دریاچه کومو ایتالیا؛ دیدنی‌ترین دریاچه جهان

دریاچه کومو ایتالیا؛ دیدنی‌ترین دریاچه جهان به‌شکل حرف Y

دریاچه کومو یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایتالیا بوده که در میان رشته‌کوه‌های این کشور قرار دارد و به‌شکل حرف Y وارونه لاتین است. این دریاچه با مناظر زیبا، دهکده‌های کوچک و پرزرق‌وبرق، سواحل دیدنی، ویلاهای مجلل و منحصربه‌فرد گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. درحالی‌که دریاچه کومو میلان به‌عنوان یک زمین بازی برای افراد ثروتمند و مشهور شهرت دارد، زیبایی طبیعی و فرهنگ این منطقه به‌طور شگفت‌انگیزی قابل دسترس است. بهترین راه‌ برای گردش و لذت بردن از محیط اطراف دریاچه، پیاده‌روی، گردش، شنا، ماهیگیری، قایق‌سواری و قدم زدن در سواحل آن است. در ادامه همراه ما باشید تا همه‌چیز درباره این دریاچه را به شما توضیح دهیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با بهترین قیمت

تاریخچه دریاچه کومو ایتالیا

دریاچه کومو ایتالیا

دریاچه کومو ایتالیا برای هزاران سال یکی از پرزرق‌وبرق‌ترین مقاصد تعطیلات اروپا بوده است. فرمانروایان روم باستان اولین کسانی بودند که در قرن اول پس از میلاد، ویلاهای مجلل در امتداد سواحل دریاچه را ساختند و اشراف، سرمایه‌داران بزرگ تجاری و افراد اجتماعی در طول قرن‌ها از این کار پیروی کردند. مناظر چشمگیر دریاچه که از یخچال‌های طبیعی ساخته شده و توسط دامنه‌های آلپ احاطه شده است و همچنین آب‌وهوای معتدل آن باعث جذابیت دریاچه کومو میلان می‌شود. ساخت ویلاها و کاخ‌های مجلل در امتداد دریاچه با اشراف رومی پلینی آغاز شد که ویلاهای زیادی در اطراف این منطقه ساخت که دو کاخ tragedy و  comedy معروف‌ترین آن‌ها هستند. این ویلاهای پلینی به منبعی از رمزوراز در کومو تبدیل شده‌اند و محققان سال‌ها برای شناسایی این ویلاها و مکان آن‌ها وقت گذاشته‌اند.

ویلاهای معروف دیگر در این منطقه مانند مارکیز میلان، کارولین، همسر ملکه پادشاه جورج چهارم و پرنسس ماریان ناسائو متعلق به اشراف و افراد برجسته بوده است. مهمانان این ویلاهای تاریخی عبارتند از فرانتس لیست، بزرگ‌ترین نوازنده پیانو مجارستانی، جانی ورساچه، بنیان‌گذار برند ورساچه، مایا آنجلو، شاعر و بازیگر معروف و خلاقان تاثیرگذار بی‌شمار دیگر. این روزها، افراد مشهور اغلب ویلاهایی را در امتداد سواحل دریاچه کومو ایتالیا اجاره یا خریدوفروش می‌کنند. مشهورترین ساکنان فعلی این منطقه امل و جورج کلونی، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی و همسرش هستند، اما چندین دهه است که دریاچه کومو افراد ثروتمند و مشهور از جمله سیلوستر استالونه بازیگر معروف، ریچارد برانسون یکی از تاثیرگذارترین سرمایه‌داران جهان و مدونا خواننده و بازیگر معروف را به خود جذب کرده است. حتما در برنامه سفر به ایتالیا، بازدید از این دریاچه را قرار دهید و از شگفتی‌ها و زیبایی‌های آن لذت ببرید.

نام‌های دیگر دریاچه کومو ایتالیا

یونانیان باستان در ابتدا این دریاچه را لاریو نامیدند. این نام که از کلمه «lar» و به معنای «عمیق» گرفته شده است، توسط رومیان به Lacus Larius تغییر یافت. البته آن را Lacus Comensis نیز نامیده‌اند که بعداً به اختصار Como نامیده شد. این دریاچه که معمولاً در ایتالیای امروزی به‌نام Lago di Como می‌شناسند، در کتاب‌های راهنما با نام‌های دریاچه کومو ایتالیا، دریاچه کومو میلان یا دریاچه لاریو نیز شناخته می‌شود. این دریاچه نام خود را از شهر کومو گرفته است که دارای آثار هنری بی‌شمار، کلیساهای جامع، باغ‌ها، موزه‌ها، تئاترها، پارک‌ها و کاخ‌هاست و یکی از پربازدیدترین شهرهای منطقه به ‌شمار می‌آید.

رزرو تور اروپا

سفر از میلان به دریاچه کومو ایتالیا

سفر از میلان به دریاچه کومو ایتالیا

بهترین راه رسیدن از میلان به دریاچه کومو ایتالیا، قطار است. با قطار 40 دقیقه لازم است تا شما از میلان مستقیماً به مرکز شهر کومو برسید. پس ‌از آن قطارهای محلی وجود دارند که در بسیاری از شهرهای کوچک مانند وارنا در امتداد دریاچه توقف خواهند کرد. زمانی که به دریاچه کومو میلان رسیدید می‌توانید با سوار شدن به یک کشتی، گشت‌وگذار خود را در دریاچه آغاز کنید. همچنین شما می‌توانید با ماشین، حدود یک ساعت از میلان به کوهپایه‌های زیبای آلپ برسید. یک سفر جاده‌ای با ماشین می‌تواند راهی عالی برای گردش در ایتالیا باشد.

دانستنی‌های دریاچه لاریو

اولین چیزی که لازم است در مورد دریاچه کومو ایتالیا بدانید این است که این دریاچه به‌نام همین شهر شناخته شده است. شهرهای کوچک زیادی اطراف دریاچه را احاطه کرده‌اند که هرکدام در جذابیت خود منحصربه‌فرد هستند و ارزش دیدن دارند. سفر با کشتی به این شهرها به شما این امکان را می‌دهد در حین سفر از مناظر اطراف دریاچه دیدن کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. همچنین یک سیستم اتوبوس و چندین فونیکولار وجود دارد که شما را به تپه‌های اطراف دریاچه می‌برد. اگر با ماشین خود وارد جزیره کومو ایتالیا می‌شوید، باید ماشین خود را پارک کنید و از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای گشت‌وگذار در شهر استفاده کنید؛ زیرا رانندگی و پارک کردن در شهرهای کوچک ایتالیا بسیار سخت و دشوار است.

همچنین جالب است بدانید که دریاچه کومو الهام‌بخش بسیاری از شاعران، نویسندگان، موسیقی‌دانان و هنرمندان بوده است. برای مثال، نقاشان متعددی در طول قرن‌ها از دریاچه کومو ایتالیا الهام گرفته‌اند. گذراندن وقت در دریاچه و آب‌های آرام آن، نویسندگان، نقاشان، موسیقی‌دانان و فیلمسازان را برای توسعه ایده‌های جدید، تصاویر و مسیرهای خلاقانه ترغیب کرده است. فرانتس لیست زیبایی آرام دریاچه را اینگونه توصیف می‌کند: «من هرگز جایی را ندیده‌ام که جذابیت‌های یک زندگی عاشقانه را به‌طور طبیعی در خود داشته باشد؛ من مکان دیگری را به زیبایی اینجا نمی‌شناسم.»

مکانی محبوب برای فیلمبرداری

دریاچه کومو ایتالیا

هالیوود به‌دلیل مناظر خیره‌کننده و شهرهای زیبا، اغلب دریاچه کومو ایتالیا را به‌عنوان مکانی برای فیلم‌های پرفروش خود انتخاب کرده است. در سال 2004، فیلم سینمایی Ocean’s Twelve با بازی جورج کلونی و در محل دریاچه فیلمبرداری شد. فیلم کازینو رویال، جنگ ستارگان، حمله کلون‌ها، مرد دیگر با لیام نیسون و لورا لینی و بابی دیرفیلد از آل پاچینو از جمله فیلم‌های محبوب و شناخته‌شده‌ای هستند که در داخل یا اطراف دریاچه فیلمبرداری شده‌اند. 

پاسپورت دومینیکا

گشت‌وگذار در دریاچه کومو ایتالیا

فلورانس، بزرگترین شهر در کومو ایتالیاست که بهترین نقطه برای گشت‌وگذار به ‌شمار می‌آید. زمانی که وارد این شهر زیبا شدید می‌توانید تفریح خود را از میدان Piazza Duomo شروع کنید و از کلیسای نمادین شهر قرن چهاردهمی، کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا دیدن کنید. همچنین کلیسای گوتیک یکی دیگر از کلیساهای این شهر است که ساخت آن در سال 1396 آغاز و گنبد چشمگیر آن در سال 1770تکمیل شد. می‌توانید به بالای گنبد این کلیسای جذاب بروید و طبیعت زیبای شهر کومو و فراتر از آن را تماشا کنید. همچنین می‌توانید از موزه باستان‌شناسی کومو که در یک قصر قرار دارد و مصنوعات تاریخی کومو را در خود جای داده و موزه استوریکو جوزپه گاریبالدی که در ایجاد پادشاهی ایتالیا نقش اساسی داشت نیز دیدن کنید و از تاریخچه جذاب آن لذت ببرید.

فعالیت‌های آبی 

دریاچه کومو ایتالیا

تفریحات دریاچه کومو ایتالیا بسیار متنوع و جذاب است، اما فعالیت‌های آبی آن طرفداران بسیار زیادی دارد. برخی از این تفریحات عبارتند از اسکی روی آب، جت‌اسکی‌سواری، موج‌سواری روی یک تخته چوبی، کایاک‌سواری و انواع دیگر وسایل نقلیه آبی که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید و برای ساعاتی همراه با عزیزانتان لذت و هیجان را تجربه کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا با قایق‌، مسیری طولانی را طی کنید و از شهری به شهر دیگر بروید و از مسیر و تماشای طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید. اگر به شنا علاقه دارید، دریاچه لاریو یک انتخاب عالی است؛ به‌دلیل نزدیکی کوه‌ها و جریان‌های زیرزمینی سرد، آب دریاچه کومو ایتالیا حتی در گرم‌ترین روزها نیز خنک است. بااین‌حال، با وجود چشم‌انداز خشن کوهستانی، می‌توانید در دریاچه کومو شنا کنید. ماه جولای تا آگوست بهترین زمان برای شنا در این منطقه به حساب می‌آید.

کوه‌های اطراف دریاچه میلان

کوه‌ها و دره‌های دریاچه کومو میلان از زیباترین کوه‌ها و دره‌های منطقه Lugano Prealps به‌ شمار می‌آیند. با گردش در این منطقه با پای پیاده، بازدیدکنندگان می‌توانند از تپه‌ها و جنگل‌های انبوه دیدن کنند و لذت ببرند. در کومو 215 قلعه وجود دارد که بازدیدکنندگان را در سراسر جهان جذب می‌کند. کوه Monte Cardinello در بالای لیست قرار داشته که 2520 متر ارتفاع دارد. این کوه بر فراز شهر The Praalps of Lugano در کوه‌های آلپ لپونتین، رشته‌کوهی در شمال غربی رشته‌کوه‌های آلپ قرار دارد. مونته سان پریمو بلندترین قله این منطقه است. مسافران اگر به تعطیلات تابستانی کوهستانی یا فعالیت‌های زمستانی علاقه دارند می‌توانند به آنجا بروند و از امکانات و تفریحات آن در هر دو دوره لذت ببرند.

ویلاهای اطراف

ویلاهای دریاچه کومو ایتالیا

مانند گذشته، دریاچه کومو ایتالیا یک مکان محبوب برای گذراندن تعطیلات افراد ثروتمندی است که می‌توانند در یکی از شهرهای ساحلی جذاب ساکن شوند و یا یکی از ویلاهای آنجا را خریداری کنند. سواحل آن مشرف به خانه‌های تاریخی با زیبایی و ظرافتی زیبا و خیره‌کننده است که نمایانگر شگفتی‌های معماری بزرگ از قرن 16 تا 19 به شمار می‌آید. لازم است بدانید که اکنون چند ویلای معروف در اطراف دریاچه کومو ایتالیا وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین ویلاها، ویلای کارلوتا نام دارد. این ویلا در خارج از روستای Tremezzo قرار داشته که دارای باغ‌های بسیار زیبا و خیره کننده‌ است و حدود 20 هکتار مساحت دارد. این ویلا که به‌نام دختر پرنسس ناسائو نامگذاری شده، دارای تاریخ غنی اشرافی است و اکنون یکی از رمانتیک‌ترین نقاط ایتالیا به‌ شمار می‌آید. یکی دیگر از ویلاهای معروف، ویلای Olmo نام دارد که دارای باغ‌های بسیار زیبا و فضای داخلی بسیار شیک و منحصربه‌فرد است. ویلاهای دیگری که در دریاچه لاریو قرار دارد که عبارتند از: Villa Melzi d’Eril در بلاژیو، Villa Balbianello در Tremezzina، مجموعه فیلم جنگ ستارگان که اکنون میزبان عروسی‌های خاص و زیبا است و Villa d’Este که در حال حاضر تبدیل به هتل شده و آن را برای اقامت رزرو می‌کنند. لازم به ذکر است که متأسفانه اکثر ویلاهای معروف در منطقه دریاچه کومو میلان فقط برای رویدادها و نمایشگاه‌های خاص باز هستند و همیشه امکان بازدید از آن‌ها وجود ندارد.

گردش با قایق در شهر بلاژیو 

شهر کومو یک نقطه عالی برای شروع گردش در دریاچه کومو ایتالیا است. شاید معروف‌ترین روستای دریاچه کومو بلاژیو باشد، خانه سربلونی بنیاد راکفلر و مکانی عالی برای چشیدن طعم واقعی غذاهای اصیل ایتالیایی. همچنین شهرهای ایده‌آل دیگری مانند وارنا و مناجیو در ساحل دریاچه پراکنده‌اند که هرکدام به‌طور منحصربه‌فردی زیبا هستند. این شهرهای کوچک‌تر یک انتخاب عالی برای سکونت در کومو یا بلاژیو هستند. این شهرها دارای رستوران‌ها و هتل‌های بسیار شیک و مقرون‌به‌صرفه هستند که غذاهایشان طعم بی‌نظیری دارد. روستاهای کوهستانی مانند Brunate یا Piani d’Erna با فونیکولار قابل دسترس بوده که بسیار زیبا و جذاب هستند . یک راه فوق‌العاده برای بازدید از این مناطق از طریق تله‌کابین است که هم از مسیر لذت می‌برید و هم دسترسی آسان‌تری به این مکان‌ها دارید.

پیاده‌روی در اطراف دریاچه کومو ایتالیا

دریاچه کومو ایتالیا

پیاده‌روی در دریاچه کومو میلان راهی برای تجربه زیبایی‌های طبیعی این منطقه است. مسیرهای پیاده‌روی کوهستانی اطراف دریاچه کومو ایتالیا در مجموع بیش ‌از 250 کیلومتر مسافت دارند و برای کسانی که علاقه‌مند به پیاده‌روی هستند، بسیار عالی و مناسب است. اگر بخش‌هایی از سفر خود را در شهرهای بزرگی مانند میلان، رم یا فلورانس گذرانده‌اید، حتما مدتی را در مسیرهای پیاده‌روی در منطقه کومو در طبیعت استراحت کنید. برای پیاده‌روی در کنار دریاچه، مسیر Wayfarer’s Path را امتحان کنید؛ مسیر قدیمی که بین Varenna و Bellano قرار دارد و بسیار جذاب است.

همچنین برای پیاده‌روی در کوهستان نیز می‌توانید از فونیکولار به بروناته بروید. سپس می‌توانید به کوه پیاتو بروید؛ جایی که مسیر بسیار زیبا و پیچیده‌ای دارد و برای پیاده‌روی بسیار مناسب است و یا به‌سمت پایین و در محل دریاچه حرکت کنید. در دریاچه کومو ایتالیا، امکان پیاده‌روی در هر سطحی، از سخت گرفته تا آسان وجود دارد. با دیدن کوه‌ها نترسید و فکر نکنید که مسیری سخت و دشوار پیش‌روی شما قرار دارد. قدم زدن در اطراف یکی از پارک‌های روستایی زیبا، راهی آسان برای دیدن زیبایی‌های دریاچه لاریو است. برای تجربه یک پیاده‌روی آسان همراه با مناظر خیره‌کننده از Parco Val Sanagre در Menaggio یا Parco Civico Teresio Olivelli در Tremezzo دیدن کرده و از زیبایی و جذابیت آن لذت ببرید.

غذاهای جذاب

دریاچه کومو میلان به‌دلیل عرضه ماهی تازه از این دریاچه به غذاهای عالی و خوشمزه دریایی معروف است. نزدیکی به منطقه معروف لومباردی و سنت قدیمی آن غذاهای شمال ایتالیا از میلان در این زمینه بی‌تاثیر نیست. رستوران‌های کومو غذاهای محلی مانند ماهی سوف و ساردین که تازه از دریاچه صید می‌شوند را سرو می‌کنند. یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه محلی گراز وحشی نام دارد که به‌صورت آب‌پز و یا همراه با خورشت سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. حتما زمان بازدید از دریاچه لاریو زیبا دیگر غذاهای این منطقه مانند risotto con il Pesce persico و Missoltini del lago را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

بارندگی زیاد

بارندگی دریاچه کومو ایتالیا

اگر قصد سفر به دریاچه کومو میلان را دارید لازم است بدانید که اکثر مواقع در آنجا باران می‌بارد. همچنین آب‌وهوای زمستانی این منطقه معتدل و مرطوب است. آب‌وهوای تابستان نیز از معتدل تا گرم، با آفتاب فراوان و رعدوبرق‌های مکرر متغیر خواهد بود. جزیره کومو به‌منطقه‌ای با بیشترین میزان بارندگی در ایتالیا معروف است. گاهی اوقات، آب دریاچه به دلیل بارندگی زیاد از کناره‌های خود سرریز می‌شود. اما با وجود باران، همیشه انجام برخی تفریحات در دریاچه لاریو امکان‌پذیر است. برای مثال می‌توانید در یک روز بارانی در این منطقه از موزه‌های سرپوشیده دیدن کنید، یک غذای خوشمزه در رستوران میل کنید و یا به مراکز خرید بروید. 

در آخر

دریاچه کومو یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دریاچه‌های ایتالیا به‌شمار می‌آید که هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این کشور سفر می‌کنند. این دریاچه دارای مناظر زیبا، دهکده‌های کوچک و پرزرق‌وبرق، سواحل دیدنی، ویلاهای مجلل و منحصربه‌فرد است. همچنین بازدید از این دریاچه رایگان بوده و از جمله تفریحات این مکان می‌توان به پیاده‌روی، گردش، شنا، ماهیگیری، قایق‌سواری و قدم زدن در سواحل اشاره کرد. آیا دوست دارید از این دریاچه دیدن کنید؟ اگر تابه‌حال از این دریاچه دیدن کرده‌اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران