Camondo Istanbul Staircase

پلکان کاموندو استانبول؛ در پشت پرده شهر چه می گذرد؟

پلکان کاموندو استانبول یکی از بناهای تاریخی این شهر است که باید حتما ببینید. همه این پله‌ها را یکی از سازه‌های نمادین و مهم شهر می‌شناسند و به نوعی هم یک جاذبه‌ی گردشگری مهم به حساب می‌آید. به احتمال زیاد عکس‌های اینستاگرامی زیادی از آن دیده باشید، معماری و شکل و شمایل خاص این پلکان، موجب شده تا عکس‌های جذاب و عاشقانه‌ای را به شما بدهد. بیایید تا با یکدیگر در کوچه‌های محله کاراکوی قدم بزنیم تا به این پلکان برسیم و کمی خاطره‌سازی کنیم. 

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

به دیدن پلکان کاموندو استانبول بروید

Camondo Istanbul Staircase

پلکان کاموندو که معروف به پیاده را عاشقان نیز است در یکی از محلات دوست‌داشتنی و محبوب استانبول یعنی کاراکوی واقع شده و زیبایی بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. خیلی از گردشگران این محله را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند و سر راهشان عکس‌های یادگاری بر روی این پلکان می‌گیرند. این پلکان شناخته‌شده‌تر از چیزی هستند که فکر می‌کنید و اگر طرفدار فیلم و سریال‌های ترکی باشید، حتما این لوکیشن را در صحنه‌های مختلف از این فیلم‌ها دیده‌اید. پلکانی که شبیه به یک روبان سنگی هستند و حال و هوای خیلی دوست‌داشتنی دارند. 

چرا پلکان کاموندو استانبول؟

ابتدا می‌خواهیم در مورد اینکه نام پله‌های کاموندو از کجا آمده است صحبت کنیم. این پله‌ها را به خاطر یک خانواده قدیمی و ثروتمند به نام آبراهام سالومون کاموندو نامگذاری کرده‌اند. سالومون کاموندو سرمایه‌دار و بشردوست یهودی عثمانی-ایتالیایی بود و در عین حال در امپراتوری عثمانی در زمینه مسائل مالی نیز کارهای بسیار موفقی داشت.

سالومون کاموندو همچنین نقش مهمی در رفع ممنوعیت اعطای املاک به اتباع خارجی در آن زمان داشت. خیابان بنکر، جایی که پله‌های کاموندو در سال 1850 ساخته شد، در آن زمان به نام خیابان کاموندو نیز شناخته می‌شد.

این پله‌ها توسط خانواده کاموندو ساخته شده و اطلاعات متفاوتی در مورد اینکه برای چه ساخته شده‌اند، وجود دارد. عده‌ای می‌گویند پله‌ها را ساخته‌اند تا راحتتر به خانه خانواده کاموندو برسند و برخی دیگر می‌گویند که آن‌ها را ساخته‌اند تا فرزندانشان راحتتر به مدرسه خود بروند.

معماری پلکان کاموندو استانبول

Camondo Istanbul Staircase

پله‌های تاریخی کاموندو به سبک هنر نو ساخته شده‌اند. در این جنبش هنری که در آغاز قرن بیستم شروع شد، زیورآلات تزئینی و منحنی‌های ظریفی به چشم می‌خورد که آثار آن به خوبی در پلکان کاموندو استانبول دیده می‌شود و کاملا بر همین سبک ساخته شده است. 

این پله‌ها که دارای دو ورودی هستند در قسمت‌های میانی با هم ادغام می‌شوند و دوباره به دو قسمت تقسیم شده و بدین ترتیب به سمت بالا پیش می‌روند. جالب اینجاست که این پلکان شما را به برج گالاتا یا خیابان استقلال هدایت می‌کنند و خوب است بدانید که از روی چه بنای تاریخی عبور خواهید کرد. 

بنابراین، وقتی برای مقاصد گردشگری به استانبول می‌آیید، پله‌های کاموندو یکی از بناهای تاریخی است که باید حتما ببینید. در هنگام بالا رفتن از پله‌ها، ساختار تاریخی استانبول را کاملا احساس خواهید کرد.

پله های کاموندو کجا هستند و چگونه به آنجا برویم؟

امروزه بین خیابان بنکس و خیابان بنکر قرار دارد و این دو جاده را به هم متصل می‌کند. به عبارتی دیگر، پلکان کاموندو استانبول در خیابان بانکاس در منطقه کاراکوی استانبول واقع شده و برج گالاتا و خیابان بانکاس را به هم متصل می‌کند. از این پله‌های زیبا و تاریخی می‌توان برای رسیدن به خیابان استقلال استفاده کرد. 

از آنجایی که این پلکان در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده، شما می‌توانید با فقط 30 دقیقه پیاده‌روی خودتان را به این اثر تاریخی زیبا برسانید. 

اگر هم خواستید که با مترو به این منطقه بروید، باید سوار خط M2 مترو شده و در نهایت در ایستگاه شیشهانه پیاده شوید. با کمی پیاده‌روی به این پلکان خواهید رسید.

در نهایت باید بگوییم که…

محله کارکوی به اندازه محبوب است که اغلب گردشگران بدون دیدن آن از استانبول بیرون نمی‌روند. اگر کمی در این محله قدم بزنید در نهایت به پلکان کاموندو استانبول خواهید رسید که با پیچ و خم زیبا و حال و هوای دوست‌داشتنی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. فقط بایستید و عکس یادگاری بگیرید!

نظرات کاربران