مالدیو در دی ماه

مالدیو در دی ماه چه چیزهایی برای سورپرایز شما دارد؟

مالدیو که یکی از بهترین مقصدهای گردشگری از نوع جزیره‌ای در جهان است، جزیره‌های زیادی دارد که تعداد زیادی از آن‌ها مسکونی است. اگر در بازه زمانی دی تا بهمن که معادل خارجی آن ماه ژانویه است، برای سفر به مالدیو برنامه‌ریزی می‌کنید، لازم است قبل از سفر درمورد آب‌وهوا، دیدنی‌های مادیو در دی ماه و جزایر و جاذبه‌های توریستی مهم آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید طبق سلیقه خود، جزیره و اقامتگاه دلخواه‌تان را انتخاب کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با جاذبه‌های اصلی مالدیو در دی ماه آشنا شویم. 

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

میانگین دمای هوای مالدیو در دی ماه

مالدیو در دی ماه 

مالدیو که منطقه‌ای گرمسیری است، به طور کلی آب‌وهوای استوایی دارد و دما معمولا در طول سال بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد است. ماه ژانویه انتخاب خوبی برای گشت‌وگذاری به‌یادماندنی در مالدیو است؛ زیرا مالدیو در دی با میانگین دمای 27 درجه سانتی‌گراد، در یکی از مطلوب‌ترین شرایط آب‌وهوایی قرار دارد و بارندگی زیادی هم ندارد؛ بنابراین از بسیاری از تفریحات محبوب مثل غواصی، محروم نخواهید شد. 

بازدید از صخره موز

دلیل این نام‌گذاری این است که صخره موردنظر به شکل موز می‌باشد. این صخره که در ضلع شمالی جزیره مرجانی مالدیو واقع شده است، عمقی معادل 5 تا 30 متر دارد. در این مکان تفریحی یک لحظه هم بی‌کار نخواهید ماند؛ طیف متنوعی از تفریحات آبی در منطقه صخره موز منتظر شماست. 

هم‌چنین اگر غارنوردی را دوست دارید اوقات خوشی را در صخره موز خواهید گذراند. برای دیدن این جاذبه در سفرتان به مالدیو در ماه ژانویه می‌توانید از قایق‌های تندرو، کشتی، هواپیماهای دریایی و یا قایق‌های تفریحی لوکس استفاده کنید تا از شهر ماله به صخره موز برسید. 

پاسپورت دومینیکا

پیاده‌روی در شهر ماله؛ بازدید از مالدیو در دی ماه

مالدیو در دی ماه 

برای گشت‌وگذار در پایتخت مالدیو، یک روز کامل را برنامه‌ریزی کنید. بازارهای محلی شلوغ ماله، جایی است که علاوه بر آشنایی با فرهنگ مالدیو، می‌توانید عکس بگیرید و سوغاتی‌های جذابی برای عزیزان‌تان بخرید. بعد از یک پیاده‌روی چند ساعته در بازارهای این شهر دیدنی، به رستوران‌های مجلل بروید و انواع ماهی مخصوص و دیگر غذاهای سنتی مالدیو را امتحان کنید. 

اگر اهل مطالعه تاریخ و موزه‌گردی هستید، از موزه ملی مالدیو، واقع در شهر ماله، غافل نشوید. مسجد جمعه قدیمی، بازار ماهی و کافه‌های متنوع نیز گزینه‌های خوبی برای سپری کردن اوقاتی خوش در سفر به مالدیو در دی ماه هستند. 

غواصی؛ از محبوب‌ترین تفریحات مالدیو

مالدیو یکی از بهترین نقاط برای غواصی در جهان است و در محل‌های مخصوص غواصی، مربیانی برای راهنمایی و آموزش به گردشگرانی که دوست دارند غواصی کنند، آماده راهنمایی هستند. می‌توانید داخل تالاب‌های مرجانی با قله‌های صخره‌ای که از اعماق آب بالا آمده‌اند، غواصی کنید و لاک‌پشت‌های غول‌پیکر و کوسه‌ها را ببینید. هزینه این تفریحات برای هر نفر حدود 150 تا 400 دلار آمریکا است.

بازدید از جزیره اوتیمو گاندووارو

مالدیو در دی ماه 

برای دانستن اطلاع بیشتر راجع‌به فرهنگ و تاریخ مالدیو، به اوتیمو گاندووارو، واقع در جزیره مرجانی شمالی، بروید. خوب است بدانید سلطان محمد تاکوروفاانو، یکی از مورداحترام‌ترین و محبوب‌ترین پادشاهان مالدیو، در این جزیره متولد شد. به خاطر دلاوری و شجاعت این پادشاه طی نبردی برای بیرون راندن متجاوزان از کشورش، یک بنای یادبود برای او در این جزیره ساخته شده است که می‌توانید از آن دیدن کنید. البته این فقط یکی از آثار فرهنگی و تاریخی این جزیره است؛ پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به مالدیو در ماه ژانویه، حتما از این جزیره بازدید کنید و آثار دیگر را نیز از نزدیک ببینید.

جزیره فیهال هوهی؛ بهترین جزیره مالدیو در ماه ژانویه

اگر قصد دارید برای ماه عسل در ماه دی به مالدیو سفر کنید، به همراه همسرتان به جزیره زیبای فیهال هوهی بروید و از مناظر زیبا و طبیعت تماشایی آن لذت ببرید و غروب زیبا را ببینید. به طور کلی در ماه ژانویه مالدیو، میزان بارش کم است و دریا گرمای مطلوبی دارد؛ پس با خیال راحت در سواحل شنی این جزیره تماشایی استراحت کنید و لذت ببرید. 

سخن پایانی

در این مقاله هرآن‌چه را که نیاز است قبل از سفرتان به مالدیو در دی ماه بدانید، برای‌تان توضیح دادیم. به طور کلی مالدیو دارای آب‌وهوای استوایی است و در ماه ژانویه که به تقویم فارسی معادل بازه زمانی دی ماه تا بهمن ماه است، امکانات تفریحی جذابی برای تجربه یک سفر به‌یادماندنی دارد. دوست دارید در دی ماه به مالدیو بروید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

نظرات کاربران