کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد؛ پارک جنگلی ۲۰۰ هکتاری با امکانات جذاب

کوه پارک مشهد

طی دهه‌های اخیر شهر مشهد رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. هر سال شاهد افتتاح یک پروژه رفاهی تفریحی جدید در این شهر زیبا هستیم که ساخته شده‌اند تا سفر به مشهد را دلچسب‌تر از قبل کنند. در این مقاله قصد داریم به یکی از جدیدترین جاهای دیدنی مشهد بپردازیم. کوه پارک مشهد در ارتفاعات جنوبی این شهر طراحی شده است تا علاوه بر پاکیزه کردن آب و هوا، طیف گسترده‌ای از خدمات رفاهی و تفریحی را برای شهروندان و مسافران فراهم کند.

رزرو تور مشهد

معرفی کوه پارک مشهد

معرفی کوه پارک مشهد

در سال ۱۳۹۹ کوه پارک مشهد با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار افتتاح گردید. این پارک که در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد ساخته شده، قرار است نقش ریه‌های تنفسی این کلانشهر را ایفا کند و در کنار آن گزینه‌های تفریحی و گردشگری بیشتری را پیش روی مسافران مشهد مقدس قرار دهد.

کاشت بیش از یک میلیون اصله درخت بر بستر کوهپایه‌های جنوب مشهد، کوه پارک را به یک پارک جنگلی زیبا تبدیل کرده است. همچنین با رشد این درخت‌ها در سال‌های آتی، کوه پارک مشهد از این هم زیباتر خواهد شد.

امکانات کوه پارک مشهد

کوه پارک امکانات گردشگری مناسبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. برخی از این امکانات در حال حاضر قابل استفاده هستند و برخی دیگر به زودی افتتاح خواهند شد. در ادامه خدمات تفریحی یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد را باهم مرور خواهیم کرد.

فضای کمپینگ

فضای کمپینگ

برای خانواده‌هایی که می‌خواهند ساعاتی را در کنار هم به دور از هیاهو و ترافیک کلانشهر مشهد در جایی با آب و هوای مطبوع بگذرانند، کوه پارک می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. شما می‌توانید در این پارک چادر بزنید و ساعاتی را با خود خلوت کنید. همچنین گونه‌های گیاهی متنوع و منظره‌های تماشایی این پارک جنگلی می‌توانند آرامشی وصف‌ناپذیر برای شما به ارمغان آورند.

آبشارهای مصنوعی متعدد

فضای کمپینگ

در این پارک جنگلی تعداد زیادی آبشار مصنوعی در ابعاد بزرگ و کوچک ساخته شده است. به همین دلیل این پارک با نام «پارک آبشار» نیز شناخته می‌شود. در کنار آبشارها، تعدادی چشمه طبیعی نیز در کوه پارک مشهد وجود دارند که صفای زیادی به این پارک جنگلی بخشیده‌اند. این چشمه‌ها منبع اصلی آبشارهای کوه پارک به شمار می‌روند. گفتنی است اگر قصد دارید مدت زیادی را در کنار آبشارها بگذرانید، حتما لباس گرم با خود به همراه بیاورید. چراکه دمای هوا در اطراف آبشارها به شدت پایین است.

پیاده‌روی و کوه‌نوردی

فضای کمپینگ

در کوه پارک مشهد مسیرهای مناسبی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی در نظر گرفته شده است. همچنین قرار گرفتن این پارک جنگلی در دامنه کوه، امکان کوه‌نوردی را برای علاقه‌مندان به این ورزش فراهم می‌کند.

دوچرخه‌ سواری کوهستانی

فضای کمپینگ

اگر از طرفداران دوچرخه سواری کوهستانی هستید، می‌توانید از مسیرهای کوه پارک استفاده کنید. مسیرهای دوچرخه سواری این پارک علاوه بر ایمنی بالا، مناظر روح‌نوازی را پیش چشم دوچرخه‌ سواران قرار می‌دهند.

سینمای ماشینی

سینمای ماشینی

در کوه پارک مشهد فضایی در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند در حالی که درون ماشین‌های خود نشسته‌اند، فیلم‌های سینمایی را روی پرده‌ای بزرگ و در فضایی آزاد تماشا کنند. البته سینمای ماشینی (سینما کار) هنوز به طور کامل افتتاح نشده است.

کایت بازی

کایت بازی

این پارک موقعیت فوق‌العاده‌ای را جهت کایت بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها این پارک جنگلی زیبا را برای بادبادک بازی کودکان‌شان انتخاب می‌کنند.

بام شهر

بام شهر

از آنجایی که این پارک در ارتفاعات خراسان رضوی واقع شده است، امکان تماشای نمای ۳۶۰ درجه شهر مشهد را برای شما فراهم می‌کند. تماشای این شهر زیبا به ویژه در تاریکی شب، می‌تواند یکی از بهترین لحظات سفر به مشهد را برای شما به ارمغان آورد.

فضای بازی مخصوص کودکان

فضای بازی مخصوص کودکان

در این پارک فضای مناسبی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. وسایل پارک بازی کودکان کاملا نوساز، مجهز و ایمن هستند و می‌توانید با خیال راحت کودک خود را به این پارک بفرستید.

امکانات عمومی

نمایش نور و نما

کوه پارک از امکانات عمومی مناسبی برخوردار است. اول از همه، این پارک فضای مناسبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا ماشین خود را به صورت رایگان در جایی امن پارک کنند. همچنین این پارک از نورپردازی بسیار خوبی نیز برخوردار است و اگر قصد دارید در ساعات شب به کوه پارک بروید، مشکلی از بابت روشنایی نخواهید داشت. سرویس‌های بهداشتی این مجموعه نیز وضعیت مناسبی دارند. همچنین می‌توانید غذای خود را از رستوران‌های سیار این پارک تهیه کنید.

کوه پارک مشهد کجاست؟

کوه پارک یا پارک آبشار مشهد، انتهای خیابان دلاوران تا انتهای خیابان لادن را در بر گرفته است. برای بازدید از این مکان می‌توانید خود را به خط ۴ سامانه اتوبوس‌های تندرو مشهد برسانید و در میدان سلمان از اتوبوس پیاده شوید و با استفاده از تاکسی‌ها خطی به کوه پارک بروید.

همچنین اگر با خودروی شخصی سفر کرده‌اید، ابتدا باید خود را به میدان سلمان برسانید و سپس وارد خیابان دلاوران شوید. در انتهای این خیابان به خیابان نخل رفته و از طریق تابلوهای راهنمایی به کوه پارک مشهد هدایت خواهید شد.

آدرس کوه پارک مشهد انتهای خیابان دلاوران، انتهای خیابان نخل، مجموعه کوه پارک.

  • علاقه مند به آشنایی با پارک کوهسنگی مشهد هستید؟ (لینک مقاله)

سوالات پرتکرار

کوه پارک مشهد چه امکاناتی دارد؟

کوه پارک دارای چشم‌اندازهای زیبایی نظیر فضای جنگلی، چشمه‌های طبیعی، آبشارهای مصنوعی و بام شهر است. این مجموعه همچنین از امکانات پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری کوهستانی، کوه‌نوردی، کایت بازی، پارک مخصوص کودکان، سینمای ماشینی و رستوران‌های سیار برخوردار است.

هزینه بازدید از کوه پارک چقدر است؟

برای بازدید از این پارک نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارید. همچنین استفاده از پارکینگ این مجموعه نیز رایگان است.

وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در این پارک چگونه است؟

خطوط تلفن همراه در این پارک آنتن دهی مناسبی ندارند.

بهترین زمان برای بازدید کی است؟

بازدید از این پارک در هر کدام از فصول سال، جذابیت‌های خاص خود را دارد. البته اگر قصد دارید در نیمه دوم سال از کوه پارک دیدن کنید، بهتر است لباس‌های گرم به همراه داشته باشید

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص کوه پارک مشهد صحبت کردیم. این پارک تازه تاسیس یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می‌آید و امکانات مناسبی را برای زائران و مسافران این شهر فراهم کرده است. از امکانات این پارک می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی، کوه‌نوردی، دوچرخه سواری کوهستانی، کایت بازی، بام مشهد، سینمای ماشینی، رستوران‌های سیار، زمین بازی کودکان، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و نورپردازی زیبا اشاره کرد. علاوه بر این، چشمه‌های طبیعی و آبشارهای مصنوعی کوه پارک در کنار پوشش گیاهی زیبای آن، این پارک جنگلی را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل کرده است.

پایه تور مشهد هستین؟

نظرات کاربران