Maldives in winter
16 اردیبهشت 1402
مالدیو

مالدیو در زمستان؛ از آب بی کران دریا گرفته تا تفریحات آبی عالی

آب و هوای مالدیو در زمستان برای آفتاب گرفتن و گشتن در آب‌های کم‌ عمق اطراف جزایر مرجانی مناسب است. جمهوری مالدیو از 26 جزیره مرجانی واقع در اقیانوس هند در نزدیکی سریلانکا و کشور هند تشکیل شده و طبیعی مثال زدنی را به وجود آورده‌است. از یک طرف آبی بی‌کران دریا و موجودات دریایی را خواهید داشت و از طرف دیگر درختان نخل و ساحل‌های تمیز و زیبا را. 

در کل، مالدیو به خاطر مناظر زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و آب‌وهوای عالی معروف است، البته جاذبه‌های جالب و فعالیت‌های شگفت‌انگیزی که می‌توانید امتحان کنید را به این لیست اضافه کرده و انتظار تعطیلاتی هیجان‌انگیز را از این کشور داشته باشید. حالا بریم ببینیم که چه موقع به مالدیو برویم؟ زمستان خوب است!؟

بررسی قیمت تور مالدیو با سه کلیک!

مالدیو چگونه شکل گرفت؟

Maldives in winter

شاید عجیب به نظر برسد، اما جزایر مالدیو چیزی نیست جز قله‌های آتشفشانی که مدت‌ها پیش فوران کرده‌اند. همانطور که زمین توسط اقیانوس بلعیده می‌شد، مرجان‌ها شروع به پرجمعیت شدن کردند و یکی از زیباترین صخره‌های مرجانی در اقیانوس هند را تشکیل دادند.

سال به سال این صخره بزرگ می‌شد و امروزه سدی عظیم از صخره‌های مرجانی را به وجود آورده که حتی از منطقه در برابر بلایای طبیعی محافظت می‌کنند.

مالدیو نه تنها از نظر سطح زمین، با حداکثر ارتفاع 2 متر از سطح دریا، پایین‌ترین کشور روی زمین است، بلکه کوچک‌ترین کشور قاره آسیا نیز می‌باشد.

آب و هوای مالدیو در زمستان

آب و هوای مالدیو در تمام طول سال معتدل و گرم است. حتی در ماه‌های زمستان نیز آفتاب زیاد و آب‌های گرم دارد و این فصل قطعا بهترین زمان برای سفر به مالدیو است.

در واقع مجمع الجزایر مالدیو 4 فصلی که ما به آن عادت کرده‌ایم را ندارد: زمستان، بهار، تابستان و پاییز. اما اگر می‌خواهید تعطیلاتی راحت و خوب داشته باشید، زمستان بهترین موقع است؛ چراکه نه خیلی گرم است و نه خیلی بارانی. یکی از خنک‌ترین زمان سال است که میانگین دمای آن در طول روز حدود 30 درجه سانتی‌گراد و در طول شب به 26 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

از طرفی در این فصل، رطوبت هوا بسیار بالاست، حدود 80 درصد که تحمل گرما را سخت‌تر می‌کند و روزهای زیادی با آفتاب و بدون باران خواهد بود. 

دمای اقیانوس و شنا در زمستان مالدیو 

مالدیو مقصدی است در تمام طول سال، با آب‌های گرم و دمای متوسط آب ۲۸ درجه سانتی‌گراد. اما مالدیو در زمستان، زمان خوبی برای فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی است، به ویژه برای غواصی، زیرا دید عالی است و دمای آب برای شنا کردن بسیار ایده‌آل خواهد بود. 

بودجه سفر مالدیو در زمستان 

Maldives in winter

مالدیو در زمستان بسیار شلوغ و پر از گردشگر است. بنابراین قیمت اقامت، حمل و نقل و غذا بسیار بالا خواهد بود. اگر این فصل را انتخاب می‌کنید، پس حواستان به بودجه سفر باشد. ما در اینجا برخی از هزینه‌های اقامت که بسیار مهم است را عنوان کرده‌ایم که احتمالا به دردتان می‌خورد. 

قیمت‌های اقامت برای مهمان‌خانه‌ها پایین‌تر است، در حالی که استراحتگاه‌های جزیره بسته به نوع ویلا و برنامه غذایی انتخابی گران‌تر هستند. به طور متوسط می‌توانید مهمانخانه‌هایی با قیمت 20 دلار برای هر نفر در هر شب پیدا کنید، در حالی که هتل‌های 4 یا 5 ستاره از 500 دلار در هر شب شروع می‌شوند.

در اینجا چند ایده برای سفر شما به مالدیو در زمستان برای داشتن اوقاتی عالی در خارج از کشور آورده شده‌است:

مکان مناسب: مسافرخانه توریستی مالدیو تنها در 600 متری ساحل راسفانو قرار دارد و دارای حمام خصوصی، تهویه مطبوع، و تلویزیون صفحه تخت است.

سطح متوسط: کودافوشی ریزورت اسپا مالدیو، تفرجگاهی زیبا واقع در فاصله 45 دقیقه ای با هواپیما از فرودگاه بین‌المللی ماله با بیش از 100 ویلا واقع در جزیره و بالای آب با مناظر خیره‌کننده، ویلاهای بزرگ، و دوش فوق‌العاده در فضای باز.

لوکس: با ویلاهای روی آب با سقف‌های جمع‌شونده که مناظر شگفت‌انگیزی از ستاره‌ها و ماه را به همراه مناظر فوق‌العاده اقیانوس و سرسره آبی فوق‌العاده ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید که گران‌ترین ویلاها آن‌هایی هستند که روی آب قرار دارند و قیمت آن‌ها ممکن است از 1000 دلار در هر شب فراتر رود.

مالدیو در زمستان و کارهایی که باید انجام دهید!

با توجه به موقعیت عالی و تفریحات متنوع، کارهای زیادی در مالدیو است که می‌توان انجام داد:

غواصی اولین کاری است که باید به سراغش بروید! 

Diving in the Maldives

چیزی که ما در مورد مالدیو و اقامت در یک استراحتگاه جزیره‌ای دوست داریم، این است که می‌توانید در تمام طول روز بدون پرداخت هزینه غواصی کنید، به شرطی که ماسک غواصی خود را داشته باشید، وگرنه باید اجاره کنید. این استراحتگاه‌ها فضای بسیار زیبایی دارند؛ صخره‌های مرجانی که میزبان تعداد قابل توجهی از ماهی‌ها و دیگر موجودات دریایی مانند اشعه عقاب، لاک پشت، اختاپوس، مارماهی مورنا و حتی کوسه هستند. با غواصی می‌توانید ماهی‌های فراوان و در رنگ‌های مختلف، کوسه‌های صخره‌ای، لاک‌پشت‌ها، اختاپوس و حتی مارماهی مورنا را از نزدیک ببینید و لمس کنید. تجربه‌ای خارق‌العاده! 

از آنجایی که آب و هوای مالدیو در زمستان دوستانه است، بیشتر استراحتگاه‌ها سفرهای غواصی را سازماندهی می‌کنند و قیمت‌ها هم حدود 30 دلار در هر سفر خواهند بود.

موج سواری هم هیجان انگیز خواهد بود

موج‌ها ممکن است بزرگ‌ترین موج‌های دنیا نباشند، اما مالدیو قطعاً مکان خوبی برای موج‌سواری است تا زمانی که با انتظارات زیاد به اینجا نیامده باشید و به دنبال موج عظیمی برای سواری نباشید.

یک مکان عالی برای موج سواری که به فرودگاه بین المللی ولانا (دروازه اصلی شما برای ورود به مالدیو) نیز نزدیک است، جزیره مرجانی شمالی Male است، جایی که جریان‌ها قوی‌تر هستند و امواج برای افراد مبتدی و متوسط عالی است.

بالاترین امواج از کل مجمع الجزایر مالدیو در نزدیکی جزیره لوهیفوشی ثبت شده‌است، جایی که به طور سالانه مسابقات جهانی معروف O’Neil Deep Blue Open برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، منطقه ماله دارای کف شنی و بدون مرجان است که یک مزیت بزرگ برای کسانی از شما که عاشق موج سواری هستند، است. اما اگر به دنبال آدرنالین بیشتر هستید، جزیره Lhohifushi مقصد مناسبی در سفر مالدیو در زمستان برای شما خواهد بود. 

دوچرخه سواری بسیار لذت بخش است

آب و هوای مالدیو در زمستان نه تنها برای ورزش‌های آبی، بلکه برای دوچرخه‌سواری نیز مناسب است. بسیاری از استراحتگاه‌ها دوچرخه‌هایی را برای حرکت در اطراف و کاوش در منطقه اجاره می‌دهند. بین برخی از جزایر، پل‌هایی وجود دارد و با دوچرخه می‌توانید کل منطقه را بگردید و سواحل جدید و زیبا را کشف کنید.

به طور کلی، اگر در هتل‌های مجلل اقامت دارید، این دوچرخه‌ها رایگان ارائه می‌شوند، اما اگر در مهمان‌خانه‌های منطقه شمال ماله اقامت دارید، می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز آن‌ها را اجاره کنید.

شما می‌توانید هر جا که می خواهید توقف کنید و پس از ساعت‌ها حمام کردن و برنزه شدن خود، عکس‌های خاطره انگیزی بگیرید و از یک روز زیبا در زیر آفتاب مالدیو لذت ببرید.

صید ماهی تجربه ای فراموش نشدنی است

Fishing in the Maldives

اقیانوس هند به دلیل تنوع زیستی غنی خود مشهور است و هیچ ماهیگیری نمی‌تواند در برابر چنین چالشی بی‌تفاوت بماند. حتی کسانی هم که علاقه‌ای به ماهیگیری ندارند، وسوسه می‌شوند.

قایق‌های تخصصی هستند که تورهای ماهیگیری را برگزار می‌کنند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که با پذیرش هتل یا شرکت تور تماس بگیرید و صندلی خود را برای سفر بعدی بگیرید.

می‌توانید خودتان به ماهیگیری بروید، که گران‌تر است، قیمت 8 ساعت سفر با قایق حدود 1800 دلار است، یا می‌توانید زمانی که قیمت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، عضوی از یک تیم ماهیگیری باشید. انتخاب با شماست!

قایق ماهیگیری مجهز به رادار است و آنها بلافاصله تمام مناطق مختصماهیگیری‌ را شناسایی می‌کنند تا بتوانید از تجربه خود کاملاً لذت ببرید.

موج‌سواری، قایق‌رانی، اسکوتر، سفرهای کاتاماران، اسکی روی آب و قایق‌سواری از دیگر فعالیت‌های آبی بسیار محبوب هستند که می‌توانید به آنجا سفر کنید زیرا آب و هوای مالدیو در زمستان برای این تجربه‌ها عالی است.

زندگی شبانه مالدیو در ژانویه

خوب، بحث درباره زندگی شبانه مالدیو بسیار سخت است، زیرا بیشتر استراحتگاه‌ها در جزایر خلوت واقع شده‌اند و تنها چیزی که در اطراف شما وجود دارد اقیانوس است.

اما هیچ کس نمی‌خواهد حداقل یک شب بدون مهمانی به تعطیلات برود، بنابراین استراحتگاه‌های جزیره به همه چیز فکر کرده‌اند و برخی از آن‌ها کافه‌های خود را دارند که تا پاسی از شب باز هستند.

کلام آخر

آب و هوای مالدیو در زمستان برای حمام آفتاب، برنزه کردن و امتحان طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی کاملاً عالی است. شاید که قیمت‌ها کمی بالاتر از فصل بارانی خواهد بود، اما  طبیعت و آب و هوا ارزشش را دارد. 

نظرات کاربران