جاهای تاریخی وین
24 شهریور 1403
وین

جاهای تاریخی وین؛ از تنه درخت قرون ‌وسطایی تا کلیسایی در مترو

وین پایتخت اتریش یکی از غنی‌ترین شهرهای اروپا از نظر تاریخ و فرهنگ است. شهر وین با داشتن مکان‌های تاریخی بسیار یک انتخاب مناسب برای گردشگران است. تاریخ و فرهنگ غنی این شهر در تمام قسمت‌های شهر مشخص است. جاهای تاریخی وین در بین گردشگران و مردمان وین معروف است، اما بعضی از این جاهای دیدنی کمتر از چیزی که ارزش دارند مورد بازدید قرار می‌گیرد. 

تور اروپا

داستان‌ها و روایت‌های بسیار قدیمی و زیبایی پشت هر یک از این مکان‌ها وجود دارد. در این مقاله، جاهای تاریخی وین که از چشم گردشگران دور مانده است را به شما معرفی می‌کنیم. آماده باشید تا یک سفر هیجان‌انگیز به عمق تاریخ وین را در کنار هم تجربه کنیم.

رزرو بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

جاهای تاریخی وین؛ تنه درختی از قرون وسطا (Stock im Eisen) در Palais Equitable

جاهای تاریخی وین

از جاهای تاریخی وین می‌توان به ساختمان اداری Palais Equitable اشاره کرد. یکی از باارزش‌ترین یادگاری‌های قرون‌وسطا در این ساختمان قرار گرفته ‌است. یک تنه درخت قرون‌وسطایی در محفظه شیشه‌ای چیزی است که این مکان را تاریخی می‌کند. 

این تنه درخت در خیابان Kärtnerstraße و Graben قرار دارد. تنه درخت داخل یک محفظه شیشه‌ای در یکی از گوشه‌های ساختمان قرار گرفته است. یک نوار آهنی تنه درخت را به محفظه شیشه‌ای وصل می‌کند. میخ‌های زیادی سرتاسر تنه‌ درخت را پوشانده‌است. این میخ‌ها به‌عنوان نمادی از خوش‌شناسی در طول قرن‌های متعدد، روی تنه درخت کوبیده شده ‌است. یک قفل آهنی از محفظه شیشه‌ای مراقبت می‌کند. طبق یکی از افسانه‌های وین، هیچ کلیدی این قفل را باز نمی‌کند. این افسانه درباره یک قفل ساز جوان است. او روح خود را به شیطان فروخت تا به یک صنعتگر بزرگ تبدیل شود. در ازای این خواسته قفلی برای حفاظت از تنه درخت قرون‌وسطایی ساخت که هیچ کلیدی آن را باز نمی‌کند. در حقیقت هیچ کلیدی آن قفل را باز نمی‌کند؛ زیرا یک قفل بدون مکانیزم، توخالی و تزئینی است. 

میدان لیبر آگوستین (Lieber Augustin) 

یکی از جاهای تاریخی وین، میدان لیبر آگوستین است. این میدان، یک فواره زیبا با مجسمه لیبر آگوستین را در خود جای داده ‌است. چیزی که این مکان را به یک مکان خاص تبدیل می‌کند، داستان پشت‌پرده آن است. در زمان بیماری طاعون، خواننده خیابانی‌ مشهور به نام آگوستین لیبر، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. 

بعد از یک روز سخت کاری، آگوستین در حال بازگشت به خانه روی زمین لیز می‌خورد. سرش به سنگ‌فرش خورده و بیهوش می‌شود. در آن زمان، جنازه‌های افرادی که طاعون داشتند را به خیابان‌ها می‌انداختند. جمع‌‌کنندگان اجساد، آگوستین را به عنوان یک فرد مرده با خود می‌برند. او را همراه با قربانیان طاعون به یک گودال می‌اندازند. 

صبح روز بعد، آگوستن به‌هوش می‌آید. با تلاش فراوان او را از گودال بیرون می‌آورند. برخلاق باور خودش و دیگران، او به طاعون مبتلا نمی‌شود. همین مسئله امید رهایی از طاعون را در دل مردم روشن می‌کند و سبب مشهوریت بیشتر آگوستین می‌شود. بعد از گذشت زمان، بنایی به عنوان بنای یادبود آگوستین در محل گودال طاعون ساخته می‌شود. این بنا نزدیک کلیسای سنت اولریش در ناحیه هفت وین قرار دارد. 

بهترین موزه های وین پیشنهاد 3 کلیک
بهترین موزه های وین؛ تماشای گنجینه‌های هنری شهر

Basiliskenhaus و نقاشی دیواری یک نانوا؛ یکی از جاهای تاریخی وین

نقاشی دیواری یک نانوا

یکی از زیباترین قسمت‌های شهر وین، Basiliskenhaus است. نقاشی تاریخی و قدیمی روی دیوار این خانه، Basiliskenhaus را به یکی از جاهای تاریخی وین تبدیل می‌کند. نقاشی، تصویر یک شاگرد نانوایی با آینه‌ای در دست مقابل یک موجود افسانه‌ای به نام باسیلیسک را به تصویر می‌کشد. داستان‌های زیادی درمورد این نقاشی وجود دارد. یکی از این داستان‌ها درمورد عشق شاگرداد نانوا به دختر او است. 

یک روز که دختر نانوا برای آوردن آب به چاه می‌رود، با ترس فریاد می‌کشد. بعد از پرس‌وجوهای فراون متوجه می‌شوند که یک باسیلیسک در چاه است. این حیوان با تولید گاز سمی‌ انسا‌ن‌ها را می‌کشد. تنها راه کشتن یک باسیلیسک، گرفتن آینه در مقابل صورت اوست. با این کار، حیوان از زشت بودن خود عصبانی می‌شود و از شدت عصبانیت می‌ترکد و می‌میرد. شاگرد نانوا به‌خاطر عشقی که به دختر داشت، قبول می‌کند تا این حیوان را بکشد. او به چاه می‌رود و باسیلیسک را می‌کشد. چندی بعد دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می‌کنند، اما پسر به دلیل استشمام گازهای سمی باسیلیسک می‌میرد. صاحب نانوایی، این نقاشی را برای قدردانی از پسر روی دیوار خانه‌اش می‌کشد. 

معیارهای خطی وین در قرن پانزدهم در کلیسای جامع سنت استفان

دو قطعه آهن روی دیوار بیرونی ورودی اصلی کلیسا جامع سنت استفان نصب شده‌ است که در سال 1450 روی این دیوار قرار گرفت. این دو تکه آهن به عنوان معیار اندازی‌گیری استاندارد در دیوار کلیسا جایگذاری شد. 

مردم شهر مقدار پارچه‌های خریداری شده خود را با این معیار اندازه‌گیری می‌کردند. در کنار این دو آهن، یک علامت گرد نیز وجود دارد. اکثر راهنمایان تور‌، این علامت را معیاری برای اندازه‌گیری نان می‌‌دانند، اما این داستان فقط یک افسانه است. این علامت گرد در کنار دو تکه آهن، نشانه‌های باقی‌مانده از یک میل لنگ است. از این میل‌لنگ برای باز کردن دروازه استفاده می‌شد که اکنون دیگر وجود ندارد. اگر به دنبال دیدن جاهای تاریخی در وین هستید، حتما به این قسمت از کلیسا سنت استفان سر بزنید. 

خانهLugeck ؛ یکی از جاهای تاریخی وین

جاهای تاریخی وین

یکی از جاهای تاریخی وین خانه Lugeck است. این خانه به دو مجسمه قدیمی خود معروف است. این دو مجسمه روی سقف ‌خانه قرار دارد. داستانی که درمورد این مجسمه‌ها رواج دارد، داستان یک زن و شوهر است. در زمان‌های دور، زوج ثروتمندی در این خانه زندگی می‌کردند. آن‌ها ازدواج پسرشان با زن موردعلاقه‌اش را تایید نکردند. پسر که از نارضایتی آن‌ها عصبانی شده بود، با دختر ازدواج کرد و برای همیشه از آن‌جا رفت. پدر و مادر که از کار خود پشیمان بودند، بقیه روزهای زندگی خود را به امید بازگشت پسرشان منتظر ماندند. پسر آن‌ها هیچ وقت به خانه برنگشت. این دو مجسمه به عنوان نمادی از این زوج چشم به راه در این خانه قرار دارد. 

مجسمه پری‌دریایی‌ای به نام Donauweibchen

یکی دیگر از جاهای تاریخی وین، مجسمه Donauweibchen  در Stadtpark است. این مجسمه، مجسمه یک پری‌دریایی مهربان است. با توجه به افسانه‌ها، پری‌دریایی‌ها به شکنجه ملوانان می‌پرداختند. برخلاف افسانه‌ها، این پری‌دریایی یک پری مهربان است. او گنجینه‌های ارزشمندی را برای ماهیگیران می‌آورد، خبر سیل و طوفان را به آن‌ها می‌داد و از آن‌ها مراقبت می‌کرد. برای قدردانی از Donauweibchen، یک فواره و مجسمه از او ساخته‌ شده‌ است.
نقاشی شام‌آخر در Minoritenkirche؛ یکی از جاهای تاریخی وین 

تابلو شام آخر داوینچی یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان است. یک ماکت موزاییکی بسیار زیبا از این نقاشی در وین قرار دارد. این قطعه هنری زیبا در Minoritenkirche قرار دارد. بیش از 200 سال پیش، تابلو موزاییکی شام ‌آخر به سفارش ناپلئون ساخته شد. این اثر هنری روی موزاییک رومی، یعنی کوچک‌ترین موزاییک‌ها اجرا شده ‌است. عرض آن 9.18 متر و ارتفاع آن 4.47 متر است. تابلو شام‌آخر وزنی حدود بیست تن دارد. اندازه و وزن این تابلو، آن را به بزرگ‌ترین بازتولید نقاشی دیواری تبدیل می‌کند. این تابلو، Minoritenkirche را به یکی از جاهای تاریخی وین تبدیل کرده ‌است.

خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

 کلیسای Virgilkapelle؛ موزه‌ای در ایستگاه مترو

کلیسای Virgilkapelle

یکی دیگر از جاهای تاریخی وین، کلیسای Virgilkapelle در ایستگاه مترو است. این کلیسا در مرکز وین و در ایستگاه مترو Stephansplatz قرار دارد. این کلیسای کوچک در سال 1220 به عنوان زیربنای یک ساختمان به سبک گوتیک اولیه ساخته شد. حدود 200 سال پیش، این کلیسا به فراموشی سپرده شد. کلیسای Virgilkapelle، در سال 1973 هنگام ساخت مترو وین کشف شد. جالب است که بدانید نام این کلیسا در هیچ یک از سوابق شهری ثبت نشده ‌است. 

قبرستانی قدیمی در میدان استفان پلاتز ( Stephansplatz) 

یکی از جاهای تاریخی وین، میدان استفان پلاتز است. این میدان از مهم‌ترین میدان‌های شهر وین است که در مرکز این شهر واقع شده‌ است. کلیسای جامع سنت استفان  نیز در این مکان قرار دارد. از قرون وسطی تا سال 1783، از این منطقه به‌عنوان یک قبرستان استفاده می‌کردند. بعد از حفاری و بازسازی شهر، این قبرستان تخریب و به یک میدان مهم در وین تبدیل شد. با وجود حفاری‌های بسیار، اسکلت‌های بسیاری در اعماق زمین باقی مانده‌ است.

مجسمه سنگی Spinnerin am Kreuz؛ یکی از جاهای تاریخی وین

یکی دیگر از زیباترین جاهای تاریخی وین، مجسمه Spinnerin am Kreuz است. طبق افسانه‌ها، این مجسمه برای یادآوری عشق یک همسر ساخته‌ شده ‌است. داستان درمورد یک زوج وینی است که تازه ازدواج کرده‌اند. در سال 1350 این مرد جوان وینی که تازه ازدواج کرده ‌بود، به جنگ‌های صلیبی فراخوانده شد. دختر جوان هر روز در کنار یک صلیب چوبی منتظر بازگشت همسرش بود. روزها به هفته‌ها تبدیل شد. ماه‌ها گذشت و همسر دختر جوان برنگشت. همه به او می‌گفتند که همسرت مرده ‌است. دختر جوان تسلیم نمی‌شد و باز به انتظار همسرش می‌نشست. بعد از گذشت سال‌ها، بالاخره یک روز همسر دختر جوان از جنگ برگشت. این بنای زیبا جایی ساخته شده‌است که دختر به انتظار همسر خود می‌نشست.

رزرو هتل خارجی به راحتی !

کلام پایانی درمورد جاهای تاریخی وین

 وین با تاریخچه غنی خود به یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا و اتریش تبدیل شده است. این شهر خواستگاه رویدادهای تاریخی فراوانی بوده است. جاهای تاریخی وین این شهر را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. مکان‌های تاریخی زیادی در شهر وین وجود دارد که از چشم گردشگران مخفی مانده است. در این مقاله سعی کردیم معروف‌ترین جاهای تاریخی وین را به شما معرفی کنیم. این مکان‌ها از چشم بیشتر گردشگران دور مانده است. مکان‌هایی مثل مجسمه پری‌دریایی، میدان آگوستین و معیارهای اندازه‌گیری قدیمی در کلیسا، جزو این لیست است. اگر از افراد علاقه‌مند به تاریخ وین هستید، حتما به این مکان‌ها سر بزنید. 

نظرات کاربران