما وجود دارد: ارزان‌ترین روز برای تهیه بلیط سه‌شنبه و ساعت ۱۱ شب است. 

کلام پایانی

اگر به پاریس سفر کردید، قدم زدن در خیابان‌های رویایی منطقه مونمارتر که با تماشای آثار هنرمندان، بازارهای محلی و کافه‌های جذاب تزئین شده‌است را از دست ندهید. این منطقه آنقدر دلنشین و دنج است که هنرمندان بسیاری مانند پیکاسو، هنری ماتیس، ادگار دگاس، تولوز لوترک و…آنجا را برای سکونت خود انتخاب کرده‌بودند. قدم زدن برای رسیدن بر فراز تپه مونمارتر و تماشای چشم‌انداز شهر پاریس نیز از جمله تجربه‌های جذابی است که می‌توانید در کارنامه سفر خود ثبت کنید. اگر به این منطقه جذاب در کشور فرانسه سفر کردید، تجربیات خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران