بهترین بستنی فروشی پاریس

برای نوشیدن هات چاکلت در پاریس کجا بریم؟

در کافه‌ها و رستوران‌های پاریس برای تمام سلیقه‌ها و سنین مختلف، خوراکی‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی یک نوشیدنی خوشمزه و موردعلاقه تمام سنین بپردازیم. منظور از این نوشیدنی، شکلات‌ داغ یا هات‌چاکلت است که می‌شود برایش مُرد. خوردن هات چاکلت در پاریس، یک تجربه شیرین است؛ به‌خصوص اگر با یک کروسان خوشمزه همراه باشد. هرموقع به این شهر سفر کردید، حتما هات چاکلت‌هایش را امتحان کنید. پس با ما همراه شوید تا بهترین مکان‌ها را برای خوردن این نوشیدنی خوشمزه به شما معرفی کنیم.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

کافه فلور؛کافه‌ای با فضای ادبی و سنتی

به گفته افرادی که قبلا به این کافه رفته‌اند، کافه فلور، بهترین هات چاکلت در پاریس را سرو می‌کند. این کافه فضایی ادبی و سنتی دارد. دوشنبه‌ها، نمایشنامه‌خوانی و در چهارشنبه اول هر ماه، مناظره‌های فلسفی در ساعت 20، به زبان انگلیسی در آنجا برگزار می‌شود. سالانه به‌غیر از افراد مشهور، گردشگران زیادی به این کافه جذب می‌شوند. در آشپزخانه کافه فلور، پارچ‌های بزرگی قرار دارد که پر از شکلات‌های غلیظ و گرم است. یک هات چاکلت کلاسیک در پاریس که بدون پیچ‌وتاب‌های فانتزی، خامه اضافی و… باشد، قطعا در کافه فلور پیدا می‌شود.

رستوران‌های آنجلینا و هات چاکلت در پاریس

آنجلینا محلی برای سرو لذیذترین دسرها و البته نوشیدن هات چاکلت در پاریس است. این کافه‌رستوران در چندقدمی موزه لوور قرار دارد. افرادی که به آنجلینا می‌روند، به‌غیر از طعم‌های بی‌نظیر، محو زیبایی فضای آنجا نیز می‌شوند. کافه‌رستوران آنجلینا در اواخر هفته، بسیار پربازدید و شلوغ است. به غیر از شکلات داغ‌های معروفش که طعم واقعی و لذت‌بخشی دارد، می‌توان به معجون مخملی، دسر مونت بلان، یک گلوله مرنگ که با خامه فرم‌گرفته و شاه بلوط شیرین تزئین شده و … اشاره کرد.

ژاک جنین، فروشگاه لو ماریس

ژاک جنین قبل از افتتاح فروشگاه لو ماریس، یک چای‌خانه مدرن داشت. در طبقه بالای فروشگاهش، یک آزمایشگاه نیز قرار دارد. ژاک جنین توسط منتقدی به نام مورت روزنبلوم، به‌عنوان بهترین شکلات‌ساز جهان انتخاب شد. طعم شکلات داغ این کافه بی‌نظیر است. در زمستان، شکلات داغ نفیس خود را که به سادگی از ذوب شکلات آراگونی والرونا در شیر تهیه می‌شود، همراه با یک کاسه خامه ‌زده‌شده با وانیل، به اضافه یک بشقاب کوچک گاناش، در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. قطعا یکی از هترین هات‌ چاکلت ها در پاریس در این مکان سرو می‌شود. قبلا خوردن هات‌‌چاکلت در پاریس، آن هم با یک طعم بی‌نظیر، فقط در کافه‌های معروف امکان‌پذیر بود. اکنون ژاک جنین و کافه کوچکش، بهترین هات‌چاکلت‌ها را دارد. اگر گذرتان به این مکان افتاد، بعد از خوردن شکلات داغ معروفش، اکلرها، تارت‌ها و گاناش‌های شکلاتی‌ای را نیز امتحان کنید. گاناش‌هایی با طعم دو مرحله‌ای که با ترکیدن برگ‌های نعناع روی زبان، طعم بی‌نظیرش تمام می‌شود.

رزرو تور اروپا

ژان پل هوین، فروشگاه منطقه e6 در پاریس

ژان پل هوین، یک شکلات‌ساز جوان و معروف که استاد ترکیب‌های خلاقانه است. او در طبقه اول فروشگاه اصلی‌اش، ادویه‌های مخصوصی می‌سازد. برای خوردن بهترین هات چاکلت در پاریس، حتما به این فروشگاه بروید. شکلات داغ‌هایی با طعم موز و چیلی که بسیار انرژی‌بخش است. شکلات هویجی با طعم لطیف و لذت‌بخش، شکلات داغ‌ سنتی و سه نوشیدنی متنوع کاکائویی نیز در این فروشگاه ارائه می‌شود. این شکلات‌ساز معروف به‌غیر از مهارت در کارش، بسیار هنرمند است. تلفیق هنر و شیرینی‌پزی، آن هم از نوع شکلاتی، بسیار دیدنی و البته هوس‌برانگیز است برای مثال، گیتار و کفش‌های شکلاتی، حلقه‌های الماس و … که پیشخوان چوبی مغازه‌اش را پر می‌کنند و باعث جذب مشتری می‌شوند.

بستنی‌فروشی برتیلون و هات چاکلت در پاریس

این بستنی‌فروشی معروف پاریس، با صف‌هایی طولانی در تمام طول سال که بیرون از مغازه تشکیل می‌شود، به راحتی قابل تشخیص است. برتیلون، به‌عنوان یک چای‌خانه نیز فعالیت اندکی دارد. اگر می‌خواهید یک هات چاکلت بی نظیر در پاریس نوش‌جان کنید، حتما به این بستنی‌فروشی بروید. بریتلون در زمستان، هات‌چاکلت قدیمی ارائه نمی‌دهد، بلکه یک هات‌چاکلت کلاسیک از نوع آفوگاتو شکلاتی برای فروش دارد. در انتهای یک فنجان سفید، مقداری بستنی وانیلی قرار دارد که با شکلات ذوب‌شده، شیر کف‌آلود و خامه فرم‌گفته با طعم فندوق، تزئین شده‌است. در ضمن اگرچه جای تعجب دارد ولی این فروشگاه در تابستان بسته است. 

لادوره؛ شیرینی‌فروشی و هات چاکلت در پاریس

این چای‌خانه زیبا، یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای خوردن هات چاکلت در پاریس است. فضای داخلی آن و خدماتی که ارائه می‌دهد، به سبک قرن نوزدهم است. در این فضای مجلل، خوردن شکلات داغ بسیار لذت‌بخش است. البته در کنارش، خوردن چای و شیرینی‌های خوشمزه هم پیشنهاد می‌شود. شکلات داغ این مغازه، غلیظ، گرم و تلخ است و بافت مخملی دارد. اگر هوس میل کردن یک هات چاکلت بی‌نظیر در پاریس را دارید، به هنگام بعدازظهر به این مغازه بروید. 

چای‌خانه Mamie Gateaux

این مکان یک چای‌خانه کوچک است که توسط یک شیرینی‌پز ژاپنی دایر شده‌است. در توصیف این چای‌خانه می‌توان به رومیزی‌های شطرنجی، اجاق‌های چدنی و میناکاری‌شده و کیک‌های سنتی ساده که روی میزها چیده شده‌‌است، اشاره کرد. همه این‌ها یادآور آشپزخانه یک مادربزرگ فرانسوی است. برای خوردن هات چاکلت در پاریس، حتما به این چای‌خانه زیبا بروید. یک هات‌چاکلت قدیمی و خالص که در کاسه‌ای سفالی و بزرگ سرو می‌شود و طعم لذت‌بخشی دارد. صاحب این چای‌خانه، یک مغازه آجری و یک خواربار فروشی در همان خیابان دارد که هردو الهام‌گرفته از آرزوهای دوران کودکی‌اش است.

پاسپورت دومینیکا

رستوران‌های فرانسوی منطقه 6e  و شکلات داغ‌های خوشمزه‌اش

این فروشگاه که به فروش شکلات‌هایش معروف است، توسط فردی به نام پیرکلووزل افتتاح شد. جایی که یک برانچ مجلل در روزهای یکشنبه سرو می‌شود. او با افتتاح این فروشگاه، بیشتر مشتریانی که برای سرو شکلات به فروشگاه‌های ژان چارلز و پاتریک راجر می‌رفتند را جذب کرد. چای‌خانه این مکان به وقت سرو ناهار و شام، به رستوران تبدیل می‌شود. یکی دیگر از فروشگاه‌های پیشنهادی ما برای خوردن هات چاکلت در پاریس، همین مکان است. در منوی آن به‌غیر از هات‌چاکلت‌های معروفش، نان پویلانه، بهترین کره با تکه‌های ژامبون ایبری، فواگراس با گلابی و کرم دکاسیس و … وجود دارد. شما می‌توانید بین ساعات 3 تا 6 بعدازظهر، برای خوردن یک هات‌چاکلت غنی‌شده با کمی خامه و با طعم وانیل و دارچین، پرانرژی شوید.

کافه فرگمنت‌ها و هات چاکلت در پاریس

کافه فرگمنت‌ها در خیابانی آرام در شمال پاریس قرار دارد. در منوی این کافه، انواع قهوه‌های ساده و در دسترس ارائه می‌شود که شامل، اسپرسو، کاپوچینو و لاته سرد است که هر کدام با یک یا دو شات سرو می‌شود. شکلات داغ این کافه واقعا خوردن دارد. برخلاف شکلات داغ غلیظ ژاک جنین یا آنجلینا، این کافه، هات‌چاکلت‌هایش سبک‌تر است. اگر بخواهیم تشبیهش کنیم، می‌توان گفت شبیه به ابرکاکائو است. برای خوردن هات چاکلت در پاریس حتما به این کافه بروید و در کنار طعم بی‌نظیر شکلات داغ، کیک تُرشش را هم سفارش دهید. اگرچه منوی این کافه تنوع زیادی ندارد ولی دمنوش‌ها، صبحانه‌های خانگی مانند، گرانولا با ماست و میوه، فرنی موز با دولچه یا نان تست آووکادو محبوب و… طعم‌های بی‌نظیری دارد. برای سرو ناهار هم انواع مناسبی از سوپ‌ها و سالادها را دارد، ولی دسرهای تازه و خوشمزه‌ای مانند کیک لیموی سرد، در تمام طول روز قابل سفارش هستند.

قنادی وینویز و خوردن هات چاکلت در پاریس

کافه‌ای ساده در سن ژرمن که به وقت ناهار، کیک و شکلات داغ خوشمزه‌ای سرو می‌کند. فضای این کافه کوچک است و در دهه اخیر تغییرات زیادی نکرده‌است. مشتریان این کافه، بیشتر دانشجویانی هستند که در دانشگاه سوربن در مجاور کافه درس می‌خوانند. برای خوردن هات چاکلت در پاریس، به این کافه بروید. شکلات داغ آن با غلظت بالا و خامه تازه زده‌شده، آماده سرو است که به‌خاطر بافت سفتش حتما باید با قاشق میل شود. اگر بزرگترین سایز آن را سفارش دهید، پشیمان نمی‌شوید. بعد از آن، شکلات داغ دیگری دارد که طعمش بسیار تلخ است. باید در کنارش یک خوراکی شیرین سنتی وینی مانند، ساچرتورته یا اشترودل سیب سفارش دهید.

جمع‌بندی

سفر به شهر پاریس در فصل سرد، قطعا آدم را برای خوردن یک شکلات داغ در خیابان‌های زیبایش به هوس می‌اندازد. در این مقاله برای خوردن هات چاکلت در پاریس، کافه‌ها و مغازه‌هایی را معرفی کردیم؛ ازجمله کافه فلور که هات‌چاکلت کلاسیک و بدون خامه برای سرو دارد و هات‌چاکلت‌های غلیظ و معروف ژاک جنین و کافه آنجلینا که بافت مخملی دارد و با خامه زده‌شده ترکیب می‌شود. همچنین اگر قبل از خوردن چیزی، ظاهر آن برایتان مهم است به فروشگاه ژان پل هوین بروید، قطعا سفارش شما علاوه‌ بر طعم بی‌نظیرش، بسیار زیبا تزئین شده‌است. اگر دوست دارید شکلات داغ بدون غلظت و سبکی میل کنید به کافه فرگمنت‌ها بروید. شکلات‌هایش بخاطر بافت سبکی که دارد، به ابر کاکائو شبیه است. دیگر کافه‌های معرفی‌شده نیز بهترین هات چاکلت ها در پاریس را دارند. اگر این نوشیدنی خوشمزه را میل کردید، تجربه خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران