پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد؛ از تونل وحشت تا صخره نوردی و سینما!

پارک ملت مشهد

هیجان تماشای چشم انداز شهر مشهد از بالای یک چرخ فلک هشتاد متری یکی از هیجان انگیزترین جاذبه هایی است که در پارک ملت مشهد می توانید ازتجربه آن لذت ببرید.البته این تنها یکی از جاذبه های این پارک زیباست. اگر دوست دارید بیشتر با این تفرجگاه سرسبز شهر مشهد آشنا شوید، در ادامه تور مشهد با ما همراه باشید.

پاسپورت دومینیکا

معرفی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارکهای مشهد است که سالیان درازی است به یکی از محبوب ترین مکان ها برای تفریح و گردش خانوادگی و دوستانه برای اهالی مشهد و مسافرانی است که قدم در آن می گذارند. طراح اولیه این پارک دو معمار انگلیسی بودند که ساخت پروژه را آغاز کردند  اما در ادامه  مهندسان ایرانی پروژه را به اتمام رساندند. سرانجام در سال ۱۳۴۳ در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی در محوطه خارج شهر این پارک بزرگ و تماشایی افتتاح شد.البته نام اولیه پارک پارک امین مهر بوده که بعد از انقلاب به نام پارک ملت مشهد تغییر کرد.  درابتدا این پارک در منطقه ی خوش آب و هوا در خارج از شهر قرار داشت اما به‌دلیل توسعه شهری، حالا این بوستان در میان شهر و در قسمت غربی آن قرار گرفته.

وسعت  پارک ملت مشهد به ۷۲ هکتار می رسد و از نظر طراحی شهری یک پارک بسیار بزرگ به شمار می رود که با داشتن بیشتر از 35 هزار اصله درخت ، محوطه های چمن  کاری، آب نماها و دیگر بخش ها، فضای سبز بسیار مناسبی را در بافت شهری مشهد ایجاد کرده است.  این پارک  یک پارک عمومی است که ورود به آن برای همه آزاد و رایگان است و براحتی می توانید در کنار خانواده و یا دوستان از فضای سرسبز این پارک استفاده کنید.

پارک ملت کجاست؟

همانطور که گفته شد پارک ملت در قسمت غربی شهر قرار گرفته و با حرم رضوی  10 کلیومتر فاصله دارد. موقعیت مناسب پارک باعث شده که مشهدی ها و مسافران براحتی بتوانند از همه جای شهر به این پارک زیبا رفته در فضای دلنشین آن به تفریح خانوادگی، استراحت و گشت و گذار بپردازند. دسترسی به پارک ملت مشهد از طریق ماشین شخصی و وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است. درصورتی‌که از ماشین شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از بزرگراه وکیل‌آباد به سمت بلوار همت رفته و سپس خود را به ورودی بوستان ملت مشهد برسانید، در صورت بروز هرگونه مشکل از لوکیشن روی گوگل مپ استفاده کنید.

مترو و اتوبوس: درصورتی‌که از مترو استفاده می‌کنید، باید در ایستگاهی به نام ایستگاه پارک پیاده شوید، این ایستگاه شما را به یکی از درب‌های پارک ملت مشهد می‌رساند. اگر قصد استفاده از اتوبوس داشته باشید، باید در ایستگاه ضلع غربی پارک، یعنی ایستگاه اتوبوس پارک ملت پیاده شوید.

رزرو تور مشهد

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل‌آباد، پارک ملت مشهد

لوکیشن پارک ملت روی گوگل مپ

پارک ملت مشهد چه امکاناتی دارد؟

پارک ملت مشهد

پارک ملت از آن پارک های بزرگی است که می توان گفت هر چیزی برای تفریح و سرگرمی افراد در هر سن و سال و با هر سلیقه ای را در خود دارد. از شهر بازی گرفته تا سالن تئاترو سینما، حیات وحش و …در این پارک برای تماشا در دسترس شماست. پس با هر سلیقه ای که می خواهید در این پارک وقت بگذرانید مطمن باشید جاذبه ای هست که برای شما هیجان انگیز باشد. در ادامه بخش های مهم و هیجان انگیز پارک را به شما معرفی می کنیم.

همین حالا بلیط هواپیما ارزان مشهد را رزرو کنید!

شهر بازی

برای کسانی که با بچه ها به این پارک می روند، شهر بازی گزینه ی بسیار مناسبی است تا هیجان بچه ها به اوج برسد. وسایل بازی متنوع و استاندارد این پارک نه تنها بچه ها بلکه هر عاشق هیجانی را راضی می کند. شهر بازی پارک ملت معروف ترین بخش پارک هم هست که به دلیل چرخ فلک معروف 80 متری اش به اسم فانفار است. این چرخ وفلک بزرگ زمانی بزرگترین چرخ فلک خاورمیانه به شمار می رفت.  این چرخ‌وفلک با قطر ۸۰ متر، با ظرفیت ۴۵۰ نفر، شما را تا ارتفاع ۸۰ متری از زمین بالا می‌برد و به شما فرصت می‌دهد تا شهر را از جایی دور از دسترس تماشا کنید.

شهربازی ملت مشهد با مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار مترمربع، اولین شهربازی استاندارد کشور در زمینه تجهیزات بازی است در سال ۱۳۵۱ به‌عنوان اولین شهربازی مشهد احداث شد و به مرور زمان با وسایل و بخش‌های جدید تکمیل شد. این شهربازی دارای سه دسته وسایل بازی هیجانی، مخصوص کودک و مخصوص بزرگ‌سال است. وسایل شهر بازی پارک ملت شامل اسکیت‌بورد، اسکای فلایر، ترن هوایی،گردباد، صندلی فضایی، سقوط،سورتمه،مری گوراند،کشتی دوقلو،آفتاب مهتاب، و موتور کراس است که می توانند لحظاتی سرشار از هیجان را برای شما بسازند.

تئاتر و سینمای پارک ملت مشهد

در دل پارک یک مجتمع فرهنگی به نام مجتمع فرهنگی امام رضا قرار گرفته که شامل سالن های تئاتر و سینما و بخش های فرهنگی و هنری است. این مجموعه یک سالن سینما و چند سالن تئاتر دارد که سالن اصلی تئاتر شهر مشهد نیز در این مجموعه قرار دارد. تمام اجراهای مهم در سالن اصلی، با جمعیت زیادی روی صحنه می‌روند.  سالن تئاتر بهار و سالن نمایش عروسکی از سالن های این مجموعه هستند که با وجود ظرفیت کم سالن،  همیشه نمایش های جذابی بویژه در حوزه کودک و نوجوان در حال اجرا دارند.

در فصل‌های مختلف سال، نمایش‌ها و تئاترهای جذابی در پارک ملت مشهد روی صحنه می‌رود که بلیتهای  آن را می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی تهیه کنید.شما می توانید در حین گردش در پارک وقتی را نیز به برنامه های تفریحی این مجموعه اختصاص دهید و از برنامه های مختلفی مثل نمایش های کودک و نوجوان، پخش فیلم، جنگ شادی ، نمایشگاه و  برنامه های موسیقی که در این مکان برگزار می شود استفاده کنید.  

حیات وحش پارک ملت مشهد

در بخشی از پارک برای نگهداری و مراقبت از چند گونه پرنده و حیوانات مختلف فضایی اختصاص داده شده که به حیات وحش پارک ملت شناخته می شود. این مجموعه کوچک برای آشنایی کودکان با حیوانات و پرندگانی که در آن نگهداری می شوند بسیار مناسب است. باتوجه‌به محدودیت فضا و تعداد کم حیوانات، از آن به‌عنوان حیات وحش بوستان ملت مشهد یاد می‌شود که شامل حیوانات و پرندگانی مانند میمون، طاووس، مرغ عشق و… است. وجود این حیات وحش در مجموعه، فضایی جذاب برای کودکان و بزرگ‌سالان فراهم کرده است تا بتوانند از نزدیک پرندگان را ببینند.

باشگاه صخره نوردی

باشگاه صخره نوردی

یکی از بلندترین دیواره‌های صخره‌نوردی کشور در باشگاه صخره‌نوردی پارک ملت مشهد قرار گرفته است. این باشگاه اخیرا به شهربازی ملت مشهد اضافه شده است و فرصت مناسبی برای صخره‌نوردان حرفه‌ای و مبتدی است که از دوره‌های آموزشی با مربیان مجرب این مجموعه استفاده کنند.

تونل وحشت

تونل های وحشت یکی از بهترین تفریحات برای کسانی است که عاشق ترس و هیجان فراوان هستند. البته این تفریح بیشتر ویژه بزرگسالان است و برای کودکان مناسب نیست. اگر عاشق ترس و تونل وحشت هستید می توانید در تونل وحشت پارک ملت لحظات پر هیجانی را تجربه کنید.  

گیم سنتر

گیم سنتر در شهربازی پارک ملت مشهد، فضایی سرپوشیده با زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع است که در سال ۱۳۹۷ برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری افتتاح شد. این مجموعه، با به‌روزترین بازی‌های کامپیوتری، باشگاه بولینگ و بیلیارد، فضایی بسیار مناسب برای تفریح جوانان است.

زمان و هزینه بازدید از پارک ملت مشهد

باشگاه صخره نوردی

همانطور که گفته شد، پارک ملت یک پارک عمومی است و ورود به فضای پارک و بیشتر بخش های آن رایگان است. اما هزینه بلیط دستگاه‌های مختلف شهر بازی به‌صورت جداگانه دریافت می‌شود. ضمن اینکه ساعت فعالیت شهر بازی از ساعت 16 تا 1 بامداد است.  علاوه‌براین شما می‌توانید با تهیه کارت عضویت شهربازی، امکانات ویژه‌ای دریافت کنید.

امکانات ورزشی پارک ملت

در بخش غربی پارک ملت مشهد، امکانات ورزشی قرار گرفته است. این امکانات شامل استخر روباز بزرگی به ابعاد ۵۰ در ۲۵ متر با ظرفیت ۴۰۰ نفر است. زمین چمن فوتبال، بسکتبال، تنیس، والیبال و… نیز برای طرفداران این ورزش‌ها ساخته شده است. اگر هم فقط اهل پیاده‌روی و دویدن باشید می‌توانید از فضای اختصاصی پیاده‌روی استفاده کنید.

امکانات رفاهی پارک ملت

امکانات رفاهی پارک برای کسانی که اهل وقت گذرانی در این مکان ها هستند مهم است. بویژه پارک رفتن  با خانواده و بچه ها باید با آگاهی از امکانات رفاهی پارک ها باشد. پارک ملت  مشهد علاوه بر تفریحات کافی، فضاسازی زیبا و آب نماها و فواره های متنوع،  امکانات رفاهی کاملی دارد که شامل فودکورت، بوفه، اورژانس و …است.

فودکورت

فودکورت شهربازی ملت مشهد، در فضایی نزدیک به ۲۸۸ مترمربع، در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این فودکورت مجموعه‌ای کامل از انواع غذاها و رستوران‌های ایرانی و خارجی است. با هر ذائقه‌ای، می‌توانید غذای دلخواهتان را در فودکورت بوستان ملت مشهد پیدا کنید.

بوفه

در پارک ملت مشهد می توانید از بوفه موجود در پارک کلیه مواد خوراکی و انواع نوشیدنی ها را تهیه کنید.  

اورژانس

حضور بخش اورژانس در پارکی به بزرگی پارک ملت مشهد به تمام بازدیدکنندگان این اطمینان را می‌دهد که در امنیت‌اند. در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توان از اورژانس کمک گرفت.

اتاق نگهداری کودک

در بسیاری از مجموعه‌های گردشگری به مادران با بچه‌های کوچک کم‌لطفی می‌شود. پارک ملت مشهد با تخصیص اتاق نگهداری کودک، فضایی مناسب برای مادران و فرزندان دلبندشان آماده کرده است تا با خیال راحت زمان رسیدگی به کودکان خود داشته باشند.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی پارک ملت مشهد با رعایت نظافت کامل، یکی از امکانات رفاهی این مجموعه است.

فضایی دلنشین برای همه

پارک ملت مشهد، بهترین فضا برای استراحت و گشت و گذار خانوادگی و یا دوستانه است. وجود فضاهای مختلف ورزشی، تفریحی، آب نماها، فواره ها و دریاچه مصنوعی این امکان را به شما می دهد که بتوانید در این پارک ورزش کنید، تفریحات هیجان انگیز را تجربه کنید و یا در کنار دریاچه با غذا دادن به مرغابی ها آرامش بی نظیری را تجربه کنید. قبل از اینکه بلیط هواپیما تهران مشهد را تهیه و یا یکی از بهترین هتل های مشهد را از سایت سه کلیک رزرو کنید برای رفتن به این پارک زیبا برنامه ریزی کنید. یک بعد از ظهر بعد از گشت و گذار حسابی در شهر پارک ملت می تواند خستگی های شما و خانواده و دوستان را گرفته و شما را سرشار ازانرژی و آرامش کند.

نظرات کاربران