بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان

بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2023

چه به تعطیلات بروید یا یک سفر کاری، همه چیز از یک مکان شروع می شود: فرودگاه. تقاضای روزافزون برای پروازها منجر به ایجاد فرودگاه های فوق العاده در شهرها شده است که در واقع مانند خود شهرها هستند. سالانه بیش از 4 میلیارد نفر با هواپیما سفر می کنند و با اعدادی مانند این، فرودگاه ها به یکی از شلوغ ترین مکان های روی زمین تبدیل شده اند. همانطور که فرودگاه ها به گسترش و توسعه ادامه می دهند، ویژگی ها و امکانات طراحی آنها نیز افزایش می یابد. امروزه نه تنها می‌توانید پرواز کنید، بلکه می‌توانید از برندهای روز دنیا خرید کنید، در رستوران‌های دیدنی غذا بخورید، از اسپا و غیره دیدن کنید. برخی از فرودگاه ها حتی تا آنجا پیش رفته اند که پیست یخ، استخر و آکواریوم داشته باشند! با ما همراه باشید تا با بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2023 آشنا شوید!

بزرگترین فرودگاه های جهان در سال 2023

فرودگاه بین المللی ملک فهد

از نوامبر 1999، فرودگاه ملک فهد در عربستان سعودی، رتبه اول را برای بزرگترین فرودگاه جهان به خود اختصاص داده است.

این فرودگاه به نام پادشاه سابق عربستان سعودی، فهد بن عبدالعزیز، نامگذاری شده است و مساحت آن 299.6 مایل مربع است!

فرودگاه بین المللی ملک فهد هر ساله شاهد ورود و خروج بیش از 10 میلیون مسافر از ترمینال های خود است و 37 شرکت هواپیمایی به 43 مقصد، پروازهای ورودی و خروجی انجام می دهند.

این فرودگاه از 3 ساختمان ترمینال تشکیل شده است:

یک ترمینال شش طبقه برای مسافران؛
دیگری برای خطوط هوایی خصوصی؛ و
سومین و آخرین ترمینال خاندان سلطنتی عربستان سعودی.

فرودگاه بین المللی دنور

فرودگاه بین المللی دنور در کلرادو، در حدود 52.4 مایل مربع مساحت دارد.

اگرچه فرودگاه بین المللی دنور به طور قابل توجهی کوچکتر از فرودگاه ملک فهد است (حدود 5.5 برابر کوچکتر)، اما فرودگاه بین المللی دنور هنوز 1.5 برابر جزیره منهتن است! همچنین دارای طولانی ترین باند کاربری عمومی در آمریکای شمالی است که بیش از 3 مایل طول دارد.

در حال حاضر، شما می توانید از فرودگاه بین المللی دنور به 215 مقصد در سراسر جهان سفر کنید و سفر بین 3 ترمینال فرودگاه نیاز به استفاده از سیستم قطار خودکار فرودگاه دارد.

فرودگاه بین المللی دالاس/فورث ورث

یکی دیگر از فرودگاه های آمریکا که بزرگتر از جزیره منهتن است، فرودگاه بین المللی دالاس/فورث است. این فرودگاه حتی کد پستی و خدمات اضطراری خود را دارد، بنابراین اساساً یک شهر در نظر گرفته می شود. درست است؟

فرودگاه بین‌المللی دالاس/فورث ورث در سال 1973 افتتاح شد و از آن زمان به چهارمین فرودگاه شلوغ در سراسر جهان تبدیل شده است و در سال 2019 پذیرای بیش از 75 میلیون مسافر است.

پرواز از این فرودگاه به خودی خود یک تعطیلات کوچک است. می‌توانید از اسپا دیدن کنید، یوگا را در منطقه اختصاصی یوگا تمرین کنید، و حتی در غلاف‌های خوابی که به تازگی معرفی شده‌اند، چرت بزنید.

فرودگاه بین المللی واشنگتن دالس

چهارمین فرودگاه بزرگ جهان از نظر اندازه، فرودگاه بین المللی واشنگتن دالس است. این فرودگاه در سال 1962 افتتاح شد و به نام جان فاستر دالس، پنجاه و دومین وزیر امور خارجه ایالات متحده نامگذاری شد. 139 دروازه ترمینال روزانه 60000 مسافر را به بیش از 125 مقصد در سراسر جهان پرواز می کنند.

فرودگاه بین المللی اورلاندو

فرودگاه بین‌المللی اورلاندو در ۶ مایلی مرکز شهر اورلاندو، فلوریدا واقع شده است که هر ساله بیش از ۵۰ میلیون مسافر دارد که احتمالاً بیشتر آنها به سمت دنیای دیزنی می‌روند!

در 60 فروشگاه این فرودگاه، می‌توانید سوغاتی‌های لحظه آخری را بخرید و قبل از حرکت پروازتان یک غذای سریع بخورید.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2022

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (ATL)

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در جورجیا، رتبه اول را در میان بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان داراست. فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون، تنها فرودگاهی است که سالانه به بیش از 100 میلیون مسافر خدمات رسانی می کند و این کار را برای سه سال متوالی انجام داده است!

این فرودگاه در کلاس جهانی دو دهه است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است. مردم آتلانتا باید به فرودگاه خود بسیار افتخار کنند، زیرا این فرودگاه الگویی برای سایرین در سراسر جهان از جمله فرودگاه بین المللی پایتخت پکن است که در لیست ما قرار دارد.

آیا میدانستید؟

فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا با میانگین ۲۷۵۰۰۰ مسافر روزانه، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از سال ۱۹۹۸ بوده است!

فرودگاه بین المللی پکن (PEK)

فرودگاه بین‌المللی پکن با 95786296 مسافر در سال 2017 بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه آسیا و دومین فرودگاه بزرگ جهان است.

این جا مرکزی برای چندین شرکت هواپیمایی بزرگ از جمله Air China، China Southern Airlines و Hainan Airlines است. همچنین جالب است بدانید که فرودگاه بین المللی پکن گسترش یافته و در سال گذشته 1.5 درصد ظرفیت مسافری خود را افزایش داده است.

با رونق اقتصاد چین و تبدیل شدن پکن به یکی از مراکز تجاری برتر جهان، فرودگاه بین المللی پایتخت پکن به رشد خود ادامه خواهد داد و تقاضا برای خدمات فرودگاهی برجسته در کلاس جهانی را برآورده می کند.

فرودگاه بین المللی دبی (DXB)

فرودگاه بین‌المللی دبی طی چند سال گذشته شاهد رشد عظیمی بوده است و تنها در سال گذشته ترافیک مسافری را 5.5 درصد افزایش داده است. این فرودگاه ازفرودگاه بین‌المللی توکیو که قبلاً سومین فرودگاه بزرگ جهان بود، پیشی گرفته است.

جای تعجب نیست اگر بدانید که فرودگاه بین المللی دبی که جزو بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان است؛ همچنین عنوان سریعترین فرودگاه جهان را به نام خودش زده و در حال حاضر تعداد مسافران را هر چهار سال دو برابر می کند!

آیا میدانستید؟

ترمینال 3 این فرودگاه، دومین ساختمان بزرگ روی زمین است!؟

همچنین برخلاف تصور عمومی، گردشگری منبع اصلی درآمد دبی است نه نفت!

دوست دارید بلیط هواپیما دبی را رزرو کنید؟

فرودگاه بین المللی توکیو (HND)

فرودگاه بین المللی توکیو (همچنین به عنوان فرودگاه Haneda شناخته می شود) عنوان چهارم را در میان بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان را دارد! در سال 2017، 84,956,964 نفر از فرودگاه Haneda عبور کردند.

فرودگاه بین المللی توکیو درجه یک است و به طور گسترده به عنوان یکی از وقت شناس ترین فرودگاه های جهان شناخته می شود.

فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX)

بزرگترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی لس آنجلس در رتبه پنجم قرار دارد، هرچند به سختی. این جا دومین فرودگاه بزرگ ایالات متحده و تنها فرودگاه در جهان است که هر سه شرکت هواپیمایی قدیمی ایالات متحده (آمریکا، دلتا و یونایتد) آن را به عنوان قطب اصلی انتخاب کرده اند. همچنین مرکز خطوط هوایی آلاسکا، ویرجین آمریکا و اطلس ایر ( شرکت های هواپیمایی باری) است.

از ماه خرداد سال 2017، اولین ترمینال خصوصی ایالات متحده نیز به این مکان اضافه شد که در جایی به دور از مردم و پاپاراتزی ها قرار دارد؛ در واقع اینگونه افراد مشهور سفر می کنند!

آیا می دانستید؟

فرودگاه بین المللی لس آنجلس آهنگ خاص خود را دارد که در اصل توسط Leann Scott نوشته شده و اولین بار توسط David Frizzel ضبط شده است.

رزرو بلیط هواپیما لس آنجلس با سه کلیک!

فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو

بزرگترین فرودگاه های جهان

اوهار همیشه به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های ایالات متحده در نظر گرفته شده است و جوایز متعددی را دریافت کرده است. این فرودگاه با شهرت عالی و خدمات بی عیب و نقص خود، یکی از شناخته شده ترین نام ها در تجارت خطوط هوایی است و همچنان به رشد خود ادامه می دهد و بر شهرت مثبت خود می افزاید.

آیا می دانستید؟

این هواپیما به افتخار فرمانده نیروی دریایی معروف آمریکایی ادوارد هنری «بوچ» اوهار نامگذاری شد.

فرودگاه هیترو لندن

بزرگترین فرودگاه های جهان

فرودگاه هیترو لندن شلوغ ترین فرودگاه اروپا با 78,012,825 مسافر در سال است. هیترو دارای 81 خط هوایی است و به 204 مقصد در 85 کشور جهان خدمات می دهد. فرودگاه هیترو همچنین مرکز یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین خطوط هوایی جهان – بریتیش ایرویز است.

آیا میدانستید؟

صبحانه محبوب ترین وعده غذایی در روز در هیترو است. هر سال، این فرودگاه که جزو بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان است؛ تقریباً پنج میلیون تخم‌مرغ، 6.4 میلیون کروسان و 4.5 میلیون تکه بیکن ارائه می‌کند.

همچنین این فرودگاه دارای ترمینال معروف به سوئیت سلطنتی است که برای خانواده های سلطنتی، بازدید از سران کشورها و افراد مشهور و خاص استفاده می شود.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید!

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKG)

بزرگترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ که به فرودگاه چک لاپ کوک نیز معروف است، برای جایگزینی فرودگاه کای تاک (فرودگاه بین‌المللی اصلی هنگ کنگ) ساخته شد و در جولای 1998 افتتاح شد.

فرودگاه بین المللی جدید هنگ کنگ اکنون روزانه بیش از 1100 پرواز را انجام می دهد، بیش از 73000 کارمند دارد و بیش از 320 فروشگاه و 100 رستوران دارد. همچنین جوایز قابل توجهی از جمله “بهترین فرودگاه جهان برای صرف غذا” از Skytrax، “جایزه برتری کارایی فرودگاه های آسیایی برتر” و پنج جایزه معتبر دیگر را تنها در سال 2017 به دست آورده است. در حالی که فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بزرگترین نیست، اما میتواند بهترین باشد.

در آخر

فرودگاه‌ها مکان‌های شلوغ و هیجان‌انگیزی هستند که میلیون‌ها نفر از آن‌ها برای پرواز به مقاصد در سراسر جهان استفاده می‌کنند. چه برای کسب و کار باشد و چه برای تفریح، فرودگاه ها همیشه جزو جاهایی هستند که دوست داریم به آنجا برویم!! در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2023 آشنا سازیم!

https://3click.com/blog/deadliest-most-dangerous-airports-world/
نظرات کاربران